براق‌تر شدن ناخن‌ها با این روش!

براق‌تر شدن ناخن‌ها با این روش!

23 آبان 1399

در حالی که بسیاری از ما تصور می‌کنیم که لاک‌های ناخن فوراً باعث براق شدن ناخن‌هایمان می‌شوند، اما واقعیت این است که آنها به ناخن‌های ما آسیب می‌رسانند. البته که بله! بیشتر لاک‌های ناخن موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی و نگهدارنده مضر هستند که با استفاده منظم ممکن است به ناخن‌های ما آسیب برسانند. آنها فضای روی ناخن را مسدود کرده و به سدی برای نفوذ اکسیژن تبدیل می‌شوند. بدون اکسیژن، آیا ناخن‌های شما سالم هستند؟ بنابراین آن لاک‌های ناخن سرشار از مواد شیمیایی را بیرون بریزید و برخی از مواد طبیعی آشپزخانه را دنبال کنید تا ناخن‌های شما از هر زمان دیگری سالم‌تر و براق‌تر شود. اکنون، ما در مورد برخی ایده‌ها و دستورالعمل‌های سالم که می‌توانند ناخن‌های طبیعی شما را براق‌تر نشان دهند، بحث خواهیم کرد.

سلامتی‌تان را حفظ کنید

بسیاری از افراد این روزها دنباله‌رو این ادعاها هستند که محصولات ناخن این قدرت را دارند که مانند سحر و جادو از ناخن محفاظت می‌کنند. ما مبلغ هنگفتی برای آنها هزینه می‌کنیم اما نتیجه همیشه صفر است. ناخن‌های ما هنوز شکننده، خشک، ضعیف و بی‌روح هستند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا آنها این حالت را دارند؟ زیرا، شما برای دستیابی به ناخن‌های براق ابتدا باید سالم‌تر باشید، نه تنها درمان‌های موضعی موثر است. همیشه ناخن‌ها، سلامت کلی ما را منعکس می‌کنند، بنابراین آنها را با دقت بررسی کنید. غذاهای غنی از B-کمپلکس، آهن، ویتامین‌های A ، C ، D و کلسیم برای سلامت ناخن بسیار ضروری است. برای دریافت ویتامین‌ها از میوه‌جات، آجیل، غلات و سبزیجات تازه استفاده کنید. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب روزانه نیز برای حفظ سلامت ناخن ضروری است. به یاد داشته باشید، ناخن‌های سالم همیشه می‌درخشند!

استفاده از وازلین

هر کجا که می‌روید یک قوطی کوچک وازلین در کیف دستی خود داشته باشید. مقداری برداشته و بعد از هر بار شستن دست، ناخن‌های خود را به آرامی ماساژ دهید. این کار از کاهش رطوبت جلوگیری می‌کند و بنابراین ناخن‌های تغذیه شده شما برای همیشه می‌درخشند! اگر در مورد روش‌های درمانی دیگر تنبل هستید، مطمئن باشید که با استفاده وازلین جواب خواهید گرفت. ناخن‌های خود را مخصوصاً بعد از هر بار حمام و قبل از خواب هر شب با آنها ماساژ دهید. شما همچنین می‌توانید از بالم‌های لب بی‌رنگ به عنوان کرم ناخن خود استفاده کنید، آنها معجزه می‌کنند.

استفاده از مواد طبیعی خانگی برای داشتن ناخن‌های براق

آیا بهتر نیست که برای داشتن ناخن‌های براق از مواد طبیعی موجود در آشپزخانه استفاده کنید؟ البته خیلی هم آسان است، می‌توانید در عرض چند ثانیه یکی از اینها را بسازید. بسیاری از مواد موجود در آشپزخانه دارای آنتی اکسیدان هستند که برای سلامت ناخن ضروری هستند. آنها ناخن‌ها را تقویت می‌کنند که نتیجه آن ناخن‌های زیبا، بلند و براق است. دستورالعمل‌های زیر را بررسی کنید و در اوقات فراغت آنها را امتحان کنید تا صاحب ناخن‌های زیبا و براق شوید.

روغن زیتون برای ناخن‌ها

روغن زیتون یک معجون طبیعی عالی است که در بیشتر محصولات آرایشی یافت می‌شود و در بهبود ناخن‌های شکننده و آسیب‌دیده شگفتی ایجاد می‌کند. روغن زیتون را حرارت دهید تا گرم شود، فراموش نکنید که داغ نباشد. حالا این را در یک کاسه بریزید و ناخن‌های خود را در روغن گرم قرار دهید. اگر این کار را برای ناخن‌های انگشت پا انجام می‌دهید، از وان بزرگ‌تر استفاده کنید. بگذارید 2 دقیقه بماند، دستان خود را بیرون آورده و دستکش نخی بپوشید. بنا به خواسته خود می‌توانید این کار را به مدت یک شب و یا حتی یک ساعت ادامه دهید. بعد از آن با آب بشویید و سپس از کرم دست و ناخن مرطوب استفاده کنید.

شیر

وقت ندارید یا فقط احساس تنبلی می‌کنید؟ نگرانی‌های خود را کنار بگذارید. مقداری شیر گرم در ظرفی بریزید و ناخن‌های خود را در شیر فرو کنید. چند دقیقه صبر کنید، اجازه دهید ناخن‌های شما مواد غذایی را از شیر جذب کنند. سپس دستتان را بشویید و با استفاده از کرم ناخن یا حتی کرم دست آن را مرطوب کنید.

گلاب

مخلوط گلاب و آووکادو نیز به عنوان یک منبع مغذی ناخن عمل می‌کند. حتی ناخن‌های شکننده و کدر هم با استفاده مرتب و روتین این ماده، تغذیه و مرطوب خواهند شد. ناخن‌های خوب تغذیه شده، کلید ناخن‌های براق هستند!!


نکات مهم برای یادآوری


  • اگر می‌خواهید ناخن‌های براق داشته باشید از لاک ناخن‌های با پایه استون پرهیز کنید. آنها مطمئناً ناخن‌های شما را شکننده و آسیب دیده می‌کنند.
  • هنگام انجام کارهایی که با آب خانگی انجام می‌شوند، مانند شستن لباس و ظرف، از دستکش استفاده کنید زیرا ممکن است منجر به لایه‌برداری ناخن شود.
  • با مشورت پزشک خود با مکمل‌های بیوتین و روی، رژیم غذایی سالم داشته باشید. این عالی کار می‌کند و نتیجه سریع‌تری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: تقویت و محکم کردن ناخن‌ها به روش خانگی

مطالب مرتبط