چگونه با کمترین میزان آسیب از موهای مشکی به بلوند برسیم؟

چگونه با کمترین میزان آسیب از موهای مشکی به بلوند برسیم؟

04 تیر 1401

 

آیا هوس یک تحول بزرگ کرده‌اید؟ تغییر رنگ موهای مشکی به موهای بلوند دراماتیک و زمان‌بر است. خوشبختانه، راه‌هایی برای تغییر موهایتان بدون آسیب زدن به آن‌ها وجود دارد. در این مقاله در مورد چگونگی تغییر رنگ از موهای مشکی به بلوند تا حد امکان بدون استرس و بدون آسیب بررسی می‌کنیم.


مرحله 1: یک آرایشگر حرفه‌ای پیدا کنید


اگر در مورد تغییر رنگ موی سیاه به بلوند فکر می‌کنید، از آن صرف نظر کنید. حتی برای بسیاری از رنگ‌کارهای حرفه‌ای، این یک کار دلهره‌آور است. آرایشگر مورد اعتماد خود را پیدا کنید و قبل از شروع رنگ کردن، از او مشاوره بگیرید.


مرحله 2: وضعیت موهای خود را ارزیابی کنید


از موهای مشکی به بلوند با کمترین میزان آسیب

تغییر رنگ از سیاه به بلوند یکی از تهاجمی‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای مو انجام دهید. تا زمانی که وضعیت و سلامت مو اولویت در نظر گرفته نشود، آسیب‌های جبران ناپذیری ممکن است رخ دهد. به همین دلیل است که قبل از بلوند شدن بسیار مهم است که با یک رنگ‌کار حرفه‌ای مشورت کنید.

وقتی موهای مشکی به بلوند تغییر می‌دهید، آرایشگر شما می‌خواهد که درمان‌های شیمیایی مو را که در دو سال گذشته انجام داده‌اید که شامل خدماتی مانند دکلره، صاف و لخت کردن و کراتینه و ... را به طور کامل توضیح دهید و هزینه دکلره و رنگ محاسبه می‌شود. تغییر رنگ از مشکی به بلوند می‌تواند تمام طول روز طول بکشد و به مراقبت‌ها و محصولات مرطوب‌کننده مو نیاز داشته باشد. بهتر است قبل از این که تصمیم به بلوند شدن بگیرید، هزینه‌های آن را بدانید. پس از گپ زدن در مورد خدماتی که قبلا داشته‌اید، اکثر رنگ‌ها با استفاده از دکلره روی قسمت کوچکی از موهای شما و مشاهده میزان روشن شدن آن، آزمایش تار مو را انجام می‌دهند. این به آرایشگر اجازه می‌دهد تا ببیند چقدر طول می‌کشد تا به رنگ بلوند مورد نظرتان برسد بدون این که سلامت موهایتان به خطر بیفتد.


مرحله 3: صبور باشید


ساده‌ترین راه برای حفظ سلامت موهایتان در هنگام بلوند شدن صبر کردن است. اگر موهایتان به طور طبیعی ضخیم و قوی هستند و هیچوقت رنگ نشده‌اند می‌توان یک رنگ بلوند زیبا بدست آورد.

با این حال اگر موهای نازک و ظریفی دارید یا چندین بار موهایتان را مشکی کرده‌اید بلوند شدن بسیار دشوارتر خواهد بود. توصیه می‌کنیم که موها را به تدریج و در طی چندین بار در سالن زیبایی روشن کنید.


مرحله 4: قبل از دکلره موهای خود را ترمیم کنید


از موهای مشکی به بلوند با کمترین میزان آسیب

بسته به وضعیت موهایتان، آریشگر شما ممکن است توصیه کند که از محصولات حالت دهنده اضافی استفاده کنید و در مواردی که وضعیت موها نگران کننده است از ماسک مو در شش شست‌و‌شوی متوالی استفاده شود. داشتن یک روتین ترمیمی مراقبت از مو همراه با محدودیت حالت‌دادن به موها به کمک گرما موهای شما را برای فرآیند دکلره آماده می‌کند.


مرحله 5: مرحله انتقال رنگ شروع می‌شود


خوب حالا وقت آن رسیده که بلوند شوید. حداقل دو بار در یک روز موها دکلره می‌شود تا نتایج دلخواه حاصل شود اگر به جلسه دیگری نیاز شود حداقل دو هفته صبر کنید تا بین جلسات فاصله بیافتد و موهایتان  نرم، درخشان و سالم بمانند.

بیشتر بخوانید: مراقبت و تقویت مو


مرحله6: سلامت موهای خود را حفظ کنید


هنگامی که موهای بلوند بدست‌ آوردید از محصولات مراقبت مو استفاده کنید و از شامپوهای بدون سولفات، نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های ترمیمی مو را در روتین مراقبتی خود قرار دهید همچنین توصیه می‌کنیم از شامپوی بنفش مانند شامپو تونینگ بلوند پلاتینیوم یک بار در هفته استفاده کنید تا از رنگ برنجی و زردی جلوگیری کنید.

برای درخشان شدن بلوند خود پس از هر بار شست‌و‌شو می‌توانید اسپری ماتریکس برنجی را بپاشید تا گره‌ها باز شود و رطوبت را اضافه کند و درنهایت رنگ برنجی را خنثی کند.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ موهای محو شده‌ی خود را در خانه تازه کنیم؟

مطالب مرتبط