130 طرح ناخن که شاید بخواهید برای سال 2022 امتحان کنید (قسمت دوم)

130 طرح ناخن که شاید بخواهید برای سال 2022 امتحان کنید (قسمت دوم)

01 خرداد 1401

طراحی ناخن یک روش فوق‌العاده برای خوش‌گذراندن است که با استفاده از آن، می‌توانید شخصیت‌تان را به نمایش بگذارید. این امر بیشتر از طریق رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید و الگوهایی که به آن علاقه دارید اتفاق می‌افتد. شاید دوست داشته باشید که به دنیا نشان بدهید که یک زن مستقل و قوی و بااراده هستید که اعتماد به نفس خوبی دارد، و یا دوست داشته باشید که وجهه بازیگوش وجودتان را از طریق طرح‌های رنگارنگ و بامزه به نمایش بگذارید. حتی اگر شما از طرفداران سبک‌های بسیار مینیمال باید، مانیکور فرانسوی ساده از جمله طرح‌هایی است که می‌توانید در همه جا و همه وقتی از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های ملایمی مانند آبی نوزادی، صورتی ملایم، سبز زیتونی و یا یاسی استفاده کنید که تقریباً با هر لباس و موقعیتی ست می‌شوند. داشتن ناخن‌های زیبا و جذاب، باعث می‌شود که حال بهتری داشته باشیم، بنابراین ادامه مطلب را دنبال کنید تا با یک مجموعه شگفت‌انگیز از طرح‌های متنوع آشنا شوید که می‌توانید از آنها الهام بگیرید.

بیشتر بخوانید: 130 طرح ناخن که شاید بخواهید برای سال 2022 امتحان کنید (قسمت اول)

 


34- طرح کتانی چهارخانه


طرح کتانی چهارخانه

طرح پارچه‌های کتانی چهارخانه ده‌ها سال است که محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند و ثابت شده است که این محبوبیت ادامه خواهد داشت. دلیل اصلی جذابیت این طرح آن است که اجرا کردن آن بسیار ساده است و در آن می‌توانید از هر دو رنگی که دوست داشته باشید، استفاده کنید. دو رنگ بودن این الگو به شما اجازه‌ی آن را می‌دهد که از طرح‌های ملایمی مانند کنار هم قرار دادن رنگ صورتی و کرمی گرفته تا طرح‌های جسورانه‌تری مانند ترکیب رنگ‌های قرمز و سبز تیره، هر ترکیبی که دوست دارید را انتخاب کنید. با استفاده از طرح پارچه‌های کتانی چهارخانه، می‌توانید در عین ساده نگه داشتن مانیکور ناخن‌هایتان، آن ها را به زیبایی تزئین کنید. علاوه بر این، این طرح با فرم‌ها و بلندی‌های مختلف ناخن هم‌خوانی خوبی دارد. زمانی که این طرح را بر روی ناخن‌هایتان پیاده‌سازی می‌کنید، می‌توانید در انتخاب لباس‌هایتان از همین ترکیب رنگی استفاده کنید، یا با انتخاب لباس‌های مونوکروم و تک‌رنگ، کاری کنید که ناخن‌هایتان توجه بیشتری را به خود جلب کنند.


35- ناخن‌های قرمز و مشکی


ناخن‌های قرمز و مشکی

یکی از خیره‌کننده‌ترین ترکیبات رنگی ممکن برای طراحی ناخن، ترکیب رنگ‌های سیاه و قرمز است. شما می‌توانید این دو رنگ را به روش‌های بیشماری در کنار هم قرار بدهید و همین امر کمک می‌کند که مناسب‌ترین طرحی که بیشترین هم‌خوانی را با استایل شما دارد، پیدا کنید. می‌توانید از طرح‌های مختلف گل‌دار، الگوهای مختلف، طرح‌های قلبی یا هر طرح دیگری که دوست دارید استفاده کنید. اما در این جا هم معمولاً ساده‌ترین طرح‌ها، تأثیرگذارترین طرح‌ها هستند و می‌توانند به بهترین شکل، زنانگی و جذابیت ذاتی هر کسی را به نمایش بگذارند. علاوه بر این، رنگ سیاه نماد قدرت و قاطعیت است، در حالی که رنگ قرمز نمایانگر اشتیاق و خطر کردن است، و در کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ تعادل بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. با در کنار هم قرار دادن این دو رنگ لاک در طراحی ناخن‌تان به دنیا نشان می‌دهید که یک زن بااعتماد به نفس، و در عین حال پر از شور و شوق هستید. این طراحی ناخن زمانی تأثیرگذارتر می‌شود که با یک آرایش کلاسیک و رژ لب قرمز رنگ همراه شود.


36- طرح‌های هنری فلورسنت


طرح‌های هنری فلورسنت

اگر به دنبال یک ایده جدید و بسیار تأثیرگذار برای طراحی بعدی ناخن‌تان هستید، یک ایده بسیار مناسب استفاده از لاک‌های با رنگ فلورسنت است. این رنگ‌ها بسیار روشن و جسورانه هستند و علاوه بر جلب توجه زیاد، باعث می‌شوند که طراحی ناخن‌تان با دیگران بسیار متفاوت باشد. طیف گسترده‌ای از رنگ‌های فلورسنت وجود دارند که می‌توانید از بین آن ها انتخاب کنید، از تنالیته‌های مختلف زرد و نارنجی گرفته تا سبز و آبی. این رنگ‌های گرم و شاد اغلب نشان‌دهنده حس سرزندگی و خلاقیت هستند و در طراحی‌های پرانرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توانید از این رنگ‌ها در کنار هم استفاده کنید با ایجاد یک آمبره زیبا، طراحی‌تان را یک مرحله ارتقاء بدهید.


