از درمان لک‌های پوستی تا رسیدن به پوست کریستالی!

از درمان لک‌های پوستی تا رسیدن به پوست کریستالی!

28 مهر 1399

آیا هنگامی که به صفحات مجلات زیبایی نگاه می‌کنید، مشاتاقانه دلتان می‌خواهد که پوست کریستال مانند مدل‌ها را داشته باشید؟ خب همه ما این آروز داریم. همه ما پوستی صاف و درخشان می‌خواهیم اما بعضی عوامل مانند سد عمل کرده و موجب لک انداختن روی پوست می‌شوند. محیط، استرس، سن، هورمون‌های نامتعادل و غیره به اندازه زیادی منجر به لک‌های پوستی می‌شوند. از انواع رایج لک‌های پوستی اسکار آکنه است که بعد از درمان یا به دلیل جوش‌های وخیم ایجاد می‌شود. معمولاً این لک‌های بعد از مدت زمان زیادی ناپدید شده و ممکن است شما برای همیشه خداحافظی کردن با آنها نیاز به انجام مراقبت‌های ویژه داشته باشید.

1. درمان لک پوستی با عسل و دارچین

عسل با خاصیت روشن کنندگی پوست شناخته شده و به صورت موثر لک‌های پوستی را از بین می‌برد. درمان لک صورت به آرامی اما موثر عمل کرده و به کاهش پیگمنیشن و لکه‌های تیره کمک می‌کند.

  • چند قطه عسل کف دست تمیز خود ریخته، اندکی پودر دارچین به آن اضافه کرده و قبل از رفتن به تخت خواب آن را روی لک‌های صورت تمیز شده خود در شب بگذارید.
  • صبح روز بعد صورت خود را با آب تمیز بشویید.

عسل و دارچین

2. آب لیمو

لیمو عامل طبیعی سفید کننده و قدرتمندی است و هنگامی که صحبت از درمان لک پوست می‌شود، یکی از راه‌های سریع ما به حساب می‌آید. استفاده از آب لیمو با تمام قدرت خود روی پوست می‌تواند باعث احساس سوزن سوزن شدن شود، پس آن را با احتیاط استفاده کنید. عموماً توصیه می‌شود آب لیمو را با دیگر مواد مناسب برای پوست مانند عسل ملایم کنید تا از هر گونه تحریک پوست جلوگیری شود. مخصوصاً اگر پوست حساسی دارید، همیشه سعی کنید ابتدا تست پَچ را انجام داده و حداقل به مدت 24 ساعت برای دیدن نتیجه آن صبر کنید.

  • آب یک لیمو تازه را گرفته و اگر ضروری است، آن را رقیق کنید.
  • آن را روی لک‌های پوستی زده و به مدت 15-20 دقیقه صبر کنید.
  • صورت خود را با آب ولرم بشویید.

آب لیمو

3. ژل آلوئه‌ورا

یکی دیگر از مواد تاثیرگذار برای از بین لک‌های پوستی ژل آلوئه‌ورا تازه است.

  • اگر شما می‌خواهید از ژل طبیعی گیاه آن استفاده کنید، 5 سانتی‌متر از برگ آن را جدا کرده، آن را با یک چاقو تمیز به دو نیم تقسیم کرده، مستقیماً ژل آلوئه‌ورا روی صورت خود زده و آن را با حرکت‌‌های دایره‌ای کوچک رو پوست خود ماساژ دهید.
  • بگذارید ژل به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند (اگر بو ژل آلوئه‌ورا را دوست ندارید، بعد از استفاده از آن روی صورت می‌توانید کمی گلاب روی صورت خود اسپری کنید) سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 ژل آلوئه‌ورا

4. پاپایا خام

آنزیم «پاپائین» در میوه پاپایا لک‌های صورت را کم کرده و پوست را احیا می‌کند. همچنین پالپ خام و سبز پاپایا بیشتر پاپایا رسیده و نارنجی پاپائین دارد.

  • یک تکه دو سانتی از پاپایا خام را تکه تکه کرده یا مقداری از آن را رنده کنید و مستقیماً آن را با حرکات دایره‌ای کوچک روی پوستتان ماساژ دهید.
  • اگر پوست خیلی حساسی ندارید، 2-3 قطره آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

 پاپایا


نکات


  • هنگام استفاده از درمان‌های خانگی، مواد مورد استفاده خود را در ظرف‌های جدا نگهدارید.
  • از مواد تهیه شده با همان بسته بندی معمول خود برای پخت و پز استفاده نکنید.
  • همچنین مهم است که همه چیز را مانند کاسه، چاقو و قاشق جداگانه، تمیز شده و عاری از آلودگی نگهدارید.

بیشتر بخوانید: 10 راز پوست درخشان زنان کره‌ای‌ که شما نمی‌دانید

مطالب مرتبط