چگونه تاتو روی بدنمان را بپوشانیم

چگونه تاتو روی بدنمان را بپوشانیم

29 آذر 1401

اگر  تاتو دارید، ممکن است گاهی اوقات بخواهید که آن را بپوشانید. برداشتن کامل  تاتو دائمی و پرهزینه است، اما راه‌های مختلفی برای پنهان کردن یا تغییر دائمی تاتو وجود دارد. اگر فقط برای موقعیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای نیاز به پوشاندن آن دارید، لباس، اکسسوری یا روکش‌های چسب مخصوص خالکوبی این کار را انجام دهید. اگر نیاز دارید  تاتو را بپوشانید که دیگر نمی‌خواهید، یا خالکوبی قدیمی که محو شده است، یک تاتوکار حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند آن را به چیزی جدید تبدیل کنید.


1. پوشاندن  تاتو با لباس و اکسسوری


 

پاک کردن تتو


برای پنهان کردن تاتوهای گردن و شانه، پیراهن های یقه بلند را انتخاب کنید. پیراهن‌های یقه‌دار، ژاکت‌های یقه اسکی و پیراهن‌های آستین بلند همگی برای پوشاندن تاتو‌ها در این مناطق استفاده می‌شوند. اگر هوا گرم است، یک کت سبک را روی یک پیراهن بپوشید.

پاک کردن تتو


موهای خود را حالت دهید تا به شما کمک کند تاتو را پنهان کنید. اگر موهایتان به اندازه کافی بلند است، آن‌ها را باز بگذارید تا تاتو خود را پنهان کنید. در غیر این صورت، یک پیراهن یا روسری یقه بلند، در ترکیب با موهای کوتاه‌تر، می‌تواند به طور مؤثری تاتو را بپوشاند.

پاک کردن تتو


برای پوشاندن تاتو‌های پا و مچ پا، شلوار، دامن یا جوراب شلواری بلند بپوشید. مطمئن شوید که شلوارتان به اندازه‌ای بلند باشد که خالکوبی را بپوشاند، حتی وقتی پاهایتان را روی هم قرار می‌دهید. همچنین می‌توانید برای پنهان کردن تاتو خود، بسته به محل آن، نیم‌بوت و بوت بلند بپوشید. اگر روی پاهای خود  تاتو دارید، حتماً کفش و جوراب یا جوراب شلواری را ترکیب کنید که آن را کاملاً بپوشاند.

  • اگر جوراب شلواری انتخاب می‌کنید، بررسی کنید که به اندازه کافی مات باشند تا پوشش کامل را فراهم کنند.
  • اگر نگران این هستید که شلوارتان تاتو مچ پا را نپوشاند، جوراب‌های بلند هم بپوشید.

 

حذف تتو


برای پوشاندن تاتو روی سینه، پشت و بازوها از تاپ‌های آستین بلند استفاده کنید. اگر می‌خواهید آستین کوتاه یا تاپ بدون آستین مورد علاقه خود را بپوشید، یک ژاکت کش باف پشمی یا کت بلند به بالا اضافه کنید. اگر تاتو شما در قسمت پایین کمر شما باشد، اکثر لباس‌ها و کت و شلوارهای کامل تضمین می‌کنند که هیچ کس آن را نبیند.

نحوه حذف تتو


اکسسوری را انتخاب کنید که تاتو کوچک روی گردن شما را بپوشاند. بسته به اندازه تاتو روی گردن یا استخوان ترقوه، یک گردنبند درشت می‌تواند آن را به خوبی پنهان کند. روسری‌ خالکوبی‌های گردن را می‌پوشانند، و به‌ویژه زمانی که نمی‌توانید موهایتان را برای پوشاندن  تاتو‌تان حالت دهید، می‌توانند مؤثر باشند.


 تاتو روی دست و مچ دست خود را با جواهرات مخفی کنید. می‌توان از ساعت و دستبندهای بزرگ برای پنهان کردن تاتو مچ دست استفاده کرد. بسته به اندازه و رنگ خالکوبی، تعدادی از دستبندهای النگوی کوچکتر نیز می‌توانند خالکوبی را به خوبی پنهان کنند.


2. استفاده از پارچه چسب برای پوشاندن  تاتو


 


روکش‌های چسب تاتو را خریداری کنید. روکش‌های چسب تاتو که در داروخانه‌ها یا آنلاین فروخته می‌شوند، از پارچه ساخته شده‌اند و معمولاً به صورت تکه‌تکه شده یا روی رول، مانند نوار، فروخته می‌شوند. در نتیجه، آن‌ها با  تاتو‌های کوچک‌تر بهترین عملکرد را دارند. قبل از خرید روکش خالکوبی حتماً  تاتو خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که تمام چیز را به طور تمیز پوشش می‌دهد.

