7 تا از جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین ترکیب رنگِ کفش‌ مردانه

7 تا از جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین ترکیب رنگِ کفش‌ مردانه

06 دی 1399

واقعیت آن است که کل تیپ مردانه بر اساس انتخاب کفش‌ها شکل می‌گیرد، بنابراین رنگ کفش‌ها اولین چیزی است که در ظاهر مردانه مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرد؛ مانند سایر اقلام و لباس‌های مردانه، این روزها میزان سخت‌گیری برای انتخاب کفش‌های مردانه هم کمتر شده‌اند - این روزها می‌توانید لباس‌های آکسفورد را با شلوار جین و کفش ورزشی و یک سوئیشرت بپوشید؛ اما نکته کلیدی که باید رعایت کنید آن است که رنگ‌ها را به درستی با هم سِت کنید. کافی است یک رنگ اشتباه را انتخاب کنید تا شبیه به فروشنده ماشین‌های دست دوم در روز تعطیلی‌اش به نظر برسید یا ظاهرتان شبیه کسی باشد که برای تغییر ظاهر روزمره‌اش به یک ظاهر رسمی، تنها کفش‌هایش را عوض کرده است.


برای انتخاب کفش این اصول را فراموش نکنید


درست مانند هر چیز دیگری در کمد لباس‌هایتان، انتخاب رنگ در عین حال ساده‌ترین و سخت‌ترین کاری است که در زمان حاضر شدن‌تان در صبح‌ها باید انجام دهید. راحت‌ترین کار آن است که به یک ترکیب رنگی هم‌خانواده بچسبید - برای مثال کفش‌های مشکی با شلوار مشکی، کفش‌های قهوه‌ای با شلوار برنزی - و هرگز از این محدوده امن خارج نشوید؛ اما راهی وجود دارد که می‌توانید بدون آن که ریسک زیادی را متحمل شوید، روش‌های خلاقانه‌تری را برای ترکیب رنگ کفش و لباس‌هایتان امتحان کنید. تا زمانی که قصد داشته باشید یک رنگ‌ کفش را تنها با رنگ‌های هم‌خانواده‌اش ست کنید، مجبور خواهید بود که یک کمد پر از کفش‌ با رنگ‌های مختلف داشته باشید تا گزینه‌های کافی در اختیار داشته باشید. اندرو نیکولاس ویرا، کارگردان ارشد توسعه محصولات مردانه در شرکت آلدو می‌گوید: به عقیده من یک جفت کفش مشکی هوشمندانه‌ترین انتخاب ممکن است، زیرا داشتن این کفش‌ها در کمد لباس‌های هر مردی واجب است. هر کسی به یک جفت کفش تمیز، ساده و سیاه رنگ چرم مشکی نیاز دارد. رنگ بعدی که به آن احتیاج پیدا می‌کنید، رنگ برنزی است. در این مورد توصیه من این است که به دنبال یک جفت کفش به‌روز‌تر و مدرن‌تر باشید. با اینحال اعتقاد شخصی من آن است که هیچ رنگ دیگری را هم نباید از قلم بیاندازید، بزرگترین اشتباه آن است که گزینه‌های مورد نظر‌تان را کنار بگذارید. توصیه من آن است که با انتخاب کفش‌هایتان خوش بگذرانید و در عین حال همیشه یک جفت کفش کلاسیک مشکی هم در دسترس داشته باشید. یک سری قوانین ساده و کلی در انتخاب کفش وجود دارد که به شما کمک می‌کند که هر روز صبح کفش‌های مناسبی را انتخاب کنید:

  • انتخاب یک جفت کفش مشکی همیشه انتخابی هوشمندانه‌تر است تا هر کفش چند رنگی.
  • عموماً تنالیته‌های تیره‌تر انتخاب‌های بهتری هستند تا رنگ‌های روشن‌تر. رنگ‌های تیره تنوع بیشتری هم دارند.
  • مدل کفش‌ها هم به اندازه رنگشان اهمیت دارد: کفش‌های کلاسیک مشکی انتخاب بهتری هستند تا کفش‌های کلاسیک برنزی، اما یک جفت کفش آکسفورد شکلاتی رنگ می‌تواند از هر دوی این گزینه‌ها بهتر باشد.
  • کفش‌های روزمره و ورزشی از قوانین متفاوتی پیروی می‌کنند: در حالی‌که یک جفت کفش آکسفورد سفید کمی عجیب به نظر می‌رسد، کفش‌های کتانی سفید با هر چیزی که در کمد لباس‌هایتان وجود دارد ست می‌شود.
  • اگر کفش‌هایتان را به خوبی واکس زده باشید، رنگ آن‌ها اهمیت کمتری خواهد داشت. واکسی را پیدا کنید که با رنگ کفش‌تان همخوانی داشته باشد یا یک واکس بدون رنگ را انتخاب کنید که بتوانید از آن برای هر کفشی استفاده کنید. این واکس‌ها استفاده گسترده‌تر و ماندگاری بیشتری دارند.
  • اگر کفش‌هایی با رنگ روشن به پا می‌کنید، بهتر است آنها را با لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی همراه کنید. کفش‌های جسورانه زمانی خودشان را بهتر نشان می‌دهند که آن‌ها با پیراهن هاوایی نپوشیده باشید.

