آیا بخورساز در تابستان به سلامتی پوست کمک می‌کند؟

آیا بخورساز در تابستان به سلامتی پوست کمک می‌کند؟

04 مرداد 1399

دستگاه‌های بخورساز معمولاً در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، زمانی که کم بودن رطوبت هوا می‌تواند باعث شود که یک پوست خشک، خب، حتی خشک‌تر هم به نظر برسد. اما اگر بگوییم که یک دستگاه بخورساز حتی در فصل تابستان هم می‌تواند به سلامتی پوست شما کمک کند چه می‌گویید؟ بر طبق گفته‌های متخصص پوست موی مشاور سایت skincare.com، دکتر دهاوال بهانوسالی، دستگاه‌های بخورساز می‌توانند به مرطوب بودن و سلامتی پوست ما در تمام طول سال کمک شایانی کنند. در ادامه سه دلیلی را با شما در میان می‌گذاریم که چرا نباید برای استفاده از دستگاه‌های بخورساز تا زمستان صبر کنید.

1. آب و هوای گرم و خشک می‌تواند باعث کم‌آبی پوست شود

در بعضی از قسمت‌های دنیا در تمام طول سال، آب و هوا کم رطوبت است. اگر شما هم در منطقه‌ای با آب و هوای گرم و خشک زندگی می‌کنید، شاید تجربه یک پوست خشک، شکننده، کم آب، پوسته پوسته و حتی ریزش پوست‌تان را داشته باشید و در این صورت، یک دستگاه بخورساز می‌تواند به شما کمک کند. دکتر بهانوسالی می‌گوید: «بخورسازها رطوبت را به محیط برمی‌گردانند (و می‌توانند کمک کنند که) پوست‌تان رطوبتش را به شکل موثرتری حفظ کند»‌. همچنین به یاد داشته باشید که وقتی که پوست کم آب می‌شود، ممکن است تولید چربی در پوست افزایش یابد. بنابراین استفاده از دستگاه‌های بخورساز فقط برای پوست‌های خشک و کم آب توصیه نمی‌شود، بلکه به پوست‌های چرب هم کمک می‌کند.

2. دستگاه‌های تهویه هوا باعث کم آب شدن پوست می‌شوند

با اینکه استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا در فصل تابستان ضروری است، اما این دستگاه‌ها باعث می‌شوند که سطح رطوبت موجود در هوا کاهش یابد -درست مانند دستگاه‌های گرم‌کننده مصنوعی- که این امر به نوبه خود باعث از بین رفتن رطوبت سطح پوست و در نتیجه خشکی پوست شما می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد متعصب در مراقبت از پوست‌شان، یک دستگاه بخورساز در اتاق خواب‌شان نگه می‌دارند و برخی حتی یک دستگاه بخورساز متحرک را روی میز کارشان قرار می‌دهند. این واقعیت که تابستان امسال به دلیل قرنطینه و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیاری از ما اوقات بیشتری را در فضای داخل خانه سپری می‌کنیم هم دلیل خوبی است که از دستگاه‌های بخورساز بیشتر استفاده کنیم.

3. لب‌های شما ممکن است در فصل تابستان خشک و پوسته پوسته شوند

مانند بقیه پوست بدن‌تان، پوست لب‌های شما هم ممکن است در اثر خشکی ناشی از شرایط آب و هوایی و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کم آب و خشک شوند. در حالی که استفاده منظم از موم‌های چرب‌کننده پوست لب می‌تواند به حل این مشکل کمک کند، استفاده از دستگاه‌های بخورساز هم می‌توانند مفید باشند و به شما لب‌هایی نرم و مرطوب هدیه دهند.

بیشتر بخوانید:  مراقبت و پاکسازی پوست با وسایل داخل خانه!

مطالب مرتبط