8 نکته‌ی آرایشی گونه ها برای شاداب به نظر رسیدن صورت در طول روز

8 نکته‌ی آرایشی گونه ها برای شاداب به نظر رسیدن صورت در طول روز

03 شهریور 1401

اگر به دنبال نکات و ترفندهای آرایش گونه هستید، دیگر نگران نباشید ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. برخی از ما دارای گونه‌های برجسته‌ای هستیم که به ویژگی‌های صورت ما جذابیت می‌بخشد. اما ما اغلب هنگام آرایش کردن آن‌ها را نادیده می‌گیریم. رژگونه و برنزر بسیار مهم هستند، زیرا می‌توانند به آسانی، آرایش شما را از تغییر دهند و جلوه‌ی خاصی به صورت شما ببخشند. با این حال، زیاده روی در کشیدن آن‌ها می‌تواند ظاهر شما را کاملاً خراب کند. به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا چند نکته‌ی آسان اما موثر را به شما آموزش دهیم.


نکات آرایشی برای گونه‌ها


آرایش گونه

1. پوست خود را بشناسید

هر کسی نوع و رنگ پوست منحصر به فردی دارد که باید از آن آگاه باشد. این به ما در انتخاب رژگونه مناسب کمک می‌کند. اگر رنگ مناسب رژگونه را بسته به نوع و رنگ پوست خود انتخاب کنید، احتمال اشتباه در آرایش کمتر خواهیدداشت. افرادی که پوست خشک دارند باید از رژگونه‌های کرمی برای افزایش رطوبت استفاده کنند و بقیه انواع پوست باید از رژگونه‌ی پودری استفاده کنند. اگر رنگ پوست روشنی دارید، حتما پوست شما ته رنگ‌های سردی دارد. بنابراین باید از رنگ‌های ارغوانی یا صورتی استفاده کنید. اگر پوستی متوسط یا تیره دارید، حتما پوست شما ته رنگ‌های گرم‌تری دارد. بنابراین، باید از رنگ‌های نارنجی، دارچینی یا گرمتر برای برجسته کردن گونه‌های خود استفاده کنید.

2. کانتور صورت خود را بشناسید

آرایش گونه

صورت‌های گرد: بهترین راه برای کانتور صورت گرد این است که از بالای گوش شروع کنید و رژگونه را به طور یکنواخت ترکیب کنید تا ظاهری بی‌عیب و نقص داشته‌باشید. 

صورت‌های کشیده: اگر فرم صورتتان کشیده‌است، کانتور را روی سیب‌های گونه متمرکز کنید و آن را تا گوش بکشید. این کار عرض صورت بیشتری به شما می‌دهد و نسبت ویژگی‌های صورت شما را یکنواخت می‌کند.
صورت‌های مربعی شکل: با شروع کانتورینگ از بالای گوش، رنگدانه را به سمت سیب گونه بکشید تا کمی زاویه ایجاد کنید.
صورت‌های قلبی: اگر صورت قلبی دارید، باید فرم صورت خود را تکمیل کنید و کانتور را روی سیب گونه‌ها بزنید.

3. طبیعی نشان دادن صورت

همیشه لازم نیست هر روز همان ظاهر قبلی را داشته‌باشید. می‌توانید با رژگونه‌ها ظاهر متفاوتی را امتحان کنید. اگر می‌خواهید گونه‌های طبیعی درخشانی داشته‌باشید، باید به جای رژگونه‌ی پودری، رژگونه‌ی کرمی را انتخاب کنید. بهترین راه برای زدن رژگونه‌ی کرمی با انگشتان دست یا با کمک برس استیپلینگ است. هنگام استفاده از انگشتان خود، همیشه به یاد داشته‌باشید که آن‌ها را ضدعفونی کنید تا از هرگونه عفونت باکتریایی جلوگیری کنید.
با انتخاب یک رژگونه‌ی کرم که رنگ پوست شما را تکمیل می‌کند، شروع کنید. آن را روی سیب گونه‌ی خود بمالید و ابتدا آن را به سمت بالا مخلوط کنید و سپس آن را به آرامی در سراسر گونه مخلوط کنید. با این حال، باید به خاطر داشته‌باشید که آن را به ناحیه‌ی بینی خود نزدیک نکنید. حداقل دو انگشت فاصله از ناحیه‌ی بینی باقی بگذارید. بِلِند کردن رژگونه با استفاده از نوک انگشتان موثرترین راه برای رسیدن به یک فلاش طبیعی و زیبا است.

