انتخاب رنگ موی مناسب برای چشمان قهوه‌ای

انتخاب رنگ موی مناسب برای چشمان قهوه‌ای

10 اسفند 1401

برای داشتن ظاهری متعادل، رنگ چشم، رنگ پوست و رنگ موهای شما باید هماهنگ باشد. زیبایی چشم‌های قهوه‌ای اغلب نادیده گرفته می‌شود. در واقع، با رنگ موی مناسب، چشم‌های قهوه‌ای کلاسیک شما می‌توانند ته مایه سبز یا طلایی داشته باشند!
آیا نمی‌دانید بهترین رنگ مو برای چشم‌های قهوه‌ای کدام است؟ چشم‌ها گذرگاهی به روح یک فرد هستند و اولین ویژگی صورت هستند که اکثر ما متوجه آن می‌شویم. خیلی‌ها رویای داشتن آن لحظه دوست داشتنی عالی را در سر می‌پرورانند، جایی که از آن طرف اتاق به چشمان یک غریبه خیره می‌شوید و این یک عشق در نگاه اول است. اما تصور کنید که آن لحظه به خاطر رنگ موی نامناسب خراب شود! برخی از رنگ های مو چشم‌های قهوه‌ای را پر جنب و جوش و جذاب می‌کند.
قبل از شروع
اگر موهای شما به طور طبیعی تیره است و می‌خواهید آن‌ها را برای تکمیل چشم‌های قهوه‌ای خود روشن کنید، چندین جلسه سفید کردن را به همراه خواهد داشت. بین جلسات یک هفته فاصله و رطوبت بیشتری به موهای دکلره خود بدهید. این به موهای شما کمک می‌کند تا از آسیب به حالت اول برسند.
رنگ پوست خنثی و چشم‌های قهوه‌ای فضای بیشتری برای امتحان رنگ‌های موی پر جنب و جوش و درخشان دارند. آمبره‌های دو رنگ با رنگ‌های پوست روشن و ته رنگ‌های گرم با چشم‌های قهوه‌ای بهترین کار را دارند. رنگ موی مناسب می‌تواند چشمان شما را مانند یک استخر شکلات تیره، جنگلی با رنگ سبز یا چوب با جرقه‌های آتش نارنجی جلوه دهد. بنابراین، به پایین بروید و بررسی کنید که کدام رنگ مو با چشم‌های قهوه‌ای بهتر عمل می‌کند!


چگونه رنگ موی مناسب را انتخاب کنیم


هنگام انتخاب رنگ مو باید رنگ پوست سطحی، رنگ چشم و ته رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. این رنگ موهای درخشان را که کاملاً آن چشم ها را تقویت می‌کند، بررسی کنید!

I. رنگ چشم خود را در نظر بگیرید

رنگ چشم شما قهوه‌ای روشن است یا قهوه‌ای تیره؟ فندقی با ته رنگ سبز است یا قرمز؟ تعیین رنگ دقیق چشم‌تان می‌تواند به شما کمک کند رنگ مویی را انتخاب کنید که آن لکه‌های ظریف را برجسته کند و واقعاً بهترین را در چشمان شما نشان دهد.

  • چشمان عسلی

چشم‌های فندقی می‌توانند رنگ‌های قهوه‌ای و طلایی (که رنگ‌های گرم هستند) یا آبی و خاکستری (که رنگ‌های سرد هستند) داشته باشند. رنگ موهای تیره مانند قهوه‌ای تیره و مشکی باعث برجسته شدن چشم‌های فندقی می‌شود.

  • چشمان قهوه‌ای روشن و تیره
     

ابعاد قهوه‌ای تیره و هایلایت‌های سبزه یا کاراملی رنگ روشن را در چشمان قهوه‌ای نمایان می‌کند. اگر رنگ پوست گرمی دارید، رنگ‌های طلایی، زرد یا قرمز را امتحان کنید. رنگ پوست‌های سرد با چشم‌های قهوه‌ای باید رنگ‌‌های تند مانند بلوند سفید، خاکستری نقره‌ای و مشکی تند را امتحان کنید.

II. رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

در مورد رنگ پوست، منظور من فقط به رنگ پوست شما نیست که می‌تواند تیره، زیتونی، متوسط یا روشن باشد. پوست شما همچنین دارای ته رنگ‌های گرم، سرد یا خنثی است. هنگامی که ته رنگ خود را مشخص کردید، می‌توانید رنگ مویی را انتخاب کنید که مکمل رنگ پوست و همچنین چشمان شما باشد. راه‌های زیادی برای تشخیص ته رنگ وجود دارد که ساده‌ترین آن‌ها بررسی رگ است. اگر رگ‌های مچ دست شما سبز به نظر می‌رسند، ته رنگ گرمی دارید. اگر آن‌ها آبی به نظر می‌رسند، شما ته رنگ سردی دارید. اگر گاهی اوقات آبی و گاهی سبز به نظر می رسند، پس شما ته رنگ خنثی دارید.

III. رنگ موهای خود را در نظر بگیرید

تارهای مو طبیعی شما کلید انتخاب یک رنگ موی خوب هستند. اگر موهای تیره‌ای دارید، بهتر است به جای رنگ کردن موهایتان، هایلایت یا بالیاژ را در نظر بگیرید که می‌تواند منجر به آسیب و خشکی مو شود. اگر موهای روشنی دارید، رنگ کردن کل موهایتان آسان است. تضاد بین سایه روشن و تیره باعث برجسته شدن چشم‌های قهوه‌ای می‌شود.

IV. لباس‌های خود را در نظر بگیرید

ما لباس‌هایمان را بر اساس رنگ‌هایی انتخاب می‌کنیم که به نظرمان خوب است. اگر سایه های زرد، قرمز و طلایی به نظر شما عالی است، به سراغ سایه‌های کاراملی و هایلایت‌های بعد تیره بروید. اگر رنگ‌های آبی، خاکستری، نقره‌ای، سبز و بنفش برای شما عالی به نظر می‌رسند، به سراغ رنگ‌های تیره یا بلوند تیره مانند بلوند خاکستری یا مشکی بروید.
دانستنی‌ها:
آبی روشن مانند فیروزه‌ای کم رنگ، تضاد بسیار خوبی با قهوه‌ای کم رنگ ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، رنگ آبی تند مانند فیروزه‌ای یا سرولین می‌تواند چشمان قهوه‌ای تیره را تقویت کند.

V. آرایش خود را در نظر بگیرید

برای تشخیص اینکه چه رنگ مویی برای شما مناسب است، درک انتخاب‌های آرایش منظم و اینکه چگونه پوست شما را به نظر می‌رسانند، حیاتی است. اگر چشمان قهوه‌ای دارید، آرایش چشم دودی می‌تواند آن‌ها را واقعاً جذاب کند. استفاده از رنگ‌هایی مانند آبی یا سبز می‌تواند چشمان قهوه‌ای شما را برجسته کند.
دانستنی‌ها:
با استفاده از عینک پاستلی یا خط چشم سفید می‌توانید چشمان خود را درخشان‌تر نشان دهید. همچنین، اگر چشمان شما قهوه‌ای روشن است، ممکن است بخواهید رنگ‌های تیره‌تری را انتخاب کنید.


1. رنگ مو برای رنگ پوست روشن با چشمان قهوه‌ای


با رنگ ‌های کم‌رنگ، یافتن زیرسازی یا سایه‌های آرایش مناسب یک چالش است. اما شما به راحتی می‌توانید تمام رنگ‌های مو از بلوند تا سبزه را اسپرت کنید. سایه و رنگ چشم مناسب فاکتورهای کلیدی هستند.

رنگ مو را در نظر بگیرید

  • اگر ته رنگ گرمی دارید، به سراغ رنگ‌های بلوند عسلی، قهوه‌ای یا کاراملی بروید. موهای قهوه‌ای شکلاتی مکمل چشم‌های قهوه‌ای است.
  • سایه‌های پلاتین یخی با پوست روشن با رنگ سرد دست به دست می‌شود. برای روشن کردن رنگ چشم قهوه‌ای، هایلایت‌های قهوه‌ای و قرمز را انتخاب کنید.
  • اگر مقداری رنگ روی گونه‌های خود دارید، موهای مشکی گرافیتی را با سایه قهوه‌ای رنگ شده امتحان کنید تا با رنگ چهره شما تضاد داشته باشد و با رنگ چشم شما مطابقت داشته باشد.
  • سایه کرم بلوند با پوست روشن با ته رنگ‌های سرد و گرم هماهنگ می‌شود. ریشه‌های تیره یا هایلایت مسی کمی رنگ به آن اضافه می‌کند.

رنگ مو برای جلوگیری از

  • از سایه‌های رنگ موی طلایی خودداری کنید، زیرا آن‌ها شما را رنگ پریده‌تر نشان می‌دهند.
  • اگر ته رنگ سردی دارید، از رنگ‌های متضاد عمیق مانند جت سیاه خودداری کنید.
  • قرمزها و نارنجی‌های روشن می‌توانند شما را خسته به نظر برسانند.

