22 بوت مردانه برای پاییز 2022 (قسمت اول)

22 بوت مردانه برای پاییز 2022 (قسمت اول)

14 شهریور 1401

با نزدیک شدن به فصل پاییز و خنک‌تر شدن هوا، یک چیز وجود دارد که باید از آن اطمینان حاصل کنید اینکه گرم، شیک و راحت هستید. اینجاست که بوت‌ها وارد عمل می‌شوند. از شرکت گرفته تا مزارع، عروسی در فضای باز، و ملاقات با دوستان در کافه، موقعیت‌های زیادی برای پوشیدن بوت وجود دارد. در این مقاله، ما لیستی از انواع مختلف بوت‌های مردانه و نحوه ست کردن آن‌ها را برای هر موقعیتی را گردآوری کرده‌ایم.


1. بوت‌های چلسی (Chelsea Boots)


بوت‌های چلسی یک انتخاب فوق‌العاده محبوب از کفش مردانه است. شیک و همه کاره، نزدیک به مچ پا می‌نشینند و برای انعطاف‌پذیری، در پهلوها از جنس پلاستیک هستند. راه‌های زیادی برای مدل دادن به چکمه‌های چلسی وجود دارد، و از آنجایی که این بوت‌ها یک جزء اصلی استایل برای پسرها است، می‌توانید آن‌ها را تقریباً در هر جایی بپوشید. برای استایل غیررسمی، سعی کنید آن‌ها را با یک شلوار جین یا شلوار کتان بپوشید و با یک تی‌شرت یا ژاکت معمولی ست کنید. برای یک رویداد رسمی‌تر، در ماه‌های سرد به جای تی‌شرت از پیراهن استفاده کنید. یک کت کتانی برش‌دار استایل خوبی به شما می‌دهد و بوت‌ها تیر نهایی هستند. برای رعایت تناسب، مطمئن شوید که قد شلوارتان تا مچ پا است و رنگ‌‌های خنثی مانند مشکی یا قهوه‌ای را انتخاب کنید تا با تمام لباس‌ها همخوانی داشته باشد.


2. بوت‌های چوکا (Chukka Boots)


بوت چوکا از زمان جنگ جهانی دوم بخشی از فشن مردانه بوده است و تقریباً انتخابی مناسب برای پوشیدن با هر سبک لباسی است. آن‌ها معمولاً از چرم یا جیر ساخته می‌شوند اگر در فکر خرید بوت جیر مردانه هستید گزینه‌ی مناسبی است. در حالی که به طور سنتی، بوت‌های چوکا یک زیره چرمی دارند، می‌توانید برخی از آن‌ها را با کفی پلاستیکی یا گوه‌ای نیز بیابید که برای یک محیط غیررسمی‌تر عالی هستند. یک پیشنهاد ویژه برای خوشتیپ شدن آقایان این است که آن را با شلوار جین و تی شرت امتحان کنید. این برای هر روز عالی است و به اندازه کافی راحت است که در محل کار یا مهمانی بپوشید. اگر به آن‌ها برای یک محیط رسمی‌تر نیاز دارید، آن‌ها را با کت و شلوار عوض کنید. رنگ‌‌های تیره‌ برای کفش بهترین گزینه شماست.


3. بوت‌های صحرایی (Desert Boots)


اگر به دنبال کفشی هستید که در گذر زمان مقاومت کند، بوت‌های صحرایی بهترین گزینه هستند. آن‌ها نه تنها بادوام و مقاوم هستند، بلکه طراحی، شیک و جاودانه دارند، بنابراین می‌توانید این مدل بوت را تقریباً در هر جایی بپوشید. با روکش داخلی چرمی از تعریق جلوگیری می‌کنند و پای شما احساس راحتی می‌کند. برخی ممکن است طراحی را با چکمه Chukka اشتباه بگیرند، و در حالی که آن‌ها شباهت‌های کمی با هم دارند، بوت‌های صحرایی معمولاً کفی ضخیم‌تر دارند تا بتوانید پیاده‌روی هاردکور بیشتری در آن انجام دهید. دقیقاً مانند همتای Chukka خود، می‌توانید این کفش را تقریباً به هر شکلی که دوست دارید مدل دهید. از کت و شلوارهای رسمی گرفته تا یک شلوار کتانی و هودی، این‌ها کفش‌هایی هستند که می‌توانید هر روز بدون هیچ دردسری بپوشید.


