22 بوت مردانه برای پاییز 2022 (قسمت دوم)

22 بوت مردانه برای پاییز 2022 (قسمت دوم)

14 شهریور 1401

با نزدیک شدن به فصل پاییز و خنک‌تر شدن هوا، یک چیز وجود دارد که باید از آن اطمینان حاصل کنید اینکه گرم، شیک و راحت هستید. اینجاست که بوت‌ها وارد عمل می‌شوند. از شرکت گرفته تا مزارع، عروسی در فضای باز، و ملاقات با دوستان در کافه، موقعیت‌های زیادی برای پوشیدن بوت وجود دارد. در این مقاله، ما لیستی از انواع مختلف بوت‌های مردانه و نحوه ست کردن آن‌ها را برای هر موقعیتی را گردآوری کرده‌ایم.

ابتدا بخوانید: 22 بوت مردانه برای پاییز 2022 (قسمت اول)


12. بوت‌های جودپور (Jodhpur Boots)


بوت مردانه

همانطور که از نام آن پیداست، چکمه Jodhpur برای سوارکاری ساخته شده است. قدمت این کفش به دهه 20 میلادی باز می‌گردد، این کفش مورد علاقه چوگان سواران در هند بود و در واقع به نام دومین شهر بزرگ در ایالت راجستان هند نامگذاری شده است. آن‌ها به طور سنتی دارای پنجه گرد و پاشنه چرمی کوتاه هستند، اما چیزی که آن‌ها را از دیگر بوت‌ها متمایز می‌کند، بندی است که دور جلو و پشت مچ پا می‌پیچد. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا نزدیک پا بنشینند و در برابر عوامل نامساعد محافظت کنند. اکنون افرادی را خواهید یافت که بوت‌های جودپور را در رویدادهای رسمی‌تر بپوشند. این بوت‌ها در ترکیب با کت و شلوار، شلوار کتان یا جین عالی می‌شود. آن‌ها جایگزینی عالی برای بوت‌های سوارکاری سنتی هستند و در جنس‌های مختلف مانند جیر قهوه‌ای یا چرم فوق‌العاده به نظر می‌رسند.


13. بوت‌های رزمی (Combat Boots)


بوت مردانه

بوت‌های رزمی که برای تحمل سخت‌ترین شرایط در میدان جنگ ساخته شده‌اند، برای استفاده سبک ساخته نشده‌اند. آن‌ها در اصل برای جنگ طراحی شده بودند (همانطور که از نامشان پیداست)، بنابراین برای تحمل شدیدترین شرایط در مدت زمان طولانی ساخته شده‌اند. در حالی که شکستن آن‌ها زمان زیادی می‌برد، بوت‌های رزمی با کیفیت بالا در آزمون زمان مقاومت می‌کنند. برای اطمینان از داشتن یک جفت عالی، مطمئن شوید که آن‌ها از مچ پا محافظت می‌کنند و زیر پا را محکم می‌گیرند. در طول جنبش پانک دهه 70 و 80، این کفش به یک نیاز نظامی کمتر تبدیل شد و به ترند مد و فشن جامعه سنتی نزدیک شد. امروزه تقریباً می‌توانید این چکمه‌ها را با هر چیزی بپوشید، اما آن‌ها معمولاً با تنظیمات معمولی همخوانی دارند. بنابراین از پوشیدن این لباس‌ها مراسم رسمی خودداری کنید.


14. بوت‌های اردکی (Duck Boots)


بوت مردانه

وقتی قصد گشت و گذار در آب و هوای ناهموار و طوفانی را دارید، نمی‌توانید از کنار بوت اردکی بگذرید. این کفش‌ها که در سال 1912 توسط Leon Leonwood Bean، بنیانگذار L.L.Bean تولید شده‌اند، شبیه هیچ کفش دیگری نیستند. نیمه بالایی مانند هر بوت دیگری در فضای باز با ساختار چرمی به نظر می‌رسد، اما نیمه پایین جایی است که همه چیز جالب می‌شود. یک انگشت پلاستیکی با طراحی شبیه به یک جفت پای اردک، چسبندگی و انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر مرطوب‌ترین فعالیت‌ها ارائه می‌دهد. برای گرما و محافظت بیشتر، جوراب‌های ضخیم بپوشید و شلوار خود را داخل آن قرار دهید تا از نفوذ آب جلوگیری کنید.


