35 طرح تتوی قدرتمند و معنای آن ها

35 طرح تتوی قدرتمند و معنای آن ها

11 خرداد 1401

طرح تتوی درخت زندگانی یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند احساسات‌شان در رابطه با میرایی، تعادل و وابستگی را به نمایش بگذارند. درخت زندگانی یک سمبل قدرتمند است که در فرهنگ‌های مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد و معانی مختلفی به آن نسبت داده می‌شود. از جمله این معانی می‌توان به خرد، قدرت و شروع دوباره اشاره کرد. علاوه بر این معانی سمبولیک، درخت زندگانی یک طرح تتوی جذاب و پر از جزئیات است که هم برای زنان مناسب است و هم برای مردان. روش‌های مختلفی برای استفاده از ایده‌ی درخت زندگانی در تتو وجود دارد، از جمله ترکیب کردن آن با سبمل‌های دیگری مانند ایین و یانگ. همچنین می‌توان طرح درخت زندگانی را براساس یک فرهنگ مشخص، مانند فرهنگ سِلِتیک، طراحی کرد و بدین ترتیب در معنای ویژه درخت زندگانی در آن فرهنگ خاص تأکید کرد. این طرح تتو می‌تواند کوچک یا بزرگ، و یا سیاه یا رنگی باشد و بر روی پشت، سینه و یا دست‌ها قابل اجرا است.

معنای تتوی درخت زندگانی

درخت زندگانی نمادی از دانش، خرد، میرایی، پیوستگی و قدرت است؛ معنی این نماد بسته به طرحی که انتخاب می‌کنید کمی تغییر می‌کند. در فرهنگ سِلِت، این درخت نمادی از تعادل و هارمونی در جهان است. در اسطوره‌شناسی شمال هم درخت زندگانی نمادی از Yggdrasil است، درخت خاکستری غول‌آسایی که جهان را نگه داشته است. این نماد همچنین نشان‌دهنده ارتباط بین نه قلمروی پادشاهی افسانه‌ای شمالی است. درخت زندگانی را همچنین می‌توان در یک کابوس‌گیر (یک وسیله‌ی دست‌ساز در فرهنگ سرخپوستی که از شاخه‌ی بید ساخته می‌شود و درون آن توری به شکل تار عنکبوت بافته می‌شود) و یا شبیه به نماد یین و یانگ طراحی کرد. اما معمولاً نماد درخت زندگانی به صورت یک درخت تنومند تصویر می‌شود که شاخه‌ها و ریشه‌های قطور و استواری از آن خارج شده‌اند و معمولاً در داخل یک دایره قرار گرفته‌ است یا با نمادهای دیگری احاطه شده است. در ادامه‌ی مطلب، تعدادی از بهترین طراحی‌ها با استفاده از الگوی درخت زندگانی را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید از آنها الهام بگیرید.

تتوهای درخت زندگانی


1. تتوی درخت زندگانی سِلتیک


تتوی درخت زندگانی سِلتیک

درخت زندگانی سِلتیک یک نماد قدرتمند و زیباست که نشان‌دهنده پیوستگی، هارمونی و تعادل در جهان است. این نماد همچنین بیانگر قدرت و خرد است و در فرهنگ باستانی سِلتیک اهمیت ویژه‌ای دارد و به عنوان دروازه‌ای به جهان ماورایی شناخته می‌شود. با انتخاب این طراحی برای تتو، شما می‌توانید پیوند قلبی‌تان با دوره‌ی تاریخی باستانی را به نمایش بگذارید. می‌توانید از نماد درخت زندگانی به صورت باستانی آن استفاده کنید یا با اضافه کردن آیتم‌ها و الگوهای مورد علاقه‌تان، یک طرح منحصر به فرد و شخصی داشته باشید.


2. تتوی درخت زندگانی زنانه منحصر به فرد


تتوی درخت زندگانی زنانه منحصر به فرد

شما می‌توانید با ترکیب کردن نماد باستانی درخت زندگانی با ظرافت زنانگی، تتوی منحصر به فردی طراحی کنید که به وسیله‌ی آن قدرت زنانه را پاس بدارید. این تتو نمادی از قدرت، استقامت و زیبایی زنانه است. این طرح در عین حال که بی‌نهایت بامعنی است، قابلیت شخصی‌سازی خوبی دارد و می‌تواند منحصر به شما باشد. شما می‌توانید از خلاقیت‌تان کمک بگیرید و با استفاده کردن از عواملی مانند طراحی بدن یک زن بر روی تنه‌ی درخت، بازی با رنگ‌های تتو به خصوص استفاده از رنگ صورتی که به صورت سنتی نمادی از زنانگی در نظر گرفته می‌شود، اضافه کردن گل‌ها و یا استفاده از نقل‌قول‌های کوتاه و پرمعنی، یک طراحی کاملاً متمایز و منحصر به خودتان خلق کنید. این تتو به صورت ضمنی مفهومی از رشد و تعالی را نیز به همراه دارد. علاوه بر این، می‌توانید طرح را به صورت کاملاً مختصر و مینیمال هم پیاده‌سازی کنید. انتخاب با شما است!


3. تتوی درخت زندگانی کوچک


تتوی درخت زندگانی کوچک

مهم نیست که شما می‌خواهید برای اولین بار تتو بزنید یا این تتوی دهم شما است، طرح‌های کوچک همیشه گزینه‌ی بسیار خوبی هستند. این طرح‌ها تنوع شگفت‌انگیزی دارند و شما می‌توانید از آنها بر روی تقریباً هر جای بدن‌تان که بخواهید استفاده کنید. با آن که طرح‌های درخت زندگانی معمولاً پر از جزئیات و بزرگ هستند، اما شما می‌توانید با حذف کردن این جزئیات و نگه داشتن خطوط کلی، یک تتوی مینیمال و مدرن خلق کنید. تتوهای کوچک معمولاً راحت‌تر پوشانده می‌شوند و محبوب‌تر هستند، و شما می‌توانید این تتو را جایی از بدن‌تان بزنید که هر روز آن را ببینید. این طرح‌ها سریع‌تر تکمیل می‌شوند، ارزان‌تر تمام می‌شوند و کمتر اذیت می‌کنند.


