چگونه رشد موهایمان را افزایش دهیم؟

چگونه رشد موهایمان را افزایش دهیم؟

27 دی 1401

رشد موهای می‌تواند یک تجربه خسته‌کننده باشد، به خصوص اگر به نظر می‌رسد برای همیشه طول بکشد. خوشبختانه، می‌توانید با تغییر روال معمول مراقبت از مو و استفاده از تکنیک‌های مختلف رشد مو، این روند را کمی سریع‌تر انجام دهید.


1. مراقبت خوب از موهای 


مراقبت از مو

روش شستشوی موهایتان را تغییر دهید. عواملی مانند تعداد دفعات شستن موهایتان و دمای آبی که استفاده می‌کنید می‌تواند بر طول موهای شما تأثیر بگذارد. دلیلش این است که شستن بیش از حد موهایتان (هر روز فکر کنید) و استفاده از آب بسیار داغ باعث خشک شدن و شکننده شدن موهایتان می‌شود. که منجر به شکستگی مو می‌شود و از بلند شدن و ضخیم شدن موهای شما جلوگیری می‌کند. راه حل؟ موهای خود را بیش از 3 بار در هفته نشویید و از سردترین آبی که می‌توانید استفاده کنید.

  • در ابتدا، شستن موهایتان کمتر ممکن است کمی چرب به نظر برسد. برای چند روز از کلاه استفاده کنید تا زمانی که پوست سرتان به تولید چربی کمتر عادت کند و همه چیز متعادل شود. نباید زیاد طول بکشه!
  • اگر از دوش گرفتن با آب سرد متنفرید، سعی کنید موهای خود را جدا از دوش معمولی خود در سینک با آب سرد بشویید. هنگام دوش گرفتن، موهای خود را در کلاه دوش بپیچید.

مراقبت از مو


موهای خود را به آرامی خشک کنید. آیا موهای خود را با حوله خشک می‌کنید، آن‌ها را برس می‌زنید و با سشوار خشک می‌کنید؟ موهاتو میشکنی! این شانس طولانی و قوی شدن را نخواهد داشت، زیرا در حالی که خیس است با آن خیلی سخت برخورد می‌کنید. موهای خود را مانند لباسی از پارچه خوب در نظر بگیرید. شما فقط آن را در خشک کن نمی‌اندازید، بلکه آن را با دقت دراز می‌کنید تا به آرامی در هوا خشک شود. با همان مراقبت ملایم با موهای خود رفتار کنید. پس از شستن، آن را به آرامی با یک حوله یا تی‌شرت میکروفایبر خشک کنید و اجازه دهید تا خشک شدن در هوا تمام شود.

  • موهایتان را در حالی که خیس هستند برس نزنید. موهای خیس راحت‌تر از موهای خشک کشیده می‌شوند و می‌شکنند. اگر نیاز به جدا کردن آن دارید، از یک محصول حالت‌دهنده مانند نرم‌کننده استفاده کنید. سپس، از انگشتان خود و یک شانه دندانه‌دار استفاده کنید تا به آرامی روی گره‌ها کار کنید.
  • موهای خود را به جز مواقع خاص سشوار نکشید. خشک کردن با سشوار اغلب واقعاً باعث آسیب به شکل شکستگی، وز شدن و شکافتن انتهای آن می‌شود و تعمیر آن آسان نیست. فقط باید منتظر رشد موهای تازه باشید.

مراقبت از مو


از مواد شیمیایی مضر برای موهای خود استفاده نکنید. شامپو و نرم‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید ممکن است به رشد ضعیف مو کمک کند. اکثر شامپوهای تجاری حاوی سولفات هستند که روغن طبیعی موهای شما را از بین می‌برد و آن را مستعد آسیب می‌کند. نرم‌کننده‌ها حاوی سیلیکون‌هایی هستند که مو را با مواد شیمیایی می‌پوشانند و باید با شامپوهای قوی‌تری شسته شوند. این چرخه واقعاً برای موها مضر است! در اینجا کاری است که می‌توانید به جای آن انجام دهید:

