از سیر تا پیاز میکروبلیدینگ ابرو را بدانید!

از سیر تا پیاز میکروبلیدینگ ابرو را بدانید!

03 دی 1399

میکروبلیدینگ یکی از داغ‌ترین ترندهای زیبایی ابرو است. این روش نیمه دائمی، با کمترین میزان آسیب همراه است و می‌تواند تصویری از ابروهای پرپشت و زیبا را برای شما ایجاد کند. در این روش ابتدا با تیغه‌های میکروبلید ضربه‌های آرامی به پوست زده می‌شود و سپس این شیارها با رنگدانه پر می‌شوند تا شکلی شبیه به «مو» ایجاد کنند که ظاهر آن در نهایت، بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. اگر از این که مدام ابروهایتان را با سایه یا مداد پر کنید خسته شده‌اید و می‌خواهید در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید، این روش کاملاً مناسب شما است. علاوه بر آن، آرایشگرتان می‌تواند ابروهایی متقارن و کاملاً متناسب با فرم صورتتان را ترسیم كند، پس دیگر نیازی نیست که نگران این باشید که آیا ظاهر ابروهایتان زنانه، یک شکل و دلنشین هست یا نه.


میکروبلیدینگ ابرو چیست؟


میکروبلیدینگ یک روش آرایشی نیمه‌دائمی برای پر کردن و حتی تغییر شکل ابروهای شما است. در این روش از یک تیغه دستی بسیار ظریفی که معادل با چند سوزن است استفاده می‌کنند تا برش‌های ریزی در پوست ایجاد کنند و سپس رنگدانه‌ها را وارد این برش‌ها می‌کنند. به خاطر ساختار بسیار ظریف تیغه‌ها و شکل برش آن، نتیجه نهایی کار کاملاً واقعی و شبیه به موهای طبیعی ابرو به نظر می‌رسد. این متد برای افرادی که ابروهای نازک، تو خالی و یا ابروهای نامتقارنی دارند، مناسب است. بهتر است در اولین جلسه ابتدا با آرایشگرتان در مورد شکل و رنگ ابرو مشورت کنید. سپس، آرایشگرتان شکل ابروهای متناسب با خواسته و ظاهر صورتتان را می‌کشد و کار شروع می‌شود. جلسه اول ممکن است چیزی حدود دو ساعت طول بکشد و چهار تا شش هفته بعد که پوست شما بهبود پیدا کرد، باید برای جلسه دوم دوباره به آرایشگرتان مراجعه ‌کنید.

میکروبلیدینگ ابرو


تفاوت بین میکروبلیدینگ و پر کردن ابرو


پر کردن دانه‌ای ابرو نیز شکل دیگری از میکروبلیدینگ است. با این تفاوت که این بار به جای استفاده از یک ابزار چند تیغه، از یک ابزار تک تیغه برای ایجاد برش‌های دقیق استفاده می‌شود. روش کلی کار یکسان است – ابتدا با استفاده از تیغه بریدگی‌هایی در پوست ایجاد می‌شود و سپس نفوذ رنگدانه‌ها به داخل پوست، باعث می‌شود که این برش‌ها ظاهری شبیه به موهای طبیعی پیدا کنند. این نوع میکروبلیدینگ برای افرادی مناسب است که به طور طبیعی ابروهای پرپشت‌تری دارند، اما ابروهایشان متقارن نیست و یا می‌خواهند کمی تغییر شکل به ابروهایشان بدهند. استفاده از یک تیغه به آرایشگر امکان آن را می‌دهد تا دقت بیشتری داشته باشد.

 میکروبلیدینگ


تفاوت بین میکروبلیدینگ و خالکوبی یا تتوی ابرو


خالکوبی ابرو بسیار شبیه به خالکوبی منظم است. یعنی جوهر با استفاده از یک قلم و سوزنی ریز که با سرعت بالایی میلرزد، وارد پوست می‌شود. مهم‌ترین تفاوت بین خالکوبی و میکروبلیدینگ، استفاده از جوهر به جای رنگدانه است. جوهر یک روش دایمی است که اثرات آن برای همیشه ماندگار می‌شود، در حالی که رنگدانه‌ها با گذشت زمان تقریباً محو می‌شوند. تتوی ابرو در مقایسه با روش‌های دیگری مانند میکروبلیدینگ، محبوبیت کمتری دارد و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابروهای خالکوبی شده ظاهری غیرطبیعی دارند و کاملاً مشخص است که کشیده شده‌اند. علاوه بر این، تتوی ابرو هم مانند خالکوبی بدن، ممکن است تغییر رنگ دهد و گاهاً ممکن است دچار خونریزی شود. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که عنوان میکروبلیدینگ گاهی اوقات گیج‌کننده است و با خالکوبی ابرو اشتباه می‌شود، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که چیزی که می‌خواهید را با دقت تمام با آرایشگرتان در میان بگذارید.