4. تتوی درخت زندگانی بر روی دست


تتوی درخت زندگانی بر روی دست

از آن جایی که تتوی زده شده بر روی دست خیلی به چشم می‌آید، بسیار تأثیرگذار است. شما هم می‌توانید روی ساعد دست‌تان تتو بزنید و هم روی پشت دست‌تان. این یک روش بسیار عالی برای استفاده از طرح‌های معنی‌دار است که شما به آن اعتقاد دارید، اما باید توجه داشته باشید که تتوهای روی دست را به سختی می‌توان پوشاند و شما باید خودتان را برای پیش‌داوری‌هایی که جامعه هنوز در برابر تتو دارد، آماده کنید. درست است که این انتخاب کمی مخاطره‌آمیز است، اما واقعیت آن است که ساعد دست یکی از بهترین قسمت‌های بدن برای طرح تتوی درخت زندگانی است. زیرا نماد درخت زندگانی یکی از بامعنی‌ترین و عمیق‌ترین طرح‌های تتو است و زدن آن بر روی قسمتی از بدن‌تان که هر روز آن را می‌بینید، به شما معانی عمیق این تتو و دلیل انتخاب‌تان را یادآوری می‌کند. علاوه بر این، داشتن این تتو روی دست‌تان کمک می‌کند که مفاهیمی مانند پیوستگی، یکپارچگی، قدرت و دانش را در نظر داشته باشید. تتویی که روی قسمت‌های پایین‌تر از مچ دست زده می‌شود به سرعت محو می‌شود، زیرا شما مدام از دست‌هایتان استفاده می‌کنید، همچنین این تتو مدام در معرض تابش نور خورشید قرار دارد. همچنین در نظر داشته باشید که از آن جایی که پایانه‌های عصبی پوست دست بسیار بیشتر از سایر نقاط بدن است، و نیز نازک بودن پوست دست و نزدیک بودن آن به استخوان، تتو روی دست دردناک‌تر از بسیاری از قسمت‌های دیگر بدن است.


5. تتوی درخت زندگانی زنانه


تتوی درخت زندگانی زنانه

نماد درخت زندگانی معانی مختلفی در بر دارد، در فرهنگ‌های گوناگون اهمیت زیادی دارد. از جمله‌ی این معانی می‌توان به پیوستگی، قدرت، هارمونی و ادامه داشتن زندگی اشاره کرد. علاوه بر این معانی اصلی، شما می‌توانید با اضافه کردن نماد زنی که بازوانش را مانند شاخه‌های درخت به سوی بیرون باز کرده است، معانی قدرت زنانه و زایایی را هم به این تتو اضافه کنید. این طرح می‌تواند یادآور قدرت زنانه در چرخه زندگانی باشد و یا به شما یادآوری کند که یک زن قوی و انعطاف‌پذیر هستید.


6. تتوی درخت زندگانی ساده


تتوی درخت زندگانی ساده

گاهی اوقات تأثیرگذارترین طرح‌های تتو، طرح‌های بزرگ و پر از جزئیات نیستند، بلکه طرح‌هایی موثرترند که بر روی المان‌های اصلی و ساده تمرکز می‌کنند. طرح‌های تتوهای ساده برای کسانی مناسب است که طرفدار سبک‌های مینیمال هستند. در این طرح‌ها، معنی و مفهوم نمادین طرح اهمیت بیشتری دارد تا خود طرح تتو، یعنی فرد از طرح تتو برای بیان افکار و احساساتش استفاده می‌کند. با آن که طرح درخت زندگانی معمولاً یک تتوی بزرگ و پر از جزئیات است، اما شما می‌توانید این طرح را به فرم ساده‌ شده‌اش استفاده کنید تا فقط مفاهیم همبستگی، خرد و دانش را منعکس کند.


7. تتوی درخت زندگانی قبیله‌ای


تتوی درخت زندگانی قبیله‌ای

تتوهای قبیله‌ای معمولاً ضخیم، جسورانه و پررنگ هستند و با جوهر مشکی طراحی می‌شوند. این طرح‌ها معمولاً ساده هستند و مفاهیم پایه را در بر دارند. استفاده از درخت زندگانی در این سبک طراحی تتو باعث می‌شود که طراحی نهایی ساده‌تر باشد، اما در عین حال معنای بیشتری پیدا می‌کند. درخت زندگانی مفاهیم دانش، خرد، تجدید حیات، پیوستگی و نامیرایی را در بر دارد و با استفاده از این نماد به سبک قبیله‌ای، شما می‌توانید میراث‌تان را جشن بگیرید. مناسب‌ترین قسمت‌های بدن برای اجرای تتوهای قبیله‌ای بازوها، شانه‌ها و پاها هستند. زیرا این قسمت‌ها از یک سو فضای کافی برای پیاده‌سازی طرح‌های قبیله‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند، و از سوی دیگر هر گاه نخواهید تتوی شما دیده شود، به راحتی می‌توانید طرح تتوتان را با استفاده از لباس‌های عادی بپوشانید.


8. تتوی درخت زندگانی بر روی پشت


 تتوی درخت زندگانی بر روی پشت

یکی از بهترین قسمت‌های بدن که می‌توانید برای تتو زدن انتخاب کنید، پشت‌تان است، زیرا این قسمت از بدن فضای صاف و وسیعی در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید طرح‌های بزرگ‌تر و با جزئیات بیشتری بر روی آن پیاده‌سازی کنید. بدین معنی که اگر چه شما مختار هستید که یک طرح تتوی کوچک و ساده را انتخاب کنید، اما با داشتن فضای کافی می‌توانید در طرح تتوتان خلاقیت به خرج بدهید و یک طرح پر از جزئیات و کاملاً شخصی‌سازی شده را انتخاب کنید. طرح درخت زندگانی یکی از گزینه‌های مناسب برای تتوی پشت است و شما می‌توانید از آیتم‌های دیگری که به آنها علاقه دارید برای تکمیل این طرح استفاده کنید و طرح بزرگ‌تر و کامل‌تری خلق کنید. یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ دیگر تتو بر روی پشت آن است که شما می‌توانید هر وقت که بخواهید و به سادگی تتوی پشت‌تان را بپوشانید و بنابراین طرح تتوتان می‌تواند شخصی‌تر و جسورانه‌تر باشد. علاوه بر این، تتو روی پشت جذابیت منحصر به فردی دارد. همچنین قسمت پشت بدن به عنوان یکی از مناطق با درد کم برای تتو در نظر گرفته می‌شود، زیرا در این قسمت بدن فاصله‌ی پوست با نزدیک‌ترین استخوان نسبتاً زیاد است و همین امر باعث می‌شود که در زمان تتو زدن، درد کمتری را تحمل کنید.


