بهترین تمرینات برای رشد مو

بهترین تمرینات برای رشد مو

08 تیر

ورزش منظم باعث بهبود سلامت جسمی و روحی می‌شود. اما آیا می‌دانید تمرینات رشد مو نیز تأثیر مثبت مشابهی بر سلامت مو دارند ؟ این مجموعه تمرینات ویژه مجموعه‌ای از فواید مو را ارائه می‌دهد. این تمرینات به افزایش جریان خون در پوست سر کمک می‌کند که به رساندن مواد مغذی و اکسیژن به ریشه‌ها و تقویت رشد مو کمک می‌کند. علاوه بر این، تعریق در طول تمرینات به تولید روغن طبیعی پوست سر و حفظ سلامت کلی پوست سر کمک می‌کند. به خواندن ادامه دهید تا از تمرینات و حرکات یوگا بیشتر برای رشد مو ، تأثیر آن‌ها برای موهای شما و موارد دیگر مطلع شوید.


فواید ورزش برای مو


ورزش منظم نه تنها اندام شما را متناسب می‌کند بلکه باعث رشد موهای سالم نیز می‌شود. این کار به باز شدن منافذ پوست سر شما کمک می‌کند و جریان خون را در آن ناحیه افزایش می‌دهد که مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به فولیکول‌ها می‌رساند.

ورزش باعث آزاد شدن اندورفین (هورمون شادی) می‌شود که به آرامش شما کمک می‌کند. استرس یکی از دلایل اصلی ریزش مو است و ورزش به کاهش استرس کمک می‌کند.

ورزش به تحریک جریان خون در پوست سر و غنی سازی فولیکول‌های مو با مواد مغذی کمک می‌کند.

با افزایش جریان اکسیژن به پوست سر، فولیکول‌های ریشه‌ی مو تحریک می‌شوند.

اکنون، بیایید بهترین تمرینات برای رشد مو را بررسی کنیم!

توجه: اگرچه گفته می‌شود که ورزش باعث بهبود رشد مو می‌شود ، اما باید توجه داشت که هیچ مدرک علمی برای اثبات همین موضوع وجود ندارد.


1. تمرینات گردن


تمرینات گردن

تمرینات گردن یک روش موثر برای رشد موهای سالم است. کشش عضلات گردن می‌تواند با رهایی از تنش و استرس در عضلات اطراف به رشد مو کمک کند. به سادگی انجام حرکات پهلو به پهلو و جلو به پشت با سر می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد که به نوبه خود رشد مو را افزایش می‌دهد.

صاف بایستید و دستان خود را در دو طرف شل کنید.

اکنون به آرامی سر خود را به جلو خم کنید و آن را به عقب برگردانید و آن را تا حد امکان بکشید.

سر خود را به طرفین خم کنید، در هر طرف حداقل 10 ثانیه کشش دهید.


2. روش وارونگی


روش وارونگی

روش وارونگی یک تکنیک محبوب است که با تحریک رشد مو با افزایش جریان خون، موهای شما را درخشان‌تر می‌کند. هرچه اکسیژن دریافتی توسط سلول‌های پوست سر بیشتر باشد، شانس داشتن موهای سالم بیشتر می‌شود. این روش وارونگی از دو بخش تشکیل شده است. ابتدا باید یک ماساژ سر انجام دهید که به تحریک فولیکول‌ها کمک می‌کند. سپس به صورت وارونه سر خود را آویزان کنید تا جریان خون در پوست سر افزایش یابد.

اکنون روغن مو را بمالید و پوست سر خود را با شانه کردن کامل موها ماساژ دهید.

با انگشتان خود به مدت 5 دقیقه پوست سر خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.

روی تخت خود دراز بکشید و سر خود را به سمت پایین آویزان کنید و4  دقیقه در این حالت بمانید.


3. دویدن


دویدن

تمرینات قلبی، مانند دویدن، به شما این امکان را می‌دهد که سموم غیر ضروری بدن را دفع کنید. عرقی که در حین دویدن آزاد می‌شود، منافذ روی پوست سر را باز می‌کند و به باز شدن فولیکول‌های مو کمک می‌کند و فضایی برای رشد مو ایجاد می‌کند. علاوه بر این، این ورزش می‌تواند به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کند، که پس از آن رشد موهای سالم را تقویت می‌کند. سعی کنید روزانه حداقل نیم ساعت دویدن را شروع کنید تا موهایی سالم داشته باشید.


4. تمرینات تنفسی


تمرینات تنفسی

ورزش تنفسی (کاپالااباتی پرانایاما) شامل یک سری دم و بازدم است. به رشد مو کمک می‌کند ، از ریزش مو جلوگیری می‌کند و سفیدی زودرس مو را به تاخیر می‌اندازد. این تمرین تنفسی اکسیژن را برای جوانسازی موهای آسیب دیده تقویت می‌کند و باعث رشد موهای جدید می‌شود.

در یک موقعیت راحت بنشینید و پشت خود را صاف کنید.

یک نفس عمیق بکشید و همزمان شکم خود را تا حد امکان به داخل بکشید.

سپس، بازدم کنید.

بازدم را کوتاه و دم را طولانی‌تر نگه دارید.

این تمرین تنفسی را 20 بار انجام دهید.


5. ماساژ پوست سر


ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر یک تمرین ساده و در عین حال ارزان برای رشد مو است. این ورزش گردش خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد که برای داشتن موهای سالم ضروری است . ماساژ پوست سر با باز کردن منافذ روی پوست سر به رشد مو کمک می‌کند تا مواد مغذی ضروری را برای فولیکول‌های مو فراهم کند . این ورزش موثر همچنین استرس را کاهش می‌دهد و باعث آرامش می‌شود و در نتیجه باعث رشد و افزایش ضخامت مو می‌شود. این ماساژ پوست سر را هر هفته یک بار انجام دهید.

