فواید و عوارض جانبی موسین حلزون برای پوست

فواید و عوارض جانبی موسین حلزون برای پوست

01 اسفند 1401

همه به دنبال نوآوری بزرگ بعدی در مراقبت از پوست با مزایای متعدد هستند. آیا تا به حال به استفاده از موسین حلزون برای مراقبت از پوست فکر کرده‌اید؟ این ماده‌ای است که در سال‌های اخیر جذابیت زیادی پیدا کرده است. در صنعت زیبایی گفته می‌شود که موسین حلزون یک محصول مفید است و از حلزون گرفته شده است. اگرچه ممکن است منزجر کننده به نظر برسد، اما دلیلی وجود دارد که ادعا می‌شود این اسلایم پوست زیبایی به شما می‌دهد. این رنگ پوست، بافت و رطوبت را بهبود می‌بخشد. این مقاله را بخوانید تا با موسین حلزون و نحوه استفاده از آن برای پوست خود آشنا شوید. به خواندن ادامه دهید!


مواد تشکیل‌دهنده موسین حلزون را بشناسید


مایعی شفاف، لزج و چسبناک که توسط حلزون‌ها ترشح می‌شود.

فواید آن چیست؟

ادعا می‌شود که پوست را آبرسانی می‌کند، التیام می‌بخشد و روشن می‌کند و در عین حال پیری پوست را کاهش می‌دهد.

چه کسی می‌تواند از آن استفاده کند؟

هر کسی می‌تواند از موسین حلزون استفاده کند، به خصوص آن‌هایی که پوست خشک، زخمی یا رنگدانه دارند.

چند وقت یکبار می‌توانید از آن استفاده کنید؟

می‌توان از آن هر روز استفاده کرد. برای پوست‌های حساس هفته‌ای یک یا دو بار از آن استفاده کنید.
احتیاط
برای بررسی عوارض جانبی، پچ تست 24 ساعته را انجام دهید.
توجه داشته باشید که موارد فوق یک فرآیند تولید کلی است و هر برند ممکن است روش‌های استخراج و فیلتراسیون متفاوتی داشته باشد. این فرآیند همچنین نام فیلتر ترشح حلزون (SSF) را به آن می‌دهد که در پشت اکثر محصولات آن لیست شده است.
دانستنی
انسان‌ها از دوران پریکلس یا یونان کلاسیک از حلزون استفاده کرده‌اند. گفته می‌شود که بقراط از شیر ترش و حلزون‌های له شده برای درمان التهاب پوست استفاده می‌کرده است.
حالا بیایید به مهم‌ترین سوال پاسخ دهیم.

موسین حلزون چقدر ایمن است؟

با توجه به افزایش استفاده از موسین حلزون برای پوست در چند سال گذشته، به ندرت گزارشی از عوارض جانبی گزارش شده است. اما، به خاطر داشته باشید که تحقیقات هنوز روی این ماده در حال انجام است.
برای استفاده منظم، موسین حلزون کاملا بی‌خطر است. با این حال، برای مؤثر بودن باید از ترشح خاصی از حلزون‌ها استفاده کنید. حلزون‌ها انواع مختلفی ترشح می‌کنند. یک نوع بیشتر شبیه یک روان‌کننده عمل می‌کند تا به آن‌ها کمک کند بدون هیچ اصطکاک روی سطوح سر بخورند. نوع دیگری در هنگام اختلال در آن‌ها آزاد می‌شود، که بیشتر موسین از این طریق استخراج می‌شود. نوع حلزون مورد استفاده نیز مهم است. برای استفاده آرایشی، برندها ممکن است از انواع مختلفی از حلزون باغ استفاده کنند که برای استفاده بی‌خطر است.
اگر نگران پیامدهای اخلاقی هستید، نگران نباشید. هزاران برند تضمین می‌کنند که محصولات موسین حلزونی‌شان عاری از حیوان آزاری است. این بدان معنی است که حلزون ها هنگام استخراج و جمع آوری موسین خود به هیچ وجه آسیب نمی‌بینند. به لطف صنعت پررونق مراقبت از پوست کره، مردم در سرتاسر جهان به روند مراقبت از پوست خود توجه می‌کنند آخرین آن‌ها موسین حلزون است. در اینجا آمده است که چگونه این ماده جالب در بین علاقه‌مندان به مراقبت از پوست محبوبیت پیدا کرد.