9. تتوی درخت زندگانی بر روی شانه


تتوی درخت زندگانی بر روی شانه

پوست قسمت شانه یکی از صاف‌ترین قسمت‌های بدن است و شما می‌توانید بسته به انتخاب‌تان، تتوتان را به نمایش بگذارید یا آن را با استفاده از لباس‌هایتان بپوشانید. طرح‌های تتوی شانه بسیار متنوع‌اند، شما می‌توانید طرح‌های کوچک یا بزرگی را انتخاب کنید. یک مزیت بسیار بزرگ دیگر تتو بر روی شانه آن است که شما می‌توان طرح تتوتان را به سمت پشت و کمر، و به سمت بازو ادامه بدهید و همین امر باعث می‌شود که بتوانید از طرح‌های خلاقانه‌تری استفاده کنید. در حالت کلی شانه نمادی از قدرت به شمار می‌رود و شما می‌توانید با انتخاب یک طرح مناسب و زدن آن بر روی شانه‌تان، قدرت زنانه یا مردانه‌تان را پاس بدارید، که این موضوع به نوعی مکمل طرح درخت زندگانی است. مزیت دیگر زدن تتو بر روی شانه آن است که این قسمت از بدن زیاد در معرض کشش قرار ندارد و طرح تتوی روی شانه، مدت زمان بسیار زیادی بدون تغییر باقی می‌ماند.


10. تتوی درخت زندگانی اسکلتی


تتوی درخت زندگانی اسکلتی

طرح جمجمه انسانی نمادی از مرگ و نابودی است. با آن که این طرح ممکن است به نظر بسیاری از افراد ترسناک باشد، اما تأثیر بسیار قدرتمندی دارد و یادآور میرایی است. طرح‌های جمجمه‌ای تتو به طرز شگفت‌آوری تنوع دارند و تقریباً می‌توانند با هر طرح دیگری ترکیب شوند، از جمله خنجرها، افعی‌ها و گل‌های رز. ترکیب طرح جمجمه با نماد درخت زندگانی باعث تغییر معنای آن می‌شود و نماد جدیدی خلق می‌کند که بیانگر تعادل و هارمونی بین زندگی و مرگ است. از آن جایی که طرح درخت زندگانی نمادی از همبستگی و نامیرایی است، ترکیب آن با طرح جمجمه‌ای می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که شما از مرگ نمی‌ترسید و مرگ را پایان زندگی نمی‌دانید.


11. طرح تتوی درخت زندگانی با روحیه‌ی زنانه


طرح تتوی درخت زندگانی با روحیه‌ی زنانه

معانی مختلفی به درخت زندگانی نسبت داده می‌شوند از جمله خرد و دانش، تولد دوباره، ابدیت و رشد. وقتی که می‌خواهید طرح تتوی خود را طراحی کنید، می‌توانید بر روی جنبه‌ای تأکید کنید که بیشتر از همه منعکس‌کننده‌ی حالات و روحیات شما است، برای مثال می‌توانید بر روی مفاهیمی مانند رشد فردی، قدردانی از قدرت درونی یا زیبایی‌تان تأکید کنید و یا طرح‌تان را طوری انتخاب کنید که نماینده جنبه‌ی روحانی زندگی‌تان باشد. پس اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به معنویت در زندگی‌تان اهمیت می‌دهید، می‌توانید با اضافه کردن جزئیاتی که این وجهه از شخصیت شما را نشان می‌دهند به طرح تتو، یک تتوی شخصی‌سازی شده بر اساس درخت زندگانی طراحی کنید. بعضی از این جزئیات عبارتند از طرح‌های ماندالا، ماه و خورشید، و یا نماد ایین و یانگ. اضافه کردن هر یک از این طرح‌ها به طرح پایه‌ی شما، معنی جدیدی به معانی نمادین درخت زندگانی اضافه می‌کند.


12. تتوی درخت زندگانی بر روی پا


تتوی درخت زندگانی بر روی پا

طرح‌های تتو بر روی پا تنوع بسیار زیادی دارند، به راحتی می‌توانید آنها را به نمایش بگذارید و زدن این طرح‌ها درد نسبتاً کمی دارد، به همین دلیل پاها یکی از مناطق بسیار محبوب بدن برای تتو زدن هستند. آناتومی پا باعث می‌شود که برای طرح‌های باریک و بلندی مانند طرح درخت زندگانی بسیار مناسب باشد. به این ترتیب که قسمت پرشاخ و برگ و حجیم درخت بر روی قسمت بالایی ران‌ها که سطح بزرگ‌تری دارد تتو زده می‌شود و تنه‌ی درخت و جزئیات نمادینی که به آن اضافه می‌کنید، در قسمت‌های نزدیک به زانو قرار می‌گیرند که هم باریک‌تر است و هم بیشتر در معرض دید قرار دارد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک طرح تتوی سراسری بر روی کل پای‌تان پیاده‌سازی کنید، اما در نظر داشته باشید که قسمت پشت زانو بسیار حساس است و تتو بر روی آن بسیار دردناک و آزاردهنده است. به هر حال با توجه به آن که درخت زندگانی معنای سمبولیک دانش، زندگی دوباره، رشد و قدرت را در بر دارد، تعجبی ندارد که افراد زیادی به این طرح و اهمیت این مفاهیم در زندگی‌شان علاقه‌مند هستند.