2. رنگ مو برای پوست‌های گرم با چشم‌های قهوه‌ای


رنگ‌های خاکی روی پوست‌های گرم باورنکردنی به نظر می‌رسند. جلوی آینه بایستید و تکه‌های کوچک کاغذهای زرد، طلایی و قرمز را نزدیک صورت خود نگه دارید. اگر این رنگ‌ها در کنار رنگ پوست شما خوب به نظر می‌رسند، رنگ پوست گرمی دارید.

رنگ مو را در نظر بگیرید

  • موهای سبزه با هایلایت‌های روشن واقعاً آن چشم‌های قهوه‌ای را به پوست گرم شما تبدیل می‌کند.
  • هایلایت قهوه یا کارامل را امتحان کنید. این رنگ‌های قهوه‌ای روشن دارای ته رنگی کمی بلوند هستند که حس برونند ایجاد می‌کند. این ترکیب واقعاً می تواند تمرکز را به چشم‌های قهوه‌ای جلب کند.
  • اگر پوست گرمی دارید، هایلایت‌های بلوند طلایی روی موهای تیره واقعاً می‌تواند شما را درخشان کند. سایر سایه‌های بلوند خاکی تیره مانند عسلی، بلوند توت‌فرنگی تیره و بلوند قهوه‌ای را امتحان کنید.
  • اگر واقعاً می‌خواهید تند شوید، ترکیب نمک و فلفل را امتحان کنید یا یک سایه قرمز یا نارنجی انتخاب کنید.

رنگ مو برای جلوگیری از

  • از رنگ‌های سرد روی پوست گرم خودداری کنید. از آبی‌های روشن، بنفش و سبز دوری کنید. اگر واقعاً می‌خواهید این سایه‌ها را امتحان کنید، با یک آرایشگر مشورت کنید.
  • رنگ‌‌هایی مانند مسی می‌توانند پوست شما را گرم به نظر برسانند، بنابراین از آن‌ها دوری کنید.

3. رنگ مو برای رنگ پوست سرد با چشمان قهوه‌ای


آیا به راحتی آفتاب سوخته می‌شوید یا برنزه می‌شوید؟ اگر وقتی زیر نور خورشید قرار می‌گیرید پوست شما می‌سوزد و صورتی یا قرمز می شود، پوستی سرد دارید. رنگ‌های ملیح و تند در رنگ‌های سرد واقعاً خوب به نظر می‌رسند.

رنگ مو را در نظر بگیرید

  • رنگ‌های روشن مانند خاکستری و بلوند پلاتینیومی با رنگ‌های پوستی سرد هماهنگ هستند.
  • به سراغ رنگ‌های تیره تند مانند قهوه‌ای تیره و مشکی تند بروید. این واقعاً چشمان قهوه‌ای شما را برجسته می‌کند.
  • اگر می‌خواهید رنگ‌های پرجنب‌و‌جوش را امتحان کنید، به سراغ سایه‌های پاستلی در رنگ‌های آبی، قرمز، صورتی، بنفش و سبز بروید.

رنگ مو برای جلوگیری از

  • به سراغ رنگ‌های قهوه‌ای طلایی نروید، زیرا رنگ‌های گرمی دارند و در برابر رنگ‌های سرد پوستی نامفهوم به نظر می‌رسند.
  • رنگ‌های نارنجی روشن ممکن است مناسب پوست سرد و چشم‌های قهوه‌ای شما نباشد.
  • رنگ‌هایی با رنگ‌های قرمز، شرابی و قهوه‌ای می‌توانند چشمان قهوه‌ای شما را برجسته کنند.

4. رنگ مو برای رنگ پوست خنثی با چشمان قهوه‌ای


اگر پوست خنثی دارید، تمام رنگ های مو به شما می‌آید. برخی از رنگ‌های خنثی تمایل دارند به سمت ته رنگ متمایل شوند، بنابراین برخی از رنگ‌ها ممکن است بهتر از بقیه روی پوست شما به نظر برسند. دیوانه‌وار امتحان کنید تا بفهمید کدام یک چشمان قهوه‌ای شما را درخشان می‌کند!


