روتین مراقبتی پوست دختران فرانسوی چیست؟

روتین مراقبتی پوست دختران فرانسوی چیست؟

16 شهریور 1401

شاید همه ما با این موضوع موافق باشیم که پوست خوب نیمی از زیبایی است و زنان و دختران فرانسوی در این مورد خیلی خوب عمل کرده‌اند برای همین بسیاری از نحوه انجام آرایش فرانسوی گرفته تا استایل و روتین مراقبتی پوست زنان فرانسوی را دنبال می‌کنند. روتین مراقبت از پوست فرانسوی همه چیز در مورد پذیرش عیوب، حفظ طبیعی پوست و در عین حال لذت بردن از مراقبت از پوست است. روال زیبایی فرانسوی بدون دردسر است و به جای نتایج فوری بر روی محصولات اصلی برای مزایای طولانی مدت تمرکز دارد.
اگر شما هم تحت تأثیر پوست بی‌عیب و نقص زنان فرانسوی قرار گرفته‌اید و می‌خواهید این روتین را امتحان کنید، به پایین بروید تا راهنمای گام به گام روتین مراقبت از پوست فرانسوی را بیابید.

زیبایی در فرهنگ فرانسوی همه چیز را در ظاهر طبیعی می‌داند. به همین دلیل است که روال مراقبت از پوست آن‌ها بر حذف ناخالصی‌های پوست تمرکز دارد. این روتین ساده به 5 مرحله اصلی تقسیم می شود که به شرح زیر است:


1. صورت خود را پاک کنید


اطمینان از اینکه صورت شما کاملاً تمیز است، بخش مهمی از هر روتین روزانه است. با از بین بردن تجمع چربی، گرد و غبار و کثیفی منافذ را باز می‌کند. این نه تنها از آکنه و چربی جلوگیری می‌کند، بلکه به منافذ اجازه می‌دهد تا مواد مغذی سایر محصولات مراقبت از پوست را بهتر جذب کند.
یک روتین صحیح مراقبت از پوست فرانسوی معمولاً شامل استفاده از میسلار واتر است، محصولی که حاوی آب تصفیه شده، سورفکتانت‌های ملایم و انواع مرطوب‌کننده‌ها مانند گلیسیرین است. این محصول ملایم می‌تواند به راحتی همه چیز را از آرایش گرفته تا آلودگی را پاک کند. این پاک کننده بدون الکل برای افرادی که پوست حساس دارند، مفید است.
بهترین راه برای استفاده از مایسلار واتر به صورت به شرح زیر است:

  • یک پد پنبه‌ای را در مقدار مناسبی میسلار واتر خیس کنید.
  • به آرامی پد پنبه را روی تمام صورت خشک خود بکشید.
  • آن را نشویید.

برخلاف اکثر روتین‌های مراقبت از پوست، روال زیبایی فرانسوی شامل دور دوم پاکسازی و استفاده از پاک کننده شیر است. این فرمول مراقبت از پوست به طور کلی از مواد نرم کننده غنی مانند اسکوالن، روغن جوجوبا و ویتامین E تشکیل شده است.
شیر پاک کن ذرات کثیفی سرسخت را می‌شکند و حذف آن‌ها را برای تونر آسان‌تر می کند. همچنین توانایی تقویت غشای سلولی پوست را دارد و فوق‌العاده ملایم است و حتی برای پوست‌های خشک و حساس قابل استفاده است. با گفتن این موضوع، توجه داشته باشید که برای اثبات همین موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.
برای استفاده از شیر پاک کن:

  • چند قطره شیر پاک کن را روی گونه‌ها، بینی، پیشانی و چانه خود بمالید.
  • با استفاده از پدهای انگشتان خود، به آرامی محصول را مانند لوسیون به داخل مالش دهید.
  • محصول را با یک پارچه نخی مرطوب پاک کنید و به مرحله بعدی بروید.