ظهور موسین حلزون در مراقبت از پوست


در سال‌های اخیر، با فناوری‌های پیشرفته، روش‌های استخراج بهتر و کارآمدتر به وجود آمده است. علاوه بر این، فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست در حال حاضر سفارشی‌تر شده است، به همین دلیل است که تونرها، کرم‌ها، ماسک‌ها و غیره حلزون به بازار عرضه شده‌اند.
اینفلوئنسرهای زیبایی نیز با توصیه این محصول به فالوورهای خود برای دستیابی به پوستی بی‌عیب و نقص به افزایش ناگهانی این ماده کمک کرده‌اند. استفاده از موسین حلزون ادعاهایی را در مورد فواید مختلف به همراه داشته است که در زیر بررسی می‌شود. استفاده از حلزون در مراقبت از پوست در شیلی در دهه 1980 زمانی که پرورش‌دهندگان حلزون متوجه دست‌های صاف آن‌ها پس از مدیریت حلزون‌ها شدند، دوباره کشف شد. در آن زمان، برند شیلیایی Elicina اولین کرم حلزون حاوی 80 درصد موسین حلزون را معرفی کرد.


فواید استفاده از موسین حلزون


در اینجا برخی از مهم‌ترین فواید موسین حلزون برای پوست شما آورده شده است:

1. تولید کلاژن را بهبود می‌بخشد

یک مطالعه نشان داد که ترشحات حلزون می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند. این برای پوست شما عالی است، زیرا کلاژن پروتئینی است که به پوست شما کمک می‌کند قوی و انعطاف‌پذیر بماند. کلاژن همچنین خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ کرده و جراحات را التیام می‌بخشد. با این حال، مطالعات بیشتری برای تأیید اثر آن مورد نیاز است.
طبق گفته متخصصان پوست، اگرچه چند مطالعه آزمایشگاهی برخی از اثرات ژل حلزون را بر روی کشت‌های سلولی نشان داده‌اند، اما مطالعات بالینی بسیار اندک است. هنوز نیاز به تأیید وجود دارد که تأثیرات در کشت سلولی درخشنده است و باعث افزایش تولید الیاف کلاژن و الاستین می‌شود که مربوط به انسان زنده است.

2. پوست را آبرسانی می‌کند

پوست خوب هیدراته شده نشانه سلامت پوست است! به دلایل زیادی، پوست شما ممکن است توانایی خود را برای حفظ رطوبت مطلوب از دست بدهد. این می‌تواند به دلیل سن، لایه‌برداری بیش از حد، عدم تعادل هورمونی و غیره باشد.
مشکل پوست کم آب این است که می‌تواند به سرعت آب خود را از دست بدهد، که به آن از دست دادن آب از طریق اپیدرمی (TEWL) نیز گفته می‌شود. موسین حلزون به دلیل مواد شیمیایی خاصی که در آن وجود دارد به نام گلیکوزامینوگلیکان‌ها (GAG) می‌تواند با این مشکل مقابله کند. آن‌ها مزایای مرطوب‌کنندگی زیادی دارند زیرا مولکول‌های آن‌ها آب را جذب می‌کنند. بنابراین، آن‌ها به مرطوب کردن پوست و چاق شدن آن کمک می‌کنند.

3. گردش سلولی پوست را افزایش می‌دهد

تجزیه و تحلیل اجزای موسین حلزون نشان داد که حاوی مقدار کمی اسید گلیکولیک است. اسید گلیکولیک یک عنصر عالی در گردش سلولی است زیرا پوست مرده را تجزیه می‌کند و به پوست تازه اجازه رشد می‌دهد. به زبان ساده، ممکن است به لایه‌برداری ملایم کمک کند و پوست شما را صاف‌تر و عاری از سلول‌های مرده کند.

4. رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد

دلیل اصلی ایجاد رنگدانه به دلیل ایجاد ملانین اضافی در برخی از نواحی پوست است. ملانین نوعی رنگدانه است که اشعه مضر UV خورشید را برای محافظت از پوست جذب می‌کند. هر چه ملانین در پوست بیشتر باشد، رنگ پوست عمیق‌تر می‌شود. به دلایل مختلف، بدن ممکن است بیش از حد آن را تولید کند و منجر به هایپرپیگمانتاسیون شود.
مشخص شد که موسین حلزون دارای خواص ضدملانوژنی است که مانع از تولید ملانین می‌شود. از این رو، ممکن است به کاهش ظاهر هیپرپیگمانتاسیون کمک کند. به گفته دکتر سانوسی عمر، متخصص پوست تأیید‌شده هیئت مدیره، «موسین همچنین غنی از پپتیدها است. پپتیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها به محو شدن هرگونه لکه تیره روی پوست کمک می‌کنند. به این موارد، کیفیت محافظت‌کننده نوری موسین حلزون را اضافه کنید و آن‌هایی که ترشح را به عنوان یک کرم مؤثر برای مبارزه با هایپرپیگمانتاسیون می‌دانند. این، همراه با توانایی آن در افزایش گردش سلولی، ممکن است در انجام کار بسیار مؤثر باشد!

5. جای زخم را کاهش می‌دهد

هنگامی که پوست شما زخم می‌شود، به دلیل کمبود کلاژن است که بخشی از پوست آسیب‌دیده را بازسازی می‌کند. اگر کلاژن کمتری وجود داشته باشد، پوست با شکاف‌هایی بازسازی می‌شود که منجر به زخم‌هایی مانند گودال می‌شود. اگر کلاژن اضافی وجود داشته باشد، پوست می‌تواند بیش از حد تشکیل شود و منجر به برآمدگی پوست در ناحیه آسیب دیده شود.
موسین حلزون می‌تواند به توانایی بازسازی پوست شما کمک کند. در مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، مشخص شد که ترمیم زخم‌ها را بهبود می‌بخشد و حتی روند را تسریع می‌کند. بنابراین اگر زخم دارید، مواد شیمیایی آن به شکل‌گیری مؤثر پیوندهای درون پوست شما کمک می‌کند. دکتر سانوسی عمر، متخصص پوست و متخصص پوست می‌افزاید: «اگرچه موسین حلزون برای زخم‌های آکنه و لکه‌های تیره بهترین است، اما به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، گاهی اوقات می‌تواند برای آکنه‌های فعال نیز مفید باشد. علاوه بر این اسیدهای موجود در آن باعث کاهش چربی اضافی می‌شود. هر چه روغن کمتری منافذ را مسدود کند، احتمال شکستگی کمتر است.
توجه داشته باشید که گزارش‌ها در مورد جای زخم موجود حداقل هستند و بیشتر مطالعات روی زخم‌ها انجام شده است. با این حال، شواهد حکایتی نشان می‌دهد که می‌تواند برای اسکار آکنه نیز مفید باشد.

6. خواص ضدپیری

با بالا رفتن سن، پوست شما قادر به تولید کلاژن و سایر مواد شیمیایی نیست که آن را هیدراته نگه می‌دارد و به نظر می‌رسد حجیم شود. به همین دلیل آسیب‌دیدگی و ایجاد چین و چروک آسان‌تر می‌شود.
مطالعه‌ای که با استفاده از کرم حاوی 80 درصد موسین حلزون انجام شد، نشان داد که مصرف‌کنندگان متوجه تفاوت قابل‌توجهی در ظاهر چین و چروک، قابلیت ارتجاعی پوست، تراکم پوستی و سفت شدن پوست در 4 هفته شدند. همچنین عصاره موسین حلزون به دلیل توانایی آن در تأمین آبرسانی به پوست، ممکن است به جلوگیری از چین و چروک‌های زودرس ناشی از خشکی پوست کمک کند. بلغم حلزون فواید زیبایی دارد، اما می‌تواند سلامت کلی پوست شما را نیز بهبود بخشد. بخوان تا یاد بگیری.