37- طرح‌های پروانه‌ای


طرح‌های پروانه‌ای

پروانه‌ها در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند و طرح‌های روی بال هر کدام با دیگری فرق دارد. همین امر به شما کمک می‌کند که بتوانید نهایت خلاقیت را در طراحی ناخن‌هایتان با استفاده از الگوهای پروانه‌ای داشته باشید. می‌توانید این مانیکور را برای یک موقعیت خاص طراحی کنید و یا با طراحی یک مانیکور ساده‌تر، آن را برای یک استفاده‌ی روزمره اجرا کنید. اگر خواهان یک طرح ساده هستید، می‌توانید از رنگ‌های خنثی یا پاستلی استفاده کنید، ولی اگر یک طرح جسورانه‌تر می‌خواهید، می‌توانید از رنگ‌های پررنگ و لعاب و تیره‌تر استفاده کنید که تأثیرگذاری بیشتری دارند. همچنین می‌توانید در طراحی همه‌ی ناخن‌هایتان از طرح پروانه‌ای استفاده کنید، و یا از یک لاک ساده برای ناخن‌هایتان استفاده کنید و طرح پروانه را فقط بر روی یک یا دو تا از ناخن‌هایتان اجرا کنید. ناخن انگشت حلقه یک انتخاب مناسب برای اجرای طرح پروانه‌ای است که باعث می‌شود توجه دیگران به حلقه‌ی ازدواج‌تان جلب شود. پروانه‌ها معنای سمبولیک دوران گذار و رشد را دارند و می‌توانند نمایانگر آن باشند که در مرحله‌ای از زندگی‌تان قرار دارید که در حال تغییر وضعیت به یک حالت بهتر هستید. پس اگر قصد آن را دارید که به خودتان یادآوری کنید که آینده‌ای روشن‌تر و بهتر در انتظارتان است، می‌توانید این کار را با طراحی ناخن‌هایتان انجام دهید!


38- مانیکور فرانسوی کلاسیک


مانیکور فرانسوی کلاسیک

مانیکور فرانسوی کلاسیک یک ایده‌ی بسیار شیک و همیشه قابل استفاده است که در هر زمان و هر موقعیتی می‌توانید از آن استفاده کنید. در مانیکور فرانسوی کلاسیک از یک لاک با رنگ کرمی پایه یا صورتی ملایم استفاده می‌شود و در آن، نوک ناخن‌ها با رنگ سفید و یک منحنی ساده تزئین می‌شوند. این مانیکور با جلب توجه به نوک ناخن‌ها، باعث می‌شود ناخن‌هایتان بلندتر به نظر برسند و انگشتان‌تان کشیده‌تر دیده شوند. مانیکور فرانسوی کلاسیک را می‌توانید بر روی ناخن‌هایی با بلندی‌های مختلف اجرا کنید و بهترین گزینه برای طراحی ناخن‌تان برای یک موقعیت رسمی است. این مانیکور بسیار ساده و راحت است و طراحی آن، نیاز به صرف توجه و دقت چندانی ندارد.


39- ناخن‌های آمبره اکلیلی


ناخن‌های آمبره اکلیلی

استفاده از اکلیل یک روش بسیار آسان برای آن است که طراحی ناخن‌تان را کمی پرزرق و برق کنید و به آن شکوه و زیبایی بیشتری ببخشید. با آن که می‌توانید از طرح‌های اکلیلی در هر موقعیت و زمانی استفاده کنید، اما این طراحی‌ها بیشتر برای موقعیت‌هایی مانند جشن‌ها و عروسی‌ها مناسب هستند. در زمان استفاده از اکلیل در طراحی ناخن‌هایتان همیشه توجه داشته باشید که استفاده از مقدار زیاد اکلیل و یا همراه کردن آن با رنگ‌های تند و جسورانه، باعث می‌شود که طراحی ناخن‌تان زیاده‌ از حد شلوغ شود. یک طراحی ساده‌ی آمبره بر روی ناخن که در آن از رنگ بیس کرمی یا صورتی ملایم به عنوان رنگ پایه و مقدار کمی اکلیل در نوک ناخن‌ها استفاده شده باشد، یک ترکیب ایده‌آل است که تعادل خوبی بین رنگ ملایم زمینه و زرق و برق اکلیل ایجاد می‌کند. می‌توانید در طراحی‌هایتان از اکلیل‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید. اضافه کردن اکلیل در نوک ناخن‌ها باعث می‌شود که فرم ناخن‌هایتان بیشتر به چشم بیاید.


40- ناخن‌های ساده‌ی کلاسیک


ناخن‌های ساده‌ی کلاسیک

ناخن‌های با لاک ساده‌ی کلاسیک یک انتخاب فارغ از زمان و مکان است که بسیار روزمره بوده و هرگز قدیمی نمی‌شود. ویژگی اصلی رنگ‌های پایه آن است که شباهت زیادی به تنالیته‌های مختلف رنگ پوست دارند، و شما می‌توانید تنالیته‌ای را انتخاب کنید که بیشترین میزان سازگاری را با تنالیته‌ی رنگ پوست‌تان دارد. این کار باعث می‌شود که ظاهر نهایی مانیکورتان بسیار شیک و باکلاس شود. شما می‌توانید این مانیکور را به سادگی در خانه انجام دهید و برای هر فرم و بلندی ناخنی مناسب است. همچنین می‌توانید از تنالیته‌های مختلف رنگ‌های خنثی برای ایجاد یک آمبره بسیار ملایم استفاده کنید و یا از رنگ‌های ملایم و نزدیک به هم، برای لاک زدن ناخن‌های مختلف‌تان استفاده کنید.