7 استایل جذاب آقایان با کفش


کفش‌ مشکی

تقریبا در هر شرایطی، کفش‌های مشکی هوشمندانه‌ترین انتخاب‌های ممکن هستند. لوک مک‌دونالد، متخصص مد در سرویس آنلاین محصولات مردانه ترید می‌گوید: یک جفت کفش آکسفورد مشکی کفشی است که بیشتر از هر کفش دیگری در کمد کفش‌هایتان به آن مراجعه می‌کنید. این مدل کفش‌ها بقیه لباس‌هایی که می‌توانید با آنها بپوشید را محدود می‌کنند. می‌توانید آنها را کمی شبیه به یک ژاکت مشکی در نظر بگیرید، با آنکه ظاهر بسیار دلنشینی دارند اما کافی است آنها را با شلوار جین بپوشید با ظاهری شبیه به یک شعبده باز خیابانی پیدا کنید. برای آن که کفش‌های مشکی‌تان ظاهر دلنشینی داشته باشند، حتماً باید در جای دیگری از تیپ کلی‌تان از رنگ مشکی استفاده کرده باشید، مثلاً یک کراوات مشکی یا یک لباس کار رسمی مشکی. مک دونالد می‌گوید: کفش‌های مشکی همچنین با رنگ‌های از خانواده طوسی یا شکلاتی همخوانی خوبی دارند، به خصوص برای داشتن یک ظاهر رسمی در دفتر کار. برخلاف باور بسیاری از افراد، پوشیدن کفش مشکی با لباس‌های آبی هیچ مشکل خاصی ندارد، به خصوص اگر از رنگ‌های آبی تیره مانند آبی اقیانوسی یا آبی سلطنتی استفاده کنید.
زمانی که می‌خواهید از شلوارهای غیر رسمی استفاده کنید دستتان در انتخاب کفش بازتر است. اگر میخواهید کفش‌های سیاه‌تان را با شلوارهای رنگ قهوه‌ای ست کنید، بهتر است ظاهرتان کمتر رسمی باشد. مک دونالد می‌گوید: اگر می‌خواهید ظاهری به روز‌تر و راحت‌تر داشته باشید، شاید استفاده از یک جفت کفش راحتی ظاهر بهتری به شما بدهد تا یک جفت کفش آکسفورد. همین مورد برای شلوار جین هم صادق است. کفش‌های آکسفورد تنها با شلوارهای راسته تنگ همخوانی دارند و ظاهر شما را شبیه به یکی از اعضای فراموش شده نهضت آزادی‌خواهان می‌کنند، با این حال اگر اصرار دارید که کفش‌های مشکی را با لباس‌های رنگ تیره ست کنید، پس بهتر است به دنبال چیزی مانند پوتین‌های مارک چلسی یا مارک دکتر مارتنز بگردید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید لباس‌هایتان رنگ‌های متنوعی داشته باشند، تغییر ناگهانی به کفش‌های مشکی ممکن است کمی زیادی باشد. با این وجود، استفاده از شلوارهای پاچه کوتاه و حتی نپوشیدن جوراب می‌تواند این اثر را کمتر کرده و باعث شود که کفش‌هایتان هم‌خوانی نسبی با بقیه لباس‌های رنگارنگ‌تان پیدا کند. در آخر شاید بهتر باشد که از پوشیدن شلوارک با کفش مشکی پرهیز کنید، البته به جز زمانی که یونیفرم مدرسه را به تن دارید.

