آیا قبل از رنگ کردن، باید موهایمان را بشوییم؟

آیا قبل از رنگ کردن، باید موهایمان را بشوییم؟

25 تیر 1399

شاید تا الان متوجه نشده باشید اما برای داشتن رنگ موی رویایی خود کارهایی که باید انجام دهید، بیشتر آن چیزی است که فکر می‌کنید. مثلاٌ برای شروع، آیا باید قبل از رنگ کردن موهای خود را بشویید؟ احتمالاً شما قبلاً درباره این موضوع شنیده‌اید اما آیا آنها تنها حرف‌های بی‌پایه و اساس خانم‌های تو آرایشگاه است؟ یا ارزش باور کردن را دارد؟ این سوال ساده می‌تواند در واقع می‌تواند تاثیری زیادی روی نحوه رنگ گرفتن مو و اینکه شما در آخر از نتیجه رنگ موی خود راضی باشید یا نه بگذارد. بنابراین ما از کیتی کالت، هیر استایلیست حرفه‌ای برند لورال، خواستیم تا حقیقت را به ما بگوید. در همینجا باید به شما بگوییم که همیشه لازم نیست قبل از رنگ کردن موهای خود را بشویید در واقع اینکار بستگی به شرایط موی شما و رنگی انتخابی شما دارد. آیا شما این نکته را می‌دانستید؟ من که نمی‌دانستم. در ادامه مقاله بیشتر در مورد ارتباط رنگ مو و شستن مو صحبت خواهیم کرد، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


آیا قبل از رنگ کردن موهایم در سالن زیبایی باید موهایم را بشوییم؟


یکی از مزایای شستن موها (البته جز اینکه دیگر مو شستنی در کار نیست)، این است که چند روز طول کشیده است تا روغن (مرسوم به چربی) در کف سرتان تشکیل شده شود و بنابراین، از نظر تئوری، به محافظت پوست سر در مقابل تحریکات ناشی از رنگ مو کمک می‌کند. اما در واقع مورد ذکر شده در بالا تنها مقداری درست است و این در واقع بستگی به خدمات رنگی دارد که به دنبال آن هستید. درحالی که شامپوهای معمولی واقعاً تغییری در رنگ گرفتن ریشه مو ایجاد نمی‌کنند، اما کالت هشدار می‌دهد که اگر شما در حال استفاده از شامپوهای رنگساژ با تناژدار هستید، آنها می‌تواند روی نتیجه کلی و رنگ موی شما تاثیر بگذارند.

برای موهای روشن‌تر

برای کسانی که موهای رنگ شده روشن دارند، موی کثیف به این معنا است که که رنگ موهای شما در واقع یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ واقعی خود دیده خواهد شد. در حالی که هیر استایلیست‌ها به این افراد پیشنهاد می‌کنند تا در طول هفته موهای خود را کم بشویند تا موهای سالم‌تری داشته باشند اما قبل از اینکه به سالن زیباییی بروید باید موهای خود را بشویید. در غیر این صورت هیر استایلیست نمی‌تواند رنگ و بافت واقعی موهای شما را ببینید و ممکن است نتواند موهایتان را آن رنگی دربیاورد که واقعاً می‌خواهید.

برای موهای تیره‌تر

برای موهای تیره هم قضیه بالا صادق است. کالت می‌گوید: «هرگاه که می‌خواهید موهایتان را رنگ تیره کنید یا از میان آنها لولایت در بیاورید، موی تمیز به آرایشگر کمک می‌کند تا رنگ موی واقعی شما را ببینید. این امر به رنگ‌کار شما کمک می‌کند تا هنگام تصمیم گرفتن در مورد رنگ مناسب برای موهای شما، بهترین درجه رنگ مو را انتخاب کند. مهم است که بدانید موی تازه شسته شده به معنای چکیدن آب از موها نیست. کارلت هشدار می‌دهد که با موهای خیس یا نم‌دار به سالن زیبایی نروید. بیشتر رنگ‌ها باید روی موی خشک زده شوند و خشک کردن موها در ابتدای جلسه رنگ می‌تواند باعث هدر رفتن وقت شما یا حتی هزینه بیشتر شود!

