130 طرح ناخن که شاید بخواهید برای سال 2022 امتحان کنید (قسمت سوم)

130 طرح ناخن که شاید بخواهید برای سال 2022 امتحان کنید (قسمت سوم)

01 خرداد 1401

طراحی ناخن یک روش فوق‌العاده برای خوش‌گذراندن است که با استفاده از آن، می‌توانید شخصیت‌تان را به نمایش بگذارید. این امر بیشتر از طریق رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید و الگوهایی که به آن علاقه دارید اتفاق می‌افتد. شاید دوست داشته باشید که به دنیا نشان بدهید که یک زن مستقل و قوی و بااراده هستید که اعتماد به نفس خوبی دارد، و یا دوست داشته باشید که وجهه بازیگوش وجودتان را از طریق طرح‌های رنگارنگ و بامزه به نمایش بگذارید. حتی اگر شما از طرفداران سبک‌های بسیار مینیمال باید، مانیکور فرانسوی ساده از جمله طرح‌هایی است که می‌توانید در همه جا و همه وقتی از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های ملایمی مانند آبی نوزادی، صورتی ملایم، سبز زیتونی و یا یاسی استفاده کنید که تقریباً با هر لباس و موقعیتی ست می‌شوند. داشتن ناخن‌های زیبا و جذاب، باعث می‌شود که حال بهتری داشته باشیم، بنابراین ادامه مطلب را دنبال کنید تا با یک مجموعه شگفت‌انگیز از طرح‌های متنوع آشنا شوید که می‌توانید از آنها الهام بگیرید.

بیشتر بخوانید: 130 طرح ناخن که شاید بخواهید برای سال 2022 امتحان کنید (قسمت دوم)


67- طرح شخصیت‌های کارتونی


طرح شخصیت‌های کارتونی

شخصیت‌های دیزنی نقش پررنگی در خاطرات کودکی همه‌ی ما بازی می‌کنند و بخشی از نوستالژی‌های همه ما هستند. استفاده از طرح کارکترهای کارتونی در طراحی ناخن به نوعی یادآور معصومیت و سادگی دوران کودکی است. این طرح‌ها علاوه بر آن که یادآور زمانی هستند که به عقیده بسیاری از ما، بهترین دوران عمرمان بوده است، حالتی سرخوش و بازیگوشانه دارند. کارتون‌های بسیار مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید از بین کارکترهای آنها یک یا چند مورد را برای طراحی ناخن‌تان انتخاب کنید. اگر دوست ندارید طرح ناخن‌تان زیادی شلوغ پلوغ شود، می‌توانید تنها بر روی یک یا دو تا از ناخن‌هایتان طرحی کارتونی بکشید.


68- لاک قرمز


لاک قرمز

لاک‌های بسیار متنوعی وجود دارند که شما می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما در این میان قطعاً رنگ قرمز یک رنگ بسیار خاص و متفاوت است. رنگ قرمز معمولاً نمادی از علاقه، اشتیاق و خطر است و شما می‌توانید از آن به عنوان نمادی از زنانگی خود استفاده کنید. با آن که رنگ لاک قرمز با همه‌ی فرم‌ها و اندازه‌ی ناخن هم‌خوانی خوبی دارد، اما برای بعضی از زنان استفاده از این رنگ لاک کمی سخت است، زیرا این رنگ توجه بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند و استفاده از آن نیازمند اعتماد به نفس کافی است. شکی نیست که ادعای جلب توجه زیاد کاملاً صحت دارد، اما این بهترین ویژگی رنگ لاک قرمز است؟ با این وجود اگر نمی‌خواهید لاک‌تان خیلی جسورانه باشد، می‌توانید از رنگ لاک قرمز تنها بر روی نوک‌ ناخن‌ها استفاده کنید. می‌توانید به آن به عنوان یک به روز رسانی مدرن از مانیکور فرانسوی کلاسیک فکر کنید.


69- طرح‌های خطی


طرح‌های خطی

در این سبک از طراحی، از یک خط ثابت برای خلق شک‌های مختلف استفاده می‌شود. این شکل‌ها می‌توانند هر چیزی باشند، از طرح‌های گل گرفته تا صورتک‌‌های زنانه. بهترین نکته در مورد این روش طراحی آن است که شما می‌توانید هر طرحی که دوست دارید را انتخاب کنید و به این ترتیب، یک مانیکور کاملاً منحصر به فرد داشته باشید. طرح انتخابی شما می‌تواند یک معنای سمبولیک هم داشته باشد، برای مثال می‌توانید با استفاده از طرح‌های صورت‌های زنانه، قدرت زنانگی خود را به نمایش بگذارید. بهترین ترکیب رنگی برای پیاده‌سازی طرح‌های خطی، استفاده از یک لاک سفید یا کرمی پایه به عنوان رنگ لاک پس‌زمینه، و طراحی با استفاده از لاک مشکی برای خطوط است.


