8 فایده‌ی مهم نوشیدن آب با معده‌ی خالی

8 فایده‌ی مهم نوشیدن آب با معده‌ی خالی

01 آذر 1401

 

نوشیدن آب به طور منظم برای سلامت کلی شما مفید است و ممکن است به خلاص شدن از شر چندین مشکل در بدن شما کمک کند. سردرد، یبوست یا کم آبی، نوشیدن آب با معده‌ی خالی فواید زیادی دارد. بدن ما 70 درصد آب دارد و هیدراته نگه داشتن خود برای عملکردهای منظم بدن ضروری است. چه در اوایل صبح یا بعد از یک جلسه تمرینی شدید، نوشیدن آب با معده‌ی خالی بدن شما را سالم و درخشان نگه می‌دارد. بدون آب، بدن ما بعداً از مشکلات سلامتی رنج می‌برد. در این مقاله نگاهی عمیق‌تر به برخی از فواید نوشیدن آب با معده‌ی خالی می‌اندازیم. برای خواندن ادامه‌ی مطلب به پایین بروید.


فواید نوشیدن آب با معده‌ی خالی


1. متابولیسم را تسریع می‌کند

اگر رژیم دارید، نوشیدن آب با معده‌ی خالی می‌تواند به رژیم غذایی شما کمک کند زیرا می‌تواند به افزایش سرعت متابولیسم تقریباً 30 درصد کمک کند. تسریع متابولیسم به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند و این به کاهش وزن در طولانی مدت کمک می‌کند. همیشه نوشیدن حداقل چهار لیتر آب در روز برای بهترین نتیجه ترجیح داده می‌شود.

2. ایمنی شما را تقویت می‌کند

ما از این واقعیت آگاه هستیم که آب برای سلامت و تندرستی کلی ما ضروری است. آنچه ما همچنین باید بدانیم این است که آب برای حفظ تعادل مایعات در بدن ضروری است. عادت کردن به نوشیدن منظم آب با معده‌ی خالی می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن ما مفید باشد. این می‌تواند به شما در مبارزه با عفونت‌ها کمک کند.

3. روده‌های شما را پاک می‌کند

نوشیدن آب با معده‌ی خالی می‌تواند به تنظیم دستگاه گوارش کمک کند و هنگامی که آب زیادی می‌نوشید، میل به تخلیه‌ی روده‌های خود را احساس می‌کنید. تمرین روزانه این امر می‌تواند به حرکات منظم روده کمک کند و همچنین به خلاص شدن از شر مواد زائد از بدن شما کمک می‌کند. به این ترتیب بدن خود را پاکسازی و سم زدایی می‌کنید. از نفخ نیز جلوگیری می‌کند.
خلاص شدن از شر مدفوع‌های انباشته شده همچنین جذب سریع‌تر مواد مغذی را امکان پذیر می‌کند. این منجر به یک روده‌ی بزرگ سالم‌تر و همچنین یک بدن سالم‌تر می‌شود.

4. از حملات میگرن جلوگیری می‌کند

یکی از دلایل اصلی که افراد از سردردهای مکرر و حملات میگرنی رنج می‌برند، کمبود آب در بدن است. کم آبی علت اصلی سردرد است و نوشیدن آب در فواصل زمانی مکرر، به ویژه با معده‌ی خالی، می‌تواند به خلاص شدن از شر سردرد به طور طبیعی کمک کند. نه تنها این، بلکه نوشیدن آب کافی نیز به جلوگیری از مشکلات دهان و دندان کمک می‌کند.

5. به کاهش وزن کمک می‌کند

نوشیدن آب بیشتر در حین رژیم می‌تواند به کاهش سریع وزن شما کمک کند زیرا آب اصلاً کالری ندارد و نوشیدن آن در فواصل زمانی مکرر به سیر نگه داشتن معده‌ی شما کمک می‌کند. همچنین هیچ عواقب منفی ندارد. از آنجایی که نوشیدن آب زیاد به تسریع متابولیسم کمک م‌ کند، به سوزاندن کالری سریع‌تر کمک می‌کند.

6. گرسنگی شما را کاهش می‌دهد

نوشیدن آب با معده‌ی خالی معده را پر کرده و احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات، مصرف آب قبل از غذا ممکن است مصرف غذا را کاهش داده و به مدیریت وزن کمک کند.

7. پوست صورت را صاف می‌کند

نوشیدن آب زیاد ساده‌ترین راه برای داشتن پوستی شفاف و درخشان است. لک‌ها یا لکه‌های تیره معمولاً به دلیل تجمع سموم در بدن ایجاد می‌شوند. آب می‌تواند به حذف این سموم ناخواسته از بدن کمک کند. حرکات منظم روده همچنین به دستیابی به پوست تمیز و شفاف کمک می‌کند. نوشیدن آب با معده‌ی خالی می‌تواند به تسریع این روند کمک کند.

8. به افزایش انرژی کمک می‌کند

اگر احساس خواب‌آلودگی یا تنبلی می‌کنید، نوشیدن آب با معده خالی می‌تواند باعث شود که شما فوراً احساس فعالیت کنید. گلبول‌های قرمز را تحریک می‌کند تا سریع‌تر رشد کنند، که در نتیجه اکسیژن و انرژی بیشتری تولید می‌شود.

به این ترتیب نوشیدن آب با معده‌ی خالی فواید بی‌شماری دارد.
ژاپنی‌ها اولین کسانی بودند که آب درمانی را به دنیا معرفی کردند و از نظر دینی از آن پیروی می‌کنند. آن‌ها بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب آب می‌نوشند و این درمان توسط مطالعات مختلف نیز پشتیبانی شده است. در اینجا یک آموزش مناسب در مورد چگونگی دنبال کردن آب درمانی آورده شده است.
صبح به محض بیدار شدن از خواب، قبل از مسواک زدن یک لیتر آب بنوشید. اگر تازه کار هستید، می‌توانید با مقدار کمتری شروع کنید.
پس از نوشیدن آب می‌توانید دندان‌های خود را تمیز کرده و مسواک بزنید. از خوردن و آشامیدن چیزی حدود 45 دقیقه خودداری کنید.
بعد از این می‌توانید صبحانه خود را بخورید.
بعد از وعده‌های غذایی معمولی، تا دو ساعت چیزی ننوشید. سپس دوباره یک لیتر آب بنوشید.
این به شما کمک می‌کند تا از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنید و در عرض چند روز می‌توانید انرژی و طراوت جدیدی را احساس کنید. آب درمانی این قدرت را دارد که فشار خون، گاستریت، یبوست و دیابت را بدون هیچ گونه عوارض جانبی التیام بخشد.
نوشیدن آب با معده‌ی خالی عادتی است که می‌تواند تمام مزایای سلامتی فوق را برای شما به ارمغان آورد. این نه تنها به تقویت ایمنی و سم زدایی بدن شما کمک می‌کند، بلکه به کاهش وزن و جلوگیری از حملات میگرن نیز کمک می‌کند. در حالی که نوشیدن یک لیتر آب قبل از مسواک زدن توصیه می‌شود، می‌توانید با مقادیر کمتر شروع کنید و به تدریج این عادت را ایجاد کنید تا تفاوت قابل توجهی در سلامت کلی خود مشاهده کنید.

 بیشتر بخوانید: فواید و نحوه‌ی استفاده ی چای زنجبیل برای کاهش وزن

مطالب مرتبط