10 مزیت شگفت انگیز اکسیژن صورت برای پوستی درخشان

10 مزیت شگفت انگیز اکسیژن صورت برای پوستی درخشان

20 مرداد 1401

اکسیژن فیشال جدیدترین موضوع برای بحث است. این درمان غیر پزشکی در طول شب به پوست صورت شما درخشندگی می‌بخشد. به گفته دکتر K. Harish Kumar، MD، DVL، "اکسیژن صورت نشانه‌های پیری را کاهش می‌دهد، تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، پوست را مرطوب می‌کند و نتایج فوری را به ارمغان می‌آورد". در این مقاله به بررسی فواید اکسیژن صورت و نحوه‌ی عملکرد آن می‌پردازیم. برای دانستن بیشتر به خواندن مقاله ادامه دهید.


اکسیژن صورت چیست؟


این درمان برای تغذیه‌ی پوست و تقویت رشد کلاژن طراحی شده ‌است. این شامل دستگاهی است که برای پاشیدن مولکول‌های بسیار غلیظ اکسیژن مستقیماً به اپیدرم (لایه‌ی بیرونی پوست) استفاده می‌شود. اکسیژنی که به صورت و گردن شما اعمال می‌شود با ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی ضروری و عصاره‌های گیاهی تزریق می‌شود. افراد مشهور، از جمله مدونا، برای داشتن پوستی صاف و حجیم به این روش سوگند یاد می‌کنند.
واضح است که اکسیژن صورت فواید زیادی دارد. بیایید نگاهی به فواید آن بیندازیم.


فواید اکسیژن صورت


فواید اکسیژن صورت

سلول‌های شما برای سالم ماندن و تغذیه به اکسیژن نیاز دارند. اکسیژن صورت اکسیژن را به عمیق‌ترین لایه‌های پوست شما می‌رساند و باعث درخشش آن می‌شود. در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  1. تولید کلاژن را افزایش می‌دهد
    کلاژن پروتئینی است که باعث می‌شود سلول‌ها به هم بچسبند و استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست شما را فراهم کند. هنگامی که کلاژن ضعیف می‌شود (با افزایش سن)، چین و چروک ظاهر می‌شود.
    یکی از بزرگترین مزایای اکسیژن رسانی صورت، تقویت کلاژن آن است که به پوست شما می‌دهد، آن را محکم می‌کند و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می‌دهد.
  2. پوست را سم زدایی می‌کند
    اکسیژن صورت به پوست کمک می‌کند تا از مواد مغذی و ویتامین‌های تزریق شده در آن استفاده کند. همچنین سرم اسید هیالورونیک به کار رفته در آن فرآیند سم زدایی پوست شما را تقویت می‌کند، اثرات آلودگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نوسانات رژیم غذایی را از بین می‌برد و به ترمیم و بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند.
  3. سرعت گردش سلولی را افزایش می‌دهد
    سلول‌های پوست ما عمر محدودی دارند. آن‌ها می‌میرند و سلول‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند. اکسیژن برای بازسازی سلول بسیار مهم است. سرعت رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد که به نوبه خود به بهبود اسکار (آکنه) کمک می‌کند. اکسیژن صورت دوز اضافی اکسیژن به سلول‌های پوست شما می‌دهد و در نتیجه به گردش سلولی سریع‌تر کمک می‌کند.
  4. بدون عوارض جانبی دردناک
    این فرآیند به طور استثنایی برای پوست شما ملایم است و هیچ‌گونه عوارض جانبی مانند سوزش، قرمزی، تورم، سوزش و احساس سوزش ایجاد نمی‌کند. برای افرادی که پوست حساسی دارند و کسانی که می‌خواهند از درمان‌های زیبایی شیمیایی اجتناب کنند مناسب است.
  5. پوست شما را مرطوب می‌کند
    قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب، گرد و غبار و آلودگی رطوبت طبیعی پوست را از بین می‌برد. این باعث می‌شود آن را به شدت خشک و بی‌جان کند. و اگر پوست خشکی دارید، این مسائل می‌تواند پوست شما را بدتر کند. اسید هیالورونیک موجود در اکسیژن صورت پوست شما را عمیقاً مرطوب می‌کند و تعادل pH آن را بازیابی می‌کند و از آن در برابر آسیب‌های خورشید محافظت می‌کند.
  6. پوست شما را فوق‌العاده درخشان می‌کند
    این صورت تمام ناخالصی‌ها را از اپیدرم (لایه بالایی پوست) پاک می‌کند و محتوای اکسیژن آن را افزایش می‌دهد. سرم هیالورونیک به کار رفته در آن همچنین سلول‌های مرده را از لایه‌ی بالایی جدا می‌کند، منافذ مسدود شده را باز می‌کند و رژگونه طبیعی را روی گونه‌های شما ظاهر می‌کند.
  7. آکنه را درمان می‌کند
    آکنه زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های پوست مسدود می‌شوند، کثیفی‌ها و روغن‌ها در آن‌ها به دام می‌افتند و باعث بزرگ شدن منافذ می‌شوند. اسید هیالورونیک مورد استفاده در اکسیژن صورت به کوچک شدن منافذ پوست کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد پوست شما گرد و غبار و کثیفی را جمع کند. در نتیجه، برای مدت طولانی‌تری درخشان می‌ماند و جوش، زگیل و آکنه آزار دهنده نخواهید داشت.
  8. زمان بازیابی سریع
    معمولاً در مورد سایر روش‌ها و درمان‌های پوستی، باید برای یک دوره خاص صبر کنید تا بتوانید به رژیم معمول مراقبت از پوست خود بازگردید. اما در مورد اکسیژن صورت، زمان بهبودی خاصی وجود ندارد. می‌توانید تقریباً بلافاصله شروع به استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها یا آرایش روی پوست خود کنید.
  9. نتایج فوری هستند
    ممکن است بعد از اکسیژن رسانی صورت متوجه نتایج فوری شوید. فواید اکسیژن رسانی صورت ممکن است شامل درمان مسائلی مانند آکنه، چین و چروک و لک باشد و پوست شما را جوان‌تر و درخشان‌تر می‌کند.
  10. رنگ ناهموار پوست را درمان می‌کند.
    سرم مورد استفاده برای اکسیژن صورت، سرشار از اسید‌هیالورونیک، پپتیدها، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی است که رنگ ناهموار پوست را درمان می‌کند و چهره‌ی شما را درخشان می‌کند.