5. رنگ مو برای رنگ پوست روشن با چشمان قهوه‌ای


زنانی که پوست روشن دارند در بخش رنگ مو خوش شانس هستند زیرا تقریباً همه رنگ‌ها روی آن‌ها زیبا به نظر می‌رسند. با این حال، شما باید زیر و بم خود را بدانید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ‌های زیرین شما مطابقت داشته باشند، فوق‌العاده به نظر خواهید رسید.

رنگ مو را در نظر بگیرید

  • بلوند شنی، بلوند خاکستری، بلوند پلاتینی یاسی و آمبره آبی روشن روی پوست روشن عالی به نظر می‌رسند.
  • هایلایت‌های بلوند طلایی روی موهای قهوه‌ای متوسط، قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای، قهوه‌ای شکلاتی و بورگوندی عمیق با پوست روشن بسیار خوب است.

رنگ مو برای جلوگیری از

  • در حالی که طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای شما مناسب است، ممکن است چند رنگ وجود داشته باشد که مناسب شما نباشد. صحبت با یک آرایشگر می‌تواند به شما کمک کند آن رنگ‌ها را مشخص کنید.

6. رنگ مو برای رنگ پوست متوسط با چشمان قهوه‌ای


وقتی رنگ پوستی متوسط دارید، ته رنگ شما واقعاً اهمیت دارد. آمبره‌ای که با رنگ روشن انجام می‌شود در برابر پوست شما عالی به نظر می‌رسد. اگر به سمت روشن و متوسط متمایل هستید، می‌توانید رنگ‌های پاستیلی را امتحان کنید، اما اگر پوست متوسط تیره دارید، سایه‌های پاستلی ملایم را امتحان کنید.

رنگ مو را در نظر بگیرید

  • بنفش پاستلی و بلوند کثیف تیره روی پوست‌های با رنگ متوسط معجزه می‌کنند.
  • هایلایت‌های بلوند کثیف، کاراملی یا عسلی را روی موهای قهوه‌ای تیره امتحان کنید. کنتراست چشم‌های قهوه‌ای شما را نمایان می‌کند و لکه‌های طلایی آن‌ها را برجسته می‌کند.
  • رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای مسی را امتحان کنید. باعث درخشش پوست و درخشش چشمان شما می‌شود.
  • می‌توانید رنگ آلویی تیره را نیز امتحان کنید.

رنگ مو برای جلوگیری از

  • از رنگ موهای روشن مانند پلاتینیوم یا سایه‌های خاکستری خودداری کنید.
  • از سایه‌های زنجبیلی دوری کنید.

7. رنگ مو برای رنگ پوست زیتونی با چشمان قهوه‌ای


پوست زیتونی معمولاً به دلیل وجود برخی نکات زرد رنگ گرمتری دارد. تن‌های گرم و خاکی مانند بژ، خاکی و قهوه‌ای مکمل پوست زیتونی هستند.

رنگ مو را در نظر بگیرید

  • در نظر بگیرید که موهای خود را با رنگ خاکستری تیره با رنگ مو بنفش یا آبی روشن رنگ کنید.
  • رگه‌های قرمز یا شرابی را روی موهای قهوه‌ای تیره یا مشکی امتحان کنید تا چشم‌های قهوه‌ای شما در مرکز توجه قرار گیرند.
  • هایلایت‌های عسلی تیره کنتراست خوبی به چشم‌های قهوه‌ای می‌دهد.
  • سایه‌های خاکستری مانند بلوند خاکستری یا قهوه‌ای خاکستری را امتحان کنید.
  • رگه‌ها یا هایلایت‌های پاستلی را امتحان کنید. آن‌ها طراوت خوبی به موهای شما می‌بخشند.

رنگ مو برای جلوگیری از

  • از رنگ موی آبی و سبز دوری کنید زیرا ممکن است در برابر پوست زیتونی خیلی شدید به نظر برسند.
  • همین امر در مورد رنگ بنفش نیز صدق می‌کند.

8. رنگ مو برای رنگ پوست تیره با چشم قهوه‌ای


رنگ‌های تیره روی پوست‌های تیره واقعاً خوب عمل می‌کنند. رنگ‌های تیره را به رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ قهوه‌ای تیره عالی است و این رنگ پوست را به خوبی تکمیل می‌کند.