  • موهای خود را آخرین بار با یک شامپوی قوی مانند شامپوی شفاف‌کننده بشویید تا از شر سیلیکون های باقی مانده خلاص شوید. این بار آن را مشروط نکنید. فقط به آرامی آن را جدا کنید و بگذارید در هوا خشک شود.
  • به موهای خود چند روز استراحت دهید. هیچ کاری برای آن انجام ندهید آن را نشویید، صاف نکنید و از هیچ محصولی استفاده نکنید.
  • دفعه بعد که موهای خود را می‌شویید، از یک شامپوی کاملاً طبیعی استفاده کنید. برچسب را بخوانید و از شامپویی استفاده کنید که فقط حاوی روغن‌های طبیعی و سایر پاک‌کننده‌ها باشد، بدون مواد شیمیایی باشد. حتی می‌توانید بدون شامپو استفاده کنید!
  • حالت را با سرکه سیب رقیق کنید. این واقعاً کار می‌کند و وقتی خشک شد اصلاً بوی سرکه نخواهید داشت. برای یک درمان حالت‌دهنده عمیق، سعی کنید از روغن نارگیل استفاده کنید. شما هرگز نمی‌خواهید به مواد شیمیایی مملوء از مواد شیمیایی که قبلاً استفاده می‌کردید برگردید.

مراقبت از مو


تکنیک‌ها و محصولات آرایش مو کاملاً طبیعی را امتحان کنید. به همین ترتیب، برای حالت دادن به موهای خود از روش‌های ملایم‌تری استفاده کنید. از وسایل گرمایشی مانند اتوی فر، اتو و البته سشوار فقط به مقدار کم استفاده کنید. اسپری‌های مو و ژل‌های حاوی مواد شیمیایی را برای نسخه‌های طبیعی حذف کنید. این به موهای شما این شانس را می‌دهد که بلند و قوی شوند و بافت منحصربه‌فرد و زیبای خود را به خود بگیرند.

  • شما می‌توانید ژل موی خود را از مواد غیر مضر بسازید.
  • برای صاف کردن موها و وز کردن موها، به جای استفاده از محصولات بدون نسخه، کمی روغن آرگان یا روغن دیگر را به موهای خود بمالید.
  • روش‌های طبیعی را برای فر کردن موهای خود بدون حرارت یا صاف کردن آن‌ها بدون گرما امتحان کنید.

مراقبت از مو


هر دو هفته یکبار از ماسک روی موهای خود استفاده کنید. این کار به ترمیم هر گونه آسیبی که به آن وارد شده است با تأمین رطوبت موهای شما کمک می‌کند. پس از آن، موهای شما نرم، ابریشمی و سالم خواهند بود و به اندازه کافی سالم می‌مانند تا به رشد خود ادامه دهند.

  • ماسک روغن داغ را با استفاده از روغن نارگیل و بادام امتحان کنید، زیرا روغن نارگیل دارای قدرت نفوذ بالا و حالت‌دهنده عمیق است در حالی که روغن بادام به موهای خشک ضعیف درخشندگی بیشتری می‌بخشد. روغن را روی موهایتان ماساژ دهید و کلاه دوش بگذارید. اگر سشوار دارید، زیر سشوار بنشینید یا حدود 10 دقیقه با سشوار گرم روی کلاهک بکشید. سپس کلاه را بردارید و موهای خود را بشویید. روش دیگر، ماسک مو را بمالید و موهای خود را ببافید، سپس آن را در یک کش قرار دهید و یک کلاه دوش بگذارید. موهای خود را حداقل روز و شب به مدت سه ماه بافته نگه دارید تا موهای شما یک تا سه cm بیشتر از رشد موهای معمولی رشد کند.
  • همچنین می‌توانید از روغن زیتون گرم، دارچین و عسل استفاده کنید این کار باعث روشن شدن موهای شما می‌شود.

مراقبت از مو


از موهای خود در برابر آسیب‌های خارجی محافظت کنید. زمانی که ساعت‌های طولانی زیر نور خورشید می‌گذرانید، در استخرهای کلردار شنا می‌کنید یا در جایی که آلودگی هوا زیاد است، آن را بپوشانید. موهای شما ممکن است در اثر قرار گرفتن مکرر در معرض این عناصر آسیب ببینند، بنابراین آن‌ها را در روسری ببندید، کلاه شنا بپوشید، و مطمئن شوید که از روش‌های شستشو و خشک کردن ملایم بعد از آن برای حفظ سلامت آن استفاده کنید.


