چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم؟ (اقدامات احتیاطی و ایمنی)

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم؟ (اقدامات احتیاطی و ایمنی)

19 اردیبهشت 1401

خالکوبی روشی عالی برای یادآوری یک موقعیت، شخص یا زندگی گذشته است. اما فقط زدن یک خالکوبی جدید کافی نیست. برای کمک به آن که به خوبی به نظر برسد و هر طور که می‌‌خواهید خوب شود، باید بدانید که چگونه از یک خالکوبی جدید مراقبت کنید. چندین مرحله وجود دارد که باید انجام دهید، و در حالی که هنرمند خالکوبی شما ممکن است خلاصه‌ای از مراقبت‌های اولیه را به شما ارائه دهد، در اینجا ما نیز نکاتی را به شما یادآوری می‌کنیم.

در این مقاله بهترین کارهایی که باید قبل و بعد از خالکوبی انجام دهید را مورد بحث قرار می‌دهیم. بنابراین، به خواندن ادامه دهید!


اقدامات احتیاطی قبل از خالکوبی کردن


دانستن آنچه که باید قبل از تتو کاری انجام دهید بسیار مهم است. شما باید آگاه باشید که چه می‌خواهید و چرا می خواهید. اگر اولین بار است این کار را انجام می‌دهید، آگاهی از بایدها و نبایدها برای شما مهمتر است. در اینجا چند نکته در مورد کارهایی که باید قبل از خالکوبی انجام دهید وجود دارد.

با متخصص پوست خود مشورت کنید

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

اگر پوست حساسی دارید یا مستعد آلرژی‌های پوستی هستید، بهتر است قبل از انجام خالکوبی کردن با متخصص پوست خود مشورت کنید. شما هرگز نمی‌دانید مواد شیمیایی و جوهر چگونه با پوست شما واکنش نشان می‌دهند. حتی اگر سابقه آلرژی ندارید، بهتر است محتاط باشید.

از طراحی خود مطمئن باشید

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

این چیزی است که باید تا آخر عمر با آن زندگی کنید، بنابراین باید از آنچه می‌خواهید تتو بزنید مطمئن باشید. این می‌تواند طرحی باشد که مدت‌ها می‌خواستید به دست آورید یا چیزی باشد که بر اساس انگیزه تصمیم گرفته‌اید. اگر دومی است، با یک هنرمند خالکوبی بنشینید و آنچه را که در ذهن دارید به او بگویید. اجازه دهید از خلاقیت خود برای ارائه طرح‌ها استفاده کنند.

جایی مناسبی برای خالکوبی کردن انتخاب کنید

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

ممکن است بخواهید خالکوبی را در یک قسمت خاص انجام دهید ؛ که می‌تواند شامل بازو، مچ دست، ران، سینه، کمر، گردن یا مچ پا باشد. اما گاهی اوقات، طراحی ممکن است با جریان طبیعی ساختار استخوان شما مطابقت نداشته‌باشد. توجه داشته‌باشید که مناطقی که عضلات بیشتری دارند نسبت به مناطقی که پوست و استخوان بیشتری دارند درد کمتری خواهند داشت.

نکته: اگر مطمئن نیستید که تا آخر عمر می‌توانید طرح خالکوبی را دوست داشته‌باشید یا نه؛ از یک دوست یا خواهر راهنمایی بخواهید و یا به صورت آنلاین تحقیق کنید.

هرگز قبل از خالکوبی کردن الکل ننوشید

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

بله، در فیلم‌ها دیده‌ایم که مردم مست می‌شوند و به سالن خالکوبی می‌روند و صبح روز بعد بیدار می‌شوند بدون اینکه به یاد داشته باشند از کجا آمده است؛ الکل خون شما را رقیق می‌کند. هنگامی که شما در حال انجام خالکوبی هستید، پوست شما خونریزی می‌کند و هر چه خون شما رقیق‌تر شود، خونریزی شما بیشتر می‌شود. این ممکن است دید هنرمند شما را به خطر بیندازد و منجر به نامرتب شدن طرح شود. همچنین می‌تواند جوهر را کم رنگ کند و طرح ممکن است تکه تکه شود.

بیشتر بخوانید: آیا تاتو روش موثری برای پوشاندن ترک‌های پوستی است؟

خودتان را خالکوبی نکنید

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

ممکن است هنرمند خوبی باشید یا احساس کنید از آنجایی که یک خالکوبی کوچک است، احتمالاً می‌توانید آن را خودتان انجام دهید. بهداشت ضروری است، و قبل از اینکه هنرمند شما حتی به فکر لمس شما با سوزن خود بیفتد، باید مراحل ضدعفونی را انجام دهد.درغیر این صورت ممکن است در نهایت دچار عفونت شوید، و احتمال زیادی وجود دارد که طراحی را خراب کنید.