برای دکلره کردن

هر کسی هدف خاصی از رنگ کردن موهایش دارد. پس بر اساس هدف خودتان از رنگ کردن مو، به درستی آماده شوید. برای داشتن رنگ موی بلوند روشن یا رنگ موهای فانتزی که به میزان زیادی از دکلره کردن احتیاج دارند، شما می‌توانید از یک یا دوبار شستن مو قبل از رفتن به سالن زیبایی خودداری کنید. در حالی که کالت می‌گوید که دلکره نباید پوست سر شما را تحریک کند، پس مشکلی ندارد اگر اجازه دهید تا چربی در کف سر به مدت یک یا دو روز تجمع کند او توضیح می‌دهد: "با اقدامات پیشگیرانه صحیح، سوزش پوست سر مسئله نگران کننده‌ای نیست، اما من توصیه می‌کنم چند روز صبر کنید و موهایتان را نشویید تا پوست سر خود را با روغن‌های طبیعی تقویت کنید." به خاطر داشته باشید که بحث «شستن یا نشستن» مو واقعاً ارتباطی با روشن‌تر شدن مو ندارد، زیرا فرمول‌های شیمیایی بدون در نظر چربی مو دارای نتیجه مشابهی هستند. پس اگر می‌خواهید موهای خود را روشن‌تر کنید، می‌توانید اینکار را روی موهای چرب خود نیز انجام دهید.


نتیجه نهایی


ما واقعا دوست داریم باور کنیم که تمام جلسه‌های رنگ مو بدون هیچ دردسری تمام می‌شوند اما واقعیت این است که گاهی شرایط اینگونه پیش نمی‌رود. اگر تمام اقدامات لازم بعد از رنگ کردن را برای موهایتان انجام دادید اما هنوز هم از رنگ مو خود راضی نیستید در مورد آن با رنگ‌کار خود صحبت کنید. شما باید از نتیجه نهایی رنگ موی خود راضی باشید و اگر نیستید، هنوز انتخاب‌هایی وجود دارد. اگر از رنگ موی خود راضی نیستید، در مورد آن با رنگ‌کار خود روراست باشد و می‌دانیم که گفتن این حرف از عمل کردن به آن راحت‌تر است. احتمال دارد که هیر استایلیست شما بتواند با ایجاد اصلاحات کمی در رنگ، همان رنگ موی دلخواهتان را به شما بدهد.


قدم نهایی


کالت پیشنهاد می‌کند که به عنوان قدمی نهایی برای داشتن رنگ موی مورد علاقه خود، اصلاحات رنگ موهایتان را در سالن زیبایی انجام دهید. او می‌گوید: «من خودم دوست دارم روند رنگ کردن موهایم را محصول حرفه‌ای لورال a L’Oréal Professionnel Serie Expert Vitamino A-OX Powermix به پایان برسانم که روشی درمانی برای انجام دادن در سالن‌های زیبایی است و برای مشتریان با نیازهای منحصر به فرد طراحی شده است.» اما در مورد شستن موهایتان بعد از رنگ کردن، صرف نظر از اینکه موهایتان را روشن کرده‌اید یا تیره، هیچ مشکلی ندارد (در واقع توصیه می‌شود) که تا چند روز موهای خود را نشویید. اینگونه به رنگ موهای جدید خود وقت بیشتری برای جذب و اکسید شدن می‎دهید و به موهای طبیعی خود اجازه می‌دهید تا روغن درون خود را بازسازی کنند.

بیشتر بخوانید: 9 ترفند هوشمندانه برای رنگ کردن مو در خانه

مطالب مرتبط