70- طرح‌های درهم‌برهم


طرح‌های درهم‌برهم

اگر نمی‌توانید یک رنگ مشخص یا یک طرح مشخص را انتخاب کنید، چرا از ترکیب رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در کنار هم استفاده نمی‌کنید تا یک طراحی درهم‌برهم داشته باشید؟! برای طراحی ناخن هیچ باید یا نباید مشخصی وجود ندارد و انتخاب شما بستگی کامل به احساس و حال و هوایتان دارد. بنابراین اگر می‌خواهید وجهه بازیگوش و بااعتماد به نفس وجودتان را به نمایش بگذارید، می‌توانید از هر طرح و رنگی که دوست دارید در مانیکور ناخن‌هایتان استفاده کنید. با این حال توجه داشته باشید که مانیکور درهم‌ و برهم، برای استفاده هر روزه و در هر موقعیتی مناسب نیست. در اینجا هم مانند بسیاری از مانیکورهای دیگر، با آن که هیچ محدودیتی در مورد فرم و بلندی ناخن‌ها وجود ندارد، اما داشتن ناخن‌های بلندتر به شما فضای کافی برای پیاده‌سازی طرح‌های مورد نظرتان را می‌دهد. مانند همیشه، یکی از مناسب‌ترین فرم‌های ناخن فرم ناخن تابوتی شکل است که علاوه بر داشتن فضای کافی برای طراحی، خود فرم ناخن هم جذابیت دارد و مانیکور شما را تکمیل می‌کند.


71- شطرنجی پاستلی


شطرنجی پاستلی

طرح‌های شطرنجی یک حال و هوای رترو دارند و گزینه‌ای فارغ از زمان و همیشه محبوب هستند. بهترین نکته در مورد طرح‌های شطرنجی آن است که شما می‌توانید آن را با هر رنگی که دوست داشته باشید پیاده‌سازی کنید، از طرح کلاسیک سیاه و سفید گرفته تا ترکیب هر رنگ روشن و جسورانه‌ای که دوست داشته باشید. با این حال یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین ترکیبات، ترکیب رنگ‌های پاستلی است. لاک‌های پاستلی ظاهری رویایی و زنانه دارند و بسیار ملایم و روشن هستند و شما می‌توانید از آنها برای هر موقعیتی استفاده کنید. پس بار بعدی که تصمیم داشتید یک مانیکور ناخن الهام‌گرفته شده از دهه 70 را امتحان کنید، می‌توانید طرح شطرنجی را با استفاده از لاک‌های پاستلی پیاده‌سازی کنید و اگر دوست داشتید ظاهر مدرن‌تری داشته باشید، می‌توانید از نگین‌ها و جواهرات مصنوعی مختلف برای تزئین ناخن‌هایتان استفاده کنید.


72- ستاره‌ها و صورت‌های فلکی


ستاره‌ها و صورت‌های فلکی

صورت‌های فلکی از قدیم برای شناسایی ستاره‌ها و موقعیت آنها در آسمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما شما می‌توانید از این صورت‌های فلکی و داستان‌هایی که پشت آنها قرار دارد، برای طراحی ناخن‌هایتان الهام بگیرید. 88 صورت فلکی مختلف وجود دارند که بعضی از آنها مشهورتر از دیگران هستند. بنابراین شما گزینه‌های بسیار زیادی در اختیار دارید که هر کدام را که می‌پسندید انتخاب کنید. استفاده از لاک سفید برای پیاده‌سازی این صورت‌های فلکی بهترین انتخاب ممکن است، زیرا علاوه بر آن که ظاهر واقعی ستاره‌ها را تداعی می‌کند، برای استفاده در موقعیت‌های مختلف هم مناسب است و با هر تیپ لباسی ست می‌شود. اگر می‌خواهید مانیکور نهایی‌تان واقعی‌تر به نظر برسد، بهتر است به عنوان لاک زمینه‌ای از لاک آبی تیره یا مشکی استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید مانیکورتان برای حضور در موقعیت‌های مختلف و به خصوص موقعیت‌های رسمی مناسب‌تر باشد، می‌توانید از یک لاک زمینه‌ای با رنگ کرمی پایه استفاده کنید.


73- طرح رنگین‌کمان و ابر


طرح رنگین‌کمان و ابر

یکی از بامزه‌ترین ترکیبات ممکن برای مانیکور بعدی‌تان می‌تواند ترکیب رنگین‌کمان و ابر باشد. این طرح می‌تواند نمادی از آرزوهای قشنگ و مثبت‌نگری و خوش‌بینی به یک آینده روشن و امیدوارکننده باشد. رنگ‌های روشن و درخشان استفاده شده در رنگین‌کمان نشان‌دهنده شخصیت بازیگوشانه شما است، در حالی که ابرها نمادی از رشد فردی و توانایی غلبه بر مشکلات مختلف هستند. برای آن که مانیکور شما جلوه‌ی بهتری داشته باشد، می‌توانید از یک لاک زمینه‌ای پایه استفاده کنید و یا طرح‌ها را بر روی ناخن‌های برهنه‌تان بکشید. اگر به دنبال یک طرح سمبولیک و بامزه هستید، این مانیکور کاملاً برای شما مناسب است!


74- گل و رنگین‌کمان


گل و رنگین‌کمان

اگر به دنبال مانیکور ناخنی هستید که حالتی هیپی‌وار داشته باشد، ترکیب گل و رنگین‌کمان می‌تواند یک گزینه‌ی عالی باشد. گل‌ها نمادی از زیبایی، زندگی و رشد هستند، اما یک حالت بیش از حد زنانه دارند. همراه کردن رنگین‌کمان پاستلی با طرح گل‌ها یک روش بسیار عالی برای به تعادل رساندن مانیکور شما است. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متنوع روشن و ملایم پاستلی، یک مانیکور جذاب و دوست‌داشتنی داشته باشید که بدون شک، لبخند را به چهره‌ی شما می‌آورد.