13. تتوی درخت زندگانی بر روی ساعد


تتوی درخت زندگانی بر روی ساعد

اگر می‌خواهید طرح تتوی شما همیشه دیده شود و یا هر روز جلوی چشم‌تان باشد، یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید ساعد دست‌تان است. دیدن هر روزه‌ی تتو به شما یادآوری می‌کند که در آغاز، با چه نیت و هدفی آن طرح را انتخاب کرده‌اید، و در مورد درخت زندگانی با توجه به مفاهیم سمبولیک باارزشی که دارد، اهمیت انتخاب‌تان واضح است. این نماد در فرهنگ‌های مختلفی گرامی داشته می‌شود و مفاهیم بسیار عمیقی مانند همبستگی، تولد دوباره، قدرت و زیبایی را در بر دارد. دیدن هر روزه این سمبل می‌تواند به شما انگیزه و انرژی برای زندگی ببخشد. با آن که تتوی روی ساعد به سادگی با استفاده از یک لباس آستین ‌بلند پوشانده می‌شود، اما بهتر است که تتو را روی قسمت داخلی ساعدتان بزنید. پوست این قسمت از دست نسبتاً ضخیم است و بر روی لایه‌ی ضخیمی از عضله و بافت چربی قرار دارد، و این به آن معنی است که زدن تتو بر روی دست درد بسیار کمی دارد.


14. تتوی درخت زندگانی مردانه


تتوی درخت زندگانی مردانه

بسته به سلیقه و جنسیت‌تان، شما می‌توانید در طراحی تتو با استفاده از نماد درخت زندگانی از عناصر زنانه یا مردانه استفاده کنید. برای کسانی که می‌خواهند تتوشان نشان‌دهند قدرت زنانه باشد، معمولاً از نماد یک زن یا یک عنصر زنانه در طراحی اولیه استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید یک طراحی تتوی درخت زندگانی مردانه داشته باشید. طرح درخت زندگانی یکی از بامعناترین و زیباترین طرح‌های سمبولیک تتو است و اغلب با جزئیات بسیار زیاد و دقیقی طراحی می‌شود که در آن شاخه‌ها رو به بالا گسترده شده‌اند و ریشه‌ها به سمت پایین کشیده می‌شوند. البته گاهی این نماد سر و ته هم کشیده می‌شود. شما می‌توانید جزئیات هندسی به طرح‌تان اضافه کنید تا ظاهری مدرن‌تر داشته باشد و یا از استایل‌ها و تکنیک‌های مختلف الهام بگیرید.


15. طرح تتوی درخت زندگانی همراه با پرندگان


طرح تتوی درخت زندگانی همراه با پرندگان

تتوی پرنده نمادی از آزادی و استقلال است و اضافه کردن پرندگانی که در حال پرواز به دور درخت زندگانی هستند، این مفاهیم را به مفاهیم اصلی نماد درخت زندگانی اضافه می‌کند. ایده‌ی اصلی استفاده از طرح پرنده در تتو یادآوری این واقعیت است که شما آزاد آفریده شده‌اید و با داشتن یک شخصیت مستقل، می‌توانید به هر چیزی که تصورش را می‌کنید برسید. درخت زندگی یکی از نمادهایی است که مفهوم میرا بودن را تکمیل می‌کند و به نوعی نشان‌دهنده‌ی پیوند درونی همه‌ی عناصر در جهان است و اضافه کردن پرندگان در حال پرواز به دور آن می‌تواند مفهوم این طرح را عمیق‌تر و کامل‌تر کند. این کار همچنین باعث می‌شود که تتوی شما کاملاً منحصر به خودتان و شخصی باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام سایه زدن تتو در ۳ مرحله


16. تتوی درخت زندگانی ماندالا


تتوی درخت زندگانی ماندالا

ماندالا یک نماد زیبا و پر از جزئیات است که در یک الگوی دایره‌ای کشیده می‌شود. کلمه‌ی ماندالا در زبان سانسکریت باستانی به معنای «دایره» است و از مفهوم آن در تمرینات مدیتیشن و روحانی شرقی استفاده می‌شود. این نماد مفهومی از زیبایی و قدرت را به همراه دارد و معمولاً در افرادی که به آن خیره می‌شوند، احساسی از آرامش به وجود می‌آورد. نماد ماندالا منبع الهام طرح‌های بی‌شماری از تتو بوده است و یکی از این طرح‌ها، ترکیب کردن نماد ماندالا با درخت زندگانی است. تتوی ماندالا مفاهیمی چون تعادل، هارمونی و رشد را به همراه دارد و با اضافه کردن این نماد به نماد درخت زندگانی، این مفاهیم با مفاهیم پایه‌ی برگرفته از درخت زندگانی ترکیب می‌شود. نماد ماندالا آن قدر زیباست که بسیاری از افراد بدون آن که از مفهوم معنایی آن اطلاعی داشته باشند، از آن برای طراحی تتوشان استفاده می‌کنند. حالا فکر کنید با در نظر گرفتن مفاهیم این دو نماد و ترکیب آن، می‌توانید چه تتوی زیبا و بامعنایی خلق کنید!


