10 راز پوست درخشان زنان کره‌ای‌ که شما نمی‌دانید

10 راز پوست درخشان زنان کره‌ای‌ که شما نمی‌دانید

10 اسفند 1398

اخیراً همه ما به محصولات زیبایی کره‌ای علاقه‌مند شده‌ایم، شاید به این دلیل باشد که محصولات آن‌ها نسبت به سایر محصولات، از مواد شیمیایی کمتری برخوردار هستند و یا شاید به این دلیل باشد که پوست آن‌ها همیشه بی‌عیب و نقص به نظر می‌رسد. به هر دلیلی همه ما علاقه‌مند به کشف اسرار زیبایی آن‌ها هستیم. ما تحقیقات زیادی را انجام داده‌ایم و 10 راز زیبایی کره‌ای‌ها را کشف کرده‌ایم که باعث می‌شود پوست لطیف و بی عیب و نقصی پیدا کنید. کره‌ای‌ها به داشتن پوست فوق‌العاده و بدون لک و همچنین مرطوب و بدون چین و چروک شناخته شده هستند. در این مقاله، 10 راز زیبایی کره‌ای‌ها را که باعث می‌شود پوستی شفاف و سالم داشته باشید را برایتان بازگو خواهیم کرد. با استایلی همراه باشید.

10. رژیم غذایی مناسب

کره‌ای‌ها کشف کرده‌اند که کلید زیبایی و داشتن پوست جوان در غذایی است که می‌خورید. رژیم غذایی ارتباط زیادی با سلامت پوست دارد. هر چه بهتر غذا بخورید، ظاهر پوست‌تان بهتر می‌شود. اگر می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید از مصرف غذاهای چرب اجتناب کنید، چرا که مصرف آن‌ها باعث می‌شود بدن شما چربی‌های بیشتری را بویژه در ناحیه T پوست ایجاد کند. این یک اصل مهم برای کره‌ای‌هاست که یک رژیم غذایی مناسب داشته باشند، زیرا آن‌ها معتقدند میوه و سبزیجاتی که شما می‌خورید تاثیر مستقیمی روی پوست‌تان میگذارد. نوشیدن مقدار زیادی آب نیز بخش مهمی از رژیم روزانه آن‌هاست.

9. استفاده از کرم چشم و کرم دست

پوست اطراف چشم و دست، 3 برابر نازک‌تر از پوست بدن است. به همین دلیل مهم است که همیشه آن را هیدراته و مرطوب نگه دارید. مخصوصاً هنگامی که شب فرا می‌رسد. نکته اصلی در خرید کرم چشم غلیظ حاوی ترکیبات آبرسان مانند روغن نارگیل است. این کار تضمین می‌کند که پوست شما همیشه مرطوب است. کرم چشم را می‌توانید روی دست خود نیز بمالید تا از چروک زودرس آن جلوگیری کنید. این امر به جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی دست و اطراف چشم کمک می‌کند و همچنین از پف کردن و حلقه‌های تیره نیز جلوگیری می‌کند.

8. ماسک طبیعی صورت

کره‌ای‌ها معتقدند بهترین محصولات زیبایی، محصولات ارگانیک هستند. به همین دلیل آن‌ها ترجیح می‌دهند همه محصولات زیبایی‌ را از طبیعت تهیه کنند. آن‌ها برای جوان کردن پوست، آبرسانی را ضروری می‌دانند. همچنین هفته‌ای 2 بار از ماسک‌های ارگانیک صورت استفاده می‌کنند تا رطوبت را به پوست خود بیافزایند. آن‌ها ماسک صورت را برای بهبود گردش خون استفاده می‌کنند. این کار باعث درخشش پوست شما می‌شود و سلول‌های جدید را برای رشد تحریک می‌کنند.

7. استفاده از ضد آفتاب

همانطور که می‌‌دانید خورشید برای پوست بسیار مضر است. نه تنها پوست شما را از داخل می‌سوزاند، بلکه باعث ایجاد چین و چروک زودرس می‌شود و پوست شما را خشک می‌کند. کره‌ای‌ها به خوبی می‌دانند که چقدر خورشید برای پوست مضر است، به همین دلیل آن‌ها بدون استفاده از ضد آفتاب خانه خود را ترک نمی‌کنند. اگر خورشید خیلی سوزنده باشد، آن‌ها یک کلاه بر سر می‌گذارند تا از تماس آفتاب با پوست‌شان جلوگیری کنند. اگر می‌خواهید پوست خود را برای مدت طولانی‌تر جوان نگه دارید، این امر بسیار حائز اهمیت است.

6. مرطوب کننده

هیدراتاسیون برای داشتن پوست‌ جوان، شفاف و سالم ضروری است. کره‌ای‌ها به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهند و برای اطمینان از مرطوب شدن پوستشان در طول روز چندین بار این کار را تکرار می‌کنند. آن‌ها روتین بسیار سختی را دنبال می‌کنند تا تضمین کنند پوست‌شان همیشه مرطوب و تمیز است. آن‌ها از یک مرطوب کننده سبک یا یک BB کرم استفاده می‌کنند تا زمانی که از فاندیشن استفاده می‌کنند، پوست‌شان آبرسانی شود. این امر به شما امکان می‌دهد ضمن داشتن کمی پوشش، پوست هیدراته‌ای نیز داشته باشید.