75- لاک‌های رنگارنگ


لاک‌های رنگارنگ

این روزها یکی از محبوب‌ترین طرح‌های ناخن، استفاده از رنگ‌های روشن و مشخص در کنار یکدیگر است که با هم ترکیب نشده‌اند و مرز مشخصی دارند. با آن که این ترند در اصل مربوط به لباس است، اما شما می‌توانید از آن در طراحی ناخن‌هایتان استفاده کنید، و بدون زحمت زیاد و با استفاده از لاک‌هایی با رنگ‌های روشن و متفاوت، یک مانیکور جذاب و باب روز داشته باشید. بنابراین اگر عاشق رنگ‌های مختلف هستید و از تجربه کردن چیزهای جدید نمی‌ترسید، این ترند برای شما ساخته شده است. استفاده از لاک‌های ساده در این طراحی ناخن ترندی باعث می‌شود که پیاده‌سازی آن حتی برای افراد تازه‌کار هم کار راحتی باشد و شما می‌توانید از رنگ‌ها و منحنی‌های مختلف در طراحی‌تان استفاده کنید. یک روش بسیار ساده برای امتحان کردن این ترند آن است که از دو رنگ لاک مختلف به عنوان لاک پایه و مانیکور فرانسوی استفاده کنید.


76- رنگ‌های مختلف قهوه‌ای


رنگ‌های مختلف قهوه‌ای

رنگ لاک قهوه‌ای اصلاً خسته‌کننده نیست، به خصوص اگر از رنگ‌های مختلف این خانواده رنگی در کنار هم استفاده کنید! تنالیته‌ی گرم رنگ قهوه‌ای معمولاً نمادی از طبیعت، زندگی و قدرت است و استفاده از این رنگ در مانیکورتان می‌تواند همین حال و هوا را به شما منتقل کند. استفاده از رنگ‌های مختلف یک خانواده‌ی رنگی در کنار هم باعث می‌شود که حتی یک مانیکور ساده هم جذاب و بامزه شود. بهترین نکته در مورد لاک قهوه‌ای آن است که جذابیت یک لاک بسیار تیره را دارد، بدون آن که به اندازه رنگ لاک سیاه خشن و خشک باشد. رنگ قهوه‌ای با رنگ‌های بسیاری هم‌خوانی دارد و شما می‌توانید برای تکمیل مانیکورتان از رنگ‌های سفید، طلایی و حتی آبی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ده روش برای محافظت از ناخن


77- طرح یین و یانگ پاستلی


طرح یین و یانگ پاستلی

بهترین چیز در مورد لاک‌های پاستلی تنوع شگفت‌انگیز آنها است و این که با هر طرح و نمادی به خوبی هماهنگ می‌شوند. اگر به دنبال یک ایده دخترانه و بامعنی برای مانیکور بعدی‌تان می‌گردید، پیشنهاد ما آن است که طرح یین و یانگ را امتحان کنید. طرح یین و یانگ یک سمبل باستانی چینی است که نشان‌دهنده مفهوم دوگانگی و لزوم مکمل بودن در زندگی را نشان می‌دهد. استفاده از این طرح به ما یادآوری می‌کند که روشنایی بدون تاریکی معنا ندارد و هیچ فردی به تنهایی کامل نیست. شما می‌توانید از این طرح تنها بر روی یکی از ناخن‌هایتان استفاده کنید و برای این منظور، انگشت حلقه بهترین انتخاب است. با این کار، حلقه ازدواج یا هر زیورآلات دیگری که استفاده می‌کنید نیز بیشتر به چشم می‌آید.


78- طرح‌های صورتی و قرمز


طرح‌های صورتی و قرمز

شاید فکر کنید که استفاده از رنگ‌های صورتی و قرمز در مانیکور ناخن، مخصوص طرح‌های ولنتاین است، اما می‌توانید از این دو رنگ جذاب و ترکیب آنها برای تمام روزهای سال استفاده کنید. این دو رنگ همیشه ما را به یاد عشق می‌اندازند و ظاهری بسیار زنانه دارند. رنگ قرمز یک رنگ بسیار خیره‌کننده و جذاب است که یادآور علاقه، اشتیاق و حتی خطر است، اما شما می‌توانید با استفاده از یک رنگ صورتی ملایم در کنار آن، مانیکور ناخن‌تان را متعادل‌تر کنید. استفاده از این دو رنگ در کنار هم باعث می‌شود که مانیکور نهایی ملایم‌تر و دخترانه‌تر به نظر برسد.


79- ابرهای پاستلی


ابرهای پاستلی

رنگ‌های پاستلی رنگ‌هایی ملایم و جذاب هستند که با استفاده از آنها می‌توانید هر چیزی که دوست دارید بر روی ناخن‌هایتان طراحی کنید. طرح ابر سمبلی از امیدواری و غلبه بر روزهای سخت زندگی است، و زمانی که این طرح‌ها را با استفاده از لاک‌های پاستلی پیاده‌سازی کنید، یک مانیکور بسیار ترندی و مدرن خواهید داشت. ترکیب طرح‌های ابری با رنگ لاک پاستلی، یک مانیکور بسیار ملایم و دلربا ایجاد می‌کند که حتی نگاه کردن به آن باعث احساس آرامش می‌شود. علاوه بر آن، طراحی ناخن بسیار راحت و ساده است و حتی افراد تازه‌کار هم می‌توانند آن را امتحان کنند. طرح‌های پاستلی برای موقعیت‌های مختلفی مناسب هستند، و شما می‌توانید از آنها برای مناسبت‌های مختلف استفاده کنید، از جشن‌های تولد گرفته تا پارتی‌های شبانه.


