اگر خواهان پوست صافی هستید، این 12 کار را انجام دهید

اگر خواهان پوست صافی هستید، این 12 کار را انجام دهید

24 خرداد 1399

مطمئناً هنگامی که صحبت از پیر شدن پوست می‌شود، ژنتیک نقشی اساسی در این میان دارد اما روتین مراقبت از پوست منظم و روزانه نیز تاثیر زیادی بر پوست شما خواهد داشت. در این مقاله ما بهترین قانون‌ها را برای داشتن پوستی عالی برای شما گردآوری کرده‌ایم.

هر دفعه پوست خود را کاملاً تمیز کنید

متخصصان پوست بر داشتن پوستی تمیز تاکید می‌کنند و می‌گویند: «همیشه آرایش صورتتان را پاک کنید و یا اگر اهل آرایش کردن نیستید چربی و کثیفی که در طول روز روی صورتتان می‌نشیند را باید از روی صورتتان پاک کنید زیرا این موارد پوست سالم و متعادل شما را خراب می‌کنند. همیشه به مشتری‌هایم می‌گویم هر شب قبل از رفتن به تخت آریششان را پاک کنند. بسته به اینکه آن روز آریشی سنگین داشته‌اید یا سبک، از شیرپاک کن مخصوص صورت یا شیرپاک کن مخصوص چشم استفاده کنید.» راه مطمئن برای تمیز کردن پوستتان بدون اینکه قسمتی از آن جا بماند این است که صورتتان را دو بار تمیز کنید. روند پاک کننده دوگانه صورت همه آرایش را از پاک می‌کند، کثیفی‌های را از بین می‌برد، گردش خون را تقویت می‌کند ، عضلات را تحریک و به تولید کلاژن کمک می‌کند. مرحله اول این است یک روغن پاک کننده را به مدت 30 الا 45 ثانیه روی پوست خشک صورت ماساژ دهید، آن را آبکشی کنید و سپس از یک فوم تمیز کننده صورت استفاده کنید.

شتن پوست با پاک کننده

هر روز ویتامین C مصرف کنید

محصولی که در هر مراقبت روزانه پوست پیدا می‌شود ویتامین C است که آنتی‌اکسیدانی عالی برای محافظت از سلول‌های پوستتان در برابر صدمه دیدن با عامل اصلی و همیشگی یعنی قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. نور خورشید به مرور زمان منجر به پیری زودرس و تجمع رنگدانه‌ها در بافت صورت می‌شود. از آنجایی که مواجه با نور آفتاب هر روز صبج اجتناب‌ ناپذیر است پس برای داشتن پوستی عالی هرگز ویتامین C را از روتین مراقبت از پوست خود حذف نکنید. در حالی که ویتامین C در شکل‌های بسیاری موجود است و تمیز کننده‌ها، محصولات درمانی، سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها تنها تعداد کمی از آنها هستند، نوع سرم آن سرشار از این ویتامین است.

مصرف سرم ویتامین c برای پوست

مواد غذایی بخورید که برای پوستتان خوب است

اگر یک فرد شکاک از بپرسد که مکمل‌های خوراکی چقدر بر ظاهر پوست تاثیر می‌گذارند، خواهم گفت بعد از اینکه به شخصه بعد از مصرف مکمل‌های خوراکی شاهد تغییری بزرگ بر پوست بوده‌ام، اکنون کاملاً به تاثیر آن باور دارم.  یک مکمل غذایی روزانه که شامل آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین A و C و بعلاوه زینک است، برای پوست شما مناسب است. این مکمل غذایی کمک می‌کند تا اثرات مخرب آفتاب را روی پوستتان کم شود و حتی از آن جلوگیری کند، همچنین نواقص پوست را محو می‌کند و کمک می‌کند تا پوستتان صاف شود و آن را بی‌نقص می‌کند. بعد از دو ماه استفاده به تاثیر آن ایمان آوردم. حالا این مکمل جزئی از روتین مراقبت از پوست من است. یکی دیگر از گزینه‌های داشتن پوستی شفاف آنزیم‌ها هستند که در بسیاری از داروخانه موجود هستند. یکی از متخصصان پوست می‌گوید: «همیشه به مشتری‌هایم پیشنهاد می‌کنم که قبل از خوابیدن از آنزیم‌های پروتئولیتیک مصرف کنند. آنها ضدالتهاب هستند و تاثیر مثبتی بر سلامت کلی بدن ما خواهند داشت، مخصوصاٌ کبد. در نتیجه صورتی درخشان و سلامت خواهید داشت.

