اعترافات یک مهماندار هواپیما از روتین مراقبت پوستی

اعترافات یک مهماندار هواپیما از روتین مراقبت پوستی

03 مرداد 1399

در حال حاضر همه ما به خوبی از میزان تاثیرات سفر به دلیل تغییرات آب و هوایی روی پوست‌مان آگاه هستیم، به خصوص هنگامی که با هواپیما سفر می‌کنیم. پرواز حتی می‌تواند بین فشارهای هوا و محیط فوق العاده خشک درون کابین، به پوست شفاف آسیب برساند. حالا تصور کنید هر روز این کار را انجام دهید. خدمه پرواز روزانه در معرض این شرایط با رطوبت کم قرار دارند، اما هنوز هم می‌توانند پوست درخشان خود را حفظ کنند. طبیعتا، ما باید به راز آن‌ها پی می‌بردیم و زمانی که شما نیاز به درخشندگی پوست‌تان در ارتفاع 30،000 هزار پایی را دارید، بایستی به متخصصین پوست متوسل شوید. ما با جسیکا زاوالا، یک مهماندار هواپیما با سابقه هشت ساله، صحبت کردیم تا به چندین راز آن پی ببریم.

هیدراته کردن درون و بیرون

"دست‌ها، راز شماره یک". حفظ پوست بسیار مهم است و پشت آن هیچ رازی نهفته نیست. هنگامی که من شروع به کار کردم، به من هشدار داده شد که هوای تهویه شده چگونه می‌تواند پوست را خشک کند. بنابراین نیاز به نوشیدن آب فراوان دارید. زاوالا می‌گوید: " این کار باید به طور مداوم در طول روز و هنگامی که در ارتفاع 30000 هزار پایی قرار دارید انجام شود. او ترجیح می‌دهد در حالی که در پرواز است از محصولات غیر کومدون‌زا، مرطوب کننده‌های فاقد مسدود کردن منافذ و هنگامی که روی زمین است از مرطوب کننده‌ها به شکل ضخیم‌تر استفاده کند. او می‌گوید این کار باعث می‌شود که پوست در هنگام پرواز عالی به نظر برسد.

تغذیه خوب

"راز دیگر زاوالا حفظ وعده‌های غذایی و میان وعده‌های سالم و حذف نمک است". به عنوان خدمه هواپیما، ممکن است چند روز در فرودگاه‌ و یا هتل‌ توقف کنیم. من متوجه شدم که مصرف وعده‌های غذایی و میان وعده‌های سالم می‌تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند. او به طور معمول میان وعده‌های سالم را در کیسه‌های پلاستیکی بسته بندی می‌کند. غذاهای مورد نیاز وی شامل: پروتئین، سبزیجات، جو دوسر، بادام، پودر پروتئین، میوه تازه، ماست یا پنیر کلم، حُمص و شکلات تیره است. در حالی که همه افراد فضا و یا زمان کافی برای بسته بندی کردن وعده‌های غذایی خانگی یا میان وعده‌های خود را ندارند، توصیه می‌شود که هنگام پرواز به مصرف سدیم خود توجه کنند تا از احتباس آب (Water Retention) و نفخ خودداری شود.

کارهایی که خودتان می‌توانید درست انجام دهید

او می‌گوید: "به دلیل محدود بودن منابع، خیلی سریع یاد می‌گیریم که تدارکات‌مان را برای کاربردهای مختلف به کار ببریم." اعضای خدمه به او نشان داده‌اند که چگونه می‌توان دست‌های خود را با شکر و آب لیمو یا آب لیموترش تازه تمیز کرد. [به عنوان خدمه پرواز] ما دست‌های خود را خیلی می‌شوییم و این کار باعث می‌شود که دست‌هایمان خشک شود. این مینی تراپی شگفت‌انگیز است. او می‌گوید: دو بسته شکر را به دست خود بریزید، یک یا دو تکه لیمو را فشار داده و دست‌های خود را برای چند دقیقه به هم بمالید. استفاده از یک قوطی آب معدنی گازدار برای شستشوی آن باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. از آن زمان، او همیشه در جستجوی مواردی است که بتوان از آن برای استفاده از "مینی اسپا" استفاده کرد. عسل و قهوه، دو مورد رایج است. او یک کیسه پلاستیکی حاوی روغن نارگیل (درمان کننده خشکی پوست) را با خود حمل می‌کند و برای استفاده بهتر، آن را با قهوه مخلوط می‌کند.   

پایبند بودن کلید اصلی است

 زاوالا دریافته است که ثبات، بزرگترین عامل در حفظ یک سبک زندگی سالم است. از آنجایی که او اغلب در ارتفاع 30000 هزار پایی از سطح زمین قرار دارد، حفظ عادات سالم در هر دو مسیر بسیار مهم است. او همیشه می‌گوید که باید مقدار زیادی آب بنوشید، غذای سالم بخورید، ورزش کنید و به اندازه کافی بخوابید - نکاتی در مورد شیوه زندگی سالم که همه ما از آن بهره‌مند می‌شویم.

بیشتر بخوانید: پوست‌تان را سفت و اتو کشیده شده کنید!

مطالب مرتبط