15. بوت‌های مهندسی (Engineer Boots)


بوت مردانه

بوت مهندس یکی از محبوب‌ترین کفش های کار امروزی است. آن‌ها به لطف پاشنه کوتاه، با سگک مشخص در بالا و پایین کفش قابل تشخیص هستند. از لحاظ تاریخی، آن‌ها برای آتش نشانان پس از جنگ جهانی دوم در نظر گرفته شده بودند، اما خیلی زود در دهه 50 در بین موتورسواران و نوجوانان محبوب شدند. جیمز دین در سال 1955 در فیلم شورشی بدون دلیل یک جفت از ان را به پا کرد و خیلی سریع بوت مهندسی با جنبش پانک و اسکین هد در دهه 70 درهم آمیخت. امروزه می‌توانید آن‌ها را در طیف وسیعی از رنگ‌ها و جنس‌های مختلف مانند چرم قهوه‌ای یا مشکی بیابید رنگ دومی رنگ سنتی است، اما هر دو برای استفاده روزانه عالی است.


16. بوت‌های Balmoral 


بوت مردانه

برای قرن‌ها، بوت Balmoral محافظی پیچیده و محکم برای مردان فراهم کرده است. این کفش که از کفش آکسفورد اقتباس شده است، بسیار شبیه به طراحی سنتی انگلیسی با بند بسته و شبح رسمی است. به‌طور سنتی، آقایان این نوع بوت‌ها را در ماه‌های سردتر انتخاب می‌کنند، بدون اینکه از سبک لباس پوشیدن پیچیده‌شان منحرف شوند، بنابراین وقتی دمای هوا کاهش می‌یابد، انتخابی عالی برای لباس رسمی هستند. در حالی که طرح اصلی از چرم ساخته شده است، اقتباس‌های مدرن شامل سایه‌های دو رنگ، با توید یا تارتان در نیمه بالایی است. 
راز آراستگی و خوشتیپی آقایان چی می‌تونه باشه! یک جفت بوت Balmoral با کت و شلوار در یک قرار کاری بپوشید و استایل شیک وخیره‌کننده‌ای به نمایش بگذارید.


17. بوت‌های موکلوک (Mukluk Boots)


بوت مردانه

اگر در میان طوفان قدم می‌زنید، باید از پاهای خود فراتر از یک جفت کفش کلاسیک محافظت کنید. اینجاست که بوت‌های Mukluk وارد بازی می‌شوند. این کفش‌ها به هم نمی‌ریزند، محافظت عالی در برابر عوامل ایجاد می‌کنند و پاهای شما را برای روزهای ماجراجویی راحت و گرم نگه می‌دارند. آن‌ها که در کانادا منشاء می‌گیرند، به طور سنتی از پوست فوک و کاریبو ساخته می‌شوند و بخشی از تاریخ اینویت هستند و پاها را از یخ و برف و شرایط سخت محافظت می‌کنند. در حالی که امروزه آن‌ها از چرم و پوست گوسفند ساخته می‌شوند، اما همچنان از بادهای یخی و زمین‌های سخت محاظفت می‌کنند.