41- ترکیب رنگ‌های خنثی و آبی نوزادی


ترکیب رنگ‌های خنثی و آبی نوزادی

رنگ‌های خنثی به خودی خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای مانیکور ناخن هستند، زیرا تنوع بسیار زیادی دارند و در هر موقعیت و زمانی و برای هر فرم و بلندی ناخنی مناسب هستند. با این وجود اگر می‌خواهید کمی رنگ به طراحی‌ ناخن‌هایتان اضافه کنید، یک گزینه‌ی بسیار عالی استفاده از رنگ آبی نوزادی در کنار رنگ‌های خنثی است. تضاد بین این رنگ‌ها یک ظاهر مدرن و جذاب ایجاد می‌کند، در عین حال این ترکیب رنگی بسیار به هم می‌آیند و تقریباً با تمام تنالیته‌های رنگ پوست هم‌خوانی دارند. علاوه بر این، می‌توانید با کنار هم گذاشتن این رنگ‌ها خوش بگذرانید و الگوها و شکل‌های مختلفی را امتحان کنید. در این جا هم، یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها آن است که ابتدا با استفاده از لاک با رنگ خنثی ناخن‌هایتان را لاک بزنید و سپس از لاک آبی نوزادی به عنوان مانیکور فرانسوی در نوک ناخن‌هایتان استفاده کنید. به این ترتیب رنگ آبی نوزادی بسیار تأثیرگذار می‌شود و باعث می‌شود که ناخن‌هایتان بلندتر و انگشتان‌تان کشیده‌تر به نظر برسد.


42- لاک سبزآبی تیره


لاک سبزآبی تیره

همان طور که از اسمش پیداست، رنگ سبزآبی ترکیبی از رنگ‌های سبز و آبی است که ظاهری بسیار لوکس و جواهری دارد. با انتخاب رنگ لاک سبزآبی برای ناخن‌هایتان، یک مانیکور مدرن، جذاب و لوکس خواهید داشت. این رنگ لاک به طور سنتی برای فصل‌های گرم سال مناسب است و ناخودآگاه ما را به یاد گذراندن روزهای تعطیلات در کنار ساحل می‌اندازد، اما می‌توانید با اندکی تغییر و استفاده از رنگ سبزآبی با تنالیته‌ی آبی غالب، از این رنگ در فصل‌های سردتر سال هم استفاده کنید. بهتر است در زمان استفاده از مانیکور سبزآبی، در بقیه‌ی لباس‌ها و ظاهرتان از رنگ‌های پایه‌ای مانند سیاه، سفید و برنزی استفاده کنید تا لاک‌هایتان به کانون توجه تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه در خانه ناخن‌هایمان را ژله‌ای کنیم: جامع‌ترین راهنما


43- ناخن‌های تابوتی شکل شفاف


ناخن‌های تابوتی شکل شفاف

فرم تابوتی ناخن یکی از تأثیرگذارترین فرم‌های ممکن است. دلیل این اسم‌گذاری، شباهت فرم ناخن به تابوت‌های قدیمی است. در این فرم خاص، ناخن‌ها خیلی بلند هستند و نوک آنها حالتی شبیه به چهارگوش دارد. فرم تابوتی یکی از دراماتیک‌ترین فرم‌های ناخن است که جذابیت زیادی دارد و توجه زیادی را به ناخن‌هایتان جلب می‌کند. علاوه بر این بلندی این فرم ناخن باعث می‌شود که انگشتان‌تان کشیده‌تر و ظریف‌تر به نظر برسند و فضای بیشتری برای طراحی مانیکورتان در اختیار داشته باشید. یکی از مدرن‌ترین روش‌های آرایش ناخن است که خود ناخن را بدون لاک باقی بگذارید، اما نوک ناخن‌هایتان را کاملاً لاک بزنید. با توجه به آن که به فصل تابستان نزدیک می‌شویم، دست‌تان در انتخاب رنگ کاملاً باز است و می‌توانید از هر رنگ روشنی استفاده کنید و یا اگر دوست داشته باشید، از ترکیب رنگ‌های روشن مختلف در کنار هم استفاده کنید.


44- لاک زرد بازیگوش


لاک زرد بازیگوش

رنگ زرد یادآور احساس شادی، لذت و مثبت‌نگری است و استفاده از آن در مانیکور ناخن‌تان این حس را به شما منتقل می‌کند. این رنگ روشن توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و یک حال و هوای شاداب و مفرح دارد. شما می‌توانید یک لاک زرد پاستلی بردارید و یا یک رنگ زرد فلورسنت را انتخاب کنید، این انتخاب به سلیقه و تیپ همیشگی‌تان بستگی دارد. علاوه بر این می‌توانید با اضافه کردن شکل‌هایی مانند صورتک‌های خندان، شکل‌های گل‌دار و یا الگوهای مختلف، مانیکور ناخن‌تان را شخصی‌تر کنید.


45- ناخن‌های هولوگرافیک


ناخن‌های هولوگرافیک

لاک‌های هولوگرافیک بسیار براق و درخشان هستند و ذرات درخشانی که در آن ها به کار رفته است، باعث می‌شود که نور به بهترین شکل منعکس شود. این لاک‌ها که معمولاً برای ناخن‌های نسبتاً کوتاه استفاده می‌شوند، مدت زیادی مورد توجه سلیبریتی‌ها و خواننده‌های مختلف بوده‌اند. لاک‌های هولوگرافیک یک حال و هوای بسیار مدرن و فانتزی دارند. این لاک‌ها با تنالیته‌های مختلفی در دسترس هستند که می‌توانید از بین آن ها، تنالیته‌ای که بیشترین هم‌خوانی را با رنگ پوست و استایل شما دارد انتخاب کنید.


46- لاک زیتونی


لاک زیتونی

رنگ سبز زیتونی ترکیبی از رنگ‌های سبز و خاکستری است که باعث می‌شود حتی یک مانیکور ساده هم جذابیت زیادی داشته باشد. این رنگ نمادی از صلح، هارمونی و مهربانی است. در زمان استفاده از این رنگ لاک، به هیچ تزئین اضافی نیاز ندارید و خود این لاک به تنهایی به اندازه‌ی کافی جذابیت دارد. پیشنهاد ما آن است که از این لاک به تنهایی بر روی ناخن‌هایتان استفاده کنید، و اگر دوست داشتید در آخر از یک لایه مات‌کننده استفاده کنید تا ظاهر نهایی مانیکورتان، ملایم‌تر و یک‌دست‌تر شود. اما اگر به مانیکورهای رنگارنگ‌تر علاقه دارید، می‌توانید از رنگ‌های مختلفی در کنار سبز زیتونی استفاده کنید از جمله قرمز، بژ، برنزی و قهوه‌ای.


