خطرات استفاده از گن ساعت شنی را جدی بگیرید

خطرات استفاده از گن ساعت شنی را جدی بگیرید

15 شهریور 1399

این روزها خیلی در مورد گن ساعت شنی می‌شنویم و حتی سلبریتی‌های مانند کیم کاردشیان به کارایی آن ایمان قلبی دارند. این نوع گن‌ها با استفاده از پارچه و ساختاری محکم کمر را جمع و فشرده می‌کنند. ایده پشت استفاده از این نوع گن این است که استفاده مداوم از آن می‌تواند به کاهش اندازه دور کمر شما کمک کند. هرچند، بسیاری از جوامع پزشکی به دلیل خطرات احتمالی همراه با گن ساعت شنی، استفاده از آن را توصیه نمی‌کنند. در این مقاله به بررسی چند خطر گن ساعت شنی پرداختیم که شما قبل از تصمیم گیری برای استفاده از آن باید در مورد آنها اطلاعات داشته باشید.

1. ریفلاکس اسید

مشکل ریفلاکس اسید معده دردناک و مزمن است، هنگامی که اسید صفرا یا معده بالا می‌آید و وارد لوله مری می‌شود، آن قسمت را تحریک می‌کند. گن‌های ساعت شنی قسمت وسطی بالاتنه را فشرده کرده و معده شما را بالاتر می‌آوردند، که منجر به سوء هاضمه و سوزش سر دل می‌شود. همین مسئله می‌تواند باعث درد و احساس ناراحتی همراه با اسید معده شود. ریفلاکس مکرر اسید معده می‌تواند مشکلات جسمی جدی‌تری را ایجاد کند و با تاثیر گذاشتن روی مری آسیب‌های جدی به آن وارد ‌کند.

2. کبودی

از آنجایی که گن ساعت شنی بدن شما را فشرده می‌کند، به دلیل وجود استخوان‌ها در بدن ممکن است آثار کبودی روی آن ناحیه ببینید. برخلاف کبودی های معمولی، کوفتگی ناشی از استخوان بسیار طولانی‌تر و به طور قابل توجهی دردناک‌تر است. استفاده از گن ساعت شنی عملاً برای کودکان و نوجوانانی که استخوان آنها هنوز کاملاً شکل نگرفته است، مضر است. گن ساعت شنی می‌تواند بر توسعه ساختار خود استخوان تأثیر بگذارد و منجر به مشکلات سلامتی مادام‌العمر شود.

3. آسیب به اندام‌های بدن

استفاده طولانی از گن ساعت شنی می‌تواند اندام شما را جابجا کرده و آسیب دائمی ایجاد کند. این گن‌ها فشار ناخواسته و اضافی به قسمت میانی بدن شما وارد کرده و جریان اکسیژن و خون را به اندام‌های حیاتی محدود می‌کنند. انسداد اندام‌های شکمی مانند کلیه، کبد و روده شما می‌تواند از عملکرد مناسب آنها جلوگیری کند.

همچنین از آنجا که اندام‌ها به سمت بالا هل داده می‌شوند، ظرفیت ریه کاهش می‌یابد. سفتی بیش از حد ناشی از پوشیدن یک گن ساعت شنی باعث تنفس دشوار و سخت شده و حتی ممکن است باعث بیهوش شدن شما شود.


حرف آخر


هنگامی که گن ساعت شنی می‌پوشید ممکن است لاغر به نظر برسید، اما ممکن است تأثیر بادوام و طولانی مدت بر اندازه کمر شما نداشته باشد. آنها می‌توانند باعث ناراحتی شدید و حتی منجر به تعدادی از خطرات جدی برای سلامتی شما شوند. اگر به دنبال بدست آوردن کمر و شکمی باریک هستید، بهترین کار این است که عضلات معده خود را با انجام تمریناتی مثل انواع کرانچ و پلانک ورزیده کنید. خطرات استفاده از گن ساعت شنی مطمئناً از مزایای آن بیشتر است، همچنین این گن راه حلی سریع برای مشکلات تناسب نیست.

بیشتر بخوانید: چگونه در عرض یک ماه شکم‌تان را تخت کنید؟

مطالب مرتبط