10 نکته ساده برای زیبایی دست‌ها

10 نکته ساده برای زیبایی دست‌ها

06 تیر 1401

دستان ما به اندازه صورتمان به مراقبت نیاز دارند. آن‌ها بیشتر کارهای روزانه ما را انجام می‌دهند. بنابراین، ما 10 نکته برای زیبایی دست‌ها فهرست کرده‌ایم تا آن‌ها را صاف، نرم و زیبا نشان دهیم. به خواندن ادامه دهید تا بهترین راه‌های نوازش دستان خود را در خانه بدانید.

10 نکته ساده برای زیبایی دست‌ها

در اینجا بررسی کنید که چه مراحل اولیه‌ای را باید دنبال کنید تا دستانی زیبا و نرم داشته‌باشید.


1. دستان خود را مرطوب کنید


زیبایی دست‌ها

از یک مرطوب کننده دست با کیفیت خوب استفاده کنید و حداقل سه بار در روز پس از شستشوی کامل آن را روی دست‌ها بمالید. تابستان‌ها از مرطوب‌کننده‌های سبک و بدون چربی استفاده کنید و در زمستان‌ها از چیزهای سنگین‌تری مانند کره بدن استفاده کنید. زمستان‌ پوست را خشک می‌کند، بنابراین می‌توانید مرطوب‌کننده‌های اضافی را انجام دهید.


2. نوازش دست‌ها


حداقل یک بار در ماه از مانیکور لذت ببرید. با مانیکور دست‌های شما تمیز، لایه برداری و ماساژ می‌شوند. این تغذیه کاملی است که دستان شما دریافت می‌کنند.


3. دستان خود را بشویید


هنگام شستن دست‌ها، مطمئن شوید که در تمام طول سال دست‌های خود را با آب ولرم بشویید. آب خیلی داغ یا آب خیلی سرد به پوست آسیب می‌رساند . هرگز از صابون ظرفشویی معمولی استفاده نکنید زیرا برای پوست خشن است و همچنین پوست را به راحتی خشک می‌کند.


4. اسکراب


دست‌های خود را حداقل هفته‌ای یکبار با یک لایه بردار خوب بشویید تا از شر پوست مرده خلاص شوید. زمانی برای خرید ندارید؟ یک اسکراب در خانه درست کنید. شکر و روغن زیتون را یک قاشق چایخوری بردارید و با آب نصف لیموترش خوب مخلوط کنید. اگر می‌خواهید چیز متفاوتی را امتحان کنید، یک قطره از EO مورد علاقه خود را اضافه کنید و کارتان تمام شد! شما اسکراب لایه بردار خانگی خود را آماده کرده‌اید.

نکته: می‌توانید از این اسکراب بدون روغن زیتون نیز استفاده کنید. اگر از روغن استفاده کرده‌اید، دست‌های خود را با صابون ملایم و آب ولرم بشویید. اگر از آن بدون روغن زیتون استفاده کرده‌اید، فقط دستان خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.


5. ماساژ


دست‌هایتان را در شب حداقل به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید تا رطوبت مرطوب‌کننده در آن نفوذ کند. برای دست‌های خیلی خشن، مرطوب‌کننده‌تان را با کمی وازلین مخلوط کنید تا در طول شب از آن‌ها محافظت شود.


6. از دستان خود محافظت کنید


زیبایی دست‌ها

هنگامی که در حال شستن ظروف، باغبانی یا انجام هر کاری هستید که به دستان شما اجازه می‌دهد با مواد شیمیایی، گریس یا کثیفی تعامل داشته‌باشند، برای محافظت از دستان خود دستکش لاستیکی بپوشید.


7. فایل و برش


وقتی ناخن‌هایتان را سوهان می‌زنید، آن‌ها را در یک جهت سوهان بزنید. عمل الاکلنگی سوهان زدن ناخن‌ها می‌تواند لایه‌های ناخن را جدا کند و اگر آب بین آن لایه‌های ناخن راه پیدا کند، می‌تواند منجر به کنده شدن ناخن شود. ناخن‌های خود را حداقل یک بار در دو هفته یا در صورت لزوم کوتاه کنید.


8. ناخن‌های خود را لاک بزنید


زیبایی دست‌ها

زمانی که ناخن‌هایتان را لاک می‌زنید، همیشه از بیس کت استفاده کنید تا ناخن‌هایتان لک نشود. استفاده از پوشش پایه نیز به ماندگاری بیشتر لاک ناخن کمک می‌کند.


9. از کوتیکول‌های خود محافظت کنید


از کرم یا روغن کوتیکول با کیفیت خوب استفاده کنید تا از زبری یا خشک شدن کوتیکول جلوگیری کنید. به دنبال جایگزینی هستید که بتوانید در خانه انجام دهید؟ حداقل دو بار در هفته چند قطره گلیسیرین را به مدت یک شب روی دستان خود بمالید و صبح با آب ولرم بشویید. با دستان نرمتر از خواب بیدار خواهیدشد.

بیشتر بخوانید: فواید و مضرات صابون داو برای پوست‌های چرب + مواد تشکیل دهنده


10. درست غذا بخورید


زیبایی دست‌ها

آنچه می‌خورید بسیار مهم است. مکمل‌های پروتئین، ویتامین B، ویتامین E بخشی از رژیم غذایی شما باشد تا ناخن‌های سالم و قوی داشته‌ باشید و دست‌هایتان را انعطاف پذیر و نرم نگه‌دارید.

دست‌های ما نیاز به مراقبت و نوازش بیشتری دارند تا نرم و صاف شوند. مرطوب کردن مرتب دست، رفتن به مانیکور حداقل یک بار در ماه، شستن دست‌ها با آب ولرم، محافظت از دست‌ها در برابر محصولات مضر و مواد شیمیایی، استفاده از دستکش در باغبانی، کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن‌ها حداقل هر دو هفته یکبار متفاوت است. راه‌هایی برای حفظ سلامت، نرمی و لطافت دست‌ها خوردن غذاهای مناسب با پروتئین و ویتامین کافی برای ناخن‌ها و دست‌ها نیز مفید است. بنابراین، این نکات زیبایی را برای دست‌ها دنبال کنید تا به شما کمک کند دست‌های نرم و لطیفی داشته‌باشید.

بیشتر بخوانید: 12 درمان خانگی برای تیرگی آرنج و زانو + نکات پیشگیرانه

مطالب مرتبط