17. تتوی آستینی درخت زندگانی


تتوی آستینی درخت زندگانی

تتوی آستینی اصطلاحاً به مدلی از تتوها گفته می‌شود که بازو را به طور کامل پوشش داده و تا مچ دست ادامه پیدا می‌کنند، درست مانند آستین یک لباس. در این دسته از طرح‌های تتو، طرح نهایی معمولاً ترکیبی از چندین ایده بوده و بزرگ و پر از جزئیات مختلف است. بر همین اساس طرح درخت زندگانی یک الگوی ایده‌آل برای تتوی آستینی است، زیرا این طرح به خودی خود بزرگ و پر از جزئیات بوده و سطح بزرگی که تتوهای آستینی دراختیارتان قرار می‌دهد، باعث می‌شود بتوانید در طراحی‌تان خلاقانه عمل کنید و یک طراحی کاملاً منحصر به فرد و پر از جزئیات مفهومی داشته باشید. بهترین ایده آن است که طرح‌ها و الگوهای مختلفی از یک خط مشخص را با هم ترکیب کنید، برای مثال می‌توانید درخت زندگانی سلتیک را با الگوهایی مانند بافت سلتیک همراه کنید. و یا می‌توانید الگوی درخت زندگانی را با پرنده‌ها یا سایر الگوهای بامعنی دیگر ترکیب کنید و یک طرح مفهومی خلق کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید از هر طرح و الگویی که دوست داشته باشید برای تکمیل طرح نهایی‌تان استفاده کنید. این تتوها معمولاً بسیار زمان‌بر و پر از جزئیات هستند و هزینه‌ی زیادی دارند، اما نتیجه‌ی نهایی ارزش صرف این وقت و هزینه را دارد. با استفاده از تتوهای آستینی، تمام دست شما به یک اثر هنری یکپارچه تبدیل می‌شود.


18. تتوی درخت زندگانی بر روی بازو


تتوی درخت زندگانی بر روی بازو

جایی که برای زدن تتو انتخاب می‌کنید، به اندازه‌ی خود طرح تتو اهمیت دارد. در زمان انتخاب محل زدن تتو باید موارد زیادی را در نظر بگیرید، از جمله این که می‌خواهید طرح تتوتان چقدر جلوی چشم‌تان باشد و این که اگر بخواهید، بتوانید تتو را کاملاً با لباس بپوشانید. با در نظر گرفتن همه‌ی این موارد، یکی از بهترین قسمت‌هایی که می‌توانید برای طرح تتو انتخاب کنید قسمت بیرونی بازو است. پوست ناحیه بیرونی بازو نسبتاً ضخیم است و بر روی لایه‌ی ضخیمی از عضله و بافت چربی قرار گرفته است که به معنی آن است که تتو بر روی آن درد زیادی ندارد و جزء نواحی نسبتاً کم‌درد محسوب می‌شود. سطح روی بازو هم وسیع و صاف است و می‌توانید طرح‌های بزرگ و پرجزئیاتی بر روی آن اجرا کنید. علاوه بر این می‌توانید به سادگی با استفاده از آستین‌های کوتاه یا بلند لباس‌هایتان، تتوتان را به نمایش بگذارید یا آن مخفی کنید. اگر می‌خواهید یک طرح تتوی بزرگ برای بازوی‌تان انتخاب کنید، توجه داشته باشید که قسمت داخلی آرنج و ناحیه‌ی نزدیک به مچ دست از جمله مناطقی هستند که درد زیادی دارند.


19. درخت زندگانی وایکینگی


درخت زندگانی وایکینگی

تتوهای وایکینگی مفاهیمی چون قدرت، شجاعت و مقاومت را در بر دارند و در گذشته جنگجویان وایکینگی از این تتوها استفاده می‌کردند تا از آنها محافظت کنند، برایشان شانس بیاورند و در دل حریفان‌شان ترس و وحشت ایجاد کنند. در اسطوره‌شناسی شمال به درخت زندگانی Yggdrasil گفته می‌شود و نمادی از به هم پیوستگی قلمروهای پادشاهی مختلف است. تتوی درخت زندگانی یک تتوی بسیار بزرگ و با جزئیات فراوان است و به دلیل شبکه درهم پیچیده شاخه‌ها و ریشه‌هایش، باید بر روی قسمتی از بدن اجرا شود که فضای کافی برای این جزئیات داشته باشد. یکی از بهترین قسمت‌های بدن برای این طراحی، پشت یا کمر است. شما می‌توانید از سایر نمادها و الگوهای مرتبط با تتوهای وایکینگی برای تکمیل طرح‌تان استفاده کنید، مثلاً چماق‌های وایکینگی، جنگجویان وایکینگی و یا نماد کلاغ، انتخاب شما به این بستگی دارد که بخواهید چه مفهومی را به مفهوم درخت زندگانی اضافه کنید.


20. تتوی درخت زندگانی بر روی مچ دست


تتوی درخت زندگانی بر روی مچ دست

تتوهای روی مچ دست به دلیل تنوع شگفت‌انگیزی که دارند، از محبوب‌ترین گزینه‌های تتو هستند. مچ دست یک انتخاب ایده‌آل برای تتویی است که می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید و یا هر روز جلوی چشم‌تان باشد. مزیت دیگر زدن تتو بر روی مچ دست آن است که می‌توانید از طرح‌هایی استفاده کنید که به سوی کناره‌های مچ و یا طرف دیگر دست ادامه پیدا می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که زدن تتو بر روی مچ دست بسیار دردناک است، زیرا پوست روی مچ دست بسیار نازک است و زیر آن، ماهیچه یا چربی زیادی وجود ندارد. تعداد زیاد اعصاب این ناحیه و همچنین نزدیک بودن پوست به استخوان هم بر میزان درد می‌افزاید. ولی اگر بخواهید به نیمه‌ی پر لیوان نگه کنید، تتوهایی که برای مچ دست طراحی می‌شوند معمولاً کوچک و بدون جزئیات زیاد هستند و بنابراین ظرف مدت بسیار کوتاه‌تری نسبت به سایر تتوهای بدن زده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری تاتو بدن در منزل بدون نیاز به تتوکار!


21. تتوی درخت زندگانی اسکاندیناوی


تتوی درخت زندگانی اسکاندیناوی

نماد درخت زندگانی در فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلفی دارای اهمیت است و از جمله، در اسطوره‌شناسی کشورهای حوزه اسکاندیناوی به عنوان درختی از خاکستر شناخته می‌شود که جهان را نگه داشته است. ریشه‌های این درخت به نه قلمرو مختلف می‌رسند که از جمله‌ی آنها می‌توان به قلمروی مردگان و قلمروی خدایان اشاره کرد. این یک طرح تتوی زیبا و سمبولیک است که معمولاً برای تکمیل آن از سایر الگوها و اساطیر شمالی استفاده می‌شود که بر معنای اصلی درخت زندگانی اضافه می‌شوند. از جمله‌ی این آیتم‌ها می‌توان به والکنات، هلم، ایو یا سایر نمادهای وایکینیگی اشاره کرد.


