چگونه ابرویمان را مانند یک حرفه‌ای مرتب کنیم؟

چگونه ابرویمان را مانند یک حرفه‌ای مرتب کنیم؟

11 خرداد 1401

مهم نیست که ابروهای شما به طور طبیعی پرپشت و خوش‌حالتند، یا ابروهای کم‌پشت و بدون حالتی دارید، در هر حال اگر ابروهایتان را به درستی و به شیوه‌ای حرفه‌ای فرم بدهید، مطمئن باشید از نتیجه‌ی نهایی راضی خواهید بود. بنابراین اگر در مرتب نگه داشتن ابروهایتان مشکل دارید، یا نمی‌توانید آنها را متقارن و با فرم دلخواه‌تان شکل بدهید، شاید وقت آن رسیده است که کمک بگیرید. با یاد گرفتن روش‌ها و تکنیک‌های درست و مناسب برای فرم دادن به ابرویتان، می‌توانید بهترین مدلی که بیشترین میزان هم‌خوانی با فرم صورتتان داشته باشد را طراحی کنید. بنابراین پیش از آن که موچین و قیچی را بردارید و شروع به مرتب کردن ابروهایتان کنید، اول کمی زمان بگذارید و این راهنمای خانگی مرتب کردن ابرو را تا آخر مطالعه کنید تا با دانش و مهارت بهتری ابروهایتان را فرم بدهید. از مناسب‌ترین فرم ابرو با توجه به فرم صورتتان گرفته تا بهترین وسایل مرتب کردن ابرو که می‌توانید تهیه کنید، همه و همه در ادامه‌ی این مقاله با شما به اشتراک گذاشته می‌شوند.


فرم‌های ابرو


فرم‌های ابرو

پیش از آن که شروع کنید به برداشتن تارهای اضافی ابرویتان، باید قبل از هر چیز تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام فرم ابرو را داشته باشید. تصور کردن فرم نهایی ابرویتان پیش از شروع کار به شما کمک می‌کند که قدم به قدم با دقت جلو بروید و نتیجه نهایی مرتب و باب میلتان باشد. با آن که مدل ابروی هر کسی منحصر به خودش است و کمی با دیگران فرق دارد، اما فرم کلی ابروها در شش دسته‌ی اصلی طبقه‌بندی می‌شوند. این فرم‌ها عبارتند از ابروی S شکل، ابروی زاویه‌دار، ابروی طاق‌دار، ابروهای صاف و ابروهای گرد. در حالت کلی بهتر است ابروهایتان را مدلی بدهید که به فرم طبیعی آنها نزدیک‌تر باشد. با این حال، عوامل دیگری هم  وجود دارند که باید در نظر بگیرید، از جمله فرم کلی صورت‌تان.


کدام فرم ابرو برای من مناسب‌تر است؟


کدام فرم ابرو برای من مناسب‌تر است؟

در حالی که ایده‌آل آن است که فرم نهایی ابرویتان، به مدل طبیعی ابروهایتان شباهت داشته باشد، اما فاکتورهای دیگری وجود دارند که در زمان انتخاب مدل ابروهایتان باید درنظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین این عوامل فرم کلی صورت است. برای مثال اگر فرم صورت شما بیضی است، بیشتر مدل‌های ابرو به صورت‌تان می‌آید. با این وجود بهتر است مدل ابرویتان خیلی زاویه‌دار یا خیلی صاف نباشد. برای یک فرم صورت مربعی و زاویه‌دار بهترین گزینه آن است که زاویه‌های صورت‌تان را با ابروهایتان متعادل کنید، بنابراین ابروهای نسبتاً صاف یا با یک قوس ملایم بهترین انتخاب هستند. برای کسانی که فرم صورت گردی دارند، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود آن است که ابروها زیادی نازک یا زیادی ضخیم نباشند. همچنین بهتر است که قسمت ابتدایی و انتهایی ابرو با هم تراز باشند و فاصله‌ی این دو با یک قوس ملایم به هم وصل شود. از سوی دیگر اگر فرم صورتتان کشیده است، بهترین انتخاب آن است که ابروهایتان کمی ضخیم‌تر از حالت طبیعی باشد و زاویه‌ یا قوس زیادی نداشته باشد.