حفظ سلامت پوست با موسین حلزون


موسین حلزون به دلیل فواید آرایشی و بهداشتی شناخته شده است، به این معنی که هم کاربرد دارویی و هم آرایشی دارد. برخی از مزایای سلامت پوست این ماده عبارتند از:

1. از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند

ترشحات حلزون یک راه عالی برای تمیزتر نگه داشتن صورت و جلوگیری از رشد باکتری‌ها است. مطالعات نشان داده است که مخاط حلزون دارای خواص ضد‌باکتریایی است. این ممکن است به ویژه برای بهبود زخم‌ها و ضایعات مفید باشد.

2. خواص آنتی‌اکسیدانی

استرس اکسیداتیو نقش مهمی در آسیب پوست دارد. از این رو، متخصصان پوست معمولاً استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدان را برای پوست توصیه می‌کنند. این سرم‌ها با از بین بردن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از آسیب پوستی آن‌ها عمل می‌کنند. گزارش شده است که موسین حلزون دارای ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی است که ممکن است توانایی آن را برای بازسازی و التیام سلولی نیز افزایش دهد.

3. کاربردهای دارویی

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، موسین حلزون در حال حاضر در حال مطالعه و امتحان برای استفاده به عنوان چسب جراحی و برای ایجاد فرمول‌های چسبنده بافتی بهتر است. در کنار این، به دلیل خواص ترمیم‌کنندگی، چسبندگی و ضد‌میکروبی آن در درمان زخم‌های سوختگی استفاده شده است.
مطمئناً پس از خواندن در مورد فواید این ماده، باید مشتاق امتحان آن باشید. در زیر توضیحی درباره اضافه کردن موسین حلزون به روتین مراقبت از پوست شما آمده است.


نحوه استفاده از موسین حلزون


از آنجایی که عصاره موسین حلزون فرمولاسیون‌های مختلفی دارد، کلید استفاده مؤثر از آن در این است که آن را به کدام قسمت از برنامه روزانه خود اضافه می‌کنید.

  • اسانس

این باید بعد از تونر اما قبل از هر فرمولاسیون غلیظ‌تر استفاده شود. اسانس موسین حلزون را به آرامی روی پوست خود بزنید و بگذارید ته‌نشین شود تا کاملاً جذب شود. سپس، ادامه دهید و سایر مراحل روتین خود را انجام دهید.

  • سرم

از سرم موسین حلزون بعد از تونینگ و سایر درمان‌های مبتنی بر آب (مانند دستمال مرطوب گلیکولیک) استفاده کنید. مانند اسانس، آن را به آرامی روی پوست خود بمالید و قبل از ادامه روتین، صبر کنید تا جذب شود.

  • کرم رنگ

توجه داشته باشید که چه نوع فرمولاسیونی است. اگر کرم مبتنی بر آب است، اطمینان حاصل کنید که قبل از هر محصول روغنی از آن استفاده کنید. در غیر این صورت روی لایه روغن می‌نشیند و به پوست شما نمی‌رسد. فرمولاسیون مبتنی بر روغن می‌تواند به عنوان آخرین مرحله ادامه یابد. به این ترتیب، لایه‌های دیگر را نیز می‌بندید و هیدراتاسیون را قفل می‌کنید.

  • ماسک‌ها

بسته به علاقه خود می‌توانید هفته‌ای یکبار یا گاهی اوقات از ماسک‌های موسین حلزون استفاده کنید. حتماً قبل از استفاده از ماسک صورت خود را کاملاً تمیز کرده و خشک کنید. دستورالعمل‌های بالا روش کلی برای اعمال این فرمول‌ها هستند. با این حال، برای بهترین نتیجه، برچسب محصول خود را برای دستورالعمل‌های خاص برای استفاده بخوانید. اگر سعی دارید ایمنی کلی موسین حلزون را قبل از اضافه کردن آن به روتین مراقبت از پوست خود بسنجید، به برخی از عوارض جانبی آن که در زیر ذکر شده است توجه داشته باشید.