مصرف مکمل برای پوست

بیشتر بخوانید: چگونه پوستی بی‌نقص داشته باشیم؟

حتماً از پوستتان در شب مراقب کنید

فراموش نکنید که بهداشت پوست در شب عاملی الزامی برای داشتن پوستی بهتر است و شواهدی برای اثبات آن نیز وجود دارد. 60 درصد احتمال دارد که پوستتان در زمان استراحت همه چیز را به خودش جذب کند و همچنین در این زمان پوست بیشتر از هر وقت دیگری خودش را بازسازی می‌کند. دو یا سه بار در هفته ماسک را روی آب رسان پوست خود یا دقیقاً قبل از استفاده از آب رسان استفاده کنید.

استفاده از ماسک آبرسان برای پوست

به رتینول اعتماد کنید

رتینول یکی ویتامین‌های مورد علاقه بسیاری از اشخاص برای جلوگیری از پیر شدن است. اگر پوستتان گنجایشش را دارد، هر شب یا یک شب در میان باید از رتینول یا همان ویتامین A استفاده کنید. این ویتامین چین، چروک و خطوط روی پوست را کم می‌کند، کلاژن پوست را زیاد می‌کند و کمک می‌کند تا پوست شما درخشنده‌، سالم‌تر و جوان‌تر بشود.

سرم حاوی رتینول برای پوست

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

بدون هیچ بحثی استفاده از ضد آفتاب قانون اول برای آن کسانی است که پوستی عالی دارند. شما می‌توانید از بهترین محصولات پوستی در جهان استفاده کنید، بهترین تغذیه را داشته باشید و بدنتان را همیشه هیدراته نگهدارید اما هیچکدام از آنها تا زمانی که از پوست خود در برابر آفتاب محافظت نکنید، فایده‌ای ندارند. اشعه آفتاب یکی از اصلی‌ترین عوامل پیری پوست است. این ساده‌ترین مرحله‌ای است که می‌توانیم هر روز برای سالم و زیبا نگهداشتن پوستمان انجام دهیم. با وجود انتخاب‌های زیادی که در حال حاضر برای انتخاب ضدآفتاب‌های بی‌رنگ بعلاوه ضدآفتاب‌های رنگدار برای آنهایی که کمی پوشش اضافه رو پوستشان می‌خواهد، دیگر هیچ بهانه‌ای برای حذف کردن این مرحله مهم وجود ندارد. پوستتان از شما قددرانی خواهد کرد!

 ضد آفتاب

بدنتان را از درون و بیرون هیدراته کنید

هنگامی که خواب هستیم، بدنمان به صورت طبیعی رطوبت خود را از دست می‌دهد که نتیجه آن می‌تواند چشم‌های پف کرده، هاله سیاه دور چشم و پوستی کدر باشد. خیلی مهم است که بدن خود را در طول روز با نوشیدن مقدار زیادی آب و قبل از رفتن به تخت هیدراته کنید و از بیرون هم با استفاده از محصولاتی که شامل هیالورونیک اسید هستند و 1000 برابر وزن خود آب حمل می‌کنند، پوست خود را هیدراته کنید.

نوشیدن آب

برای داشتن پوستی درخشان، تغذیه مناسب داشته باشید

چیزی که وارد بدنتان می‌کنید خودش را از طریق پوستتان نشان می‌دهد. در روز حداقل 8 لیوان آب بخورید و رژیم غذایی خود را سرشار از پروتئین و فیبرهای سبک کنید. همچنین مهم است که غذاهایی بخورید که ضدالتهاب و شامل مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند مانند بلوبری و سبزیجات با برگ‌های سبز مانند کلم پیچ.