22. تتوی درخت زندگانی آفریقایی


تتوی درخت زندگانی آفریقایی

طرح درخت زندگانی به دلیل مفهوم سمبولیک بسیار قدرتمندش یکی از محبوب‌ترین طرح‌های تتو در تمام دنیا به شمار می‌رود. یکی از بهترین جنبه‌های این طرح آن است که یک طرح بین‌المللی است که در فرهنگ‌های مختلفی محبوبیت دارد و شما می‌توانید آن را با هر استایل و سبکی که دوست داشته باشید همراه کنید. برای مثال می‌توانید در طراحی تتوی درخت زندگانی از طرح آفریقایی الهام بگیرید و ریشه‌های آن را به فرم قاره آفریقا طراحی کنید. و یا می‌توانید در طراحی ریشه‌های درخت زندگانی از نماد آفریقایی آکاسیا استفاده کنید که در بردارنده مفاهیمی چون جاودانگی و معنویت است. با اضافه کردن این سمبل‌های آفریقایی، مفهوم تتوی نهایی شما می‌تواند این باشد که درخت زندگانی می‌تواند بر هر مشکلی غلبه کند، حتی خشکسالی.


23. تتوی درخت زندگانی ایرلندی


تتوی درخت زندگانی ایرلندی

درخت زندگانی ایرلندی با نام Crann Bethadh شناخته می‌شود و نمادی از تعادل و هارمونی است. این نماد همچنین با مفاهیمی مانند زندگی، خرد، تولد دوباره و قدرت مرتبط است و اعتقاد بر این است که دروازه‌ای به سوی عالم معنویت است. طرح درخت زندگانی ایرلندی با آن که نسبت به طرح اصلی کمی ساده‌تر است، اما همچنان حاوی بافته‌های سِلِتی است. اضافه شدن این الگوی باستانی به نماد درخت زندگانی بر غنای مفهومی آن اضافه می‌کند. شاید بسیاری از افراد صرفاً به دلیل زیبایی این طرح تتو آن را انتخاب کنند، اما شما می‌توانید با تکیه بر مفاهیم بسیار مهم و مثبتی که این طرح منتقل می‌کند، آن را انتخاب کنید که به وسیله آن، این مفاهیم قدرتمند را در زندگی روزمره به خود یادآوری کنید.


24. تتوی درخت زندگانی مادر و دختر


تتوی درخت زندگانی مادر و دختر

یکی از زیباترین روابط انسانی که می‌توانیم تصور کنیم، رابطه بین مادر و دختر است. روابط درون‌خانوادگی درست مانند ریشه‌هایی که زمینه‌ساز رشد یک درخت هستند، به شخصیت ما شکل می‌دهند و نقش بسیار موثری در این که کودک آینده به چه فردی تبدیل می‌شود بازی می‌کنند. اگر به رابطه با مادرتان یا فرزندتان افتخار می‌کنید، استفاده از یک طرح تتوی الهام گرفته شده از روابط خانوادگی یک روش بسیار عالی برای ابراز آن است. ترکیب طرح تتوی درخت زندگانی و روابط خانوادگی را می‌توان به شیوه‌های بسیار متنوعی طراحی کرد. از یک ترکیب بسیار با جزئیات و ظریف که در آن مادر و دختر در تنه‌ی درخت تصویر می‌شوند گرفته، تا طرحی بسیار ساده از درخت زندگانی که در آن نام‌های افراد خانواده در انتهای شاخه‌ها و ریشه‌ها نوشته می‌شود. گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارند، پس خلاق باشید و طرحی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با طرز فکر و احساسات شما داشته باشد.


25. تتوی درخت زندگانی چاکرا


تتوی درخت زندگانی چاکرا

در عرفان شرقی هفت چاکرای مختلف برای بدن درنظر گرفته می‌شود که هر یک را با یک رنگ نمایش می‌دهیم. محل این چاکراها در مدیتیشن‌های باستانی ذکر شده است و نمادی از به‌هم‌پیوستگی زندگی هستند. این مفهوم شباهت بسیار زیادی به درخت زندگانی در فرهنگ غربی دارد. درخت زندگانی هم مفاهیمی چون دانش، خرد، رشد و به‌هم‌پیوستگی عناصر دنیا را در بر دارد و با ترکیب کردن این دو طرح با یکدیگر، می‌توان یک طرح تتوی بسیار قدرتمند و بامعنی خلق کرد که جزئیات بسیار زیادی دارد. طرح تتوی نهایی شما می‌تواند بسیار رنگارنگ هم باشد، زیرا می‌توانید برای طراحی هر یک از چاکراها از رنگ مخصوص به خودش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 9 روش موثر برای پاک کردن خالکوبی‌های دائمی


26. تتوی درخت زندگانی کابالا


تتوی درخت زندگانی کابالا

کابالا یک اصطلاح برگرفته از فرهنگ باستانی یهودی است. اعتقاد بر آن است که با ترکیب این مفهوم با طرح اولیه درخت زندگانی، طرحی خواهیم داشت که نمایانگر ارتباط بین آفریده‌های مختلف خدا است. اما این تعریف بسیار ساده‌سازی شده است. مفهوم واقعی آن بسیار پیچیده است و جزئیات زیادی دارد و اگر شما آشنایی قبلی با این مفهوم داشته باشید، می‌توانید طرح تتوی انحصاری خودتان را بر پایه‌ی آن طراحی کنید. در طرح اولیه‌ی کابالا ده دایره وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای تکمیل طرح درخت زندگانی استفاده کنید. بسته به این که می‌خواهید طرح نهایی‌تان چقدر پیچیده باشد، می‌توانید از الگوها و شکل‌های هندسی مختلف برای تکمیل طرح نهایی‌تان هم استفاده کنید.