80- طرح نقطه‌ای کوچک


طرح نقطه‌ای کوچک

هیچ نیازی نیست که طراحی ناخن‌هایتان حتماً پیچیده باشد، در بعضی موارد طرح‌های ساده هم می‌توانند به همان اندازه تأثیرگذار و جذاب باشند. طرح‌های ساده‌تر علاوه بر آن که راحت‌تر پیاده‌سازی می‌شوند، برای موقعیت‌های مختلف هم مناسب‌تر هستند و به خصوص در موقعیت‌های رسمی، راحت‌تر می‌توانید آن‌ ها را با ظاهرتان هماهنگ کنید. اگر به دنبال یک ایده برای طراحی مینیمال ناخن‌هایتان می‌گردید، بهتر است یک بار هم که شده طراحی نقطه‌ای را امتحان کنید. این طرح‌ها بسیار آسان هستند و می‌توانید آن ها را بر روی هر فرم و بلندی ناخنی اجرا کنید. همچنین می‌توانید در این طرح‌ها از ترکیبات رنگی مختلفی استفاده کنید، به عنوان مثال از طرح‌های سیاه و سفید کلاسیک و یا طرح‌های با استفاده از رنگ‌های صورتی ملایم و کرمی پایه. این طرح‌ها بسیار بامزه هستند و بدون آن که ظاهر زیاده از حد دراماتیکی داشته باشند، یک روش عالی برای خوشگذراندن با ناخن‌هایتان هستند.


81- گل‌های پائیزی


گل‌های پائیزی

طرح گل‌های پائیزی بسیار جذاب و خیره‌کننده است. فصل پائیز با رنگ‌های قرمز تیره، نارنجی و زرد شناخته می‌شود و ترکیب این رنگ‌ها در کنار هم، احساسی از گرما و شادابی را القا می‌کند. با آن که استفاده از طرح گل در مانیکور ناخن ایده‌ی جدیدی نیست، اما شما می‌توانید با استفاده از این رنگ‌های گرم پائیزی، به این ایده‌ی قدیمی زندگی جدیدی بدهید. این طرح‌ها حال و هوای دهه هفتادی دارند که بدون شک، دهه‌ی شکوفایی صنعت مد و فشن بود. پس اگر می‌خواهید با مانیکور ناخن‌هایتان خوش بگذرانید، یک گزینه‌ی ایده‌آل پیش رویتان قرار دارد.


82- طرح‌های قلبی


طرح‌های قلبی

طرح‌های قلبی فوق‌العاده‌اند! با اضافه کردن قلب‌های رنگارنگ و کوچک به مانیکور ناخن‌تان، می‌توانید یک طرح جذاب و متفاوت ایجاد کنید. این طرح‌ها همچنین می‌توانند روشی برای قدردانی از اتفاقات خوب زندگی و کسانی باشند که دوست‌شان دارید. طراحی شکل قلب بسیار آسان است، اما شما می‌توانید از طرح‌های مختلف قلب با رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف برای تزئین ناخن‌تان استفاده کنید. می‌توانید از چندین طرح قلب در کنار هم استفاده کنید و یا فقط یک قلب بزرگ در وسط ناخن‌تان طراحی کنید. همچنین می‌توانید یک لاک زمینه‌ای داشته باشید و یا طرح قلبی را مستقیماً روی ناخن‌های ساده‌تان پیاده‌سازی کنید. اگر می‌خواهید قلب‌های رنگی رنگی را در کنار هم طراحی کنید، پیشنهاد ما آن است که از رنگ‌های پالت پاستلی استفاده کنید، زیرا این رنگ‌ها بسیار ملایمند و در کنار هم ظاهر بسیار دلپسندی پیدا می‌کنند.


83- آمبره پاستلی زیبا


آمبره پاستلی زیبا

تکنیک آمبره زمانی که با لاک‌های پاستلی ترکیب شود، یک گزینه‌ی بدون نقص و عالی به شما می‌دهد که می‌توانید از آن برای هر موقعیتی استفاده کنید. ملایمت رنگ‌های پاستلی باعث می‌شود که جذابیت منحصر به فردی داشته باشند و شما بتوانید از رنگ‌های مختلف آن در کنار هم استفاده کنید. علاوه بر آن، این لاک‌ها ظاهر بسیار زنانه‌ای دارند. شما می‌توانید به جای آن که هر یک از ناخن‌هایتان را با یکی از رنگ‌های پاستلی لاک بزنید، این رنگ‌ها را با هم ترکیب کرده و با استفاده از تکنیک آمبره، مانیکور متفاوت و منحصر به فردی خلق کنید. در این ترکیب از دو رنگ در کنار هم استفاده می‌کنیم که معمولاً یکی از آنها تیره‌تر، و دیگری کمی روشن‌تر است و این دو رنگ را به خوبی در هم محو می‌کنیم. نتیجه‌ی نهایی یک ترکیب رنگی بسیار تأثیرگذار است که علاوه بر آن که هم‌خوانی خوبی با تنالیته‌های مختلف رنگ پوست دارد، برای همه‌ی فرم‌ها و اندازه‌های ناخن هم مناسب است.