عوارض جانبی استفاده از موسین حلزون


همانطور که قبلاً ذکر شد، موسین حلزون هنوز نیاز به مطالعه بیشتر دارد. هنوز عوارض جانبی شناخته شده‌ای ندارد. با این حال، اگر آلرژی شناخته شده‌ای به حلزون‌ها یا به طور کلی نرم‌تنان دارید، باید از استفاده از مخاط حلزون خودداری کنید. صرف نظر از اینکه به حلزون‌ها حساسیت دارید یا خیر، توصیه می‌شود قبل از استفاده یک تست پچ انجام دهید. آن را روی قسمت کوچکی از ساعد خود بمالید و بگذارید 24 ساعت بماند. اگر هیچ واکنش نامطلوبی مشاهده نکردید، می‌توانید آن را به صورت خود بمالید.
موسین حلزون به تنهایی هیچ واکنش شناخته شده‌ای با مواد فعال مراقبت از پوست ندارد. اما، برخی از مواد افزوده شده ممکن است به محصول دیگری در روتین شما واکنش نشان دهند. این می‌تواند اثرات ناخواسته ایجاد کند و اثربخشی کلی فرمول را کاهش دهد. بنابراین، همیشه قبل از استفاده از یک محصول تحقیق کنید.


چه کسانی باید از موسین حلزون برای مراقبت از پوست استفاده کنند؟


استفاده از اسلایم حلزون روی صورت ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما به دلیل خواص ضدپیری و ترمیم‌کننده پوست، سال‌هاست که یکی از محبوب‌ترین اجزای محصولات زیبایی کره‌ای بوده است.
موسین حلزون یک محصول مفید در صنعت مراقبت از پوست است. به عنوان یک عنصر مشتق شده از حلزون، ممکن است منزجر‌کننده به نظر برسد، اما ادعا می‌کند که چندین فواید زیبایی دارد. استفاده از موسین حلزون برای مراقبت از پوست ممکن است بافت، رنگ و سطح آبرسانی پوست را بهبود بخشد. علاوه بر این، موسین حلزون می‌تواند تولید کلاژن را افزایش داده و گردش سلولی را افزایش دهد، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد و جای زخم را کاهش دهد. شما ممکن است موسین حلزون را در فرمول‌های مختلف مانند اسانس‌ها، سرم‌ها، کرم‌ها و ماسک‌ها دریافت کنید. اگرچه هنوز هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است، اما اگر به حلزون‌ها یا نرم‌تنان حساسیت دارید، ممکن است از مصرف آن اجتناب کنید.


سوالات متداول


آیا می‌توانید ویتامین C و موسین حلزون را مخلوط کنید؟
بله، می‌توانید ویتامین C را با موسین حلزون ترکیب کنید. ویتامین C تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. موسین حلزون به تغذیه و آبرسانی پوست کمک می‌کند.
آیا موسین حلزون همان اسید هیالورونیک است؟
نه، موسین حلزون و اسید هیالورونیک یکسان نیستند. موسین حلزون ترشحی است که از حلزون‌ها به دست می‌آید. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که توسط بدن انسان تولید می‌شود. با این حال، موسین حلزون حاوی اسید هیالورونیک است که به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند.
آیا موسین حلزون می تواند باعث ایجاد جوش های سرسفید شود؟
استفاده بیش از حد از موسین حلزون ممکن است منافذ شما را مسدود کند و باعث ایجاد جوش‌های سرسفید شود. اطمینان حاصل کنید که از فرمول سبک‌تر و مقدار مناسب برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ خود استفاده می‌کنید.
آیا ترشحات حلزون سمی است؟
نه، ترشحات حلزون سمی نیست. با این حال، کرم‌های موضعی ممکن است حاوی میکروارگانیسم‌هایی باشند که احتمالاً بیماری‌ها را منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 12 تونر خانگی برای پوست‌های چرب که می‌توانید در سال 2023 امتحان کنید

مطالب مرتبط