47- طرح‌های نقطه‌نقطه


طرح‌های نقطه‌نقطه

طرح‌های نقطه‌نقطه یکی از انواع مانیکورهایی هستند که ده‌ها سال است در صنایع مد پرطرفدار و محبوبند و پیاده‌سازی آن ها بسیار ساده است، به طوری که حتی افراد کاملاً تازه‌کار هم می‌توانند آن ها را اجرا کنند. ترکیبات رنگی بسیار متنوعی وجود دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، به همچنین با بازی کردن با اندازه و فاصله‌ی نقاط از یکدیگر، می‌توانید یک طراحی منحصر به فرد و کاملاً شخصی داشته باشید. اگر به رنگ‌های روشن و جسورانه علاقه دارید، بهترین راهکار آن است که از لاک مورد علاقه‌تان به عنوان لاک زمینه‌ای استفاده کنید و سپس بر روی آن نقاط سفید طراحی کنید. و اگر می‌خواهید طراحی ساده‌تری داشته باشید که بتوانید با آن در همه‌ی موقعیت‌های مختلف شرکت کنید، یک رنگ ملایم و پایه را به عنوان لاک زمینه‌ای انتخاب کنید. با طراحی ناخن‌هایتان خوش بگذرانید و مانیکوری را پیدا کنید که بیشترین هم‌خوانی را با استایل و علایق شخصی‌تان دارد.


48- مانیکور فرانسوی وی شکل بر ناخن‌های تابوتی


مانیکور فرانسوی وی شکل بر ناخن‌های تابوتی

اجرای مانیکور فرانسوی وی شکل یک روش ایده‌آل برای آن است که فرم ناخن‌هایتان را به نمایش بگذارید و با استفاده از آن ها کاری کنید که انگشتان‌تان ظریف‌تر و کشیده‌تر به نظر برسند. همان طور که پیشتر هم گفتیم، مانیکور فرانسوی کلاسیک یک مانیکور فارغ از زمان و همیشه شیک است که می‌توانید از آن در هر موقعیتی استفاده کنید، اما ایده مانیکور فرانسوی وی شکل به نوعی مانیکور فرانسوی کلاسیک را به روزرسانی کرده و به آن ظاهر مدرن‌تر و امروزی‌تری بخشیده است. در این روش به جای آن که حد فاصل مانیکور نوک ناخن در لاک پایه یک منحنی ساده باشد، از دو خط تیز که یک وی می‌سازند استفاده می‌کنیم. این کار به شما اجازه می‌دهد که با فضای منفی بازی کنید. بهترین روش اجرای این تکنیک آن است که از یک لاک ساده به عنوان پایه استفاده کنید و با استفاده از رنگی که دوست دارید، مانیکور فرانسوی وی شکل را اجرا کنید. اگر یک مانیکور چشم‌گیرتر می‌خواهید، می‌توانید از رنگ‌های بسیار روشن یا براق برای مانیکورتان استفاده کنید.


49- لاک نارنجی روشن


لاک نارنجی روشن

رنگ لاک نارنجی روشن بسیار جالب توجه است و برای زنانی مناسب است که به دنبال جلب نگاه دیگران به دستان‌شان هستند. از آن جایی که این رنگ بسیار غنی و چشم‌نواز است، باعث می‌شود که فرم ناخن‌هایتان بیشتر به چشم بیاید، پس بهتر است زمانی از لاک نارنجی روشن استفاده کنید که ناخن‌های بلند و به فرم تابوتی یا بادامی دارید. رنگ نارنجی بیشترین هم‌خوانی را با رنگ پوست گندمی دارد، اما اگر شما تنالیته‌ی پوست روشن‌تر یا تیره‌تری دارید، می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب از طیف خانواده نارنجی، این ترند محبوب را امتحان کنید. روش‌های مختلفی برای استفاده از رنگ نارنجی در مانیکورتان وجود دارد. می‌توانید همه ناخن‌هایتان را با رنگ نارنجی ساده رنگ بزنید، و یا از این رنگ جذاب تنها برای رنگ زدن بعضی از ناخن‌هایتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید با ترکیب رنگ نارنجی و رنگ‌های قرمز، سفید و زرد، طرحی پیاده‌سازی کنید که تداعی‌کننده شعله‌های آتش باشد. رنگ نارنجی روشن که یادآور نور خورشید و گرما است، از جمله رنگ‌های نشاط‌آور است و باعث می‌شود هر زمان چشم‌تان به لاک ناخن‌هایتان بیفتد، لبخند بزنید. پیشنهاد ما آن است که زمانی که لاک نارنجی می‌زنید، بقیه‌ی لباس‌هایتان را ساده انتخاب کنید تا مانیکور ناخن‌هایتان به مرکز توجه تبدیل شود. بهترین رنگ‌ها برای همراهی با رنگ نارنجی روشن عبارتند از سیاه، سفید، بژ و رنگ‌های پایه.


50- مانیکور طرح گاوی


مانیکور طرح گاوی

استفاده از طرح‌های الهام گرفته از حیوانات، یک روش بامزه و دوست‌داشتنی برای استفاده از رنگ‌های مختلف در طراحی ناخن است. با آن که طرح‌های بسیار متنوعی وجود دارند که هر یک از یک حیوان الهام گرفته شده‌اند، اما مانیکور طرح گاوی یک ایده‌ی کاربردی و ساده است که سال‌هاست محبوبیت خود را حفظ کرده است. طرح پایه‌ی سیاه و سفید گاوی با همه‌ی تنالیته‌های رنگ پوست هم‌خوانی دارد و می‌توانید آن را با تقریباً هر ظاهری ست کنید. شما می‌توانید این طرح‌های ساده را بر روی ناخن‌هایی با هر فرم و بلندی پیاده‌سازی کنید، اما این طرح‌ها بر روی ناخن‌های بلند جذاب‌تر به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید در این طرح‌های کلاسیک تنوع ایجاد کنید، می‌توانید از ترکیب‌های رنگی دیگری به جای ترکیب سیاه و سفید کلاسیک استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از رنگ‌های طیف قهوه‌ای یا صورتی استفاده کنید و یا در همان مانیکور سیاه و سفید کلاسیک، لکه‌هایی با رنگ خاکستری اضافه کنید تا از شدت تضاد بین رنگ سیاه و سفید کم کند.