27. تتوی درخت زندگانی و مرگ


تتوی درخت زندگانی و مرگ

درخت زندگانی نمادی از ابدیت، دانش، تعادل، خرد و هارمونی است. این نماد نشان‌دهنده آن است که چطور همه چیز به هم ربط دارد، از جمله مرگ و زندگی. با آن که ترکیب نمادهای درخت زندگانی و مرگ ممکن است کمی خشن و آزاردهنده به نظر برسد، اما به طور ضمنی معنای آن را دارد که باید از هر لحظه‌ی زندگی لذت برد و بهتر زندگی کرد، و نیز اشاره می‌کند که مرگ ممکن است پایان همه چیز نباشد. با این حال اگر می‌خواهید بیشتر بر روی جنبه‌ی مرگ تأکید کنید تا زندگی، می‌توانید درخت زندگی را با شاخه‌هایی بدون برگ طراحی کنید که نمادی از مرگ باشد.


28. تتوی رنگی درخت زندگانی


تتوی رنگی درخت زندگانی

شما می‌توانید انتخاب کنید که یک تتو با جوهر سیاه رنگ کلاسیک داشته باشید، و یا اگر به دنبال طرحی جسورانه‌تر و تأثیرگذارتر می‌گردید، یک تتوی رنگی را انتخاب کنید. بعضی از طرح‌های تتو با جوهرهای رنگی جالب‌تر هم می‌شوند و بیشتر خودشان را بر روی پوست نشان می‌دهند. استایل‌های مختلفی از تتو وجود دارند که در آنها از جوهرهای رنگی استفاده می‌شود، مانند سبک آبرنگی. اگر از این تکنیک رنگ‌آمیزی خوشتان می‌آید، می‌توانید تتوی درخت زندگانی رنگی را امتحان کنید. با این وجود تتوهای رنگی چند ایراد دارند، از جمله آن که معمولاً گران‌تر هستند، جای تتو دیرتر خوب می‌شود و خود طرح تتو زودتر محو می‌شود. اگر قصد استفاده از تتوی رنگی برای درخت زندگانی را دارید، بهتر است یک طرح بزرگ و با جزئیات را انتخاب کنید تا رنگ‌ها خودشان را بهتر و بیشتر نشان دهند.


29. طرح درخت زندگانی مینیمالیستی


طرح درخت زندگانی مینیمالیستی

تتوهای مینیمالیستی برای کسانی مناسب است که ترجیح می‌دهند تنها بر روی ویژگی‌های پایه‌ای هر طرحی تأکید کنند. این تتوها معمولاً با استفاده از جوهر سیاه زده می‌شوند و ساده و بدون جزئیات هستند. درخت زندگانی یک نماد قدرتمند و مهم است که معمولاً با جزئیات زیادی طراحی می‌شود، انتخاب یک طرح ساده‌شده از درخت زندگانی باعث می‌شود که تأکید بر روی معنای تعادل بیشتر شود.


30. تتوی درخت زندگانی با قلب


تتوی درخت زندگانی با قلب

در بعضی از طرح‌های الهام گرفته شده از مفهوم درخت زندگانی، ریشه‌های درخت از داخل یک قلب عبور می‌کند که باعث می‌شود یک طرح بسیار متفاوت و چشم‌گیر ایجاد شود. قلب به عنوان یک نماد بین‌المللی از عشق شناخته می‌شود، اما معنای آن با توجه به عناصری که به آن اضافه می‌شود می‌تواند کمی تغییر کند. اضافه کردن قلب به قسمت ریشه‌های درخت زندگانی می‌تواند به این اشاره داشته باشد که داشتن یک زیربنای عاطفی محکم در زندگی چقدر اهمیت دارد. درخت زندگانی مفاهیمی چون جاودانگی، تجدید حیات، عقل، تعادل و به‌هم‌پیوستگی را در بر دارد و اضافه کردن طرح قلب به مفهوم کلی تتوی شما بار معنایی بیشتری می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: چگونه از خالکوبی جدید خود مراقبت کنیم (اقدامات احتیاطی و ایمنی)


31. تتوی حلقه‌ی درخت زندگانی


تتوی حلقه‌ی درخت زندگانی

در بعضی از طرح‌های تتو براساس درخت زندگانی می‌بینیم که شاخه‌ها و ریشه‌های درخت طوری جهت داده می‌شوند که در پایان، یک حلقه ایجاد کنند. دایره نمادی از کامل بودن و بدون نقص بودن است و در عین حال مفهوم چرخه زندگانی را هم یادآوری می‌کند. همین امر باعث می‌شود که دایره یک مکمل بسیار عالی برای درخت زندگانی باشد، زیرا طرحی که براساس این دو المان طراحی می‌شود دربرگیرنده‌ی همه‌ی چیزهای مرتبط با زندگی و مرگ است. این نماد همچنین به زیبایی یادآوری می‌کند که بین جهان هستی و جهان معنوی ارتباط وجود دارد و یک گزینه‌ی ایده‌آل برای به نمایش درآوردن نقش‌های مکمل این دو دنیا محسوب می‌شود. در زمان انتخاب محل زدن تتو به بزرگی و میزان جزئیات طرح‌تان توجه کنید. طرح‌های کوچک و با جزئیات کم را می‌توانید هر جایی که دوست داشته باشید بزنید، اما برای اجرای یک طرح بزرگ و با جزئیات زیاد باید قسمتی از بدن را انتخاب کنید که فضای کافی را در اختیار طراح‌تان قرار بدهد.


32. تتوی درخت زندگانی یین و یانگ


تتوی درخت زندگانی یین و یانگ

نمادهای درخت زندگانی یین و یانگ هر دو از نمادهای بسیار مهم به شمار می‌روند. نماد درخت زندگانی بیانگر مفاهیم جاودانگی، تعادل، دانش و خرد است. به طور مشابه، نماد یین و یانگ هم یک نماد باستانی چینی است که نشان‌دهنده دوگانگی در زندگی است. این مفهوم بیانگر یک دوگانگی است که در ضمن داشتن تضاد، یکدیگر را کامل هم می‌کنند. حاصل ترکیب این دو نماد می‌تواند طرحی باشد که به ما یادآوری می‌کند که به هم‌پیوستگی عناصر مختلف و در عین حال تفاوت و تضادشان، باعث می‌شود که در زندگی تعادل و هارمونی ایجاد شود. علاوه بر این مفهوم سمبولیک زیبا، ترکیب این دو نماد یک طرح تتوی فوق‌العاده متفاوت و جذاب می‌شود که مطمئناً از به نمایش گذاشتن آن لذت خواهید برد.