تتوی ابرو


تفاوت بین میکروسایه و میکروبلیدینگ


هدف از میکروسایه، ایجاد ابروهایی با ظاهری کامل‌تر است که به نظر می‌رسد با آرایش پر شده‌اند. در حالی که میکروبلیدینگ تارهایی شبیه به «مو» ایجاد می‌کند، در میکروسایه نتیجه کار ملایم‌تر و شبیه به وقتی است که از پودر سایه ابرو استفاده کرده‌اید. به همین دلیل است که از این روش به عنوان ابروهای پودری یا Ombre نیز یاد می‌شود. در روش میکروسایه، لکه‌های کوچکی به شکل نقطه در پوست ایجاد می‌شود و سپس رنگدانه در این لکه‌های ریز رسوب می‌کند. در حالی که روش میکروسایه شبیه به دو روش قبلی به نظر می‌رسد، اما به یاد داشته باشید که تنظیمات سوزن برای میکروسایه به جای آنکه صاف و تخت باشد، گرد است و همین امر باعث می‌شود که ایجاد لکه‌ها آسان‌تر باشد. میکروسایه برای افرادی که پوست چرب دارند یا ظاهر آرایشی را ترجیح می‌دهند مناسب است.

سایه ابرو- تاتوی ابرو


قبل و بعد از میکروبلیدینگ ابرو


اثر میکروبلیدینگ خیلی آنی و بلافاصله مشخص می‌شود. ممکن است پس از میکروبلیدینگ کمی قرمزی و حساسیت داشته باشید، اما می‌توانید خیلی سریع نتیجه انجام آن را روی ابروهایتان ببینید. به دلیل باقی ماندن رنگ روی پوستتان ممکن است ابروهای جدیدتان در ابتدا کمی تیره به نظر برسند، اما با بهبود یافتن خراش‌های پوستتان و جا افتادن رنگدانه‌ها در آن‌ها، ابروهایتان خیلی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. جلسه دوم بعد از بهبود پوست برای ترمیم ابروها لازم و ضروری است. این ترمیم به آرایشگرتان این امکان را می‌دهد که قسمت‌هایی که تیغه نگرفته و رنگدانه به خوبی در خراش‌ها جا نیفتاده است را پر کند و شکل و ظاهر ابرو را کامل کند.

قبل و بعد میکروبلیدینگ ابرو


فرآیند میکروبلیدینگ


روش انجام میکروبلیدینگ نسبتاً ساده است. این روند با یک مشاوره شروع می‌شود که در آن، شما با آرایشگرتان در مورد شکل ابروها و رنگ مورد نظرتان صحبت می‌کنید. سپس آرایشگرتان از یک پماد بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند تا درد را به حداقل برساند. سپس، آرایشگرتان شکل ابروهای جدید شما را ترسیم می‌کند و در بعضی از موارد از خط‌کش یا نوار درجه‌بندی شده استفاده می‌کند تا مطمئن شود که ابروهایتان متقارن هستند. پس از تأیید شکل، روی تخت دراز می‌کشید تا آرایشگرتان کارش را ادامه بدهد. در این روش آرایشگرتان هر بار روی یک ابرو کار می کند، به این شکل که ابتدا برش‌ها را ایجاد می‌کند و سپس رنگدانه را اضافه می‌کند. در آخر رنگ اضافی را پاک می‌کند و کار تمام می‌شود! کل این این روند از ابتدا تا انتهایش ممکن است چیزی حدود دو ساعت طول بکشد. در آخر باید زمان جلسه دوم را برای چهار تا شش هفته بعد رزرو کنید.

