7 اشتباه آرایش چشم برای 30 سال به بالاها

7 اشتباه آرایش چشم برای 30 سال به بالاها

19 مرداد 1399

با گذر زمان و بالا رفتن سن، آرایش کردن کم کم نسبت به سنین پایین‌تر سخت‌تر می‌شود. از آن جایی که بعد از سی سالگی پوست بدن و صورت تغییر می‌کند، برای حفظ شادابی و درخشندگی بافت پوست، باید نوع آرایش و روتین مراقبت از پوست‌تان را تغییر دهید. از آنجایی که چشم‌ها یکی از اولین جاهایی هستند که عوارض بالا رفتن سن را بروز می‌دهند، یکی از اولین روتین‌های آرایشی که بعد از ۳۰ سالگی باید آن را تغییر بدهیم، آرایش چشمانمان است. می‌توانید هزاران ویدیوی آموزشی در رابطه با آرایش چشم را تماشا کنید، اما اگر این نکته را در نظر نگیرید که این آرایش‌ها برای چشمان کاملاً جوان طراحی شده‌اند و مدل‌هایی که این آرایش‌ها در ویدیو‌های آموزشی روی صورتشان پیاده‌سازی می‌شوند هم زیر ۳۰ سال سن دارند، نباید از دیدن این که نتیجه آرایش شما با نتیجه مورد انتظار‌تان از ویدیوی آموزشی همخوانی ندارد، شگفت زده شوید. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که ترفند‌های آرایشی که در بیست سالگی برای شما کاربردی هستند، ممکن است در دوران ۳۰ سالگی و یا ۴۰ سالگی عملاً بی‌تاثیر باشند. پس با به یاد داشتن این نکته، این شما و این هفت اشتباه آرایشی که احتمالاً پس از ۳۰ سالگی آن‌ها را مرتکب می‌شوید و همچنین، شیوه تصحیح کردن این اشتباهات آرایشی!

۱. استفاده نکردن از پرایمیر

وقتی که جوان هستید و پوست شما لطافت و شادابی و سلامتی کامل را دارد، استفاده کردن از پریمیر چندان ضروری نیست؛ اما با بالا رفتن سن و ظاهر شدن چین و چروک‌های ریز، استفاده از پریمیر بسیار حیاتی می‌شود. پس از سی سالگی مجبور هستید که قبل از استفاده از هر محصول آرایشی دیگری، پوستتان را زیر سازی کنید، در غیر این صورت آرایش‌تان ثابت نمی‌ماند و خیلی زود به هم می‌ریزد. قبل از کرم پودر، قبل از سایه، قبل از کانسیلر و یا هر محصول آرایشی دیگری، باید حتماً از پریمیر استفاده کنید تا پوستتان نرم و ملایم شده و آماده پذیرش آرایش‌های دیگر شود. روتین آرایشی شما باید چیزی شبیه به این باشد: صورتتان را بشویید و خشک کنید، به صورت‌تان مرطوب‌کننده بزنید، و از یک کرم تغذیه‌کننده مخصوص دور چشم استفاده کنید. صبر کنید تا این کرم‌ها کاملا جذب پوستتان شوند و سپس به دور چشمتان پریمیر آبرسان بزنید و یک دقیقه صبر کنید تا خشک شود. بعد آرایش‌تان را شروع کنید.

  • پیشنهاد ما آن است که: از پریمیر زیبایی Hynt استفاده کنید. این محصول سبک، طبیعی و موثر است، SPF آن ۲۵ بوده و بوی شگفت‌انگیزی دارد!

آرایش چشم

۲. استفاده بیش از حد از مواد آرایشی

با این که در سنین بالای ۳۰ سال استفاده از پریمیر یک الزام است، اما استفاده بیش از حد از مواد آرایشی مانند سایه چشم، خط چشم، پریمیر‌ها و کرم پودر‌ها باعث می‌شود که خطوط عمیق، نواحی تیرگی و چین و چروک‌ها بیشتر به چشم برسند. هر متخصص آرایشی به شما خواهد گفت که در سنین بالای ۳۰ سال، بهتر است از مواد آرایشی کمتر و سبک‌های آرایشی مینیمالیستی استفاده کنید.

آرایش غلیظ رنگین کمانی

۳. استفاده نکردن از اصلاحات رنگی

نکته کلیدی در پنهان سازی موثر نواحی تیره، استفاده از اصلاحات رنگی است. این تکنیک به شما کمک می‌کند که تیرگی‌های دور چشم‌هایتان را بپوشید و پوست یکدستی داشته باشید. آیا نمی‌دانید چطور باید این تکنیک را پیاده سازی کنید؟ اگر تنالیته پوست روشن تا متوسطی دارید، از یک کانسیلر حاوی طیف‌های ملایم آبی یا سبز استفاده کنید. برای افراد با تنالیته پوست متوسط تا سبزه، کانسیلرهای با تم رنگی زرد یا هلویی بهتر اثر می‌کنند. این کانسیلرها به شما کمک می‌کنند که نواحی تیره دور چشمتان را پوشش بدهید و لکه‌های پوستی تیره ناشی از تابش خورشید را هم محو می‌کنند. برای استفاده از کانسیلر، ابتدا مقداری از آن را به گوشه داخلی چشم بزنید و سپس با استفاده از یک برس آن را در دایره زیر چشمانتان پخش کنید. در زمان خرید کانسیلر، بهترین رنگ برای شما کانسیلری است که دو درجه از رنگ طبیعی پوستتان روشن‌تر باشد.

  • پیشنهاد ما آن است که: از کانسیلر زیبایی RMS استفاده کنید. این کانسیلر فاقد مواد شیمیایی مضر بوده و در طیف وسیعی از رنگ‌ها ارائه می‌شود.