بیشتر بخوانید: 3 طراحی خلاقانه و هنری برای عاشقان مانیکور ناخن


51- لاک ناخن مشکی


لاک ناخن مشکی

رنگ مشکی یک رنگ باکلاس است که معمولاً به عنوان سمبلی از قدرت و رمز و راز درنظر گرفته می‌شود. مانیکورهای ناخن بر پایه‌ی رنگ مشکی تنوع بسیار زیادی دارند و این رنگ هم به تنهایی، و هم در ترکیب با رنگ‌های دیگر، ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید رنگ مشکی را با رنگ‌های قرمز، نقره‌ای یا سفید ترکیب کنید تا یک مانیکور تأثیرگذار و منحصر به فرد داشته باشید. باید توجه داشته باشید که برخلاف لباس‌های مشکی، لاک مشکی برای استفاده در هر موقعیت و هر زمانی مناسب نیست، و در حالی که داشتن یک مانیکور مشکی برای شرکت در جشن و پارتی بسیار جذاب است، شاید نتوانید با همین مانیکورها در محل کارتان حاضر شوید. اما اگر به دنبال یک ایده‌ی تأثیرگذار برای مانیکور بعدی‌تان می‌گردید، به سختی ممکن است گزینه‌ای تأثیرگذارتر از لاک مشکی پیدا کنید.


52- نوک ناخن‌های رنگین‌کمانی


نوک ناخن‌های رنگین‌کمانی

آیا می‌توانید به گزینه‌ای رمانتیک‌تر از نوک ناخن‌های رنگین‌کمانی فکر کنید؟ داشتن نوک ناخن‌های رنگین‌کمانی یک روش عالی برای بروز احساسات است و به این ترتیب می‌توانید کمی رنگ و شور و نشاط را به ظاهرتان اضافه کنید، بدون آن که زیاده‌روی کرده باشید. رنگین‌کمان معمولاً نمادی از امید و مثبت‌نگری درنظر گرفته می‌شود. با آن که روش‌های مختلفی وجود دارند که از طریق آنها می‌توانید از رنگین‌کمان در مانیکور ناخن‌تان استفاده کنید، اما یکی از مینیمال‌ترین و باکلاس‌ترین روش‌ها، طراحی رنگین‌کمان بر روی نوک ناخن‌هایتان است. این مانیکور زمانی جذاب‌تر می‌شود که از طرح رنگین‌کمانی تنها بر روی نوک بعضی از ناخن‌هایتان استفاده کنید و برای ناخن‌های دیگر، از یک مانیکور فرانسوی کلاسیک با رنگی متناسب با رنگین‌کمان‌تان استفاده کنید. برای مثال می‌توانید نوک ناخن‌هایتان را مانیکور فرانسوی کلاسیک با رنگ آبی پاستلی طراحی کنید و برای یک یا دو تا از انگشتان‌تان، با استفاده از نوارهای رنگی پاستلی روشن، طرح‌هایی از رنگین‌کمان طراحی کنید. بهترین فرم ناخن برای این ایده، فرم ناخن بیضی یا گرد است که در آنها، فرم خود ناخن با منحنی‌های رنگین‌کمانی هم‌خوانی خوبی دارد. اگر یک مانیکور جسورانه می‌خواهید، از رنگ‌های غنی و پررنگ و لعاب استفاده کنید، اما با استفاده از لاک‌های پاستلی می‌توانید یک مانیکور ملایم و دوست‌داشتنی داشته باشید.


53- ناخن‌های تابوتی با سنگ‌های تزئینی و اکلیل


ناخن‌های تابوتی با سنگ‌های تزئینی و اکلیل

ناخن‌های تابوتی‌شکل یکی از تأثیرگذارترین فرم‌های ناخنی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. همان طور که از اسم این فرم ناخن پیدا است، ظاهر کلی ناخن‌ها در این مدل شبیه به تابوت است، یعنی ناخن‌ها کمی کشیده‌اند و نوک‌شان تقریباً مربعی شکل است. تأثیرگذاری این فرم ناخن زمانی بیشتر می‌شود که بلندتر باشد، و فضای مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید بر روی آنها، طرح‌های هنری و خلاقانه‌ی خود را پیاده‌سازی کنید. با این حال اگر به دنبال آن هستید که با کم‌ترین میزان تلاش و حفظ سادگی، ناخن‌هایی جالب توجه و جذاب داشته باشید، می‌توانید برای تزئین ناخن‌هایتان از ترکیب اکلیل و سنگ‌های زینتی استفاده کنید. بهتر است رنگ لاک زمینه را یک رنگ پایه و ساده مانند صورتی روشن، کرمی، خاکی و یا سفید انتخاب کنید و از اکلیل طلایی یا نقره‌ای بر روی آن استفاده کنید. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید با استفاده از اکلیل بر روی نوک ناخن‌ها، یک اثر مشابه با تکنیک آمبره ایجاد کنید. سنگ‌های زینتی و نگین‌ها هم از جمله اجزایی هستند که می‌توانید با استفاده از آنها، طراحی ناخن‌تان را لوکس‌تر و درخشان‌تر کنید. با استفاده از نگین‌ها بر روی یک یا دو ناخن‌تان، باعث می‌شوید که این نگین‌ها بیشتر به چشم بیایند و طراحی کلی‌ ناخن‌تان باکلاس‌تر باشد.