مدل‌های ابرو برای صورت‌های گرد


مدل‌های ابرو برای صورت‌های گرد

اگر استخوان‌های گونه‌تان پهن‌ترین قسمت صورت‌تان هستند و چانه نسبتاً پهنی دارید، می‌توانید مطمئن باشید که فرم صورت‌تان گرد است. برای این دسته از افراد بهترین گزینه داشتن ابروهای گرد است. داشتن طاق ابرو به شما کمک می‌کند که ویژگی‌های صورت‌تان را متعادل کنید، بدون آن که چیزی از زیبایی چشم‌ها، بینی و دهان شما کم شود. هرچند این روزها ابروهای پرپشت و ضخیم پرطرفدارتر هستند، اما ابروهای نازک هم به همین اندازه با فرم صورت گرد هم‌خوانی دارند.


مدل‌های ابروی برای صورت‌های مربعی


 

مدل‌های ابروی برای صورت‌های مربعی

صورت‌های مربعی زاویه‌های تیزتری دارند، مثلاً زاویه‌های آرواره مشخص‌تر هستند و چانه تیزتر است. با در نظر گرفتن این ویژگی، بهترین گزینه داشتن ابروهای گردی است که صورت شما را به تعادل برساند. داشتن ابروهای صاف باعث می‌شود که صورت شما کوچک‌تر به نظر برسد، در حالی که در این فرم صورت بهتر است ابروهایی داشته باشید که باعث شود ویژگی‌های صورت شما بیشتر به چشم بیایند. در زمان فرم دادن به ابرویتان بهتر است دنباله‌ی ابروهایتان را کمی بلندتر از حالت عادی بگذارید، این کار باعث می‌شود که صورت‌تان بازتر به نظر برسد و گونه‌های‌تان ظاهری خوش‌فرم‌تر و استخوانی‌تر داشته باشند.


مدل ابروی مناسب برای صورت‌های بیضی


مدل ابروی مناسب برای صورت‌های بیضی

صورت بیضی شکل به عنوان خوش‌قلق‌ترین فرم صورت شناخته می‌شود، زیرا با مدل‌های مختلف ابرو و روش‌های مختلف آرایش سازگاری بسیار خوبی دارد. اگر فرم صورت شما هم بیضی است، پس شانس آورده‌اید! داشتن صورت بیضی شکل به شما امکان آن را می‌دهد که درست مانند مدل‌های مختلف مو، مدل‌های مختلف ابرو را هم امتحان کنید تا ببینید کدام یک بیشتر از همه به شما می‌آید. اگر می‌خواهید برجستگی گونه‌هایتان بیشتر به چشم بیاید بهتر است یک مدل طاق‌دار را امتحان کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید صورتتان ملایم‌تر به نظر برسد، مدل‌های گردتر مناسب‌تر هستند. و یا حتی مدل‌های آشفته را امتحان کنید. برای ایده گرفتن می‌توانید اول ببینید به کدام سلبریتی شباهت بیشتری دارید، سپس با نگاه کردن به عکس‌های مختلف او مدل ابرویی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با فرم صورتتان داشته باشد. از جمله سلبریتی‌هایی که صورت بیضی شکل دارند می‌توان به بلاحدید و سیدنی کرافورد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین طرح‌های ابرو متناسب با چهره‌ی بیضی شکل