2. خوب غذا خوردن و مصرف مکمل‌های رشد مو


مراقبت از مو


غذایی که به رشد مجدد موها کمک می‌کند را بیشتر در رژیم غذایی خود قرار دهید پروتئین بیشتری بخورید. پروتئین پایه و اساس مو است و شما به مقدار زیادی از آن نیاز دارید تا موهایتان بلند، درخشان و سالم شوند. این بدان معنا نیست که شما باید مقدار زیادی گوشت بخورید (اگرچه می توانید) بلکه فقط به این معنی است که باید روی داشتن پروتئین در مرکز اکثر وعده‌های غذایی خود تمرکز کنید.

  • اگر گوشت‌خوار هستید، از گوشت گاو، مرغ، ماهی، گوشت خوک و سایر انواع گوشت لذت ببرید. تخم مرغ و برخی از انواع پنیر نیز سرشار از پروتئین هستند.
  • لوبیا و سایر حبوبات، آجیل و سبزیجات برگدار مانند اسفناج نیز پروتئین دارند. اگر گیاهخوار هستید، باید با این‌ها زندگی کنید!

مراقبت از مو


اسیدهای چرب امگا 3 بخورید. این چربی "خوب" به مو و پوست سالم و درخشان کمک می‌کند. در تعدادی از غذاهای خوشمزه مانند آووکادو، آجیل، ماهی قزل‌آلا، روغن بذر کتان و غیره یافت می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید تقویت بیشتری داشته باشید، می‌توانید از مکمل‌های روغن ماهی برای افزایش امگا 3 استفاده کنید.

مراقبت از مو


نوشیدن مقدار زیادی آب. اگر کم آبی دارید، در موهایتان ظاهر می‌شود. موهای شما خشک، کدر و مستعد شکستگی می‌شوند. این بدان معناست که نوشیدن آب یک بخش آسان و کاملاً ضروری برای رشد موهای بلندتر است. در کمترین زمان تفاوت را خواهید دید!

  • یک بطری آب همراه داشته باشید و برنامه‌ریزی کنید که حداقل 2 تا 3 لیتر آب در روز بنوشید.
  • اگر در نوشیدن مقدار زیادی آب ساده مشکل دارید، چای گیاهی یا آب طعم‌دار نیز بنوشید.
  • از کافئین و الکل خودداری کنید و زیاد نوشابه ننوشید. به جای آن آب را انتخاب کنید.

مراقبت از مو


مکمل‌های رشد مو مصرف کنید. گفته می‌شود که برخی مکمل‌ها به رشد مو کمک می‌کنند و به مرور زمان باعث بلندتر شدن موها می‌شوند. این دقیقا یک راه حل سریع نیست، اما اگر مصرف مکمل‌ها را شروع کنید، ممکن است در طی چند هفته یا چند ماه رشد مو را بهبود ببخشید. برخی از این مکمل‌ها را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما مفید هستند یا خیر:

  • بیوتین یک مکمل محبوب برای رشد مو است. این اغلب توسط زنان باردار مصرف می‌شود تا مطمئن شوند که نوزادان در حال رشد آن‌ها مواد مغذی کافی دارند، اما دلیلی وجود ندارد که اگر باردار نیستید نتوانید آن را مصرف کنید.
  • روغن سدر اقیانوس اطلس مکملی است که می‌تواند به طور مستقیم روی پوست سر برای تقویت رشد مو اعمال شود. روغن آرگان را می‌توان به همین روش استفاده کرد.
  • بتا سیتوسترول یک ماده گیاهی و مبتنی بر دانه است که ممکن است منجر به رشد سریع مو شود.
  • همچنین می‌توانید مکمل‌های آهن و روی و همچنین مکمل‌های حاوی ویتامین‌های A، C و E را امتحان کنید.

3. دریافت اکستنشن و سایر روش‌های فوری مو


مراقبت از مو

این احتمالاً سریعترین راه برای بلندتر کردن موهایتان است! به یک فروشگاه لوازم آرایشی بروید و اکستنشن‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ و بافت موهای شما مطابقت دارند. آن‌ها را در زیر لایه بالایی مو، نزدیک به پوست سر خود ببندید، تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

  • گیره‌های کافی برای قرار دادن یکنواخت در اطراف موهای خود داشته باشید تا یک طرف آن ضخیم تر از دیگری به نظر نرسد.
  • می‌توانید گیره‌های ساخته شده از پلاستیک، موهای واقعی انسان و مواد دیگر را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که گیره‌های مصنوعی به خوبی با موهای طبیعی شما ترکیب نمی‌شوند و برای مدت طولانی دوام نمی‌آورند. هر چه بیشتر بخواهید خرج کنید، واقع بینانه‌تر به نظر می‌رسند.

