5 اسکراب خانگی ساده برای پوست‌های خشک

5 اسکراب خانگی ساده برای پوست‌های خشک

28 دی 1401

 

طیف گسترده‌ای از درمان‌های مراقبت از پوست و زیبایی برای خشکی پوست در بازار وجود دارد، اما هیچ چیز بهتر از اسکراب‌های خانگی برای پوست‌های خشک نیست. بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند از محصولات مراقبت از پوست خانگی استفاده کنند زیرا در هزینه و زمان صرفه جویی می‌کنند و نتایج عالی را بدست می‌آورند. آن‌ها همچنین حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی یا نگهدارنده نیستند. مهم‌تر از همه، شما آن‌ها را با دست خودتان با مواد طبیعی درست می‌کنید و به همین دلیل است که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.
اسکراب صورت بخشی ضروری از یک روال زیبایی است. تمام باقی مانده‌ها را از صورت شما پاک می‌کند و در عین حال سلامت، لطافت و جوانی را به آن باز می‌گرداند. اسکراب‌های روزانه‌ی زیادی برای پوست خشک وجود دارد، بنابراین ما لیستی از پنج مورد برتر را گردآوری کرده‌ایم. این اسکراب‌های خانگی نه تنها پوست شما را تمیز می‌کنند، بلکه از پوست شما نیز مراقبت می‌کنند. برای بررسی آن‌ها به پایین بروید!


اسکراب خانگی برای پوست‌های خشک


1. اسکراب پودر قهوه

تفاله قهوه برای احیای انواع پوست مفید است. آن‌ها برای پوست‌های خشک بسیار کارآمد عمل می‌کنند. این ساده‌ترین اسکراب صورت خانگی برای پوست‌های خشک است.
فقط کافی است مقداری دانه قهوه را آسیاب کنید. همچنین می‌توانید از تفاله‌های باقی مانده از قهوه صبح خود استفاده کنید. در 1 قاشق غذاخوری قهوه، 1 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و با حرکات دایره‌ای آن را ماساژ دهید. 4 تا 6 دقیقه اسکراب کنید. سپس آن را بشویید. صورت خود را خشک کنید. این به طور طبیعی پوست شما را با از بین بردن سلول‌های مرده از روی آن لایه برداری می‌کند و پوست را تازه و تمیز می‌کند. برای هیدراتاسیون و جلوگیری از تحریک، می‌توانید 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیز اضافه کنید تا نتیجه‌ای حتی بهتر داشته‌باشید.

2. اسکراب کرم پاک کننده و شکر

کمی آب ولرم روی صورت خود بپاشید. با استفاده از یک پارچه‌ی نرم، آن را به آرامی مالش دهید تا خشک شود. 1 قاشق غذاخوری کرم پاک کننده را در یک کاسه بریزید. 2 قاشق غذاخوری شکر ریز خرد شده به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست درست شود. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. آن را با حرکات دایره‌ای مالش دهید. سعی کنید خطوط کوچک، نقاط خشک و کناره‌های بینی را بپوشانید. از زدن آن روی چشم خودداری کنید. حالا یک دستمال نرم را با آب ولرم خیس کنید. اسکراب را با استفاده از دستمال شستشو از روی صورت خود پاک کنید. سپس آن را با آب بشویید. این اسکراب برای پوست‌های خشک صورت شما را شاداب می‌کند. پوست خود را با استفاده از یک حوله‌ی نرم خشک کنید.

3. اسکراب چای سبز و عسل

چای سبز به عنوان یک عامل ضد پیری برای پوست شما عمل می‌کند. می‌تواند به ترمیم بافت اسکار نیز کمک کند.
یک فنجان چای سبز دم کنید. 1 قاشق غذاخوری از آن را در یک کاسه بریزید. اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. 1 قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید. حالا 1 قاشق غذاخوری عسل داخل آن بریزید. کاملا مخلوط کنید. عسل خاصیت ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی بالایی دارد. این اسکراب را روی صورت خود بمالید. تمام صورت خود را با تمرکز روی نقاطی که خشک شده‌اند اسکراب کنید. با استفاده از یک دستمال آن را بردارید. صورت خود را با آب سرد بشویید.

4. اسکراب روغن نارگیل و لیمو

روغن نارگیل یک مقوی خوب برای پوست است در حالی که لیمو پوست شما را لایه برداری و نرم می‌کند. اسکراب‌های مبتنی بر روغن برای پوست‌های خشک مناسب‌ترین هستند.
½ فنجان روغن نارگیل مصرف کنید. اگر روغن نارگیل در دسترس نیست، می‌توانید از روغن زیتون یا روغن بادام به جای آن استفاده کنید، اما از استفاده از روغن بادام‌زمینی، روغن گیاهی یا روغن کانولا به شدت خودداری کنید. 2 قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را به این مخلوط اضافه کنید. این امر خاصیت پاک کنندگی این اسکراب را افزایش می‌دهد. آن را روی تمام صورت تازه شسته شده‌ی خود بمالید. سپس آن را با پاشیدن آب سرد روی صورت خود بشویید.

5. اسکراب غذای بادام

اگرچه غذای بادام در هر فروشگاهی موجود است، اما می‌توانید آن را به راحتی در خانه‌ی خود نیز درست کنید. فقط کافی است بادام خام را در غذاساز بریزید و آنقدر بپزید تا به یک غذای بادام ریز آسیاب شده تبدیل شود. حالا در 1 فنجان غذای بادام، ½ فنجان روغن بادام یا روغن زیتون اضافه کنید. چند قطره اسانس اضافه کنید. لیمو، اسطوخودوس، گل رز و سایر روغن‌های ضروری این اسکراب را خوشبوتر می‌کند. حالا آن را روی تمام صورتتان بمالید. مواظب باشید وارد چشمتان نشود. سپس آن را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

در حالی که اسکراب‌های خریداری شده در فروشگاه ممکن است بسیار راحت باشند و نیازی به درست کردن آن‌ها نباشد، هیچ چیز بهتر از یک اسکراب خانگی خوب نیست. این نه تنها با مواد بدون مواد شیمیایی غنی شده است، بلکه نسبتاً مقرون به صرفه است.
اسکراب بخش مهمی از هر روال مراقبت از پوست است. با این حال، اگر پوست خشکی دارید، بسیار مهم است. امروزه انواع مختلفی از اسکراب صورت در بازار موجود است. با این حال، اکثر آن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که به مرور زمان به پوست شما آسیب می‌رساند. اسکراب‌های ساخته شده در خانه با مواد طبیعی ایمن و ارزان هستند و می‌توانید مواد را متناسب با نیاز پوست خود تنظیم کنید. بنابراین، دستورالعمل‌های بالا را دنبال کنید تا بهترین اسکراب‌های خانگی روزانه برای پوست‌های خشک را بسازید.

 بیشتر بخوانید: 6 راه ساده برای درخشان کردن پوست در طول شب

مطالب مرتبط