طراحی فرم ابرو برای میکروبلیدینگ


مدت ماندگاری میکروبلیدینگ


ابروهای میکروبلید بسته به نوع پوست شما از یک تا سه سال دوام خواهند داشت. برای اطمینان از طول عمر این روش، باید دستورالعمل‌ها و نکات لازم برای مراقبت‌های بعدی را با دقت دنبال کنید. میکروبلیدینگ معمولاً 12 تا 15 ماه بعد از بار اول، نیاز به ترمیم دارد که این مدت زمان به نوع پوست شما و میزان ماندگاری رنگ در آن بستگی دارد.

میکروبلیدینگ


مراقبت از میکروبلیدینگ


در طی چند ساعت اول بعد از جلسه میکروبلیدینگ، ممکن است ابروهایتان کمی حساس باشند، اما کاملاً طبیعی است. همچنین رنگ اولیه ابروها بلافاصله بعد از میکروبلیدینگ بسیار تیره به نظر می‌رسد، اما با جا افتادن رنگدانه‌ها و بهبود خراش‌های پوست، رنگ ابروها تا 60 درصد روشن می‌شود. حدود سه یا چهار روز پس از جلسه میکروبلیدینگ، ممکن است شاهد خارش یا پوسته پوسته شدن ابروهایتان و یا برخی از تحریک‌ها و حساسیت‌های پوستی باشید. هر چند خیلی وسوسه می‌شوید که ابروهای خود را بخارانید، اما توصیه می‌کنیم که اصلا این کار را نکنید. در طول هفته اول باید از فعالیت‌های مثل عرق کردن، خیس کردن و شستن ابروها اجتناب کنید. نباید هیچ گونه ورزشی انجام دهید یا به سالن ورزشی بروید. هنگام شستن صورت، دور ابرویتان را نشویید. می‌توانید با استفاده از مقدار کمی آب استریل به آرامی ابروهای خود را پاک کنید تا خون خشک شده یا مایعات لنفاوی ترشح شده از خراش‌ها را پاک کنید. مطمئن باشید که ابروهایتان بعد از چهار هفته کاملاً بهبود خواهند یافت.

تتوی ابرو

بیشتر بخوانید: دلیل مراقبت‌های قبل و بعد از میکروبلیدینگ چیست؟


عوارض جانبی و آلرژی


عفونت و واکنش‌های آلرژیک دو خطر مهمی هستند که ممکن است با انجام میکروبلیدینگ برای شما پیش بیایند. یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از عفونت آن است که در هنگام انتخاب آرایشگرتان با دقت تحقیق کنید. بسیاری از افراد به شکل غیر قانونی اقدام به انجام میکروبلیدینگ می‌کنند و آن را در مکان‌های غیر مجاز انجام می‌دهند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از آرایشگرتان پروانه شغلی یا گواهی بازرسی بهداشت را بخواهید - یک آرایشگر معتبر، باید آن را ارائه دهد. از دوستان یا افراد فامیل پرس و جو کنید و به توصیه‌های آن‌ها گوش بدهید. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین بررسی‌هایی انجام دهید. اگر نگران بروز یک واکنش آلرژیک هستید، می‌توانید قبل از انجام مراحل آزمایش، از آرایشگرتان بخواهید که ابتدا یک آزمایش نقطه‌ای بر روی پوستتان انجام دهد. بعد از این آزمایش، برای چند ساعت اول طبیعی است که کمی احساس قرمزی و حساسیت و همچنین مقدار کمی خون و مایعات لنفاوی داشته باشید. با این حال، اگر درد ادامه داشته باشد، محل آزمایش متورم و یا چرکی شود، بلافاصله به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید تا جلوی ورود عفونت به جریان خون را بگیرید.

هاشور ابرو


آمادگی برای قرار جلسه میکروبلیدینگ


باید قبل از جلسه میکروبلیدینگ خود چند کار انجام دهید و از چند فعالیت اجتناب کنید. در طی یک ماه قبل از میکروبلیدینگ، نباید از روش‌های پاکسازی صورت مانند لایه‌برداری، میکرودرم ابریژن، نیدلینگ پوست و لیزر درمانی استفاده کنید و از محصولات حاوی ویتامین A استفاده نکنید. این موارد می‌توانند به پوست آسیب برسانند و ممکن است دارای موادی باشند که با رنگدانه‌ها تداخل داشته و در نهایت بر نتیجه نهایی تأثیر منفی داشته باشند. یک تا دو هفته قبل از جلسه میکروبلیدینگ، از اپیلاسیون یا الکترولیز موهای زائد پوست و همچنین درمان‌های زیبایی مانند بوتاکس یا تزریقات دیگر خودداری کنید. در 48 ساعت قبل از جلسه میکروبلیدینگ خود، از مصرف الکل، ایبوپروفن، آسپرین، قهوه، نیاسین و ویتامین E خودداری کنید. در نهایت، روز قبل از جلسه‌تان در فضای باز کار نکنید تا صورت‌تان برنزه و یا آفتاب سوخته نباشد. همچنین به یاد داشته باشید که ممکن است هنگام پریودی نسبت به درد حساسیت بیشتری داشته باشید، بنابراین اگر نگران درد هستید، سعی کنید هنگام قاعدگی برای میکروبلیدینگ قرار هماهنگ نکنید.