 


2. از تونر استفاده کنید


روتین مراقبت از پوست تونر

پررنگ کردن صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست زنان فرانسوی است. با به حداقل رساندن اندازه منافذ از تجمع کثیفی جلوگیری می‌کند و ذرات گرد و غبار گیر موجود در آن‌ها را از بین می‌برد. این باعث ایجاد رنگ پوست سالم و روشن‌تر می‌شود.
علاوه بر این، یک تونر خوب سطح pH پوست شما را متعادل می‌کند و سد محافظ آن را احیا می‌کند و در نتیجه زیبایی و شفافیت پوست را افزایش می‌دهد.
هنگامی که به دنبال تونر عالی هستید، تونر حاوی آلوئه‌ورا یا گلاب را انتخاب کنید، زیرا گفته می‌شود این مواد به روشن شدن صورت شما و جلوگیری از آکنه کمک می‌کنند. با این حال، برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.
در اینجا نحوه اعمال تونر آمده است:

  • یک پد پنبه‌ای را با چند قطره تونر خیس کنید.
  • پد پنبه‌ای را روی تمام صورت خود بکشید.
  • قبل از انجام مرحله بعدی، تونر را روی پوست خود بگذارید و اجازه دهید جذب پوست شما شود.

 


3. از یک سرم استفاده کنید


روتین مراقبت از پوست سرم

روتین مراقبت از پوست فرانسوی به رفع مشکلات پوستی اشاره می‌کند که ممکن است با آن مواجه شوید. این شامل چین و چروک، رنگدانه، آکنه و غیره است.
سرم‌ها عمدتاً برای این منظور استفاده می‌‌شوند. آن‌ها سرشار از مواد مغذی هستند که می‌توانند پوست شما را روشن کرده و از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. گفته می‌شود ویتامین‌های خاصی مانند ویتامین C پوست شما را جوان‌تر نشان میدهند. همچنین می ت‌واند به ترمیم پوست شما کمک کند.
به محض اینکه تونر جذب پوست شد، سرم را روی صورت خود بمالید. برای استفاده از این محصول:

  • چند قطره سرم را روی نوک انگشتان خود بریزید.
  • به آرامی آن را زیر چشم‌ها و روی گونه‌ها، بینی، پیشانی و چانه‌تان بکشید، و بیشتر روی هر ناحیه مشکل‌دار تمرکز کنید. آن را مانند کرم مالش ندهید.
  • صبر کنید تا جذب شود.

 


4. مرطوب کردن نکته کلیدی است


روتین مراقبت از پوست کرم مرطوب کننده

نکته بعدی در روال مراقبت از پوست زنان فرانسوی، مرطوب کردن پوست شما است. جالب اینجاست که بیشتر خانم‌ها در اینجا به جای کرم مرطوب‌کننده، روغن مرطوب‌کننده را انتخاب می‌کنند. این عمدتا به دو دلیل انجام می شود:

  • روغن محتوی آب کمی است. این بدان معنی است که مواد مغذی موجود در روغن رقیق نمی‌شوند و بنابراین تأثیر بهتر و آشکارتری روی پوست می‌گذارند.
  • روغن سبک‌تر از چرربی است و به جای اینکه منافذ شما را مسدود کند، آن‌ها را هیدراته می‌کند.

می‌توانید روغن مرطوب‌کننده را با کرم شب دنبال کنید. این محصول به طور کلی سنگین‌تر از مرطوب‌کننده‌های معمولی است و از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی تشکیل شده است که به روند بازسازی سلولی کمک کرده و سرعت می‌بخشد.
مانند بسیاری از زنان فرانسوی، می‌توانید این روال را در صبح دنبال کنید و همچنین به سادگی کرم شب را با کرم روز تعویض کنید. کرم‌های روز بافت سبک‌تری دارند و با آرایش به خوبی کار می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها حاوی مقداری محافظت SPF هستند، بنابراین از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند.


5. از ماسک صورت استفاده کنید


روتین مراقبت از پوست ماسک صورت

روتین مراقبت از پوست فرانسوی هرگز بدون ماسک صورت آرامش بخش کامل نمی‌شود. این محصول به از بین بردن مشکلات مختلف پوست، از بین بردن چربی اضافی روی پوست و آبرسانی به صورت کمک می‌کند. همچنین بسیار با طراوت است و باعث می‌شود پوست شما برای روز آماده باشد.
برای بهترین نتیجه، محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست و نیازهای شما باشد.
برای یک زن فرانسوی معمولی، مراقبت از پوست فقط شامل یک روال خاص نیست. بلکه به معنای ایجاد تغییر در سبک زندگی است که در دراز مدت روی پوست شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت. قسمت بعدی را بخوانید تا بدانید این تغییرات سبک زندگی چیست.
مواردی که باید هنگام تلاش برای مراقبت از پوست روتین فرانسوی در نظر داشته باشید