84- لاک نقره‌ای


لاک نقره‌ای

رنگ نقره‌ای یکی از محبوب‌ترین لاک‌های متالیک است و ظاهری مدرن و باکلاس دارد. استفاده از این رنگ لاک علاوه بر ظاهر بسیار تجملاتی و شیک‌اش، یک حس بازیگوشانه هم به همراه دارد. لاک‌های نقره‌ای معمولاً هایلایتی از رنگ‌های دیگر را به همراه دارند و توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. استفاده از این لاک درخشان همچنین باعث می‌شود که فرم ناخن‌هایتان بهتر مشخص شود. لاک نقره‌ای برای ناخن‌های با هر فرم و هر بلندی مناسب است و به راحتی می‌توانید آن را با رنگ‌های دیگر همراه و ترکیب کنید. برای داشتن یک ظاهر باب مد، می‌توانید لاک نقره‌ای را با رنگ‌های خانواده‌ی آبی یا مشکی همراه کنید، اما اگر می‌خواهید ظاهر ساده‌تری داشته باشید، لاک‌های سفید یا کرمی انتخاب‌های مناسبی هستند. اگر می‌خواهید طراحی ناخن‌هایتان باز هم ساده‌تر باشد، می‌توانید از لاک نقره‌ای برای نقاشی طرح‌های مختلف بر روی ناخن‌تان استفاده کنید، مثلاً فقط نوک ناخن‌هایتان را لاک نقره‌ای بزنید یا با استفاده از این رنگ جذاب، طرح‌ها و الگوهای مختلفی را بر روی ناخن‌هایتان طراحی کنید. برای تکمیل کردن آرایش دستان‌تان کافی است از زیورآلات طلایی استفاده کنید تا لاک باکلاس و لوکس‌تان را تکمیل کند.


85- طرح‌های پاپ رنگارنگ


طرح‌های پاپ رنگارنگ

آیا روشی بهتر از استفاده از طرح‌های رنگارنگ پاپ وجود دارد که با استفاده از آن بتوانید یک مانیکور تابستانی و شاد داشته باشید؟ بهترین چیز در مورد استفاده از این رنگ‌های شاد و جذاب و الگوهای متنوع آن است که دست‌تان باز است که از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید. نمای کلی این طرح‌ها احساسی از شادی و زندگی را القا می‌کنند. قلب‌های کوچک، گل‌های مختلف و طرح‌های میوه‌ای از پرکاربردترین آیتم‌ها در این طراحی‌ها هستند، اما شما می‌توانید هر الگوی دیگری که دوست دارید را هم به این طرح‌ها اضافه کنید. در این طراحی‌های رنگارنگ شما هم می‌توانید از رنگ‌های هم‌خانواده استفاده کنید و هم رنگ‌های مکمل. برای هم‌خوانی بیشتر می‌توانید یکی از رنگ‌های مورد استفاده در طراحی ناخن‌تان را انتخاب کنید و از آن در سایه‌ی چشم یا رژ لب‌تان هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین طراحی مانیکور بادامی ترند در سال 2022


86- طرح پروانه و مانیکور فرانسوی


طرح پروانه و مانیکور فرانسوی

ترکیب طرح پروانه و مانیکور فرانسوی ایده‌ای جدید و جذاب است. جدای از این که شما می‌توانید از هر رنگ روشن و ملایمی که دوست دارید در این طراحی‌ها استفاده کنید، پروانه‌ها یک معنای سمبولیک از رشد و تغییر را به همراه دارند. بنابراین اگر در حال تغییر شرایط زندگی‌تان هستید، می‌توانید با استفاده از آیتم پروانه در مانیکورتان، این را به دنیا اعلام کنید. از سوی دیگر، رنگ لیمویی پاستلی استفاده شده برای مانیکور فرانسوی یادآور نور خورشید، گرما و تابستان است و کنار هم قرار دادن این دو آیتم، به معنای جشن گرفتن طبیعت و در عین حال، بیان اعتماد به نفس و خوش‌بینی شما است.


87- طرح سیاه و سفید


طرح سیاه و سفید

وقتی که صحبت از فشن و طراحی مد است، ترکیب دو رنگ همیشه جواب می‌دهد: سیاه و سفید! زیبایی این ترکیب رنگی آن است که یک گزینه‌ی کلاسیک و فارغ از زمان است. علاوه بر این، کنار هم قرار دادن این دو رنگ یکی از راحت‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های مانیکور ناخن است. سیاه یک رنگ قوی است که نشان‌دهنده قدرت و زنانگی است، و قرار دادن رنگ سفید در کنار آن باعث ایجاد تعادل و بالانس می‌شود زیرا سفید نماد پاکی و بی‌گناهی است. ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید معمولاً به عنوان شروع یک دوران جدید تعبیر می‌شود. اگر ترکیب کلاسیک سیاه و سفید برایتان تکراری و خسته‌کننده است، می‌توانید با اضافه کردن یک رنگ سوم مانند قرمز، به طراحی‌هایتان رنگ و جان دوباره‌ای ببخشید. استفاده از این رنگ سوم می‌تواند به شما کمک کند که مانیکور ناخن‌تان را با آرایش‌تان هم هماهنگ کنید. استفاده از رنگ قرمز روشن در کنار طرح‌های سیاه و سفید، یک تضاد قوی و جذاب ایجاد می‌کند.