18. بوت‌های تیمبرلند (Timberland Boots)


بوت مردانه

شاید یکی از شناخته‌شده‌ترین بوت‌های بازی، بوت‌‌های زرد کار نمادین تیمبرلند از دهه ۷۰ وجود داشته است، اما به لطف صحنه هیپ هاپ در دهه ۹۰ بود که به یکی از لوازم اصلی مد در سراسر جهان تبدیل شد. به هیپنوتیزم سال 97 بیگی اسمالز فکر کنید با این ترانه: "Timbs for my hooligans in Brooklyn". امروز آن‌ها را می بینید که همه پوشیده‌اند، از محل ساخت و ساز گرفته تا فروشگاه‌ها یا نمایش مد، روکش چرمی، رویه و زیره عسلی آن‌ها را به اندازه‌ای مقاوم می‌کند که بتوان برای سال‌های زیادی پوشید، و چهار ردیف دوخت به همان اندازه که شیک هستند محکم هم هستند. معمولاً افرادی را می‌بینید که چکمه‌های Timberland را با جین یا کتان می‌پوشند تا حس غیررسمی داشته باشند، اما در ماه‌های گرم‌تر نیز می‌بینید که آن‌ها را با شلوارک بپوشید.


19. بوت‌‌های Ugg (Ugg Boots)


بوت مردانه

چکمه فروتن UGG برای چندین دهه مردم را از هم جدا کرده است. این چکمه‌ها از چرم گوسفندی ساخته شده‌اند و به اندازه‌ای راحت و محکم هستند که می‌توان آن‌ها را برای سال‌ها پوشید، اما طراحی درشت و بی‌شکل که دارند از اولین باری که در سال 1981 عرضه شد، با واکنش‌هایی مواجه شد. در ماه‌های سرد، بیرون در شرایط سخت مناسب است. آن‌ها ضدآب نیستند، بنابراین از عناصری مانند باران شدید یا برف دوری کنید تا بتوانید آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید.


20. بوت‌های ضدآب (Waterproof Boots)


بوت مردانه

از پیاده روی زیر باران گرفته تا قدم زدن در بستر رودخانه گل‌آلود، هر ماجراجویی به یک جفت بوت ضدآب نیاز دارد. برخلاف سایر کفش‌های فضای باز، این کفش از عناصر مرطوب محافظت می‌کند و پاهای شما را خشک نگه می‌دارد. توجه داشته باشید که بین ضدآب و مقاوم در برابر آب نیز تفاوت وجود دارد، دومی را می توان تقریباً با استفاده از هر ماده‌ای گرم کرد، در حالی که اولی به کمی محافظت اضافی نیاز دارد. بوت‌های ضدآب اغلب از پلاستیک، نایلون یا نئوپرن ساخته می‌شوند. با این حال، می‌توانید کفش‌های ساخته شده از چرم محکم را پیدا کنید که مقاوم بوده و آب را دفع می‌کند. حتماً جفتی پیدا کنید که دارای دسته‌های زیادی مانند کفه‌های پلاستیکی باشد، این کار از لغزش شما در هنگام پریدن از سنگ‌ها یا حرکت در زمین‌های لغزنده جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: چهار روش برای پوشیدن کفش‌های راحتی چرم جیر


21. بوت‌های سوارکاری (Riding Boots)


بوت مردانه

بوت سوارکاری یک جفت بوت بلند مردانه است که سابقه‌ای طولانی دارد. بوت‌های سوارکاری یک وسیله ضروری برای سوارکاری در سراسر جهان هستند. مانند بوت‌های کابویی، اغلب طول آن‌ها بیشتر است و تا زانوها به سمت بالا می‌رسد. بوت‌‌های سوارکاری انگلیسی اغلب دارای پاشنه بزرگ‌تری هستند که به ایجاد چسبندگی روی رکاب کمک می‌کند، اما اقتباس مدرن از این کفش، پاشنه را برای طراحی زیباتر کاهش می‌دهد. بوت‌های شکار که در همین دسته قرار می‌گیرند، معمولاً مشکی هستند و یک لبه‌ی قهوه‌ای مایل به زرد در بالای آن قرار دارند. به طور معمول، مردان شلوار یا جودپور خود را داخل چکمه می‌کنند تا از پاشیدن گل و لای روی پارچه جلوگیری می‌کنند. با این حال، می‌توانید گزینه‌های کوتاه‌تری را نیز پیدا کنید، که بیشتر به آن‌ها بوت‌های جودپور یا بوت‌های پادوک می‌گویند.