ترفندهای روتین مراقبت فرانسوی


ترفندهای روتین مراقبت از پوست

1. مطمئن شوید که هیدراته می‌شود

کم آبی دشمن پوست خوب است. مصرف ناکافی آب می‌تواند باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست شما شود که منجر به پیری زودرس می‌گردد. این شامل ایجاد چین و چروک، خطوط ریز و ظاهری کدر و بی‌روح است.
علاوه بر این، بدون آب، پوست شما نمی‌تواند وظایف روزانه خود را انجام دهد، مانند محافظت کافی از شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید، این امر منجر به خشکی و ناهمواری پوست می‌شود. رژیم غذایی مناسب برای پوستی صاف و شفاف بسیار تأثیرگزار است، نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز جزیی از رژیم غذایی صحیح و هیدراته شدن پوست است.

2. روی روش‌های مختلف پوست سرمایه‌گذاری کنید

در فرهنگ فرانسوی زیبایی همان ظاهر طبیعی و نچرال افراد است. به این ترتیب، باید اطمینان حاصل کنید که پوست شما در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

3. آرایش ملیحی داشته باشید

آرایش، در عین اینکه زیبا به نظر می‌رسد، می‌تواند روی پوست شما جمع شود و منافذ را مسدود کند و در نهایت باعث شود پوست شما چرب و مستعد جوش شود. این امر مخصوصاً در پایان روز زمانی که آرایش خود را پاک نکرده‌اید اتفاق می‌افتد.
برای جلوگیری از این امر، سعی کنید آرایشی را که به صورت روزانه انجام می دهید محدود کنید.
از درمان‌های صورت گرفته تا درمان‌های پوستی، امروزه روش‌های مختلفی در بازار موجود است. هر کدام از این‌ها به شما کمک می‌کند تا به پوست رویاهای خود برسید. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم در صورت داشتن جوش‌های سر سیاه یا سر سفید، از نوارهای بینی استفاده کنید.

4. به محصولات که در حمام استفاده می‌کنید توجه داشته باشید

بیشتر اوقات، روتین مراقبت از پوست فرانسوی از حمام شروع می‌شود. این بدان معنی است که تمام محصولات حمام مورد استفاده آن‌ها مانند شوینده‌های بدن و صابون‌ها بسیار آبرسان هستند و حاوی مواد لازم برای رفع نگرانی های پوستی آن‌ها هستند.
بنابراین، هنگام خرید محصولات حمام خود، در مورد مواد تشکیل دهنده آن تحقیق کنید و مطمئن شوید که با نوع پوست شما مطابقت دارند و می‌توانند مشکلات پوستی شما را حل کنند.

5. SPF را فراموش نکنید

هنگامی که صحبت از روتین مراقبت از پوست دختران فرانسوی به میان می‌آید، محافظت در برابر آفتاب ضروری است. پوست شما را در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB خورشید محافظت می‌کند و تضمین می‌کند که پوست شما یکدست می‌ماند.
علاوه بر این، یک ضدآفتاب خوب می‌تواند به کاهش علائم پیری زودرس مانند چین و چروک و خطوط ریز که معمولاً به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند، کمک کند. علاوه بر این، آن‌ها تضمین می‌کنند که پوست شما با محافظت از پروتئین‌های حیاتی خود مانند کلاژن، وضعیت سالم خود را حفظ می‌کند.
کرم ضدآفتاب مناسب برای شما تا حد زیادی به نوع پوستتان بستگی دارد. در زیر انواع مختلفی از ضدآفتاب‌هایی که باید بر اساس نوع پوست خود تهیه کنید ذکر شده است:

  • پوست چرب

افرادی که پوست مختلط و چرب دارند باید از ضدآفتاب سبکی استفاده کنند که ترجیحاً به شکل ژل باشد. این ضدآفتاب‌ها به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی خود شناخته شده‌اند و به راحتی جذب پوست شما می‌شوند بدون اینکه منافذ شما را مسدود کنند.
علاوه بر این، با استفاده از ژل به جای کرم، مطمئناً یک پایه مات عالی به دست خواهید آورد که با هر آرایشی که ممکن است بعداً استفاده کنید، فوق العاده عمل می کند. یک ضدآفتاب خوب با SPF 25 به شما کمک می کند تا کار را انجام دهید.