مراقبت از مو


یک بافت یا اکستنشن حرفه‌ای را در یک سالن تهیه کنید. این نسخه گران‌تر و دائمی‌تر از برنامه‌های افزودنی است. اکستنشن‌های ساخته شده از موی واقعی انسان یا موی مصنوعی بافته، دوخته شده یا به مو یا پوست سر شما چسبانده می‌شود. این یک روش محبوب برای داشتن موهای بلند فوری توسط افراد مشهور است.

  • بسیار مهم است که حتماً به یک تکنسین سالن مراجعه کنید که می‌داند چه کار می‌کند. اکستنشن یا بافتنی را توسط یک آماتور انجام ندهید. می تواند منجر به درد، سوزش و ریزش مو شود.
  • فقط در صورتی که به توانایی‌های خود بسیار مطمئن هستید، برنامه‌های افزودنی خود را وارد کنید! در غیر این صورت، ممکن است در این فرآیند مقداری مو از دست بدهید.

مراقبت از مو


کلاه گیس را امتحان کنید فورا موهای بلندتر می‌خواهید؟ چرا کلاه گیس را امتحان نمی‌کنید؟ شما می‌توانید انواع رنگ و بافت مو را امتحان کنید و از همه بهتر، می‌توانید موهای خود را هر چقدر که می‌خواهید بلند کنید. به یک فروشگاه کلاه گیس و پوستیژ فروشی بروید و با نماینده آنجا صحبت کنید تا به شما کمک کند یکی را انتخاب کنید که با رنگ و ویژگی‌های صورت شما خوب به نظر می‌رسد. حتی اگر بخواهید می‌توانید کلاه گیس خود را در یک سالن کوتاه کنید و مدل دهید.


4. با تغییر شیوه زندگی موهای خود را سالم نگه دارید


مراقبت از مو


هر سه ماه یکبار موهای خود را کوتاه کنید. شما نمی‌خواهید خیلی وقت ها به آنجا بروید زیرا سعی می‌کنید موهای خود را رشد دهید. با این حال، کوتاه کردن موهای آسیب دیده بسیار مهم است، در غیر این صورت موهای بلندی خواهید داشت که شبیه کاه است.

مراقبت از مو


برای گردش بهتر پوست سر خود را با انگشتان خود ماساژ دهید. این کار را حدود 5 تا 10 دقیقه انجام دهید تا جریان خون در ناحیه تحریک شود. افزایش جریان خون به معنای افزایش مقدار مواد مغذی منتقل شده به آنجا خواهد بود که رشد را افزایش می‌دهد. روغن اسطوخودوس (روغن ضروری خالص) را می‌توان در روزهای متناوب روی پوست سر ماساژ داد زیرا گفته می‌شود برای تقویت رشد مو بسیار مفید است.

  • ورزش عمومی همچنین جریان خون را در سر شما افزایش می‌دهد زیرا جریان خون را در کل بدن شما افزایش می‌دهد.
  • مسواک زدن خشک بدن راه خوب دیگری برای بهبود گردش خون است.

مراقبت از مو


استرس را کاهش دهید. استرس می‌تواند منجر به ریزش مو و همچنین کاهش سرعت رشد موهای شما شود. اگر از استرس رنج می‌برید، یوگا یا انواع دیگر ورزش را امتحان کنید تا به خود در کاهش استرس کمک کنید.

مراقبت از مو


به‌ اندازه کافی بخوابید. هشت ساعت خواب ضروری است همینطور روش مراقبت از موها در هنگام خواب را در نظر بگیرید. خواب اصلی‌ترین زمانی است که بدن شما صرف رشد و ترمیم می‌کند. اگر به اندازه کافی نخوابید، بدن شما زمان کافی برای تمرکز روی رشد مو را نخواهد داشت.
 

بیشتر بخوانید: 12 دلیل برای اینکه رشد موهای شما متوقف می‌شود

مطالب مرتبط