چگونه به ابروهای ضخیم فرم بدهیم؟


داشتن ابروهایی که به صورت طبیعی پرپشت و ضخیم هستند،هم‌زمان هم یک مزیت بزرگ است و هم یک دردسر بزرگ! با آن که شاید رسیدگی به ابروهای پرپشت و ضخیم و مرتب نگه داشتن آنها وقت‌گیرتر و سخت‌تر از ابروهای نازک‌تر باشد، اما خوبی داشتن این ابروها آن است که ظاهر نهایی شما طبیعی‌تر و ساده‌تر خواهد بود. اگر ابروهای پرپشتی دارید که شکل مشخصی ندارند، باید کار را با اصلاح کردن آنها شروع کنید. اول از همه فرم ابرویتان را مشخص کنید و سپس تارهای اضافی ابرویتان را از جایی که ابروها شروع می‌شوند، اصلاح کنید. در قدم بعدی به سراغ قسمت بالایی ابرو بروید و تارهای ابروی اضافی آن جا را هم بردارید. این کار باعث می‌شود که مطمئن باشید طاق ابرویتان در جای درستی قرار گرفته است. همین کار را برای ابروی دیگرتان هم انجام دهید، فقط باید دقت داشته باشید که ابروهایتان یک‌شکل و جفت باشند. در آخر می‌توانید تارهای بلندتر ابرویتان را قیچی کنید تا ابروهایی مرتب‌تر و یک‌دست‌تر داشته باشید.


چگونه به ابروهای نازک شکل بدهیم


اگر ابروهای شما به طور طبیعی کم‌پشت و نازک است، و یا در گذشته ابروهایتان را نازک کرده‌اید و دیگر مانند قبل پرپشت نشده‌ است، در آوردن یک شکل مناسب و جفت برای ابروهایتان کمی مشکل است، اما غیرممکن نیست. شاید وسوسه شده باشید که ابروهایتان را اصلاح نشده بگذارید تا از تمام تارهای ابرویتان استفاده کرده باشید، اما نتیجه‌ی این کار فقط این است که ظاهرتان آشفته و نامرتب به نظر برسد. به جای این کار بهتر است ابروهایتان را با دقت مرتب کنید و جاهای خالی را با استفاده از مداد یا سایه ابرو پر کنید. برای شروع می‌توانید از یک ژل ابروی مناسب استفاده کنید تا تارهای ابرویتان صاف‌تر و مرتب‌تر بایستند و بتوانید راحت‌تر ابروهایتان را فرم بدهید. سپس با استفاده از موچین تارهای پرت و دور از بدنه‌ی اصلی ابرویتان را در بالا و پایین آن بردارید و با استفاده از یک قیچی، تارهای بلندتر ابرویتان را کمی کوتاه کنید تا ابروهایتان یک‌دست‌تر شود. در آخر با استفاده از یک مداد ابرو یا سایه ابرو قسمت‌های خالی مانده ابرویتان را پر کنید تا هم ظاهر مرتب‌تری داشته باشند، هم پرتر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: 5 مدل ابروی عالی برای صورت الماسی شکل


استفاده از وکس برای اصلاح ابرو


استفاده از وکس برای اصلاح ابرو

استفاده از وکس برای اصلاح موهای زائد یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های دنیا است. در این روش تعداد زیادی از موهای زائد هم‌زمان از ریشه درآورده می‌شوند و باعث می‌شود که محلی که وکس انداخته شده است، برای مدت طولانی تمیز و مرتب باشد. استفاده از وکس برای فرم دادن به ابروها باعث می‌شود که ابروهایتان علاوه بر آن که مدت زمان طولانی‌تری مرتب هستند، ظاهری طبیعی‌تر داشته باشند. این روش به خصوص برای کسانی مناسب‌تر است که ابروهایشان به صورت طبیعی پرپشت‌تر است و باید تعداد بیشتری از تارهای ابرویشان را بردارند. با این وجود وقتی که قرار است بر روی ناحیه‌ی کوچکی مانند ابرو کار کنید که ظریف‌تر هم هست، باید دقت‌تان را دو برابر کنید. پیشنهاد ما آن است که پیش از آن که به سراغ ابروهایتان بروید، ابتدا از وکس برای برداشتن موهای زائد قسمت‌های دیگر صورتتان استفاده کنید تا دقت‌تان کمی بیشتر شود و سپس به سراغ ابروهایتان بروید. در زمان استفاده از وکس اگر دقت کافی نداشته باشید، ممکن است قسمتی از ابروهای ارزشمندتان را کاملاً از بین ببرید، بنابراین اگر دقت و مهارت کافی ندارید، بهتر است کار را به یک فرد حرفه‌ای بسپارید.