4. بوت مجلسی (Dress Boot)


بوت مردانه

وقتی زمان لباس پوشیدن شما فرا رسید، این کفش‌های مجلسی را از جاکفشی دربیاورید. مدل‌های مختلفی از کفش‌ها وجود دارد که می‌توانید در یک رویداد غیررسمی، نیمه‌رسمی یا با کراوات مشکی بپوشید، اما رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از بوت‌های Balmoral، Oxford یا Derby این مدل‌ها طراحی ساده‌ای و در عین حال ظاهری پیچیده دارند. اگر نمی‌خواهید به دنبال طرح‌های پیچیده و شلوغ بروگ باشید، بوت‌های صحرا یا بوت‌های چوکا را امتحان کنید که طراحی ساده‌ای دارند اما هنوز هم جذابیت بالایی دارند. این‌ها با کت و شلوار یا شلوار رسمی کتانی و حتی شلوار جین عالی به نظر می‌رسند. با این حال، اگر می‌خواهید آن‌ها را بیشتر بپوشید، یک پیراهن کلاسیک دکمه‌دار، کت شلوار یا ژاکت را انتخاب کنید تا همه آن‌ها را به هم ببندید.


5. بوت‌های سرویس (Service Boots)


بوت مردانه

همانطور که از نام آن پیداست، بوت سرویس از زمان جنگ جهانی اول وجود داشته است. آن‌ها برای سخت‌ترین شرایط ساخته شده‌اند و از پاها محافظت می‌کنند، اما به اندازه کافی کلاسیک به نظر می‌رسند آن‌ها را می‌توانید تقریباً در همه جا بپوشند. یک بوت معمولی سرویس پاشنه کوتاه بلوک، پنجه درپوش، ساختار چرمی و ارتفاع تا مچ پا دارد. به خاطر ساخت باکیفیتی که دارد، در آزمون زمان دوام خواهند آورد. قبل از خرید بوت مردانه، مطمئن شوید که رنگی را انتخاب کرده اید که اغلب می‌پوشید. گزینه‌های بی‌شماری در روبه‌رو شما است که با هر لباسی به خوبی ست می‌شود. از جذاب‌ترین و چشم‌ نواز‌ترین رنگ کفش مردانه مشکی است، اما اگر برای هر فصل چیزی می‌خواهید، می‌توانید قهوه‌ای، شرابی یا کرم را نیز انتخاب کنید.


6. بوت‌های پیاده‌روی (Hiking Boots)


بوت مردانه

وقتی زمان کشف طبیعت و ارتباط مجدد با زمین فرا می‌رسد، نمی‌‌توانید از کنار یک جفت بوت پیاده روی بگذرید. آن‌ها برای مقاومت در سخت‌ترین شرایط ساخته شده‌اند و از پاها محافظت می‌کنند و برای هر قدم شما را پشتیبانی می‌کنند. این مهم است که قبل از خرید این‌ها تحقیقات خود را انجام دهید، زیرا هر برندی مزایای خاص خود را دارد. اطمینان حاصل کنید که چسبندگی خوبی روی کفی دارید تا لیز نخورید. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها ضدآب هستند و پارچه ضدتعرق ارائه می‌دهند. یک کفش سبک وزن با زیره و پارچه نازک‌تر برای پیاده‌روی در تابستان ایده‌آل است، در حالی که هوای زمستان به کفش‌های عایق‌ و سنگین‌تر نیاز دارد.


7. بوت‌های دربی (Derby Boots)


بوت مردانه

برای مواقعی که نیاز دارید رسمی بپوشید اما می‌خواهید با ظاهری محکم به نظر برسید، بوت Derby برای شما ایده‌آل است. با ارائه عناصر یک نمایش پیچیده با مزایای اضافی راحتی و گرما، آن‌ها برای کت و شلوارها و استایل‌هایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند گزینه مناسب‌تری باشند. این کفش سابقه‌ای طولانی دارد و به اواسط قرن نوزدهم باز می‌گردد، زمانی که از آن به عنوان لباس شکار استفاده می‌شدند. به این ترتیب، آن‌ها محافظت کافی برای راه رفتن را ارائه می‌دهند، اما همچنان به اندازه کافی ظرافت و شیک‌پوشی را با کت و شلوار به شما می‌دهند.