مراقب تمیزی باشید

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

این روزها تعداد زیادی هنرمند خالکوبی وجود دارد، برخی نرخ‌شان بسیار بالاست، در حالی که برخی دیگر ممکن است این کار را با نرخ پایین انجام دهند. مهم نیست که چه باشد، مطمئن شوید که هنرمندتان بهداشتی است. اگر محیط بیش از حد گرد و غباری یا کثیف باشد، به احتمال زیاد به بهداشت خالکوبی نیز توجه خاصی ندارد.

آلوده شدن بدن هنگام خالکوبی می‌تواند منجر به عفونت‌های زیادی شود. مطمئن شوید که تتوکار شما از دستکش یکبار مصرف استفاده می‌کند و تمام تجهیزات قبل از استفاده بر روی بدن شما استریل شده‌است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که برای شما استفاده می‌کنند از یک بسته پلمپ شده بیرون بیاید، زیرا پاکیزگی کلید اصلی کار است.

فرآیند را بشناسید

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

غواصی کورکورانه در چیزی ماندگار مانند خالکوبی اصلا ایده آل نیست. تحقیق خود را انجام دهید و از کل فرآیند آگاه باشید. اگر احساس می‌کنید مشکلی وجود دارد، به هنرمند خود بگویید. اگر در مورد مرحله خاصی از فرآیند سؤالی دارید، از هنرمند خود بپرسید.

بیشتر بخوانید: واقعاً pH در مراقبت از پوست مهمه؟


اقدامات احتیاطی پس از انجام خالکوبی


مراقبت‌های بعد از خالکوبی به همان اندازه مهم است که چک لیست "قبل از انجام خالکوبی" مهم است.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • به هنرمند خود گوش دهید: پس از پایان فرآیند، هنرمند شما لیستی از بایدها و نبایدها را به شما می‌دهد. دستورالعمل‌های آن را دنبال کنید.

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

  • تمیز کردن خالکوبی: شستن ملایم خالکوبی یک فرآیند مهم مراقبت پس از آن است. به آن به عنوان زخمی فکر کنید که باید از آن مراقبت کنید. از یک صابون ملایم و بدون عطر استفاده کنید تا خون و جوهر اضافی را به آرامی بشویید. آن را با حوله یا لوفا مالش ندهید، در غیر این صورت ممکن است دچار عفونت باکتریایی شوید. مطمئن شوید که خالکوبی را به مدت طولانی در آب خیس نکنید. شما باید خالکوبی خود را حدود دو بار در روز بشویید.
    نکته: به یاد داشته باشید که شستن بیش از حد آن باعث می‌شود به سرعت محو شود.
  • مرطوب کننده: تتوکار شما به شما یک پماد خالکوبی می‌دهد تا چند بار در روز استفاده کنید. اگر این کار را نکردند، می‌توانید از یک مرطوب کننده بدون عطر استفاده کنید. گاهی ممکن است از شما بخواهند که اصلا مرطوب نکنید. در هر صورت، می‌توانید یک لایه نازک از مرطوب کننده برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید. زیاد از حد از آن استفاده نکنید، در غیر این صورت ممکن است خالکوبی شما بیش از حد زخم شود، بذارید هوا بخورد.

بیشتر بخوانید: ماسک معجزه کننده خانگی صورت، این‌ بار با طعم شکلات!

چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم

  • پوسته پوسته شدن: پس از چند روز، خالکوبی شما شروع به بهبود می‌کند. خشک می‌شود و شروع به پوسته شدن می‌کند. این طبیعی است و ممکن است بر اساس توصیه هنرمند خود از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • اجتناب از نور مستقیم خورشید: مطمئن شوید که قسمت خالکوبی شده بدن شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. خورشید زودتر از آنچه تصور کنید زخم باز را می‌سوزاند و به آن آسیب می‌رساند. نور مستقیم خورشید نه تنها باعث می‌شود جوهر به سرعت محو شود و آن را تکه تکه کند، بلکه ظاهر طراحی را نیز از بین می‌برد.
  • صبور باشید: پوست افراد مختلف به خالکوبی واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. برخی ممکن است سریعتر از دیگران بهبود یابند، اما این دلیلی برای نگرانی نیست. چند هفته طول می‌کشد تا به طور کامل بهبود یابد، پس صبور باشید. پس از بهبودی کامل، می‌توانید از ضد آفتاب یا هر چیز دیگری که معمولاً استفاده می‌کنید استفاده کنید.
  • از خاریدن آن خودداری کنید: مهم نیست که چه می‌شود، خالکوبی خود را نخارانید. اگرچه ممکن است روند بهبودی گاهی باعث خارش آن شود، اما در مقابل وسوسه خراشیدن مقاومت کنید. خراشیدن می‌تواند آسیب بزرگی به خالکوبی شما وارد کند و می‌توانید لایه بالایی پوست خود را بردارید. همچنین می تواند باعث عفونت شود. بنابراین، صبور باشید و سعی کنید خارش را نادیده بگیرید.

بیشتر بخوانید: آیا هورمون‌ها بر سلامت پوست تاثیر می‌گذارند؟

مطالب مرتبط