بند انداختن ابرو


بند انداختن ابرو

با آن که به نظر بسیاری از خانم‌ها، بند انداختن یک کار سخت و زمان‌گیر است، اما کافی است در انجام آن مهارت کافی را به دست بیاورید تا متوجه شوید که به طرز شگفت‌انگیزی آسان و کاربردی است و برای حذف موهای زائد قسمت‌های حساس صورت، یکی از بهترین روش‌های ممکن است. در روش بند انداختن از یک تکه نخ استفاده می‌شود تا تارهای مو از ریشه بیرون آورده شوند. ماندگاری این روش حذف موهای زائد هم مانند استفاده از وکس بسیار زیاد است و علاوه بر آن، نسبت به وکس دقت بیشتر و درد کمتری دارد. مزیت دیگر بند انداختن آن است که تنها با استفاده از یک تکه نخ انجام می‌شود که همیشه و همه جا در دسترس است، بنابراین می‌توانید از این روش در خانه و بدون صرف هزینه چندان استفاده کنید. اما ایراد روش بند انداختن نسبت به استفاده از وکس آن است که نتیجه‌ی نهایی کار به اندازه‌ی استفاده از وکس تمیز و یکدست نمی‌شود و بعضی از تارهای موی زائد دست‌نخورده باقی می‌مانند. توجه داشته باشید که با آن که روش کلی کار ساده است، اما تسلط کافی کسب مهارت در بند انداختن کمی طول می‌کشد، پس بهتر از عجول نباشید.


اصلاح ابرو با استفاده از موچین


اصلاح ابرو با استفاده از موچین

با آن که بسیاری از ما تجربه استفاده از موچین برای فرم دادن به ابروهایمان را داریم، احتمالاً شما هم موافق هستید که یک‌شکل و جفت در‌ آوردن ابروها با استفاده از موچین کار چندان آسانی نیست و به مهارت و دقت زیادی احتیاج دارد. واقعیت آن است که در آوردن یک فرم مناسب ابرو با استفاده از موچین، کار بسیار بیشتری می‌طلبد تا صرفاً حذف کردن تارهای اضافی ابرو! فرم دادن به ابروها با استفاده از موچین، یک پروسه دقیق و گام به گام است. قبل از هر چیز باید فرم ایده‌آل ابروهایتان را پیدا کنید و داخل ابروهایتان با استفاده از یک مداد یا سایه ابرو پر کنید تا خطوط بیرونی ابروهایتان کاملاً مشخص شوند. در قدم بعدی باید همه تارهای ابرویی که خارج از این خطوط قرار گرفته‌اند را با استفاده از موچین از ریشه بیرون بیاورید. دقت کنید که در زمان بیرون آوردن تارهای مو به خواب و جهت رویش موها دقت کنید، زیرا اگر موها را از زاویه‌ی نامناسبی بیرون بیاورید، زمانی که دوباره رشد می‌کنند با یک زاویه‌ی نامناسب و به اصطلاح، شاخ‌شاخی می‌شوند. تارهای ابرو را یکی یکی و با دقت و حوصله بیرون بیاورید و دقت کنید که اشتباهاً از تارهای اصلی بدنه‌ی ابرویتان چیزی حذف نکنید. با آن که این روش نسبتاً زمان‌گیر و آزاردهنده است، اما برای خانم‌هایی که ابروهای نسبتاً نازک و کم‌پشت‌تری دارند و هر دانه‌ی ابرویشان برایشان ارزشمند است، استفاده از موچین برای فرم دادن به ابروها مناسب‌ترین روش به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: از سیر تا پیاز میکروبلیدینگ ابرو را بدانید!