88- فرم‌های پاستلی


فرم‌های پاستلی

این روزها علاوه بر آن که می‌توانید با انتخاب فرم کلی ناخن‌تان خوش بگذرانید، دست‌تان در انتخاب هر الگو و فرمی برای طراحی ناخن‌هایتان هم باز است. به ترند جدید الگوهای پاستلی خوش‌آمد بگویید، زیرا این ترند به شما اجازه می‌دهد که واقعاً خلاقیت‌تان را بروز بدهید. شما می‌توانید از هر فرم، الگو، منحنی یا زاویه‌ای که دوست داشته باشید در هر اندازه‌ای که بخواهید استفاده کنید و فارغ از سطح مهارت‌تان، جنبه‌های مختلف شخصیتی و خلاقیت‌تان را به نمایش بگذارید. برای یک طراحی مینیمال و جذاب می‌توانید بر روی هر یک از ناخن‌هایتان یک شکل نامنظم پاستلی بکشید. می‌توانید جای این اشکال را مختلف انتخاب کنید. استفاده از تکنیک فضای منفی و قرار دادن این الگوها بر روی ناخن‌های بدون لاک باعث می‌شود که طراحی ناخن‌تان ماندگاری بیشتری داشته باشد و شما دیگر نگران رشد و بلند شدن ناخن‌تان نیستید. در این ترند جدید هیچ قانونی برای طراحی ناخن‌تان وجود ندارد و شما می‌توانید هم یک طرح مینیمال را انتخاب کنید، هم یک طرح پر از جزئیات.


89- طرح آمبره و منحنی


طرح آمبره و منحنی

ترکیب تکنیک آمبره و منحنی‌ها یک ایده جدید و جذاب برای مانیکور ناخن است که اجرای این طرح بسیار آسان است و دلیلی ندارد که یک بار هم که شده آن را امتحان نکنید. تکنیک آمبره سال‌هاست که محبوبیت زیادی در طراحی ناخن دارد. در این تکنیک از دو یا چند رنگ مختلف در کنار هم استفاده می‌شود که برخی از آنها روشن و برخی تیره‌تر هستند، و این رنگ‌ها به آرامی در یکدیگر محو می‌شوند. اگر می‌خواهید تکنیک آمبره را به روزرسانی کنید، می‌توانید از طراحی منحنی‌ها در کنار آن استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا ناخن‌هایتان را با تکنیک آمبره طراحی کنید و سپس منحنی‌هایی با رنگ سفید در گوشه‌ها و زوایای مختلف ناخن‌هایتان رسم کنید. با آن که شما می‌توانید از هر رنگی که دوست داشته باشید استفاده کنید، اما معمولاً ساده‌ترین رنگ، بهترین گزینه است. لاک سفید یک ظاهر فارغ از زمان و کلاسیک دارد و باعث می‌شود که فرم ناخن‌تان به بهترین شکل به نمایش گذاشته شود.


90- طرح گل و مانیکور فرانسوی پاستلی


طرح گل و مانیکور فرانسوی پاستلی

همان طور که می‌دانید مانیکور فرانسوی کلاسیک به مانیکوری گفته می‌شود که در آن یک نوار سفید ساده در نوک هر یک از ناخن‌ها طراحی می‌شود. این مانیکور بسیار کلاسیک و باکلاس است. اما مانیکورهای مدرن زیادی هستند که با الهام گرفتن از ایده‌ی مانیکور فرانسوی کلاسیک طراحی می‌شوند و به همان اندازه جذاب هستند. همان طور که پیش از این هم گفتیم، لاک‌های پاستلی به دلیل رنگ‌های ملایم و روشن‌شان بسیار محبوب شده‌اند، پس چرا این بار در مانیکور فرانسوی‌تان به جای لاک سفید ساده از لاک‌های پاستلی رنگارنگ استفاده نمی‌کنید تا علاوه بر اضافه کردن رنگ به مانیکور ناخن‌هایتان، یک ظاهر ترندی تابستانی را تجربه کنید؟ برای آن که طرح ناخن‌هایتان از یکنواختی دربیاید، می‌توانید جزئیاتی به طراحی ناخن‌هایتان اضافه کنید. برای مثال می‌توانید طرحی از گل را بکشید و یا از استیکرهای مختلف استفاده کنید. نتیجه‌ی نهایی یک طرح رنگارنگ می‌شود که ظاهری بسیار زنانه و دلنشین دارد. با داشتن این مانیکور رویایی همه جا دستان‌تان را با افتخار نشان می‌دهید.


91- آمبره بنفش


آمبره بنفش

تکنیک آمبره یک روش حرفه‌ای است که در آن دو یا چند رنگ روشن و تیره در هم مخلوط و محو می‌شوند. این تکنیک به خصوص زمانی کاربرد دارد که شما نمی‌توانید بین چند رنگ تصمیم بگیرید و به شما اجازه استفاده‌ی هم‌زمان از رنگ‌های متنوع را می‌دهد. بار بعدی که می‌خواهید رنگی را برای تکنیک آمبره انتخاب کنید، پیشنهاد ما آن است که از رنگ بنفش استفاده کنید که ظاهری بی‌نهایت زنانه و ظریف دارد. رنگ بنفش مفهوم عشق و احساسات معصومانه را به همراه دارد و به خوبی با رنگ سفید و رنگ‌های پایه همراه می‌شود. اگر به دنبال یک مانیکور چشم‌نوازتر و جسورانه‌تر می‌گردید، می‌توانید رنگ بنفش را با رنگ‌هایی مانند سبز روشن، زرد یا نقره‌ای همراه کنید.