میکاپ با موی کج توی صورت

۴. استفاده از آرایش چشم خیلی روشن یا خیلی تیره

شاید این روزها سایه چشم سیاه رنگ بسیار پرطرفدار و ترندی شده باشد، اما برای یک زن با سن بیش از ۳۰ سال، آرایش چشمان ملایم‌تر گزینه بهتری است. پیشنهاد ما به شما آن است که به جای استفاده از سایه چشم مشکی، از رنگ‌های طیف قهوه‌ای، خنثی و یا بژ استفاده کنید. این رنگ‌ها تقریباً به همه می‌آیند. ابتدا از یک سایه با رنگ خنثی به همه پلک بزنید و سپس از یک رنگ قهوه‌ای تیره‌تر برای فرم دادن به سایه چشم‌تان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که چشمان شما باز‌تر به نظر برسند. از آنجایی که می‌دانیم با بالا رفتن سن گوشه‌های بیرونی چشم شروع به افتادن می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم که سایه چشمتان را با یک زاویه ۴۵ درجه رو به بالا بزنید تا به بالا کشیدن گوشه‌های چشم‌تان کمک کند. اگر عاشق استفاده از سایه‌های رنگی هستید، بهتر است از طیف‌های خنثی، ترکیب آبی و نقره‌ای، و یا سایه طلایی که خیلی درخشان نباشد استفاده کنید.

  • پیشنهاد ما آن است که: از سایه چشم آهنربایی Kjaer Weis استفاده کنید. رنگ‌های این سایه چشم شامل طیف‌های مختلف ملایم بوده و با قیمت و بسته بندی مناسبی ارائه می‌شوند.

سایه چشم

۵. استفاده از سایه‌های چشم درخشان یا خیلی سنگین

اشتباه دیگری که در زمان استفاده از سایه چشم ممکن است مرتکب آن شوید، استفاده از سایه‌های خیلی درخشان یا خیلی سنگین است. استفاده از این سایه‌های نامناسب باعث می‌شود که خطوط دور چشم و چین و چروک‌ها بیشتر و عمیق‌تر به چشم بیایند. به جای آن‌ها بهتر است از سایه‌های پودری یا کرمی ساده استفاده کنید. این سایه‌ها که به سادگی با یک برس روی پوست محو می‌شوند، عوارض بالا رفتن سن را کمتر نمایان می‌کنند.

  • پیشنهاد ما آن است که: از پالت سایه چشم پایه Prima استفاده کنید. این سایه‌های چشم از مواد معدنی ساخته شده‌اند، طبیعی، مات و زیبا هستند و یک رنگین کمان کامل از رنگ‌های طبیعی و خنثی را شامل می‌شوند.

سایه چشم غلیظ

۶. انتخاب خط‌ چشم نامناسب

مهم نیست که در کشیدن خط چشم چقدر مهارت داشته باشید، انتخاب یک خط چشم نامناسب باعث می‌شود که سن چشمان شما بالا‌تر به نظر برسد. برای مثال استفاده از خط چشم مایع روی پوستی که سن بالایی داشته باشد نامناسب جلوه می‌کند، به خصوص اگر از یک خط چشم متالیک یا رنگی استفاده کنید. بهتر است از خط چشم‌های مدادی و یا ژله ای استفاده کنید. برای خط بالای چشم، بهتر است که خط چشم را دقیقا روی خط رویش مژه‌ها بکشید تا چشمانتان فرم بگیرد؛ اما در زمان کشیدن خط زیر چشم بهتر است از یک مداد ضد آب استفاده کنید، زیرا با بالا رفتن سن و ایجاد عوارض پوستی ناشی از آن، احتمال جاری شدن و بهم ریختن آرایش چشم بیشتر می‌شود.

  • پیشنهاد ما آن است که: از خط چشم ژله ای Chantecaille استفاده کنید. این خط چشم به آرامی و ملایمت کشیده می‌شود و ماندگاری خوبی دارد.

خط‌ چشم نامناسب

۷. استفاده بیش از حد از ریمل

مژه‌های ما در تمام طول عمرمان می‌ریزند و دوباره رشد می‌کنند؛ اما این سیکل ریزش و رشد مجدد، با بالا رفتن سن اندکی آهسته‌تر می‌شود. یکی از اشتباهاتی که زنان بالای ۳۰ سال مرتکب می‌شوند، استفاده کردن از ریمل‌های حجم‌دهنده سنگین است تا کم پشت شدن مژه‌هایشان را جبران کنند. با این که این روش ممکن است جواب بدهد، اما خطر اصلی، استفاده بیش از حد از ریمل است. به جای استفاده بیش از حد از ریمل‌های حجم‌دهنده، پیش از ریمل زدن مژه هایتان را فر کنید تا به بالا برگردند و چشمان شما را باز‌تر نشان بدهند. و اگر متوجه شدید که مژه‌های‌تان به اندازه سابق رشد نمی‌کنند، راه حل استفاده از یک محصول تقویت‌کننده رشد مژه است. برای دریافت بازخورد مناسب از این محصول، بهتر است که هر شب قبل از خواب یک خط نازک از محصول را دقیقاً روی خط رویش مژه‌هایتان بکشید و بگذارید تا صبح آنجا باشد تا کاملا جذب شود و به بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌هایتان کمک کند. اگر این روش هم جواب نداد، دیگر باید به فکر استفاده از مژه مصنوعی و یا اکستنشن‌های مژه باشید.

استفاده بیش از حد از ریمل

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم که میکاپ‌مان واقعاً طبیعی به نظر برسد

مطالب مرتبط