5. لایه برداری

پاکسازی و لایه برداری باعث تمیز شدن پوست می‌شود. کره‌ای‌ها بر این باورند که یک صورت تمیز، راز یک پوست زیباست. هنگامی که پوست خود را لایه برداری می‌کنید، تمام سلول‌های مرده پوست و همچنین آلودگی از عمق منافذ پاک می‌شوند. با از بین بردن سلول‌های مرده پوست و همچنین کثیفی و ناخالصی‌های موجود در پوست، به آن اجازه می‌دهید تا به بهترین شکل ممکن برسد. کره‌ای‌ها هر روز پوست خود را لایه برداری می‌کنند. با این حال ما این کار را به شما توصیه نمی‌کنیم، چرا که می‌تواند پوست شما را بسیار خشن کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هفته‌ای 2 تا 3 بار پوست خود را لایه برداری کنید. اگر پوست چربی دارید، می‌توانید بیشتر از آنچه که پوست خشک شود آن را لایه برداری کنید.

4. تونر پوست

کره‌ای‌ها نه تنها روزانه پوست خود را تمیز می‌کنند بلکه از تونر برای تازه کردن پوست خود به صورت روزانه استفاده می‌کنند. هدف از تونر این است که منافذپوست را ببندد تا هر چیزی که روی پوست خود می‌مالید به واقع در اعماق منافذ خود هیدراته شود. یک تونر خوب، پوست و منافذ شما را تنگ‌تر می‌کند. به همین دلیل کره‌ای‌ها پس از تمیز کردن پوست خود از یک تونر استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند منافذ آن‌ها بسته شده است و پوست آن‌ها برای استفاده از مرطوب کننده آماده است. استفاده از یک تونر آبرسان که حاوی الکل کم یا فاقد الکل است، بخشی از روتین زیبایی زنان کره‌ای‌ است.

3. صرفه‌نظر از میکاپ روزانه

اگر تا به حال واقعاً به یک زن کره‌ای نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که بیشتر اوقات آن‌ها آرایش کمی دارند. دلیلش این است که زنان کره‌ای اعتقاد دارند پوست شما باید نفس بکشد تا به بهترین شکل ممکن به نظر برسند. به همین دلیل است که آن‌ها مراقبت زیادی از پوست‌شان می‌کنند. در ضمن‌، آن‌ها علاقه‌ای به آرایش روزانه ندارند. این کار باعث حفظ سلامت پوست می‌شود. میکاپ، درون منافذ به دام می‌افتد و در صورت صرفه نظر کردن از میکاپ روزانه می‌توانید به یک پوست بی‌عیب و نقص برسید. همچنین به آبرسانی کردن پوست شما کمک خواهد کرد.

2. پاکسازی دوباره

بله درست متوجه شدید، پاکسازی دوباره که باعث می‌شود پوستی نرم و لطیف داشته باشید. کره‌ای‌ها معتقدند که پوست را نه یک بار بلکه دو بار تمیز کنید. تئوری این امر از آنجایی است که هنگامی که ما آرایش می‌کنیم، پوست ما تمایل به جذب کثیفی در طول روز را دارد که یک بار برای تمیز کردن آن کافی نیست. به همین دلیل، آن‌ها یک بار با پاک کننده آرایشی صورت خود را تمیز می‌کنند. سپس آن را مجدداً با فوم پاک كننده تمیز می‌كنند تا هرگونه آلودگی روی پوست را از بین ببرند. با تمیز كردن پوست، نه تنها همه‌ی کثیفی از بین می‌رود، بلكه از جوش زدن آن نیز جلوگیری می‌شود. با این وجود، اگر پوست خشکی دارید، نیازی به 2 بار تمیز کردن در روز را ندارید، چرا که باعث می‌شود پوست شما خشک‌تر شود.

1. پایبند بودن به روتین مراقبت از پوست

نه تنها داشتن یک روتین مراقبت از پوست مهم است، بلکه اطمینان از حفظ آن نیز بسیار مهم‌تر است. به همین دلیل ثبات داشتن، یک کلید اصلی برای مراقبت از پوست به شمار می‌رود. توصیه می‌شود هر روز روتین مراقبت از پوست خود را ادامه دهید و تا حد ممکن به آن پایبند باشید. این کار تضمین می‌کند که پوست شما به بهترین شکل ممکن به نظر می‌رسد. علاوه بر این، هر چه به روتین مراقبت از پوست خود پایبند باشید، پوست به مرور زمان زیباتر خواهد شد. هیچ‌گاه برای انجام مراقبت‌های پوستی دیر نیست. شما با داشتن پوستی زیبا احساس بهتری نیز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از اسید هیالورونیک (سرم، کرم و فیلر) 

مطالب مرتبط