هر روغن مغذی موی غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید. روغن نارگیل و روغن زیتون گزینه‌های خوبی هستند.

روغن را برای چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید.

موهای خود را از وسط تقسیم کنید.

روغن گرم را با نوک انگشتان خود به پوست سر خود بمالید.

با انگشتان خود به صورت دورانی پوست سر خود را ماساژ دهید و روغن را در تمام پوست سر پخش کنید.

برای بهبود جریان خون در پوست سر، به تدریج شدت ماساژ را افزایش دهید.


6. ماساژ سر


ماساژ سر

ماساژ سر یک تمرین باستانی آیورودا است که شامل انجام حرکات موزون روی نقاط طب فشاری برای تسکین تعدادی از مسائل مانند استرس، سردرد، سفید شدن موها و طاسی است. با نوک انگشتان به سمت بالا، پوست سر خود را با حرکات آهسته و دایره‌ای ماساژ دهید.

علاوه بر این، طب سوزنی یک روش بسیار جالب برای افزایش رشد مو است. این فرآیند نوآورانه با ضربه زدن به نقاط فشار روی انگشتان ما کار می‌کند. نشان داده شده‌است که ماساژ قاعده گردن و شانه، چه خودتان و چه با انجام دادن شخص دیگری ، به رشد مجدد موها کمک می‌کند. می‌توانید شانه چپ خود را با دست راست ماساژ دهید و بالعکس.

اکنون زمان بررسی بهترین حرکات یوگا برای رشد مو است!

بیشتر بخوانید: 12 نکته علمی برای تحریک رشد طبیعی مو


بهترین حرکات یوگا برای رشد مو


یوگا برای تقویت موهای بهتر بسیار عالی است. این ورزش نه تنها بر بدن شما تأثیر می‌گذارد ، بلکه استرس را کاهش می‌دهد ، تمرکز را افزایش می‌دهد و منجر به گردش خون بهتر در پوست سر می‌شود زیرا شامل حالت‌های معکوس و خمیدگی‌های پشتی است. تمرین منظم یوگا برای شاداب کردن موهای شما ، بهبود رشد مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است.

حرکات یوگا مانند Suryanamaskar و Tadasana به رفع ریزش مو کمک می‌کنند .

آساناهای یوگا مانند پاواناموکتاسانا ، اوتاناسانا ، وجراسانا ، اوتانپاداسانا، سارونگاسانا و بالاایام یوگا به تحریک رشد مو کمک می‌کنند.

در حالی که ورزش می‌تواند رشد مو را بهبود ببخشد ، برخی اشتباهات وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کنید. آن‌ها را در بخش بعدی بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: فواید سفیده تخم مرغ برای مو!


اشتباهات رایج در حین انجام تمرینات:


ورزش بیش از حد می‌تواند باعث ریزش موقت مو در مردان و زنان شود. می‌تواند چرخه رشد مو را مختل کند و فولیکول‌های شما را خیلی زود وارد فاز استراحت کند. وقتی بدن شما به دلیل تمرینات سنگین تحت فشار شدید قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث ریزش مو شود. ورزش بیش از حد همچنین باعث می‌شود که شما عرق کنید و عرق روی پوست سر شما جمع شود، که می‌تواند باعث ریزش سریعتر یا آسیب‌های دیگر به موهای شما شود. همچنین، ناهماهنگی بین تمرینات خود یکی دیگر از اشتباهات رایجی است که باید به آن فکر کنید.

آیا تمرینات کاردیو می‌تواند باعث رشد موهای شما شود؟

ورزش‌ها را باید به عنوان بخشی از یک روال زیبایی و مراقبت از مو در نظر گرفت. گفته می‌شود بهترین ورزش برای رشد مو ورزش کاردیو است زیرا این تمرینات شدید تولید سبوم را افزایش می‌دهد ، ماده‌ای روغنی که تارهای مو را می‌پوشاند و از خشک شدن پوست سر و مو جلوگیری می‌کند.

گفته می‌شود که آزادسازی سبوم سالم بهترین راهی است که در آن ورزش و تعریق می‌تواند به مراقبت بهتر از مو کمک کند. این را می‌توان با حمام بخار در سونا پس از یک جلسه تمرینی شدید به دست آورد. بخار ممکن است تولید سبوم را افزایش داده و منجر به موهای بهتر و بلندتر شود.

انجام نیم ساعت کاردیو دو تا سه بار در هفته می‌تواند به موهایی سالم منجر شود.

ورزش می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب و همچنین حفظ سلامت بدن کمک کند. از آنجایی که استرس با ریزش مو مرتبط است، ورزش روزانه می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کند. همچنین می‌تواند ترشح روغن‌های طبیعی را با تحریک گردش خون در پوست سر افزایش دهد. در نتیجه، برای تقویت رشد موهای سالم، ورزش روزانه را شروع کنید. با این حال ، مردان و زنان ممکن است به دلیل ورزش سنگین دچار ریزش موی موقت شوند. این می‌تواند باعث شود فولیکول‌های شما خیلی زود وارد فاز استراحت شوند و چرخه رشد مو را مختل کند. یک جلسه کاردیو نیم ساعته دو تا سه بار در هفته می‌تواند موهایی سالم داشته باشد. سعی کنید تمرینات رشد مو را همانطور که در مقاله توضیح داده شد اضافه کنید، به زودی نتایج را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: انواع ویتامین‌ها برای پوست سر خشک

مطالب مرتبط