طراحی فرم ابرو برای میکروبلیدینگ


هزینه میکروبلیدنگ ابرو چقدر است؟


میکروبلیدینگ روش نسبتا پرهزینه‌ای است و قیمت آن به طور متوسط حدود 500 هزار تا 1 میلیون تومان است. جلسه دوم به منظور ترمیم معمولاً هزینه کمتری دارد و در حدود 150 هزار تومان است. با این حال، این را در نظر بگیرید که دیگر لازم نیست هر روز صبح ابروهایتان را پر کنید و این که داشتن ابروهای زیبا و با ظاهر طبیعی چقدر می‌تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد، می‌بینید که میکروبلیدینگ قطعاً ارزش این هزینه را دارد.

پرداخت هزینه


مراقبت‌های پس از میکروبلیدینگ


برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن و جلوگیری از عفونت، ضروری است که مراقبت‌های بعدی را به درستی انجام دهید. در هفته اول بعد از جلسه، نباید تعریق داشته باشید، بدین معنی که باید از باشگاه، ورزش، کارهای سنگین خانه، حمام گرم، سونا یا اتاق بخار دوری کنید. همچنین نمی‌توانید ابروهایتان را خیس کنید، پس از شنا کردن یا شستن صورتتان خودداری کنید. یکی دیگر از مواردی که باید به خاطر بسپارید آن است که به ابروهایتان دست نزنید، از نور مستقیم خورشید دوری کنید و به مدت ده روز از هیچ نوع لایه‌برداری یا لیزر درمانی استفاده نکنید و همچنین از محصولات زیبایی بر روی ابروهایتان استفاده نکنید. سعی کنید از رفتن به مکان‌های پر گرد و غبار و یا رانندگی با پنجره‌های باز خودداری کنید، زیرا ذرات معلق موجود در هوا ممکن است باعث عفونت یا تحریک پوستتان شوند. در آخر، به یاد داشته باشید که تا یک هفته پس از جلسه میکروبلیدینگ‌تان نمی‌توانید آرایش کنید، بنابراین آماده باشید که از ظاهر طبیعی‌تان لذت ببرید.

 میکروبلیدینگ

بیشتر بخوانید: چگونه ابرویمان را مانند یک حرفه‌ای مرتب کنیم؟


بایدها و نبایدها در میکروبلیدینگ


بایدها:

  1. از برخی فعالیت‌هایی که می‌توانند روی نتیجه نهایی تاثیر بگذارند، دوری کرده و برای این کار کاملاً آماده شوید. این فعالیت‌ها می‌تواند شامل درمان‌های زیبایی خاص و همچنین مصرف برخی از مسکن‌ها و مواد غذایی باشد.
  2. دستورالعمل‌های آرایشگرتان را دنبال کنید.
  3. قرار ملاقات بعدی را برای ترمیم ابروهایتان تعیین کنید.
  4. از یک پنبه که به مقدار خیلی کمی با آب استریل آغشته شده است استفاده کنید تا خون یا مایعات لنفاوی خشک شده بر روی خراش‌ها را پاک کنید.