54- لاک نقره‌ای


لاک نقره‌ای

رنگ نقره‌ای یکی از محبوب‌ترین لاک‌های متالیک است و ظاهری مدرن و باکلاس دارد. استفاده از این رنگ لاک علاوه بر ظاهر بسیار تجملاتی و شیک‌اش، یک حس بازیگوشانه هم به همراه دارد. لاک‌های نقره‌ای معمولاً هایلایتی از رنگ‌های دیگر را به همراه دارند و توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. استفاده از این لاک درخشان همچنین باعث می‌شود که فرم ناخن‌هایتان بهتر مشخص شود. لاک نقره‌ای برای ناخن‌های با هر فرم و هر بلندی مناسب است و به راحتی می‌توانید آن را با رنگ‌های دیگر همراه و ترکیب کنید. برای داشتن یک ظاهر باب مد، می‌توانید لاک نقره‌ای را با رنگ‌های خانواده‌ی آبی یا مشکی همراه کنید، اما اگر می‌خواهید ظاهر ساده‌تری داشته باشید، لاک‌های سفید یا کرمی انتخاب‌های مناسبی هستند. اگر می‌خواهید طراحی ناخن‌هایتان باز هم ساده‌تر باشد، می‌توانید از لاک نقره‌ای برای نقاشی طرح‌های مختلف بر روی ناخن‌تان استفاده کنید، مثلاً فقط نوک ناخن‌هایتان را لاک نقره‌ای بزنید یا با استفاده از این رنگ جذاب، طرح‌ها و الگوهای مختلفی را بر روی ناخن‌هایتان طراحی کنید. برای تکمیل کردن آرایش دستان‌تان کافی است از زیورآلات طلایی استفاده کنید تا لاک باکلاس و لوکس‌تان را تکمیل کند.


55- طرح‌های میوه‌ای


طرح‌های میوه‌ای

استفاده از طرح‌های میوه‌ای بر روی ناخن‌ها یک ایده رویایی است. با استفاده از این طرح‌ها می‌توانید از رنگ‌های متنوع و جذابی در طراحی ناخن‌هایتان استفاده کنید و خوش بگذرانید. علاوه بر این، برای ناخن‌هایی با هر فرم و بلندی‌ای که داشته باشید، می‌توانید طرح میوه‌ای متناسبی پیدا کنید. می‌توانید ترکیبی از میوه‌های مختلفی که به آنها علاقه دارید مانند طالبی، هندوانه، توت‌فرنگی و یا انگور را انتخاب کنید و هر یک را بر روی یکی از ناخن‌هایتان طراحی کنید. یا اگر طرح‌های ساده‌تر را می‌پسندید، یک میوه مانند لیمو را انتخاب کنید و آن را بر روی همه‌ی ناخن‌هایتان بر روی یک لاک زمینه‌ای ساده نقاشی کنید. می‌توانید از هر ترکیب رنگی‌ای که دوست داشته باشید به عنوان رنگ پایه و میوه مورد علاقه‌تان استفاده کنید. طرح‌های میوه‌ای یک ظاهر بسیار تابستانی دارند و یک گزینه‌ی ایده‌آل برای دوران تعطیلات و سفرهای تابستانی محسوب می‌شوند.


56- طرح هنری لوگو


طرح هنری لوگو

استفاده از لوگوی برندها یک روش ایده‌آل برای نشان دادن استایل شخصی‌تان در طراحی ناخن‌تان است. شما می‌توانید از لوگوهای برندهای معروفی که به آنها علاقه دارید استفاده کنید مانند شنل، گوچی، و یا لوئی‌ویتون. استفاده از لوگوی برندها در طراحی ناخن نشان‌دهنده تجمل‌گرایی و علاقه به صنعت مد است. این که از لوگوی برندها به چه شکلی در طراحی ناخن‌تان استفاده می‌کنید کاملاً به خودتان بستگی دارد. می‌توانید از یک لاک زمینه‌ای ساده استفاده کنید و از لوگوی برند مورد علاقه‌تان تنها برای تزئین یک یا دو تا از ناخن‌هایتان استفاده کنید. و یا لوگوی برند مورد علاقه‌تان را با یک طرح سه‌بعدی و خیره‌کننده بر روی ناخن‌هایتان پیاده‌سازی کنید. علاوه بر این، می‌توانید با طراحی لوگوی شرکت خودتان، از طراحی ناخن‌تان به عنوان روشی برای بازاریابی استفاده کنید.


57- طرح‌های ابر و بادی پاستلی


طرح‌های ابر و بادی پاستلی

استفاده از تکنیک ابر و باد در طراحی ناخن‌تان به شما امکان آن را می‌دهد که بدون تلاش زیاد، یک مانیکور دراماتیک و رویایی داشته باشید. زیبایی تکنیک ابر و باد در آن است که به شما اجازه می‌دهد رنگ‌های مختلفی را با هم ترکیب کنید و یک طرح نهایی ملایم و جذاب خلق کنید. با آن که شما مختار هستید از هر رنگی که دوست دارید در این تکنیک استفاده کنید، اما استفاده از رنگ‌های پاستلی باعث می‌شود که طرح نهایی بسیار ملایم و زنانه باشد. در تکنیک ابر و باد طرح نهایی هر یک از ناخن‌ها، تفاوت اندکی با ناخن‌های دیگر دارد که همین باعث می‌شود طراحی ناخن‌تان کاملاً منحصر به فرد باشد. اگر طرح‌های ساده‌تر را می‌پسندید، می‌توانید همه‌ی ناخن‌هایتان را با یک لاک ساده لاک بزنید و از تکنیک ابر و باد تنها بر روی یک یا دو ناخن‌تان استفاده کنید. با آن که می‌توانید تکنیک ابر و باد را برای طراحی ناخن‌هایی با هر فرم و هر بلندی استفاده کنید، اما ناخن‌های بلندتر فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهند و باعث می‌شوند که طرح نهایی تأثیرگذارتر باشد.

بیشتر بخوانید: براق‌تر شدن ناخن‌ها با این روش!


