یاد بگیرید ماهرانه سایه چشم هاله‌ای بزنید

یاد بگیرید ماهرانه سایه چشم هاله‌ای بزنید

24 مهر 1399

با آمدن هر فصل جدید، همیشه از ترندهای جدید نیز رونمایی می‌شود. اگر شما از علاقه‌مندان به میکاپ هستید، ممکن در حال گشتن در اینستاگرام یا پینترست به چند آرایش چشم هاله‌ای برخورده باشید. میکاپ هاله‌ای چشم به صورت خلاصه در مورد درست کردن سایه چشمی با رنگ‌های متضاد در آخر و استفاده از هایلایتر روی زمینه صاف و یک دست سایه چشم است. این آرایش چشم معرکه و شیک است و چشمان شما را با سایه چشم پخش شده به صورت یک دست روی پلک قاب می‌گیرد. چیزی که در انتها برای شما باقی می‌مانند تاثیری همیشه چشمگیر است. اگر به دنبال تغییر روتین آرایش چشم خود هستید، ما برای شما آموزشی ساده گردآوری کردیم که برای یک شب دیگر بیرون رفتن با دوستانتان الهام بخش شما باشد.


چگونه آرایش چشمی هاله‌ای داشته باشیم؟


برای داشتن چنین سایه چشمی، شما باید از یک رنگ سایه چشم برای وسط پلک بالایی و پایینی خود استفاده کنید. سپس باید اطراف این سایه را با سایه چشمی متضاد در هر طرف قاب بگیرید تا بتوانید سایه چشمی هاله‌ای داشته باشید. درست است که انجام این آرایش چشم غیرممکن نیست اما نیاز به کمی تلاش و تمرین دارید تا بتوانید آن را با مهارت انجام دهید. به خواندن مقاله ادامه بدهید تا ببینید که چگونه باید آن را به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

وسایل مورد نیاز:

  • پالت سایه
  • براش‌های سایه
  • کانسیلر
  • مداد ابرو
  • مژه مصنوعی یا ریمل
  • خط چشم ژلی

1. آماده سازی صورت

حتماً باید کار خود را با صورتی شاداب شروع کنید. یک صورت تمیز، تونر زده و آب رسانی شده می‌تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. به صورت و پلک‌های خود پرایمر زده تا آرایش خود را برای تمام طول روز دست نخورده نگه دارید. اگر زیر چشم‌های خود هاله تیره دارید، مقداری کانسیلر به آن ناحیه زده و سپس آن را با پودر فیکس کنید.  

زدن کانسیلر زیر چشم و پخش کردن آن با براش

2. آرایش کردن چین پلک

برای زدن سایه روی چین پلک خود از براشی استفاده کنید که موهای بلند دارد، نرم و برای محو کردن مناسب است. براش را از گوشه بیرونی به گوشه داخلی چشم خود به صورت کامل حرکت دهید. سایه چشم را محو کنید تا آرایش چشمی اسموکی و یک دست داشته باشید.

زدن سایه پشت پلک

3. حرکت به سمت گوشه بیرونی چشم

برای زدن سایه تیره‌تر روی گوشه بیرونی چشم خود از براشی کوچکی استفاده کنید که مخصوص محو کردن باشد. ترفند این است که سایه چشم را آرام به قسمت پایین بزنید تا سایه زیر چین پلک شما باقی بماند. سپس، با براشی تمیز روی سایه چشم چین پلک رفته تا رنگ آن را محو کرده و خط واضح میان آنها را از بین ببرید.

زدن سایه تیره‌‌تر گوشه بیرونی چشم

4. نوبت گوشه داخلی چشم شده است

جهت دادن بُعد و جلوه به آرایش چشم، کمی عمق به گوشه داخلی چشم می‌دهیم. مداد ابرو خود را برداشته و مقداری از همان رنگ سایه چشم را برای گوشه داخلی چشم خود استفاده کنید. سایه گوشه داخلی چشم باید به اندازه گوشه بیرونی تیره باشد.

  • نکته: برای داشتن هایلایتی ملایم، می‌توانید یک سایه چشم روشن و مات را با براشی نرم روی استخوان ابرو خود بزنید. همین کار کوچک به شما کمک خواهد کرد تا هر گونه خط واضح و مشخصی را محو کنید.

زدن سایه تیره‌ گوشه داخلی چشم

5. درست کردن هاله

نوبت پرداختن به ستاره مجلس است که چیزی نیست جز سایه چشم هایلایت! برای زدن سایه چشمی با رنگ براق و روشن‌تر (سایه اکلیلی یا متالیک هم مناسب است) به وسط پلک خود به گونه‌ای که توسط سایه چشم تیره‌تر گوشه بیرونی و درونی چشم احاطه شده باشد، باید از براش سایه‌ای کوچک استفاده کنید. اگر براش خود را مرطوب کنید، از ریخته شدن سایه جلوگیری کرده و همچنین مواد آن در آخر ظاهر بهتری خواهد داشت.

  • نکته: فراموش نکنید که باید آن قسمت‌هایی که سایه چشم هایلایت به سایه تیره‌تر می‌رسد را محو کنید تا سایه چشم شما به صورت طبیعی تغییر رنگ دهد.

زدن سایه چشم براق وسط پلک

6. لمس نهایی

برای کشیدن خطی ظریف روی خط مژه بالایی و پایینی خود با خط چشم ژلی، از براشی کوچک و زاویه‌دار استفاده کنید. برای داشتن آرایش چشمی غلیظ‌تر و مشخص کرن مژه‌های از مژه مصنوعی استفاده کنید. آرایش کردن ابروهای را فراموش نکنید! به یاد داشته باشید که ابروهای مرتب و آرایش شدن هر میکاپ چشمی را ده برابر بهتر می‌کند.

  • نکته: کمی از همان سایه چشم هایلایتر برای گوشه داخلی چشم خود استفاده کنید تا به درخشان شدن نگاه شما و گرفته به نظر نیامدن چشمانتان کمک کنید.

کشیدن خط چشم- گذاشتن مژه مصنوعی- زدن سایه زیر چشم

این هم میکاپ کامل شده!

میکاپ صورت- اسپری کردن فیکساتور روی صورت


نکات


  • در انجام ترند سایه چشم هاله‌ای ماهر شوید. 
  • آرایش هاله‌ای به زیبایی می‌تواند چشمان آسیایی یا تک پلکی را باز کند. هرچند، در برای این نوع چشم‌های بهتر است از سایه خیلی تیره برای گوشه داخلی چشم استفاده نشود.
  • اگر چشمان شما نزدیک به یکدیگر است، از تضاد رنگی زیاد خودداری کنید زیرا اینکار باعث می‌شود تا چشمان شما حتی نزدیک‌تر به یکدیگر به نظر برسند.
  • انجام دادن آرایش چشم هاله‌ای برای پلک‌های افتاده می‌تواند کار بسیار سختی باشد اما این بدان معنی نیست که نمی‌توانید آن را امتحان کنید. شما همیشه می‌توانید این مدل آرایش با فرم چشم‌های خود تطبیق دهید.
  • چشم‌های گرد با این مدل آرایش حتی ممکن است گردتر هم به نظر برسند. به این مسئله دقت کافی داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید از رنگ‌های تیره‌تر یا روشن‌تر برای این آرایش استفاده کنید، باید باقی آرایش زمینه و لب‌ها را ساده نگه دارید.

بیشتر بخوانید: آرایش چشم هاله، ترندی جدید برای درخشیدن

مطالب مرتبط