  • پوست خشک

اگر پوست خشک یا حساسی دارید، به تمام ترکیبات موجود در یک کرم ضدآفتاب خاص توجه کنید. فرمول سبکی را انتخاب کنید که عاری از هرگونه روغن ضروری یا عطر باشد. این تضمین می کند که محافظت مناسب را بدون واکنش منفی به مواد شیمیایی دریافت کنید.
با این حال، قبل از استفاده از ضدآفتاب، پیشنهاد می‌کنیم یک تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که برای شما خوب است. فقط مقدار کمی از آن را روی ساعد خود بمالید و بگذارید 24 ساعت بماند. پس از گذشت زمان لازم، قرمزی و سوزش را بررسی کنید. اگر هیچ کدام را پیدا نکردید، به این معنی است که استفاده از ضدآفتاب بی‌خطر است.

  • پوست معمولی

اگر پوست معمولی دارید، کرم ضد آفتاب با SPF 50 را انتخاب کنید که حاوی آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما کمک کرده و روند پیری را کاهش دهند.

6. از روش‌های خانگی استفاده کنید

مواد ارگانیک و محصولات زیبایی بخش اصلی مراقبت از پوست فرانسوی است. امروزه با سرچی ساده در اینترنت به راحتی می‌توانید چند دستورالعمل ماسک صورت خانگی ساده برای پوستی درخشان را پیدا کنید. این ماسک‌ها، کرم‌ها و بسته‌های صورت خانگی، مواد مغذی مورد نیاز پوست شما را برای سالم ماندن فراهم می‌کنند و تهیه آن در خانه بسیار آسان است.
یک مثال عالی از این ماسک صورت بلغور جو دوسر است. این مراحل را دنبال کنید تا خودتان در خانه بسازید:
مواد مورد نیاز:

  • 1/2 فنجان آب داغ
  • 1/3 فنجان بلغور جو دوسر
  • 2 قاشق غذاخوری ماست
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 عدد سفیده تخم مرغ 

طرز تهیه:

  • به یک کاسه با اندازه متوسط، آب و بلغور جو دوسر را اضافه کنید. 2-3 دقیقه کنار بگذارید.
  • ماست، عسل و سفیده تخم مرغ را در بلغور جو دوسر مخلوط کنید.
  • به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که به درستی ترکیب شوند.

نحوه استفاده

  • یک لایه نازک از ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.
  • آن را با آب گرم بشویید.
  • این کار را حداقل یک بار در هفته تکرار کنید.

 


سوالات متداول


آیا فرانسوی‌ها از رتینول استفاده می‌کنند؟
بله، دختران فرانسوی از رتینول در روتین مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند. روتین به شکل کرم و لایه‌بردار صورت فروخته می‌شود و به طور منظم استفاده می‌گردد.
آیا فرانسوی‌ها از ضدآفتاب استفاده می‌کنند؟
بله، فرانسوی‌ها از کرم ضد‌آفتاب به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند. یک نظرسنجی نشان داد که 79 درصد فرانسوی‌ها به طور مرتب از ضد‌آفتاب استفاده می‌کنند.
روتین مراقبت از پوست فرانسوی بر استفاده از محصولاتی تمرکز دارد که در طولانی مدت پوستی سالم و درخشان را ارائه می‌دهند. این روتین شامل پاکسازی، تقویت‌کننده، سرم، مرطوب‌کننده و ماسک صورت است. در کنار این، می‌توانید از مواد ارگانیک مانند بلغور جو دوسر نیز برای تغذیه و آبرسانی پوست خود استفاده کنید. مطمئن شوید که محصولاتی را انتخاب می‌کنید که مناسب نوع پوست شما هستند. هیدراته ماندن، استفاده از لوسیون ضدآفتاب، استفاده از روش‌های مختلف مراقبت از پوست و استفاده از حداقل آرایش می‌تواند پوستی صاف، نرم، درخشان و سالم به شما بدهد.

بیشتر بخوانید: چه ویتامین‌هایی برای رفع افتادگی پوست مفید هستند؟

مطالب مرتبط