8. بوت‌های آکسفورد (Oxford Boots)


بوت مردانه

بوت‌های آکسفورد مانند بوت‌های دربی، برای قرن‌ها یکی از اصلی‌ترین کفش‌های مردانه بوده‌اند. این شبح که قدمت آن به قرن 18 باز می‌گردد، مظهر کفش‌های مردانه است. در حالی که این دو بسیار شبیه هستند، تفاوت اصلی بین بوت‌های آکسفورد و دربی در بند است، در حالی که دربی دارای بند است، آکسفورد بند ندارد و بنابراین برای استایل‌های رسمی بهتر است. این بوت با کت و شلوارها و لباس‌های غیررسمی مانند شلوار و پیراهن‌های دکمه‌دار عالی به نظر می‌رسد. هنگام انتخاب یک جفت، رنگ‌های تیره را انتخاب کنید، زیرا می‌توانید آن‌ها را با طیف وسیعی از رنگ‌ها بپوشید.


9. بوت‌های کار (Work Boots)


بوت مردانه

وقتی زمان انجام کارهای سخت فرا می‌رسد، نمی توانید از کنار یک جفت بوت مانند این بگذرید. بوت‌های کار سخت و مقاوم در گذر زمان هستند و از پاهای شما در برابر شرایط سخت محافظت می‌کنند. چه در محل ساخت و ساز باشید، چه در حال رفتن به انبار، یا باغبانی در حیاط خلوت خود باشید، آن‌ها پاهای شما را از افتادن گل و لای، آب و هوای بارانی در امان نگه می‌دارند. برای کسانی که به دنبال یک جفت بوت بادوام هستند، برندهای برجسته مانند Timberland، Hard Yakka یا هر چیزی که دارای جنس چرمی، کلاهک فولادی، زیره پلاستیکی و ساپورت مچ پا اضافی است را انتخاب کنید.


10. بوت‌های کابوی (Cowboy Boots)


بوت مردانه

بوت کابوی که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد، بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی سوارکاری در قاره آمریکا است. با این حال، در قرن گذشته، این سبک بیشتر به یک بیانیه مد قدرتمند تبدیل شده است تا یک جفت کفش کاربردی که با پنجه نوک تیز قابل تشخیص، پاشنه بلند روی هم، و شبح لانگ لانگ، می‌توانید این بوت‌های ساخته شده از پوست تمساح، مار یا شترمرغ را پیدا می‌کنید. با این حال، امروزه می‌بینید که سنتی‌ترین کفش‌ها از جنس چرم است که اغلب طرح‌های تزئین شده دارد. آن‌ها انتخاب‌های عالی برای سوارکاری هستند اما لازم نیست آن‌ها را منحصراً برای ماجراجویی‌های در هنگام اسب سواری بپوشید و همچنین از برخورد کثیفی و گرد و غبار به پوست شما جلوگیری می‌کنند و در ترکیب با شلوار جین عالی به نظر می‌رسند تا ظاهری غیررسمی داشته باشید.


11. بوت‌های Moc Toe 


بوت مردانه

بوت Moc Toe که به طور رسمی به عنوان چکمه mocassin شناخته می‌شود، سابقه طولانی دارد. این کفش‌ها با الهام از کفش‌هایی که بومیان آمریکا می‌پوشند، یک چکمه سنتی را ارائه می‌کنند، اما یک دوخت در قسمت پنجه پا دارند که دو نوار پارچه‌ای را با کفش‌های a la a mocassin ترکیب می‌کند. با زیره‌های پلاستیکی سفید، آن‌ها بوت‌های عالی را می‌سازند علاوه بر جلب نگاه‌ها به استایل شما در برابر زمین‌های سخت مقاومت می‌کنند. به لطف طراحی زیبا و شیکی که دارد می‌توانید این بوت‌ها را با شلوار کتان یا جین ست کنید. با این حال، به طور سنتی، این کفش‌ها را در محل ساخت و ساز، مزارع و در شرایط کاری سخت و نامساعد پیدا خواهید کرد، زیرا از پاها در برابر آب و هوای مرطوب و سایر شرایط نامساعد محافظت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 22 بوت مردانه برای پاییز 2022 (قسمت دوم)

مطالب مرتبط