58- لاک‌های رنگارنگ


لاک‌های رنگارنگ

این روزها یکی از محبوب‌ترین طرح‌های ناخن، استفاده از رنگ‌های روشن و مشخص در کنار یکدیگر است که با هم ترکیب نشده‌اند و مرز مشخصی دارند. با آن که این ترند در اصل مربوط به لباس است، اما شما می‌توانید از آن در طراحی ناخن‌هایتان استفاده کنید، و بدون زحمت زیاد و با استفاده از لاک‌هایی با رنگ‌های روشن و متفاوت، یک مانیکور جذاب و باب روز داشته باشید. بنابراین اگر عاشق رنگ‌های مختلف هستید و از تجربه کردن چیزهای جدید نمی‌ترسید، این ترند برای شما ساخته شده است. استفاده از لاک‌های ساده در این طراحی ناخن ترندی باعث می‌شود که پیاده‌سازی آن حتی برای افراد تازه‌کار هم کار راحتی باشد و شما می‌توانید از رنگ‌ها و منحنی‌های مختلف در طراحی‌تان استفاده کنید. یک روش بسیار ساده برای امتحان کردن این ترند آن است که از دو رنگ لاک مختلف به عنوان لاک پایه و مانیکور فرانسوی استفاده کنید.


59- طرح پاییزی ناخن


طرح پاییزی ناخن

در این روزهای گرم تابستانی شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های ملایم و سرد پاییزی، از یادآوری هوای خنک لذت ببرید. با ترکیب کردن طرح‌هایی از ابر و برگ که یادآور فصل پاییز هستند با رنگ‌های ملایم و سرد، می‌توانید یک طراحی جسورانه و متفاوت داشته باشید. معمولاً رنگ‌های زرد، خردلی، قهوه‌ای و سبز ملایم به عنوان رنگ‌های پاییزی در نظر گرفته می‌شوند و شما می‌توانید از ترکیب این رنگ‌ها یا یکی از آنها برای طراحی ناخن‌هایتان استفاده کنید. اگر از طرح‌ها و الگوهای تکراری مانند برگ و گل خسته شده‌اید، می‌توانید از رنگ‌های پاییزی با الگوهای متفاوتی مانند الگوی پوست گاو استفاده کنید تا طراحی‌های متنوع‌تری داشته باشید. در طراحی ناخن هیچ قانون مشخصی وجود ندارد و شما می‌توانید هر جور که دوست داشته باشید از خلاقیت‌تان استفاده کنید.


60- ناخن‌های الماسی بازیگوشانه


ناخن‌های الماسی بازیگوشانه

وقتی که نوبت به طراحی ناخن می‌رسد، شما می‌توانید طراحی‌های ساده‌تر را دوست داشته باشید و یا به دنبال طرح‌های جسورانه و خیره‌کننده باشید، این یک انتخاب شخصی است که تنها به نظر شما بستگی دارد. طراحی ناخن یکی از ابزارهایی است که می‌توانید به وسیله آن، زوایای مختلف شخصیتی‌تان را به نمایش بگذارید و اگر دوست داشته باشید، می‌توانید با انتخاب یک طرح جسورانه و بازیگوشانه و با استفاده از جزئیات مختلف، وجهه‌ بازیگوش شخصیت‌تان را بروز دهید. این سبک طراحی ناخن برای کسانی مناسب است که زندگی را زیاد جدی نمی‌گیرند و دوست دارند الگوها و طرح‌های مختلف را امتحان کنند. شما می‌توانید در طراحی ناخن‌هایتان از هر چیزی استفاده کنید، از اکلیل و نگین گرفته تا طرح‌های خیره‌کننده‌ی سه‌بعدی. در اینجا هم، داشتن ناخن‌های بلند به شما کمک می‌کند که فضای بیشتری برای به نمایش درآوردن خلاقیت‌تان در اختیار داشته باشید. اگر انتخاب شما فرم ناخن الماسی شکل است، باید دقت داشته باشید که ناخن‌هایتان با انجام فعالیت‌های روزمره آسیب نبینند، زیرا بلندی و فرم تیز این ناخن‌ها باعث می‌شود که بسیار حساس و آسیب‌پذیر باشند.


61- لاک پوسته‌پوسته طلایی


لاک پوسته‌پوسته طلایی

استفاده از لاک‌های پوسته‌پوسته طلایی باعث می‌شود هر مانیکور ساده‌ای، حسی از فریبندگی و تجمل‌گرایی به خود بگیرد. استفاده از این لاک‌ها بسیار ساده است. ابتدا ناخن‌هایتان را با استفاده از یک رنگ ساده زمینه‌ای لاک بزنید و سپس با استفاده از این لاک‌های پوسته‌پوسته طلایی، هر قسمتی از ناخن‌هایتان را که دوست دارید تزئین کنید. در پایان از یک برق ناخن استفاده کنید تا ماندگاری لاک طلایی‌تان بیشتر شود. نتیجه‌ی نهایی بسیار لوکس و خیره‌کننده می‌شود و طراحی ناخن‌هایتان کاملاً منحصر به فرد خواهد شد. بهترین رنگ‌ها برای لاک زمینه، استفاده از رنگ هلویی، کرمی پایه و یا سفید است. این رنگ‌ها به نوعی مکمل رنگ طلایی هستند و ظاهر بسیار شیکی دارند.


62- ناخن‌های تابوتی شکل زنانه


ناخن‌های تابوتی شکل زنانه

ناخن‌های تابوتی که به ناخن‌های بالرینی هم مشهور هستند، یکی از محبوب‌ترین فرم‌های ناخن هستند. این ناخن‌ها کشیده بوده و در آنها، نوک ناخن تقریباً مربعی شکل است که به نوعی یادآور فرم تابوت، و یا کفش‌های باله هستند. درست است که این فرم ناخن به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز دارد و به دلیل بلندی و داشتن گوشه‌های تیز، بیشتر در معرض آسیب و شکستن قرار دارد و ممکن است فعالیت‌های روزمره شما را کمی محدود کند، اما ناخن‌های تابوتی شکل آنقدر جذاب و زنانه‌اند که ارزش صرف وقت و توجه شما را دارند. جذابیت بسیار زیاد این فرم ناخن باعث می‌شود که بتوانید با دست باز، هر طرح و رنگ لاکی که دوست داشته باشید را امتحان کنید. از تکنیک‌های آمبره و ابر و باد گرفته تا استفاده از لاک‌های پولک‌دار و طرح‌های قلبی، انتخاب با شما است!