استایل مردانه با کفش مشکی

کفش‌ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای یکی از هوشمندانه‌ترین رنگ‌های ممکن برای کفش به شمار می‌رود. به این معنی که کفش‌های قهوه‌ای برای موقعیت‌های متنوعی مناسب هستند، از جمله محل کار. جالب است که در بعضی از بانک‌های سرمایه‌گذاری کفش قهوه‌ای جزئی از یونیفرم پرسنل است؛ اما باید در نظر داشته باشید که کفش‌های قهوه‌ای، با هر لباس دیگری به جز کت و شلوار مشکی یا تاکسیدو رسمی، نسبت به کفش‌های مشکی کمتر ظاهری رسمی دارند. مک دونالد می‌گوید: هر چقدر رنگ قهوه‌ای کفش‌های شما روشن‌تر باشد ظاهر آرام‌تری دارید، به خصوص اگر جزئیات تزیینی هم به کفشهایتان اضافه شده باشد. برای مثال ظاهر یک جفت کفش روزمره قهوه‌ای کمتر رسمی به نظر می‌رسد تا یک جفت کفش آکسفورد با همان رنگ قهوه‌ای. انتخاب رنگ قهوه‌ای برای کفش‌ها با لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف همخوانی دارد، اما باید دقت داشته باشید که رنگ‌ها را زیادی نزدیک به هم انتخاب نکنید؛ بنابراین شلواری را انتخاب کنید که حداقل دو درجه با کفش‌هایتان اختلاف رنگ داشته باشد تا به ظاهرتان اجازه دهد که زیبایی تک تک این رنگ‌ها را به نمایش بگذارد.
کفش‌های قهوه‌ای تیره با شلوار جین تا حد بسیار خوبی همخوانی پیدا می‌کنند اما می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های شسته شده‌تر و روشن‌تر هم همراه کنید. فقط توجه داشته باشید که باید یک استایل کمتر رسمی را انتخاب کنید. پوتین‌های چلسی معرکه‌اند، همچین پوتین‌های کارگری قهوه‌ای چانکی. همراه کردن شلوار جین مشکی و کفش‌های قهوه‌ای یک گزینه متفاوت دیگر است که ارزش آن را دارد که امتحانش کنید، البته به شرط آن که خیلی شکاک نباشید؛ اما اگر اعتماد به نفس آن را دارید که این گزینه را امتحان کنید، بهتر است به دنبال کفش‌هایی باشید که اختلاف رنگ چندانی با رنگ‌ مشکی شلوارتان نداشته باشند، بنابراین یک جفت کفش قهوه‌ای تیره ظاهر بهتری دارد تا یک جفت کفش برنزی؛ باز هم به یاد داشته باشید که ست کردن پوتین‌ها با سایر لباس‌هایتان به مراتب ساده‌تر است تا کفش‌های عادی، به خصوص پوتین‌های چلسی که به شما این حس را می‌دهند که انگار راه خودشان را در استایلتان باز می‌کنند.

استایل مردانه با کفش قهوه‌ای

کفش‌ قرمز قهوه‌ای

از لحاظ تکنیکی رنگ قرمز قهوه‌ای تقریبا مانند یک رنگ خنثی عمل می‌کند. این رنگ دقیقا شبیه به رنگ قهوه‌ای است و با این تفاوت که ظاهر آن کمی جسورانه‌تر است. هر گاه خواستید یک یا دو گزینه شخصی به استایل‌تان اضافه کنید، می‌توانید از این رنگ استفاده کنید. مک دونالد می‌گوید: برای آن که یک ظاهر اثربخش داشته باشید نیازی نیست که خیلی از محدوده امن همیشگی‌تان فاصله بگیرید. به جای آن که به دنبال یک استایل کاملاً جدید باشید، می‌توانید به سادگی از رنگ‌های جدید استفاده کنید و آن را با لباس‌های روزمره قبلی‌تان همراه کنید. گفته می‌شود که اگر لباس‌هایتان سرتاسر از یک رنگ باشند، همراه کردن آنها با کفش‌های قرمز قهوه‌ای آسان‌تر است.
علاوه بر این، داشتن یک جفت کفش روزمره کار انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌کند تا یک جفت کفش آکسفورد. شما می‌توانید این کفش‌ها را تقریباً با هر چیزی بپوشید، از کت و شلوار گرفته تا شلوار‌های جین و راسته. با این حال اگر شما هم از جمله افرادی هستید که همیشه کت و شلوار می‌پوشید، داشتن یک جفت کفش آکسفورد قرمز قهوه‌ای و یک دست کت و شلوار خوش استایل آبی اقیانوسی به شما یک ظاهر بسیار متفاوتی می‌بخشد. این استایل برای مناسبت‌های خاص در محل کار یا حضور در جشن‌های عروسی رسمی بسیار مناسب است. استایل‌های روزمره و راحت، به مراتب کار را برایتان ساده‌تر می‌کنند. یک جفت کفش راحتی قرمز قهوه‌ای یک ظاهر کلاسیک دارد و می‌تواند با هر استایل تابستانی هماهنگ شود، از شلوارهای جین سنگشور رنگ روشن گرفته تا شلوار‌های برنزی، آبی اقیانوسی و حتی شلوار‌های رنگارنگ. می‌توانید از پوشیدن جوراب صرفه‌‌نظر کنید و پاچه‌های شلوار‌تان را کمی کوتاه کنید تا یک ظاهر امروزی‌تر و کژوال‌تری را تجربه کنید.