بهترین کیت برای فرم‌دهی به ابرو


برای آن که در زمان مرتب کردن ابرویتان بهترین نتیجه را بگیرید، باید ابزارهای مناسب را در اختیار داشته باشید. اول از همه، مهم‌ترین و باارزش‌ترین وسیله برای فرم دادن به ابروها موچین است. لازم است که یک موچین باکیفیت و خوب داشته باشید تا بتوانید با استفاده از آن ظریف‌کاری ابرویتان را انجام بدهید و تارهای ابرو را با دقت بردارید. وسیله دوم، برس یا شانه ابرو است. با استفاده از شانه ابرو می‌توانید ابروهایتان را مرتب کنید و کاری کنید که تارهای ابرویتان در جهت مناسب قرار بگیرند تا مشخص شود که کدام یک از آنها اضافی است. وسیله بعدی در کیت اصلاح ابرو، قیچی است که با استفاده از آن می‌توانید تارهای بلندتر ابرو را کوتاه کنید. مورد بعدی، تیغ ابرو است که با استفاده از آن می‌توانید فوراً و بدون هیچ زحمتی، موهای اضافی و کرکی را از بین ببرید. در آخر، شابلون ابرو است که به شما کمک می‌کند که ابروهایتان را قرینه کنید و آنها را یکسان و جفت شکل بدهید. تنها چیزی که باقی مانده است، آرایش کردن ابروهایتان است که برای آن می‌توانید از مداد یا سایه ابرو استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که فرم ابروهایتان بیشتر به چشم بیاید و ابروهای پرتر و ضخیم‌تری داشته باشید.

فرم‌دهی به ابرو

سوال و جواب‌های سریع

آیا داشتن ابروهای پرپشت‌تر و ضخیم‌تر باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسیم؟

درست مانند موی سر، تراکم تارهای موی ابرو هم با بالا رفتن سن کمتر می‌شود، بنابراین داشتن ابروهای پرپشت‌تر و ضخیم‌تر به نوعی یک نشانه از سن کمتر به شمار می‌رود. اما نگران نباشید. خبر خوب این است که می‌توانید با استفاده از ابزارهای کمکی مانند مداد ابرو، سایه‌های پودری و یا ریمل ابرو، کاری کنید که ابروهایتان پرتر به نظر برسند. اگر به دنبال یک راه‌حل دائمی و ماندگار هستید، می‌توانید روش‌هایی مانند میکروبلیدینگ یا تتو را امتحان کنید.

جذاب‌ترین فرم ابرو کدام است؟

جذاب‌ترین مدل ابرو برای شما مدلی است که با قالب صورتتان بیشترین سازگاری را داشته باشد و بر روی استخوان ابرویتان قرار بگیرد. بنابراین بهتر است به دنبال مدل‌هایی که خیلی با خط ابروی طبیعی‌تان اختلاف دارند، نباشید. بیشتر ابروها را می‌توان در یکی از این دسته‌ها جای داد: ابروهای S شکل، ابروهای زاویه‌دار، ابروهای طاق‌دار، ابروهای گرد و ابروهای صاف.

چطور می‌توان فرم ابروها را قرینه کرد؟

بهترین روش برای آن که مطمئن شوید ابروهایتان قرینه هستند، استفاده از شابلون‌ها یا برس‌های حرفه‌ای است که به کمک آنها می‌توان فاصله‌ی بین ابروها و همچنین زاویه‌ها را مقایسه کرد. برای یک مقایسه‌ی ساده می‌توانید از یک شانه‌ی معمولی هم استفاده کنید. به این منظور ابتدا شانه را عمودی و درست در میانه صورتتان، روی خطی که از روی دماغ‌تان رد می‌شود قرار بدهید و فاصله‌ی ابروها را چک کنید. سپس شانه را بچرخانید و افقی بگیرید. با استفاده از این شانه‌ی افقی می‌توانید تراز بودن قسمت‌های شروع و پایان ابرو را هم چک کنید. قدم بعدی هماهنگ کردن زاویه‌ی ابروها است. به این منظور ابتدا شانه را افقی بگیرید و بالاترین نقطه‌ی طاق ابروهایتان را با هم تراز کنید. سپس شانه را بچرخانید و با زاویه‌ای بگیرید که قسمت بالایی شروع ابرویتان را به بالاترین قسمت طاق ابرویتان وصل کند. با این کار می‌توانید یک خط صاف و با زاویه مناسب بکشید. همین کار را برای قسمت پایینی ابرویتان هم انجام دهید. حالا که یکی از ابروهایتان را با یک شکل نرمال و بدون ایراد طراحی کرده‌اید، می‌توانید همین کار را برای ابروی دیگرتان تکرار کنید. فقط توجه داشته باشید که ابروهای هیچ کس دقیقاً قرینه نمی‌شوند، زیرا دو طرف صورت همه افراد تفاوت‌های کمی با هم دارد و صورت هیچ کس صددرصد قرینه نیست.