اجازه دهید اکنون به جزئیات این روش نگاه کنیم.


اکسیژن تراپی صورت چگونه کار می‌کند؟ 


اکسیژن تراپی صورت

این درمان عالی پوست شامل سه مرحله است:
1. درمان با نور
یک نور (که از یک دستگاه چوب مانند ساطع می شود) برای تزریق اکسیژن به پوست شما استفاده می‌شود. این دستگاه چوب مانند در تمام صورت شما می‌چرخد. این کار پوست صورت شما را صاف و آرام می‌کند.
2. درمان با سرم
این مهم‌ترین مرحله در کل فرآیند است. این سرم دارای اسید‌هیالورونیک، مواد معدنی، ویتامین‌ها و مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است. این‌ها پوست را سفت می‌کنند، آن را درخشان می‌کنند و چین و چروک و خطوط ریز را از بین می‌برند.
3. ماساژ
این مرحله‌ی نهایی است که در آن پوست شما با لوسیون‌ها و کرم‌هایی ماساژ داده می‌شود که پوست شما را تغذیه می‌کند و آن را می‌بندد تا اثرات درمان طولانی‌تر بماند. از کرم‌های حاوی اکسیژن ویژه برای ماساژ، پاکسازی، اسکراب و لایه‌برداری پوست استفاده می‌شود.