4. گونه‌های تراشیده شده با رژگونه

آرایش گونه

در کمتر از 5 دقیقه بدون جراحی یا ساعت‌ها ورزش در باشگاه، آن گونه‌های تراشیده شده و زیبا را بدست آورید. اگر دوست دارید چهره‌ای تراشیده داشته‌باشید، رژگونه‌ی خود را دقیقاً روی خط استخوان گونه بزنید و سپس آن را به سرعت به سمت بالا ترکیب کنید. به یاد داشته‌باشید، ما نمی‌خواهیم هیچ خط تیزی روی گونه‌هایمان وجود داشته‌باشد. ترکیب کردن کلید این کار است. من به شما توصیه می‌کنم که به سراغ رنگ‌های گرم‌تر بروید تا به چهره‌تان ابعاد بیشتری بدهد. برای اینکه فوراً به گونه‌های برجسته برسید، همیشه از رژگونه یا برنزر دو رنگ تیره‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید. نتیجه یک صورت برجسته و زیبا خواهد بود. 

5. درخشیدن طبیعی صورت

از کرم‌پودر خوب شروع کنید و سپس با استفاده از رژگونه‌ی کرمی ادامه دهید. آن را به آرامی روی سیب گونه‌ی خود مخلوط کنید. حالا، برای داشتن درخشش صورتتان، هایلایتر مایع را روی رژگونه‌ی کرمی روی نقاط بالای صورت خود بزنید. هایلایتر مایع نور را منعکس می‌کند و درخشش طبیعی را به گونه‌های شما می‌بخشد.

6. آرایش گونه برای روز و شب

آرایش گونه

در طول روز از رنگ‌های رژگونه‌ا‌ی کمرنگ‌تر استفاده کنید که ظاهری طبیعی به شما بدهد. نور روز باعث می‌شود؛ آرایش سنگین غیرطبیعی و پلاستیکی‌تر به نظر برسد. در شب، می‌توانید سایه‌های عمیق‌تر و چشمگیرتری را بزنید تا جلوه‌های زیبا و جذاب ایجاد کنید. رژگونه‌های براق و هایلایتر مایع را برای داشتن ظاهری شبانه امتحان کنید. 

7. رژگونه را روی کم پودر بزنید

رژگونه‌های پودری و کرمی را همیشه روی یک پایه‌ی خوب بزنید. می‌توانید به سراغ کرم پودر بروید یا از بی بی کرم سبک به عنوان پایه استفاده کنید. اگر رژگونه را بدون استفاده از کرم پودر یا حداقل یک پودر استفاده کنید، روغن‌های موجود در پوست آن را لکه‌دار جلوه می‌دهند و رنگ آن بر روی صورت شما ناخوشایند به نظر می‌رسد.

8. آرایش خود را ماندگار کنید

آرایش گونه

من می‌خواهم مقاله‌ی خود را با نحوه‌ی استفاده از آرایش گونه که ماندگاری بیشتری دارد به پایان برسانم. در مرحله‌ی اول، من توصیه می‌کنم روی رژگونه‌هایی با ماندگاری خوب که قدرت ماندگاری عالی دارند، سرمایه گذاری کنید. بعد اینکه همیشه رژگونه‌های کرمی خود را با یک رژگونه‌ی پودری رنگ همرنگ بپوشانید تا از لک شدن آن جلوگیری کنید و ماندگاری بالاتری داشته‌باشد. اگر فقط از رژگونه‌های پودری استفاده می‌کنید، باید آن را با یک اسپری آرایشی فیکس کنید تا به ماندگاری بیشتر آن کمک کنید.
درک نوع پوست، حالت صورت، تناژ رنگی و بافت پوستتان قبل از آرایش بسیار مهم است. این به شما کمک می‌کند تا محصولات آرایشی مناسب را خریداری کنید. و پس از خرید، می‌توانید نکات و ترفندهای آرایش گونه‌ی ما را دنبال کنید و کار را شروع کنید. چه بخواهید یک رژگونه‌ی طبیعی داشته‌باشید و چه پوستی براق، این مقاله به شما کمک می‌کند تا این کار را بدون زحمت انجام دهید. مطمئن شوید که آرایش خود را درست فیکس کرده‌اید تا محصولات در جای خود باقی بمانند و آرایش شما در طول روز شاداب به نظر برسد.

 بیشتر بخوانید: 7 دستور‌العمل و فواید ماسک لایه بردار صورت برای پوست

مطالب مرتبط