4 دلیلی که باعث میشه زیر بغل‌تان تیره بشه

4 دلیلی که باعث میشه زیر بغل‌تان تیره بشه

19 مهر 1399

تغییر رنگ یکی از رایج‌ترین نگرانی‌ها در مورد پوست است. جدای از نقاط تیره و انواع دیگر هایپرپیگمنتیشن که می‌تواند روی صورت ایجاد شود، تغییر رنگ می‌تواند در قسمت‌های دیگر مانند زیر گردن و همچنین زیر بغل ظاهر شود. جهت اینکه بدانید چگونه باید از تغییر رنگ زیربغل مراقبت کنید، ابتدا باید تشخیص دهید  که عامل به وجود آورنده آن چیست. بر اساس گفته‌های جوشوا زایچنر، متخصص پوست معتبر و مشاور پوست، چهار دلیل رایج وجود دارد. با کمک او ما در ادامه به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

شیو کردن

اگر بیش از حد شیو کنید یا اینکار را به روش درست انجام ندهید، می‌توانید باعث شوید که زیربغل شما تیره‌تر از پوست اطراف آن به نظر برسد. دکتر زایچنر می‌گوید: «ممکن است به دلیل التهاب مزمن و کم که ناشی ایجاد اصطحکاک یا شیو کردن است، زیربغل شما نسبت به دیگر قسمت‌ها رنگدانه‌های بیشتری داشته باشد.» از آنجایی که شیو کردن به صورت کامل فولیکول‌های مو را از بین نمی‌برد، مو باقی مانده در زیر سطح پوست نیز می‌تواند زیربغل را تیره کند. برای اینکه تمیز شیو کنید و از تحریک پوست جلوگیری کنید، اینکار را با آب گرم و ژل ضد تحریک مخصوص شیو کردن انجام دهید.

تجمع سلول‌های مرده پوست

دکتر زایچنر می‌گوید: «نرم کننده‌های که حاوی مواد اسید لاکتیک هستند، هم می‌تواند پوست را هیدراته نگهدارند و هم به لایه‌برداری سلول‌های سطح پوست که باعث ایجاد تیرگی در ظاهر پوست می‌شود، کمک کنند.» اگر اسکراب فیزیکی را ترجیح می‌دهید، به دنبال اسکراب بدنی ملایم باشد، آن را به زیربغل خود زده و به آرامی با حرکات دایره‌ای کوچک آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

اطحکاک یا سایش بیش از حد

لباس شما همچنین می‌تواند باعث شود که به مرور زمان رنگ پوستتان تیره شود. دکتر زایچنر می‌گوید: «پوست زیربغل شما به شدت حساس است.» او توصیه می‌کند از پوشیدن لباس‌هایی که احساس زبری یا ناراحتی به شما می‌دهند خودداری کنید و هنگامی که می‌توانید، لباسی گشادتر را انتخاب کنید که به ناحیه زیربغل شما نمی‌چسبد.

برخی دئودورانت یا ضد تعریق‌ها

قست زیربغل مستعد عرق کردن و تجمع باکتری‌ها است و می‌تواند باعث ایجاد بو شود. در حالی که دئودورانت یا ضد تعریق‌ها در این شرایط می‌توانند به کمک ما بیایند اما برخی از آنها ممکن است حاوی موادی باشند که می‌توانند که پوست زیربغل شما را تحریک کرده و در نتیجه باعث تیرگی شوند. از دئودورانت یا ضد تعریق‌ها  استفاده کنید که برای پوست حساس مناسب هستند و به نرم شدن پوست کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: درمان هوشمندانه برای آسیب‌های ناشی از شیو کردن

مطالب مرتبط