33. تتوی آبرنگی درخت زندگانی


تتوی آبرنگی درخت زندگانی

یکی از جذاب‌ترین استایل‌هایی که می‌توانید برای تتوی درخت زندگانی انتخاب کنید، استفاده از تکنیک آبرنگی است. تتوهای آبرنگی زیبا، جسورانه و رنگارنگ هستند و دلیل نام‌گذاری‌شان شیوه‌ای است که در آن رنگ‌ها در هم مخلوط می‌شوند که یادآور غلطیدن قطرات جوهر در آب است. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها، یک تتوی آبرنگی درخت زندگانی داشته باشید. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها آن است که تنه و شاخه‌های درخت را با جوهر سیاه بکشید و از رنگ‌های آبرنگی برای طراحی برگ‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک پس‌زمینه آبرنگی در طرح تتو داشته باشید. زیبایی این تکنیک در آن است که به شما اجازه می‌دهد هر چقدر که می‌خواهید خلاق باشید! نقطه‌ضعف این تکنیک هم آن است که طرح‌های آبرنگی زودتر محو می‌شوند و از بین می‌روند.


34. تتوی درخت زندگانی و کابوس‌گیر


تتوی درخت زندگانی و کابوس‌گیر

کابوس‌گیر یک طلسم باستانی سرخپوستی است که برای مردم بومی آمریکایی اهمیت بسیار زیادی دارد. این طلسم باستانی که شبیه به یک حلقه با تار عنکبوت است، از گذشته بسیار دور به گردن کودکان سرخپوست آویخته می‌شده است تا آنها را از انرژی‌های منفی و چشم بد دور نگه دارد. درست است که نادیده گرفتن معنی این طلسم باستانی بسیار سخت است، اما کابوس‌گیر در عین حال ظاهر بسیار جالبی دارد و بسیار زیبا و با جزئیات است، که همین امر باعث می‌شود منبع الهام طرح‌های تتوی بی‌شماری قرار بگیرد. ترکیب نمادهای درخت زندگانی و کابوس‌گیر منجر به یک طرح تتوی بسیار بامعنی و قدرتمند می‌شود که در عین حال، جزئیات بسیار زیادی دارد و چشم‌نواز است. تکمیل این طرح به زمان زیادی احتیاج دارد، زیرا هر دو نماد استفاده شده در طراحی جزئیات بسیار زیادی دارند. درست است که بسیاری از افرادی که تصمیم به استفاده از این دو نماد دارند، انتخاب‌شان این است که درخت زندگانی را داخل دایره‌ی کابوس‌گیر طراحی کنند، اما اگر شما ایده‌ی دیگری دارید، می‌توانید طراحی شخصی‌ خودتان را داشته باشید.


35. تتوی هندسی درخت زندگانی


تتوی هندسی درخت زندگانی

طرح تتوی درخت زندگانی با اضافه کردن اجزای هندسی می‌تواند جالب‌تر شود. این کار باعث می‌شود که طراحی‌تان مدرن‌تر باشد و اثر بصری قوی‌تری داشته باشد. تتوهای هندسی با تمرکز بر روی خطوط، شکل‌های منظم و زاویه‌ها طراحی می‌شوند و تقریباً هر طرحی را می‌توانید با المان‌های هندسی ترکیب کنید. این تتوها بیانگر تعادل، هارمونی و تقارن هستند، و همان طور که می‌بینید رابطه معنایی نزدیکی با درخت زندگانی دارند. زمانی که می‌خواهید بهترین محل برای تتو را انتخاب کنید، اندازه و میزان جزئیات طرح‌تان را درنظر بگیرید. در حالی که شاید بهترین محل برای زدن طرح‌های بزرگ و پر از جزئیات محل‌هایی مانند پشت یا کمر باشد، تتوهای کوچک‌تر و با جزئیات کمتر را می‌توانید هر جا که دوست داشته باشید بزنید.

بیشتر بخوانید: 15 خالکوبی کوچک و معنادار برای زنان: ایده‌های کوچک برای خالکوبی

سوال و جواب‌های سریع در رابطه با تتوی درخت زندگانی

سوال: تتوی درخت زندگانی نماد چه چیزی است؟

طرح درخت زندگانی در فرهنگ‌‌های مختلف اهمیت زیادی دارد و بسته به شیوه طراحی‌اش، معانی مختلفی به خود می‌گیرد. در کل این طرح نمادی از همبستگی، تعادل، قدرت، عقل، میرایی و دانش است. این طرح همچنین می‌تواند بیانگر ارتباط بین زندگی زمینی و دنیای روحانی نیز باشد.

هزینه زدن یک تتو با طرح درخت زندگانی چقدر می‌شود؟

هزینه زدن یک تتو با طرح درخت زندگانی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تکنیکی که انتخاب می‌کنید، میزان جزئیاتی که طرح انتخابی شما به آن نیاز دارد، اندازه و همچنین دستمزد هنرمندی که قرار است طرح تتوی شما را اجرا کند. طرح‌های کوچک و با جزئیات کمتر که خیلی سریع‌تر اجرا می‌شوند و به مواد کمتری احتیاج دارند، زیاد گران نیستند، در حالی که هر چه طرح انتخابی شما بزرگ‌تر و با جزئیات بیشتری باشد، از یک سو به مواد اولیه‌ی بیشتری نیاز دارد و اجرای آن زمانبرتر است، و از سوی دیگر به علت پیچیدگی اجرای آن، باید به فرد حرفه‌ای‌تری مراجعه کنید، بنابراین هزینه‌ی نهایی تتوی شما بیشتر می‌شود.

 

مطالب مرتبط