  • پارچه استفاده شده در این روکش‌ها قابل تنفس است، بنابراین عرق را به دام نمی‌اندازند. این نه تنها آن‌ها را برای استفاده در هوای گرم یا هنگام ورزش مناسب می‌کند، به این معنی است که اگر کمی گرم شوید شل نمی‌شوند و نمی‌افتند.
  • روکش‌های خالکوبی دارای سایه‌های محدودی هستند، بنابراین یافتن پوشش‌هایی که با رنگ پوست شما مطابقت دارند دشوار است. خرید در فروشگاه در صورت امکان این کار را آسان‌تر می‌کند.
  • همچنین می‌توانید روکش‌های پارچه‌ای کشسانی را برای پوشاندن تاتو‌های بازو و پا که برای پوشش‌های چسبنده بزرگ هستند، خریداری کنید. این‌ها اغلب به سادگی به عنوان "آستین" فروخته می‌شوند، حتی اگر برای پاهای شما باشند.

 


تاتو و پوست اطراف آن را بشویید و خشک کنید. این اطمینان حاصل می‌کند که پوشش تاتو کاملاً به پوست می‌چسبد. در صورت امکان، از قرار دادن این روکش‌ها روی موهای بدن خودداری کنید، زیرا وقتی آن‌ها را می کشید آسیب می‌بیند.
در حالی که استفاده از این پوشش‌ها روی پوست خشک بسیار مهم است، اما در برابر آب مقاوم هستند و حتی اگر قصد شنا دارید نیز قابل استفاده هستند.


پوشش تاتو را به اندازه و شکل مناسب برش دهید و آن را روی تاتو خود قرار دهید. صرف نظر از نوع پوشش تاتو که خریداری کرده‌اید، باید آن را به تناسب خالکوبی خود کاهش دهید. مطمئن شوید که روکش چسبی که برش می‌دهید تمام  تاتو شما را می‌پوشاند، به خصوص اگر طرح پیچیده‌ای باشد.


از یک بانداژ در موقعیت‌های خاص استفاده کنید. باندهای چسبنده می‌توانند خالکوبی‌های کوچک را به راحتی بپوشانند. بانداژ ACE همچنین می‌تواند تاتو را پنهان کند. این راه حل برای خالکوبی در محل‌هایی مانند استخوان ترقوه، گردن یا کمر کارایی ندارد، اما می‌تواند راهی آسان و مؤثر برای پنهان کردن تاتو در نزدیکی مفصل اصلی باشد.


3. پوشاندن  تاتو با  تاتو دیگر


 


برای برنامه‌ریزی ایده تتو منحصر‌به‌فرد جدید با یک تاتوکار مشورت کنید. چه در حال پوشاندن تاتو جدیدتری هستید که دوست ندارید یا یک خالکوبی قدیمی که با گذشت زمان محو شده است، با یک تاتوکار ماهر صحبت کنید که می‌تواند طرح جدیدی ارائه دهد که به طور مؤثر تاتو موجود شما را پوشش دهد. هنرمندان مختلف روش‌های مختلفی برای پوشاندن تاتو قدیمی شما با  تاتو جدید خواهند دید، بنابراین ارزش آن را دارد که با چند تاتو‌کار مشورت کنید.


طرحی را انتخاب کنید که  تاتو قدیمی شما را به طور کامل پوشش دهد. هنرمند تاتو شما طرح کلی تاتو موجود شما را ردیابی می‌کند و با شما مشورت می‌کند تا یک تاتو جدید از آن مرجع طراحی کنید. اکثر آن‌ها طرحی 30 درصد بزرگتر از  تاتو قدیمی را برای اطمینان از پوشش کامل توصیه می‌کنند.

  • هنرمندان خالکوبی همچنین ممکن است راه‌هایی برای گنجاندن بسیاری از تاتو‌های موجود شما در طراحی جدید پیدا کنند. تغییر شکل تاتو به این روش ممکن است در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند.

 


رنگ‌های تیره‌ای را انتخاب کنید که به بهترین شکل تاتو قدیمی شما را بپوشاند. جوهر تاتو جدید شما به سادگی روی جوهر قدیمی نمی‌رود. در عوض، با جوهر قدیمی ترکیب می‌شود تا رنگ جدیدی تولید کند. در نتیجه، جوهر سیاه اغلب در پوشاندن یک  تاتو قدیمی، به ویژه  تاتو با جوهر تیره زیاد، مؤثرتر است.


قبل از انجام تاتو جدید، تاریک‌ترین خطوط تاتو قدیمی خود را محو کنید. در حالی که پاک کردن کامل  تاتو با لیزر می‌تواند گران و زمان بر باشد،  اما روش موثر برای پاک کردن خالکوبی‌های دائمی است می‌توانید با انجام چند جلسه لیزر درمانی برای محو کردن تاریک‌ترین قسمت‌های  تاتو هزینه بسیار کمتری بپردازید.


تاتوی جدید خود را مرطوب کرده و از آن محافظت کنید. پس از دریافت تاتو جدید، آن را تمیز کنید، بانداژ کنید و آن را همانطور که  تاتو شما دستور می‌دهد، مرطوب کنید. روکش خالکوبی‌ اگر در حمام خیس می‌شوند باعث خارش می‌شوند، اما آن‌ها را نخارانید. در عوض، به آرامی آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید یا اجازه دهید در هوا خشک شوند.

  • برای اینکه تاتو جدید خود را زنده نگه دارید، از کرم ضدآفتاب برای محافظت از آن در برابر آسیب‌های خورشید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه تاتوهای دائمی را پاک کنیم؟

مطالب مرتبط