92- طرح‌های مختصر بر روی ناخن‌های ساده


طرح‌های مختصر بر روی ناخن‌های ساده

بار بعدی که می‌خواستید یک رنگ لاک را به عنوان رنگ زمینه‌ای انتخاب کنید، می‌توانید از رنگ کرمی پایه استفاده کنید. این رنگ دقیقاً مشابه رنگ ناخن طبیعی است و زمینه مناسبی ایجاد می‌کند که می‌توانید با رنگ‌هایی دیگر بر روی آن بازی کنید. برای مثال می‌توانید نوارهای کوچکی از رنگ‌های سبز و صورتی روشن را امتحان کنید. با آن که پیاده‌سازی و اجرای این طرح مینیمال بسیار راحت است، اما نتیجه‌ی نهایی بسیار چشم‌نواز و جذاب خواهد بود. بهتر است دو رنگ ملایم و روشن را انتخاب کنید و با استفاده از این دو رنگ لاک، نوارهایی در قسمت‌های مختلف ناخن‌هایتان نقاشی کنید و بین آنها را خالی بگذارید. طرح‌های مینیمال به شما مجال آن را می‌دهند که خلاقیت‌تان را به نمایش بگذارید و در زمان طراحی ناخن‌هایتان به یاد داشته باشید که سادگی همیشه زیبا و جذاب است.


93- مانیکور فرانسوی با طرح‌های نواری


مانیکور فرانسوی با طرح‌های نواری

با آن که مانیکور فرانسوی یک گزینه‌ی کلاسیک و فارغ از زمان است، اما یک طرح جسورانه و خیره‌کننده نیست. اگر دوست دارید مانیکور کلاسیک فرانسوی را به روزرسانی کنید و به آن ظاهر متفاوت‌تری بدهید، می‌توانید از رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی برای تکمیل آن استفاده کنید. یکی از راه‌های عملی کردن این ایده، استفاده از نوارهای رنگی مختلف است. این نوارها تنوع شگفت‌انگیزی دارند و شما می‌توانید از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید. تعداد نوارها به سلیقه شما بستگی دارد، اما پیشنهاد ما آن است که از بیشتر از سه نوار رنگی استفاده نکنید تا طرح ناخن‌تان زیاده‌ از حد شلوغ نشود. همچنین بهتر است به جای انتخاب رنگ‌های هم‌خانواده و نزدیک به هم، از رنگ‌های مکمل استفاده کنید تا رنگ‌ها خودشان را بهتر نشان بدهند. کشیدن طرح‌های نواری آسان است و باعث می‌شود که بدون صرف وقت و هزینه‌ی زیاد، با طراحی ناخن‌هایتان خوش بگذرانید.


94- طرح‌های مختلف


طرح‌های مختلف

اگر به دنبال یک طراحی ناخن بسیار متفاوت هستید و یا نمی‌توانید بین طرح‌های مختلف تصمیم بگیرید، می‌توانید از طرح‌های مختلف استفاده کنید. در این ترند جذاب شما می‌توانید از رنگ‌ها و الگوهای مختلف طراحی ناخن در کنار هم استفاده کنید. استفاده از این طراحی‌ها باعث می‌شود که ناخن شما به کانون توجه تبدیل شود. در این جا هم با آن که می‌توانید طرح‌ها را بر روی ناخن‌هایی با هر فرم و بلندی پیاده‌سازی کنید، اما ممکن است اجرای برخی از طرح‌های انتخابی شما به ناخن‌های بلندتری نیاز داشته باشد. زمانی که از طرح‌های مختلف برای مانیکور ناخن‌هایتان استفاده می‌کنید، امکان آن را دارید که از گزینه‌های متفاوتی برای تزئین ناخن‌هایتان استفاده کنید. برای مثال می‌توانید طرح‌هایی از صورتک‌های خندان، گل، ستاره، اکلیل و سنگ‌های زینتی را برای تزئین ناخن‌های مختلف‌تان استفاده کنید. هر یک از این تزئینات را بر روی یکی از ناخن‌هایتان قرار دهید و جنبه‌ی بازیگوش شخصیت‌تان را به نمایش بگذارید.


95- طرح چشم‌نظر


طرح چشم‌نظر

چشم‌نظر سمبلی است که معمولاً با خوش‌شانسی مرتبط دانسته می‌شود و اعتقاد بر آن است که چشم‌زخم و نظر بد را از فرد د ور می‌کند. با آن که چشم‌نظر معمولاً و به صورت سنتی و با استفاده از رنگ‌های سفید و آبی طراحی می‌شود، اما شما می‌توانید در طراحی ناخن‌تان از طرح‌های الهام گرفته از چشم‌نظر اصلی استفاده کنید و طرح چشم را با استفاده از هر رنگی که دوست دارید ترسیم کنید. این رنگ‌ها می‌تواند ترکیبی از صورتی و سبز، بنفش و قرمز و یا سفید و سیاه باشد. برای آن که چشم‌نظر طراحی شده‌ی شما بیشتر به چشم بیاید، بهتر است برای رنگ لاک زمینه از یک لاک کرمی پایه استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید این سمبل را هر جای ناخن‌تان که دوست دارید قرار بدهید. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که نماد چشم‌نظر را در پایین‌ترین قسمت ناخن، یعنی محل رویش ناخن رسم کنند، در حالی که دیگران ممکن است ترجیح بدهند که آن را در وسط ناخن رسم کنند.