22. چکمه موتور سواران (Motorcycle Boots)


بوت مردانه

وقتی صحبت از موتورسیکلت می‌شود، باید به همان اندازه که برای پوشاندن بدن نیاز دارید از پاهای خود محافظت کنید. به طور سنتی، پوشیدن چرم بهترین گزینه برای سواری شما است این در مورد کفش نیز صدق می‌کند. بوت‌های موتورسیکلت معمولاً به بالای مچ پا و زیر زانو برخورد می‌کنند، این چند دلیل دارد. آن‌ها نه تنها از اندام شما در برابر آسیب احتمالی محافظت می‌کنند. علاوه بر این، می‌توانید به راحتی شلوار جین یا شلوار خود را داخل آن‌ها قرار دهید، که از گیر کردن پارچه‌های گشاد در داخل چرخ موتور جلوگیری ‌کند و از وارد شدن آسیب جدی به شما جلوگیری کند.


سوالات متداول درباره انواع بوت


چند نوع بوت وجود دارد؟
انواع مختلفی از بوت‌های مردانه در دنیا وجود دارد. در حالی که سبک‌های سنتی بوت کار، مجلسی و اسپرت وجود دارد، سبک‌های مدرن‌تری هم طراحی شده است که همگی در ایجاد یک استایل شیک و منحصربه‌فرد به شما کمک می کند. 
چه چیزی برای بوت‌های مردانه محبوب است؟
در حال حاضر، محبوب‌ترین بوت‌های مردانه آن‌هایی هستند که می‌توانید تقریباً با هر نوع لباسی بپوشید که معمولاً مدل‌هایی را شامل می‌شود که تا مچ پا می‌رسد و دارای توری یا رویه چرم ساده هستند، مانند بوت‌های چلسی، صحرا یا آکسفورد. زیبایی پشت این استایل‌ها به تطبیق‌پذیری آنهاست، می توانید آن‌ها را با شلوار جین و تی شرت، پیراهن، شلوار کتان، یا حتی کت و شلوار برای استایل‌های رسمی‌تر بپوشید.
بوت‌های مردانه را چگونه انتخاب می‌کنید؟
اگر در یک قرار کاری، شام یا مهمانی هستید و نیاز دارید که لباس غیررسمی بپوشید، یک جفت نیم بوت کلاسیک مانند Balmoral، Oxford یا Jodhpur را انتخاب کنید، این‌ها طراحی کلاسیک دارند و به طور سنتی برای موارد بیشتر در نظر گرفته شده‌اند و با لباس‌های رسمی مانند کت و شلوار یا شلوار پارچه‌ای پوشیده می‌شود. برای یک موقعیت‌های غیررسمی‌، نمی‌توانید از بوت‌های چلسی، تیمبرلند یا چوکا استفاده کنید، زیرا با جین یا شلوار کتان و تی شرت یا لباس های غیر‌رسمی استفاده نمی‌شود. بوت‌های Moc Toe، Service و سایر بوت‌های سخت برای کار در فضای باز در شرایط سخت بهترین هستند.مدل‌های مختلف بوت به چه چیزی گفته می‌شود؟
انواع مختلفی از بوت‌ها وجود دارد، اما محبوب‌ترین انتخاب‌ها بوت‌های چلسی و صحرا هستند، زیرا با موقعیت‌ها و لباس‌های مختلف عالی به نظر می‌رسند. سایر مدل‌های بوت شامل چکمه‌های کاری از تیمبرلند و هارد یاکا، آب و هوای مرطوب و در فضای باز مانند بوت‌های اردکی و موکلوک است. بوت‌‌های سوارکاری مانند بوت‌‌های کابوی از آن زمان به همراه بوت‌های مهندسی و بوت‌‌های رزمی به کفش‌های مد روز تبدیل شدند.
 

بیشتر بخوانید: 18 مورد از بهترین کفش‌‌های کتانی مشکی برای خرید در سال 2022