استایل مردانه با کفش قرمز قهوه‌ای

کفش‌ برنزی

رنگ برنزی همان رنگ قهوه‌ای است که ظاهری روزمره‌تر پیدا کرده است. مک دونالد می‌گوید: این رنگ با استایل‌های راحت‌تر همخوانی بیشتری دارد، مثلا نیم بوت و نیم بوت‌های ساده. کفش‌های کلاسیک برنزی رنگ هم می‌توانند ظاهر خوبی داشته باشند اما باید توجه داشته باشید که از آنها را در تیپ‌های غیر رسمی استفاده کنید. مک دونالد می‌گوید: استفاده از کفش‌هایی با رنگ برنزی یک روش هوشمندانه برای آن است که تیپ‌های غیر رسمی‌تان را شخصی کنید. پوشیدن یک جفت کفش چرمی برنزی باعث می‌شود که ظاهرتان شبیه به تیپ‌هایی که هر روز و در همه جا دیده می‌شوند نباشد. به خصوص اگر همراه با این کفش‌ها از رنگ‌های روشن‌تر طیف آبی استفاده کنید که باعث می‌شوند کفش‌هایتان جلوه بیشتری داشته باشند. کفش‌های برنزی با همه رنگ‌های شلوار جین و رنگ‌های مختلف شلوار راسته همخوانی بسیار خوبی دارد و به خصوص در فصل تابستان که از رنگ‌های روشن‌تر استفاده می‌کنید. می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و کفش‌های برنزی‌تان را با شلوارک هم پوشید، به خصوص اگر از طرح‌های ساده و سبک مانند صندل‌های برنزی رنگ استفاده کنید.

استایل مردانه با کفش برنزی

کفش‌ آبی

انتخاب کفش‌های آبی و جای دادن آن‌ها در استایل روزمره‌تان کار سختی به شمار می‌رود، شاید دلیلش آن باشد که رنگ آبی را تقریباً در همه جا و همه زمان‌ها می‌توانیم ببینیم، مانند آسمان آبی. با این حال وقتی وارد حیطه استایل‌های روزمره و ساده می‌شوید، استفاده از کفش‌های آبی به شما کمک می‌کند که شخصیت فردی‌تان را در ظاهرتان به نمایش بگذارید. چرم‌های طرح دار با رنگ آبی ظاهر بسیار دلنشینی دارند و می‌توانند در تیپ‌های اکثراً مشکی روزمره، تفاوت غیر منتظره‌ای را ایجاد کنند. کفش‌های مردانه کلاسیک گزینه مناسبی برای امتحان کردن رنگ آبی هستند. در این مدل کفش‌ها قسمت بالایی کشیده‌تر است و باعث می‌شود رنگ آبی جلوه بیشتری داشته باشد.
به یاد داشته باشید که می‌توانید کفش‌های آبی را تقریباً با هر رنگ لباسی ست کنید، اما زمانی که از شلوارهای راسته استفاده می‌کنید، شلوار‌های با زانوی سنگ شور بهترین گزینه‌ هستند. رنگ آبی اقیانوسی همچنین برای پوتین گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود، به خصوص اگر آن قدر تیره باشد که لکه‌های باقیمانده از قطره‌های آب را نشان ندهد. به گفته مک‌دونالد این پوتین‌ها ظاهر غیررسمی و جذابی دارند و با آن که برای موقعیت‌های رسمی یا مراسم‌های خاص مناسب نیستند، اما برای رفتن به رستوران عالی هستند. در اینجا هم باید به یاد داشته باشید که نباید از رنگ‌های بسیار نزدیک به رنگ کفش‌هایتان استفاده کنید. اگر در مورد انتخاب رنگ شک دارید، از رنگ‌های روشن و یا رنگی از خانواده مکمل مانند طیف رنگی قرمز استفاده کنید تا اثر بخشی کفش‌هایتان کم نشود.