96- مانیکور پلنگی


مانیکور پلنگی

طرح‌های پلنگی که برای سال‌ها، صنعت مد و فشن را دراختیار گرفته بود، این روزها دوباره به عرصه مد برگشته‌ است و نظر طراحان ناخن بسیاری را به خود جلب کرده است. با این وجود انتخاب این طرح یک ریسک دارد: اگر بیش از حد از طرح پلنگی استفاده کنیم، زیادی شلوغ می‌شود و دیگر چندان جذاب نیست. به همین دلیل پیشنهاد ما آن است که از این طرح‌ها خیلی خلوت‌تر و نصفه‌نیمه استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار و نشان دادن جذابیت وحشی درونی‌تان آن است که از این طرح‌های پلنگی تنها برای مانیکور انتهای ناخن‌هایتان استفاده کنید و بقیه‌ی ناخن‌تان را، بدون لاک یا با یک لاک ساده رها کنید. یک روش دیگر برای پیاده‌سازی این ایده آن است که تنها بر روی بعضی از ناخن‌هایتان از طرح‌های پلنگی استفاده کنید و برای بقیه‌ی ناخن‌هایتان، از یک لاک ساده با رنگ کرمی یا قهوه‌ای استفاده کنید.


97- مانیکور فرانسوی با رنگ‌های روشن


مانیکور فرانسوی با رنگ‌های روشن

مانیکور فرانسوی با رنگ‌های روشن به شما شانس آن را می‌دهد که با طراحی ناخن‌تان خوش بگذرانید و رنگ‌هایی که دوست دارید را با هم ترکیب کنید. شاید دوست داشته باشید از رنگ‌های پاستلی ملایم استفاده کنید و نوک هر یک از ناخن‌هایتان را با یک رنگ پاستلی رنگ بزنید، و یا شاید بخواهید از رنگ‌های جسورانه‌تر و پررنگ‌تری استفاده کنید تا توجه بیشتری را جلب کنند. همچنین ممکن است بخواهید که بدنه‌ی اصلی ناخن‌تان برهنه بماند یا از یک لاک با رنگ پایه برای قسمت پایه ناخن استفاده کنید. یک گزینه‌ی دیگر آن است که از نوارهای رنگی برای تزئین ناخن‌هایتان استفاده کنید که جایشان را به صورت استراتژیک انتخاب کرده‌اید. استفاده از این نوارها، به طور ضمنی باعث می‌شود که فضاهای منفی در طراحی ناخن‌تان خودنمایی کنند. با استفاده از این روش ساده، می‌توانید مانیکور فرانسوی کلاسیک را به روزرسانی کنید و از یک طراحی مدرن و شیک لذت ببرید.


98- طرح هنری پروانه


طرح هنری پروانه

پروانه‌ها در رنگ‌ها و فرم‌های بسیار متنوعی وجود دارند و همین امر باعث می‌شود که یک منبع الهام بسیار خوب و غنی برای طراحی ناخن باشند. روش‌های گوناگونی وجود دارد که شما می‌توانید از پروانه در طراحی ناخن‌تان استفاده کنید. می‌توانید از رنگ‌های جذاب و خیره‌کننده استفاده کنید تا یک مانیکور چشم‌نواز داشته باشید، و یا با استفاده از رنگ‌های ملایم پاستلی، یک طراحی ملوس و دخترانه داشته باشید. همچنین می‌توانید ناخن‌هایتان را با استفاده از یک لاک ساده رنگ بزنید و تنها بر روی یک یا دو تا از ناخن‌هایتان، از جزئیات تزئینی به شکل پروانه استفاده کنید. علاوه بر این، پروانه‌های طراحی شده بر روی ناخن‌تان می‌توانند یک معنای سمبولیک هم داشته باشند و نشان‌دهنده‌ی دوران گذار احساسی شما باشند. پروانه نمادی از زیبایی، رشد و تغییر حالت است و می‌تواند به شما یادآوری کند که روزهای خوب در راه هستند، نمادی از این که شما می‌توانید هر تغییری در زندگی‌تان را به خوبی مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید: چهل و سه مدل جدید و جذاب دیزاین ناخن


99- طرح‌های الهام‌گرفته شده از کوبیسم


طرح‌های الهام‌گرفته شده از کوبیسم

اگر شما هم عاشق کنار هم قرار دادن رنگ‌های روشن در مانیکور ناخن‌تان هستید، چرا بار بعدی که می‌خواهید ناخن‌هایتان را طراحی کنید از یک طرح الهام‌گرفته شده از سبک کوبیسم و یا نقاشی‌های پیت موندریان استفاده نمی‌کنید؟ درست است که نقاشی کردن این مربع‌های کوچک و رنگی در کنار هم یک کار زمان‌بر است و به دقت زیادی نیاز دارد، اما نتیجه‌ی نهایی ارزش صرف این زمان و توجه را دارد زیرا این طرح رنگی رنگی و جذاب توجه بسیار زیادی را به ناخن‌های شما جلب می‌کند و بر روی هر فرم ناخن و هر بلندی ناخنی زیبایی خود را دارد. اگر می‌خواهید زمان و زحمت کمتری را صرف طراحی ناخن‌تان کنید، می‌توانید تنها بر روی یک یا دو ناخن‌تان طرح‌های مربعی را بکشید و بقیه‌ی ناخن‌هایتان را ساده بگذارید. استفاده از لاک سفید رنگ یا لاک کرمی پایه باعث می‌شود که طرح‌های الهام‌گرفته شده از سبک کوبیسم روی ناخن‌هایتان خودش را بهتر نشان دهد. استفاده از این طرح‌ها باعث می‌شود که جواهرات‌تان هم بیشتر به چشم بیایند، مثلاً حلقه‌ی ازدواج یا نامزدی‌تان.

بیشتر بخوانید: 130 طرح ناخن که شاید بخواهید برای سال 2022 امتحان کنید (قسمت چهارم)