سبزیجات

ماساژ صورت را به روتین مراقبت پوست خود اضافه کنید

ماساژ گردش خون را افزایش می‌دهد، اعصاب صورت را آرام می‌کند، به آرام شدن ماهیچه‌های صورت، متناسب شدن، کانتور و کاهش پف صورت کمک می‌کند. از روغن، روغن تمیز کننده، بالم تمیز کننده یا کرم سرد بر روی پوست و دست‌های خشک استفاده کنید و آن را روی پوست خود که شامل دور چشم‌ها هم می‌شود، بزنید. تمام کثیفی‌های طول روز را از صورتتان پاک کنید، چند نفس عمیق بکشید و به صورتتان یک ماساژ سریع پنج دقیقه‌ای بدهید. ماساژ صورت خود را با پاک کردن روغن، بالم یا کرم به وسیله یک حوله شسته شده و گرم تمام کنید. هر روز از یک حوله تمیز استفاده کنید، اینگونه صورت خود را به صورت ملایم و دستی لایه برداری می‌کنید، بدون اینکه به پوستتان آسیب بزنید یا آن را خراش دهید. کاری که اکثر محصولات اسکراپ موجود در بازار با پوستتان انجام می‌دهند.

ماساژ صورت

از تونر استفاده کنید

مرحله مهم قبل از رفتن به تخت استفاده از تونر درمانی و با کیفیت است تا نه تنها باقی مانده ژل شست و شوی صورت را از روی پوستتان پاک می‌کند، بلکه همچنین املاح معدنی آب، نمک بدن، آرایش و آلودگی‌های محیط را را از روی صورتتان پاک می‌کند. با استفاده از تونر شما کثیفی‌های یک روز را کاملاً از پوستتان پاک و آن را آماده می‌کنید تا در طول شب خودش را احیا کند. اگر این مرحله مهم را از روتین مراقبت پوست خود حذف کنید، به احتمال زیاد صبح به دلیل باقی ماندن مواد ذکر شده روی سطح پوستتان با صورتی کدر از خواب بیدار می‌شوید که آن مواد موجب بسته شدن منافذ پوست، سوزش و بروز آکنه می‌گردد.

تونر

از آبرسان مناسب و به روش درست استفاده کنید

همیشه از محصولات پوستی به این ترتیب استفاده کنید: «آب، روغن، کرم». این ترتیب ابتدا شامل اسپری کردن آب روی پوست، سپس روغن و در آخر کرم می‌شود. این یک آب رسان سه لایه در مقابل آب رسان یک لایه است که رطوبت بسیار بیشتری به موانع پوستی شما می‌رساند. هر مرحله کمک می‌کند تا آب به لایه بعدی نفوذ کند و پوست شما آب را بیشتر درون خودش نگه می‌دارد. اگر پوست شما به روش مناسب آب رسانی شود، شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر خواهد رسید.

آبرسان برای پوست

از آبرسان سنگین استفاده نکنید

همیشه سعی کنید از سرم دو بار در روز زیر آب رسان خود استفاده کنید. اما برای شب فقط از سرم به جای کرم آب رسان سنگین استقاده کنید. اگر از کرم آب رسان سنگین برای شب استفاده کنید نه تنها جذب پوستتان نمی‌شود و روی پوست باقی می‌ماند بلکه روی بالشتتان هم لکه می‌اندازد. هنگامی که ما خواب هستیم پوست خودش را بازسازی می‌کند پس اجازه دهید تا آنجایی که امکانش هست این روند طبیعی اتفاق بیفتد و تنها با با استفاده از سرم کمی به آن کمک کنید.

کرم مرطوب کننده

بیشتر بخوانید: داشتن پوست صاف، نرم و درخشان با اسکراب مرکبات

مطالب مرتبط