DIY صورت اکسیژن در خانه


اکسیژن در خانه

البته، شما دستگاهی برای تزریق اکسیژن به پوست خود نخواهید‌داشت، اما این ماسک‌ها نتایج یکسانی را ارائه می‌دهند. بیایید آن‌ها را بررسی کنیم!
1. بسته صورت پودر جو دوسر، بادام و بنتونیت
آنچه شما نیاز خواهیدداشت:

  • 5 قاشق غذاخوری پودر بادام
  • 1 ½ قاشق غذاخوری پودر بنتونیت
  • 1/8 فنجان بلغور جو دوسر
  • 3-4 قطره اسانس گل رز
  • 2 قطره پراکسید هیدروژن
  • 4 قاشق غذاخوری آب

زمان درمان:
30 دقیقه
روش:

  1. همه پودرها را با هم مخلوط کنید و روغن گل رز و آب را اضافه کنید تا خمیری به دست آید.
  2. پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید.
  3. مخلوط را به صورت خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی آن بماند.
  4. آن را با آب بشویید و سپس از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.

احتیاط
بیش از دو قطره پراکسید هیدروژن اضافه نکنید زیرا ممکن است به پوست شما آسیب برساند.
2. بسته صورت بلغور جو دوسر، بادام و خاک رس
آنچه شما نیاز خواهید داشت:

  • 1 قاشق غذاخوری رب بادام
  • 1/8 فنجان پودر بلغور جو دوسر
  • 1 قاشق غذاخوری خاک رس سفید (یا زمین فولر)
  • 1 قاشق چایخوری گلبرگ گل رز خشک شده
  • 3 قاشق غذاخوری آب
  • 2 قطره پراکسید هیدروژن

زمان درمان:
15-20 دقیقه
روش:

  1. همه مواد به جز پراکسید هیدروژن را در مخلوط کن ترکیب کنید. یک خمیر غلیظ درست کنید.
  2. پس از آماده شدن رب، پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید.
  3. به آرامی و با حرکات دایره‌ای آن را به صورت خود بمالید.
  4. اجازه دهید 15-20 دقیقه خشک شود و سپس با آب بشویید.

احتیاط
بیش از مقدار تجویز شده از پراکسید هیدروژن استفاده نکنید.
برای خرید بهترین کیت اکسیژن صورت برای نیازهای خود، فاکتورهای ذکر شده در بخش بعدی را در نظر بگیرید.


نکاتی که باید قبل از خرید کیت اکسیژن صورت در نظر بگیرید


نکات مهم درباره اکسیژن تراپی صورت

نوع پوست
قبل از خرید کیت اکسیژن صورت، نوع پوست باید دغدغه شماره یک باشد. هر کیت صورت برای همه انواع پوست در نظر گرفته نشده‌ است. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، یک کیت آبرسان یا مرطوب کننده صورت بهترین گزینه است. کیت‌های صورت مخصوص پوست‌های چرب یا مختلط نیز وجود دارد. فقط برچسب محصول را بررسی کنید تا متوجه شوید برای کدام نوع پوست ساخته شده ‌است.
نگرانی پوستی
اگر از قبل بیماری پوستی دارید مانند آکنه یا جوش‌های سرسیاه، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سرمایه گذاری در هر محصولی با یک متخصص مشورت کنید.
اثرات جانبی:
اگرچه عنصر اصلی کیت‌های اکسیژن صورت، اکسیژن خالص است، برخی از عناصر کمکی ممکن است مناسب پوست شما نباشند. قبل از اینکه آن را روی صورت خود بمالید، محصول را همانطور که پیشنهاد شده تست کنید. ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند قرمزی یا تورم موقتی وجود داشته‌ باشد، اما مشخص است که این اثرات به زودی پس از اتمام کاربرد کاهش می‌یابند. اگر هر گونه عارضه‌ی جانبی برای مدت طولانی پس از استفاده باقی ماند، بلافاصله با پزشک مشورت کنید.
نام تجاری و بودجه:
بسیاری از برندهای داخلی و بین المللی در بازار موجود هستند که کیت‌های اکسیژن صورت را ارائه می‌دهند. قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید، مارک‌های مختلف و ادعاهای آن‌ها را در نظر بگیرید. همچنین، یکی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد، اما اگر بهترین را برای پوست خود می‌خواهید، زیاد روی قیمت تمرکز نکنید.

بیشتر بخوانید: چگونه پوست خود را آبرسانی کنیم؟ بهترین راه برای حفظ رطوبت

مطالب مرتبط