پوست‌تان را با زردچوبه، زعفران و رزماری شفاف کنید

پوست‌تان را با زردچوبه، زعفران و رزماری شفاف کنید

30 مرداد 1399

 همه ما می‌دانیم که در زمان درست کردن غذای مورد علاقه‌مان، اضافه کردن مقدار کمی ادویه باعث می‌شود که طعم آن از زمین تا آسمان تغییر کند، اما اگر بگوییم که همین امر در رابطه با روتین مراقبتی از پوستمان هم صدق می‌کند چه؟ باور کنید یا نه، از ادویه‌ها و گیاهان مختلف در فرمولاسیون بعضی از معتبرترین و بهترین کرم‌های مراقبتی از پوست در دنیا استفاده می‌شود. مزایای استفاده از ادویه‌ها، خیلی بیشتر از ناهار روزهای تعطیل است. وقت آن رسیده که به روتین مراقبتی از پوست‌تان مقداری ادویه اضافه کنید، مطمئن باشید از نتیجه آن راضی خواهید بود! از ماسک زردچوبه گرفته تا کرم زعفران، این شما و این خواص شگفت‌انگیز زردچوبه، زعفران و رزماری برای مراقبت از پوست!

زردچوبه

زردچوبه که به خاطر خواص آنتی‌اکسیدانیش مشهور است، قرن‌ها است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده که در کابینت‌های آشپزخانه هر خانه‌ای پیدا می‌شود، خواص شگفت‌انگیزی در حفظ سلامتی پوست دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما از ماسک‌های حاوی زردچوبه، مانند ماسک حاوی زردچوبه و عصاره تخم کتان برند Kieh's، در روتین هفتگی مراقبت از پوست‌تان استفاده کنید.

زعفران

 شاید از شنیدن اینکه زعفران که گران‌ترین ادویه در تمام دنیا است، خواص درمانی شگفت‌انگیزی برای مشکلات پوستی دارد، تعجب کنید! این ادویه خوش‌رنگ و گرانبها، خاصیت مرطوب‌کنندگی بسیار قوی داشته و بازسازی سلول‌های پوستی را تسریع می‌کند. پس از ۵ سال تحقیقات و بیش از صد تحقیق مختلف بر روی خواص زعفران برای پوست، برند ایو سن لورن بیوتی، اولین برندی بود که محصولات پوستی حاوی عصاره زعفران را به تولید انبوه رساند. برای بهبود ظاهر پوست‌های عروسکی خشک و پرچین و چروک می‌توان از سرم‌های حاوی عصاره زعفران مانند OR Rouge که حاوی میزان عصاره زعفران دو برابر غلیظ شده است، استفاده کرد.

رزماری

 رزماری که یکی از گیاهان پرکاربرد در آشپزی است، خواصی بیشتر از خوشمزه کردن غذاهای ما دارد. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت و ترمیم پوست کمک می‌کند. رزماری همچنین خواص میکروآنتی‌باکتریال دارد که به معنی آن است که با استفاده از این گیاه، می‌توان میکروب‌ها و باکتری‌های پوستی را از بین برد. از عصاره رزماری در شامپو و ژل بدن Earth Lovers Fig استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

مطالب مرتبط