63- مانیکور فضای منفی


مانیکور فضای منفی

استفاده از فضای منفی در مانیکور ناخن این روزها طرفداران خود را دارد و هر روز هم محبوب‌تر می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از فضای منفی در طراحی ناخن آن است که ماندگاری بیشتری دارد و با رشد ناخن‌ها، طراحی ناخن‌تان به هم نمی‌ریزد. در این روش، شما می‌توانید با استفاده از شکل‌های هندسی و زاویه‌ها و منحنی‌های مختلف، یک طراحی مینیمال و مدرن داشته باشید. کافی است طرح‌های مورد نظرتان را بر روی ناخن‌های طبیعی‌تان نقاشی کنید و در آخر اگر خواستید، از یک لایه برق ناخن استفاده کنید. با آن که شما می‌توانید از هر ترکیب رنگی‌ای که دوست دارید استفاده کنید، اما گزینه‌ی سیاه و سفید بهترین انتخاب کلاسیک است که برای هر موقعیت و هر زمانی جذابیت خود را دارد. برای یک طراحی مدرن‌تر می‌توانید از یک رنگ روشن و پرانرژی دیگر در کنار رنگ‌های سیاه و سفید استفاده کنید، مثلاً رنگ لاک قرمز. این رنگ به طراحی ناخن‌های شما شادابی بیشتری می‌بخشد و می‌توانید آن را با آرایش‌تان هم ست کنید.


64- ناخن‌های مربعی بامزه


ناخن‌های مربعی بامزه

ناخن‌های مربعی یکی از پرطرفدارترین فرم‌های ناخن هستند که می‌توانند کوتاه یا بلند باشند. این فرم ناخن یک ظاهر نسبتاً طبیعی دارد و نسبت به بسیاری از فرم‌های دیگر ناخن، محکم‌تر و راحت‌تر است. اگر دستان ظریفی دارید که در آن، نوک انگشتان‌تان باریک‌تر از حد طبیعی است، استفاده از فرم ناخن مربعی باعث می‌شود که فرم انگشتان‌تان متعادل‌تر و متناسب‌تر به نظر برسد. و وقتی که نوبت به طراحی این ناخن‌ها می‌رسد، دست‌تان به معنای واقعی کلمه باز است که از هر رنگ لاک و هر الگویی که دوست دارید استفاده کنید. شما می‌توانید از الگوها و طرح‌های مختلف با جانمایی مختلف بر روی ناخن‌های انگشتان‌تان استفاده کنید. کافی است ترکیب رنگی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و با استفاده از آن، هر جای ناخن‌تان که دوست دارید هر طرحی که دوست دارید بکشید. یک انتخاب بسیار مناسب آن است که اول ناخن‌هایتان را با یک رنگ پایه لاک بزنید و سپس با استفاده از دو یا سه رنگ نزدیک به هم، الگوهای مورد علاقه‌تان را طراحی کنید.


65- طراحی با شعار


طراحی با شعار

طراحی ناخن‌ها همان اندازه که نشان‌دهنده جنبه‌های مختلف شخصیتی‌ افراد هستند، می‌توانند بیانگر افکار و عقاید آنها نیز باشند. شما می‌توانید با استفاده از حروف چاپی کوچک، افکارتان را با استفاده از طراحی ناخن‌تان به نمایش بگذارید. در این روش می‌توانید با استفاده از حروف مختلف بر روی ناخن‌های مختلف‌تان یک کلمه بسازید، و یا با استفاده از حروف چاپی کوچک، یک کلمه یا عبارت را بر روی یک ناخن طراحی کنید. در هر حال داشتن ناخن‌های بلندتر به شما فضای بیشتری برای نمایش دادن حرف‌هایتان می‌دهد.


66- ناخن‌های خوشحال


ناخن‌های خوشحال

اگر به دنبال یک طراحی ناخن می‌گردید که هر بار که به آن نگاه می‌کنید، لبخند بزنید و احساس مثبت‌نگری را به زندگی شما وارد کند، ما یک پیشنهاد عالی برایتان داریم! طرح مینیمال صورتک‌ خندان بر روی لاک زمینه‌ای زرد پاستلی! رنگ زرد نمادی از خلاقیت، انرژی و شادی است. این رنگ بسیار شاداب و پرانرژی بوده و باعث می‌شود حتی ساده‌ترین مانیکورها، خلاقانه و مدرن به نظر برسند. در زمان استفاده از لاک زرد شما می‌توانید از بین طیف وسیعی از رنگ‌ها انتخاب کنید، از زرد قناری پررنگ گرفته تا رنگ‌های ملایم‌تر مانند زرد پاستلی، اما این روزها رنگ‌های ملایم‌تر پرطرفدارتر هستند و ترندی‌تر محسوب می‌شوند. سادگی طرح پیشنهادی ما دو مزیت عالی دارد: اول آن که شما می‌توانید از این طرح برای شرکت در هر موقعیت و مناسبتی استفاده کنید، و دوم آن که برای پیاده‌سازی و اجرای این طرح، نیازی نیست به سالن آرایشی مراجعه کنید و خودتان می‌توانید آن را اجرا کنید. با اضافه کردن یک صورتک خندان کوچک بر روی یکی از ناخن‌هایتان به خودتان یادآوری کنید که روزهای خوب زندگی در راه هستند!

بیشتر بخوانید: 130 طرح ناخن که شاید بخواهید برای سال 2022 امتحان کنید (قسمت سوم)

مطالب مرتبط