نبایدها:

  1. اگر ابروهایتان بیش از حد مورد انتظارتان تیره شده است، نگران نباشید؛ با گذشت زمان کمرنگ‌تر می‌شوند.
  2. هنگامی که ابروهایتان شروع به پوسته پوسته شدن می‌کنند، به آنها دست نزنید، آنها را نخراشید و نخارانید.
  3. بعد از گذشت یک هفته کامل، می‌توانید ابروهایتان را خیس کنید، تعریق مشکلی ایجاد نمی‌کند و از این به بعد می‌توانید آرایش کنید.
  4. به مدت ده روز نمی‌توانید از پاک‌کننده‌ها یا محصولات مخصوص صورت استفاده کنید یا تحت درمان‌های شیمیایی یا لیزر درمانی قرار بگیرید.
  5. نباید ابروهایتان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

دوش گرفتن


میکروبلیدینگ را کجا انجام دهید؟


میکروبلیدینگ به طور کلی در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود و انتخاب یک آرایشگر مناسب، یکی از مهمترین انتخاب‌هایی است که شما انجام می‌دهید. باید مطمئن شوید که شخص معتبر و با تجربه‌ای را انتخاب می‌کنید. آرایشگرتان باید در زمینه میکروبلیدینگ به میزان کافی آموزش دیده باشد و همچنین باید مجوز داشته باشد. سالن آرایش باید تمیز باشد، تمام وسایل یکبار مصرف باشند و آرایشگرتان باید از دستکش استفاده کند. از دوستان و خانواده خود راهنمایی بخواهید، به صورت آنلاین تحقیق کنید و به عکس‌ نمونه کارهای قبل، بعد و بهبود یافته در صفحات سالن آرایشی‌تان نگاه کنید. همچنین می‌توانید ابتدا یک قرار ملاقات مشاوره‌ای داشته باشید تا به نمونه کارهای آنها نگاهی بیندازید، نظافت سالن را بررسی کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

انجام میکروبلیدینگ توسط آرایشگر


سوالات متداول


1. ابروهای میکروبلیدینگ چه مدت دوام می‌آورند؟

ابروهای میکروبلید بسته به نوع پوست شما از یک تا سه سال دوام خواهند داشت. باید مطمئن شوید که دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بعدی را با دقت تمام دنبال می‌کنید تا ابروهایتان بیشترین مدت زمان ماندگاری را داشته باشند. این ابروها معمولاً پس از 12 الی 15 ماه به ترمیم نیاز دارند که این مدت زمان به نوع پوست شما و میزان نگهداری رنگدانه‌ها در آن بستگی دارد.

2. آیا ابروها بعد از میکروبلیدینگ رشد می‌کنند؟

اگر میکروبلیدینگ به درستی انجام شود، روی رشد موهای طبیعی ابرو تأثیر نمی‌گذارد. عمق برش‌های ایجاد شده کمتر از آن است که بر روی فولیکول‌های مو تأثیری بگذارند، بنابراین انجام میکروبلیدینگ مانع رشد موها نمی‌شود. به یاد داشته باشید که حتی اگر در طول جلسه میکروبلیدینگ، برخی از تارهای موهای ابروی شما کنده شوند، این موها دوباره رشد می‌کنند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که به جای آن که کاملاً مدل ابرویتان را تغییر دهید، شکل طبیعی ابروهای خود را ترمیم کرده و بهبود ببخشید.

3. آیا میکروبلیدینگ ابرو قابل اصلاح است؟

متأسفانه، اگر میکروبلیدینگ به خوبی انجام نشود، راه اصلاح ساده‌ای برای آن وجود ندارد. با این حال لیزر بهترین گزینه برای از بین بردن رنگدانه است، اما ممکن است هزینه‌‌بر باشد. همچنین می‌توانید آرایشگر ابرویتان را عوض کنید، اما همه آرایشگاه‌ها قبول نمی‌کنند که کار نامناسب فرد دیگری را تصحیح کنند، زیرا اصلاح میکروبلیدینگ یک روند طولانی و پیچیده است. ممکن است لازم شود که شکل ابروهای شما تغییر کند، سایه بخورد و یا رنگ آن حذف یا اصلاح شود. درست کردن ابروهایتان ممکن است چند جلسه طول بکشد، بنابراین واقعاً ضروری و حیاتی است که صبور باشید.

4. آیا میکروبلیدینگ درد دارد؟

میکروبلیدینگ یک روش نسبتاً بدون درد است، اکثر افراد می‌گویند که درد یا ناراحتی بسیار کمی داشته‌اند، اما اغلب آن را به عنوان یک احساس خراشیدن آزار دهنده توصیف می‌کنند. بعضی از آرایشگاه‌ها قبل از شروع میکروبلیدینگ از یک پماد بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌کنند تا درد را تا حد امکان کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه ابروهای خالی را به صورت طبیعی پر کنیم؟

مطالب مرتبط