ابروها را باید رو به بالا شانه بزنیم یا رو به پایین؟

بهترین جهت برای برس کشیدن ابرو، جهت طبیعی رویش تارهای موی ابرو است، که عموماً در بیشتر افراد رو به بالا است. در زمان استفاده از تیغ ابرو هم بهتر است از تیغ با زاویه پایین به بالا استفاده کنید تا خطر اتفاقی زدن تارهای مفید ابرو را کمتر کنید. با این وجود در زمان آرایش کردن بهتر است یک بار ابروهایتان را رو به پایین هم شانه کنید. این کار باعث می‌شود که فضاهای خالی ابرویتان بهتر دیده شوند و شما بتوانید آنها را با استفاده از مداد ابرو یا سایه ابرو پر کنید.

آیا برس کشیدن ابرو به رشد آنها کمک می‌کند؟

درست مانند موی سر، برس کشیدن ابرو هم باعث می‌شود که میزان گردش خون در این ناحیه بیشتر شده و رشد ابروها را تحریک می‌کند. روتین مراقبتی پوستی و ماساژ صورت هم به بهبود رشد ابروها کمک می‌کند. اگر تا به حال ماساژ صورت را امتحان نکرده‌اید، مطمئن باشید از نتیجه آن شگفت‌زده می‌شوید! باورتان نمی‌شود که چقدر تنش در عضلات ناحیه ابرو جمع شده‌ است! ترفندهای دیگر برای داشتن ابروهای سالم و تحریک رشد آنها داشتن یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌های D, E و B و همچنین فولیک‌اسید و کلسیم است. علاوه بر این، همیشه به میزان کافی آب بنوشید و از کرم‌های آبرسان پوست استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که هر شب قبل از خواب آرایش صورتتان را پاک می‌کنید.

چطور می‌توان بهترین شکل طبیعی ابرو را تشخیص داد؟

برای آن که بهترین و مناسب‌ترین فرم ابرو را داشته باشید، بهترین کار آن است که فرم طبیعی ابرویتان را دنبال کنید. با ابروهایتان زیاد بازی نکنید و فقط تارهای اضافی و دور از بدنه اصلی ابرویتان را بردارید. اگر جایی از ابروهایتان خالی است، می‌توانید برای پر کردن آن از یک مداد ابرو یا سایه پودری استفاده کنید تا ظاهر ابروهایتان بدون نقص شود. بهتر است با داشتن یک رژیم غذایی متعادل، نوشیدن مقدار کافی آب و استفاده از یک سرم ابروی مناسب، به رشد ابروهایتان کمک کنید.

آیا تغییر دادن فرم ابرو امکان‌پذیر است؟

اگر مدل طبیعی ابروهایتان را دوست ندارید یا می‌خواهید مدل ابروهایتان را تغییر بدهید، این کار شدنی است. کافی است بگذارید ابروهایتان کاملاً در بیاید و بلند شود، سپس فرم جدید ابروهایتان را با استفاده از ابزارهای مناسب دربیاورید. ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند عبارتند از موچین، قیچی، تیغ ابرو، برس ابرو و احتمالاً ژل ابرو.

بیشتر بخوانید: ایجاد ابروی کرکی

مطالب مرتبط