استایل مردانه با کفش آبی

کفش‌ ورزشی سفید

کافی است که قوانین رایج در صنعت مد را کنار بگذاریم و به ۱۵ سال پیش برگردیم تا به یک گزینه جذاب و جادویی در پوشاک آمریکایی و ایتالیایی بر بخوریم: کفش‌های ورزشی سفید که به عنوان یک کفش همه کاره و جذاب کاربرد دارند! با آن که کفش‌های تماماً سفید تنیس چیز جدیدی نبودند، اما آدیداس شروع کرد به ارائه طرح‌های متنوع ورزشی که تماماً با رنگ سفید طراحی شده بودند و برای تکمیل کردن ظاهر‌های مختلفی قابل استفاده بودند؛ اما این روزها کفش‌های ورزشی آن قدر جا افتادهاند که می‌توانید فارغ از مارک کمپانی سازنده آن، یک جفت کفش ورزشی سفید را تقریباً با هر چیزی که در کمد لباس‌هایتان وجود دارد ست کنید (البته اگر بخواهیم صادق باشیم، کفش‌های ورزشی سفید با شلوار پارچه‌ای رسمی برای یک مصاحبه شغلی در یک شرکت حقوقی انتخاب چندان هوشمندانه‌ای نیست).
کفش‌های ورزشی سفید تقریبا با همه انواع بالاپوش‌ها همخوانی دارند، حتی بالاپوش‌هایی با رنگ مشکی (اما به یاد داشته باشید که بهتر است از یک گزینه دیگر با سفید رنگ در بالاتنه‌تان استفاده کنید، برای مثال بخشی از کراوات شما به رنگ سفید باشد) و یا سوییشرت‌های آستین بلند ضخیم. همچنین با انواع شلوارهای لی همخوانی دارند، از شلوارهای راسته طرح ژاپنی گرفته تا شلوارهای لی سنگشور. کافی است شلوارهای پارچه‌ای روزمره و شلوارک‌ها را هم به این لیست اضافه کنید تا متوجه شوید که ادعای ما درباره همخوانی کفش‌های ورزشی سفید با همه تیپ‌های مختلف، ادعای بیخودی نبوده است. در واقع تنها مورد چالش برانگیز در زمان استفاده از این کفش‌ها آن است که باید همیشه آن‌ها را به همین شکل سفید، تمیز و نو نگهداری کنید. پیشنهاد مک‌دونالد آن است که این کفش‌ها را هر روز با استفاده از دستمال مرطوب پاک کنید و به قسمت‌هایی از میز و صندلی کارتان که کفش‌هایتان به طور مدام با آن‌ها در تماس هستند، کمی پودر بچه بپاشید تا جلوی کثیف شدن کفش‌هایتان را بگیرید.

استایل مردانه با کفش ورزشی سفید

کفش ورزشی رنگی

وقتی که از کفش‌های ورزشی سفید خسته می‌شویم، زمان آن است که به سراغ کفش‌های ورزشی رنگی برویم. این کفش‌ها در گذشته فقط در زمان تمرینات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما این روزها می‌توانید آن‌ها را تقریباً در هر جایی ببینید، از خیابان‌ها گرفته تا دفاتر کار که با رنگ‌های جذاب و چشم‌نواز خود جلب توجه می‌کنند. مک دونالد می‌گوید: اما همین تنوع رنگی باعث می‌شود که استفاده از این کفش‌ها محدودتر شود. شما باید این کفش‌های رنگارنگ را با لباس‌هایی با رنگ خنثی همراه کنید مگر آن که واقعاً در تطبیق دادن رنگ‌ها مهارت داشته باشید. حتی در این صورت هم باید همواره در رنگ‌های مورد استفاده‌تان تعادل را رعایت کنید. به یاد داشته باشید که این کفش‌های ورزشی رنگی ظاهر بسیار روزمره دارند بنابراین می‌توانید آن‌ها را با انواع شلوار جین (از شلوارهای جین راسته و سنگشور گرفته تا شلوار جین مشکی)، و انواع ژاکت با رنگ‌های مشکی آبی اقیانوسی و طوسی همراه کنید. مک دونالد می‌گوید: باید بگذارید کفش‌هایتان خودشان را نشان بدهند. اگر در ظاهرتان از رنگ‌های روشن بسیار زیادی استفاده کنید، کفش‌هایتان در این میانه گم می‌شوند و در واقع وقتی که کسی به شما نگاه می‌کند، در بین این رنگ‌های خیره‌کننده سردرگم می‌شود.

استایل مردانه با کفش  ورزشی رنگی

بیشتر بخوانید: پیشنهاداتی برای خوشتیپ شدن آقایان

مطالب مرتبط