رنگ مو را در نظر بگیرید

  • ترکیبی از قهوه‌ای روشن و تیره را انتخاب کنید. شما ظاهری با ابعاد قهوه‌ای تیره زیبا خواهید داشت.
  • هایلایت‌های کاراملی، قهوه و تافی را روی موهای قهوه‌ای روشن امتحان کنید.
  • رنگ موی قرمز شرابی، قرمز تیره و هایلایت‌های آلویی عمیق واقعاً می‌توانند رگه‌هایی از قرمز را در چشمان قهوه‌ای شما نشان دهند.
  • قهوه‌ای تیره یک رنگ موی عالی برای پوست‌های تیره و چشم‌های قهوه‌ای است.
  • سایه‌های پاستلی از رنگ‌های روشن (ترجیحا صورتی و آبی) را امتحان کنید تا کمی شادابی به ظاهرتان ببخشید.

رنگ مو برای جلوگیری از

  • موهای خود را کاملاً قرمز، نارنجی، زرد، بنفش، آبی یا سبز رنگ نکنید. این سایه‌ها می‌توانند پوست شما را کدر نشان دهند.

نحوه انتخاب رنگ موی مناسب برای چشمان قهوه‌ای


قهوه‌ای یکی از رایج‌ترین رنگ‌های چشم در جهان است. اما چیزی که نمی‌دانید این است که رنگ موی مناسب می‌تواند تغییرات زیادی در ظاهر شما ایجاد کند. سایه مناسب بلوند یا قرمز می تواند قهوه‌ای زیبا را در چشمان شما نمایان کند. ما یک راهنمای جامع برای کمک به شما در انتخاب رنگ موی مناسب برای چشمان خود ایجاد کرده‌ایم.
اگر چشمان قهوه‌ای دارید، از قبل خوشبخت هستید. و اگر رنگ مناسبی به موهای خود اضافه کنید، بسته به رنگ زیبای چشمانتان، ظاهر شما را به سطح دیگری می‌برد. بنابراین، نحوه انتخاب رنگ موی مناسب برای چشم‌های قهوه‌ای را از این مقاله یاد بگیرید و به ظاهر خود دگرگونی تازه و زیبایی ببخشید. البته، هنگام انتخاب رنگ مو، باید رنگ پوست خود را نیز در نظر بگیرید. اکنون، زمانی که به موهای خود رنگ مکمل کاملی دادید، آماده شوید تا تمام قلب‌ها را بدزدد.


سوالات متداول


چه رنگ موی جذاب‌تر است؟
این بستگی به ته رنگ پوست و سایه رنگ چشم شما دارد. برای سایه‌های گرم‌تر مانند چشم‌های قهوه‌ای روشن، رنگ‌های گرم‌تر مانند موهای بلوند قهوه‌ای یا طلایی عالی به نظر می‌رسند. برای سایه‌های سردتر مانند چشم‌های قهوه‌ای تیره، رنگ‌های سردتر مانند بلوند خاکستری یا بورگوندی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند. بسته به اینکه چشمان شما به کدام رنگ متمایل می‌شود، می‌توانید رنگ‌های گرم یا سرد را برای چشم‌های قهوه‌ای و فندقی متوسط انتخاب کنید.
آیا موهای روشن یا موهای تیره شما را جوان‌تر نشان می‌دهد؟
رنگ‌های تیره‌تر باعث می‌شوند که شکل‌های خشن صورت و خطوط صورت مانند چین و چروک برجسته شود، به خصوص اگر پوست بالغی دارید. همانطور که بزرگتر می‌شوید، انتخاب رنگ‌های روشن مانند سایه‌های روشن و فانتزی، خطوط صورت شما را تشدید می‌کند. اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید، سایه‌های قهوه‌ای روشن و رنگ‌های بلوند سردتر شما را جوان‌تر نشان می‌دهند. می‌توانید سایه‌های پاستلی ظریف را انتخاب کنید یا به سایه‌های خاکستری تکیه دهید تا چشم‌های قهوه‌ای خود را برجسته کنید.
چشم قهوه‌ای گرم است یا سرد؟
چشم‌های قهوه‌ای تیره رنگ سرد و چشم‌های قهوه‌ای روشن رنگ گرم دارند. چشم‌های فندقی با لکه‌های طلایی گرم‌تر به نظر می‌رسند، در حالی که چشم‌های فندقی با لکه‌های خاکستری یا سبز رنگ سرد به نظر می‌رسند.
آیا چشمان قهوه‌ای روشن نادر است؟
چشم‌های قهوه‌ای یکی از رایج‌ترین رنگ‌های چشم در جهان است. مردم آفریقا و آسیا بیشتر با چشمان قهوه‌ای متولد می‌شوند. چشم‌های فندقی و کهربایی کمتر دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 30 رنگ موی دورنگ ترند سال 2023

مطالب مرتبط