5 مورد از فواید پاپ کورن برای سلامتی

5 مورد از فواید پاپ کورن برای سلامتی

24 مرداد 1401

هیچ وقت یه فیلم خوب بدون یک کاسه بزرگ پاپ کورن کامل نمی‌شود! پاپ کورن به دلیل کالری پایین آن بر بسیاری از تنقلات ترجیح داده می‌شود. از آنجایی که از یک غلات کامل تهیه می‌شود، سرشار از مواد مغذی مهمی است که فواید سلامتی مختلفی را ارائه می‌دهد. ادعا می‌شود که خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و فشار خون را کاهش می‌دهد.
در این مقاله، خواهیم دید که کارشناسان در مورد این فواید پاپ کورن، مشخصات تغذیه‌ای آن و عوارض جانبی احتمالی آن چه می‌گویند.


پاپ کورن چیست؟


پاپ کورن چیست؟

پاپ کورن از حرارت دادن دانه‌های ذرت تهیه می‌شود و یک میان وعده بسیار محبوب در سراسر جهان است. برخی از سویه‌های ذرت (Zea mays) فقط برای کشت ذرت کشت می‌شوند.
خوردن ذرت بو داده به دلیل مواد مغذی و مقدار کم کالری آن می‌تواند فایده‌های بسیاری برای سلامتی داشته باشد. از آنجایی که یک فنجان (8 گرم) پاپ کورن حاوی تنها 31 کالری و مقدار مناسبی فیبر است، میان وعده مناسبی برای هر کسی است که سعی در کاهش وزن دارد. 

 100 گرم پاپ کورن حاوی مواد مغذی زیر است:

پاپ کورن از 100% غلات کامل طبیعی ساخته شده است که آن را به یک میان وعده بسیار سالم تبدیل می‌کند. برای آشنایی با تمام فواید سلامتی پاپ کورن به پایین صفحه بروید.
 


خواص و فواید پاپ کورن برای سلامتی


1. پاپ کورن به کاهش وزن کمک می‌کند

پاپ کورن به کاهش وزن کمک میکند

پاپ کورن یک غذای سیرکننده است، یعنی به شما احساس سیری می‌دهد. سیر کننده 1.6 برابر بیشتر از چیپس سیب زمینی است. بنابراین، احساس گرسنگی را کاهش داده و به مدیریت وزن بدن کمک می‌کند. یک لیوان پاپ کورن ساده 40گرم است و فقط 31 کالری دارد.
پاپ کورن را می‌توان با سایر مواد سالم مانند ادویه‌ها و کاکائو یا کچاپ چاشنی کرد تا حتی سالم‌تر هم شود.

2. پاپ کورن خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

پاپ کورن خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

غلات مانند ذرت به کاهش عوامل خطر بیماری‌های عروق کرونر قلب کمک می‌کند. حاوی روغن غیراشباع است و فیبر موجود در ذرت نیز ممکن است به کاهش کلسترول LDL در بدن شما کمک کند. 
علاوه‌بر این، غذاهای غلات کامل حاوی مقدار کمی چربی‌های اشباع شده و کلسترول هستند که به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند. با این حال، هنگام خوردن پاپ کورن، اعتدال را رعایت کنید.

3. پاپ کورن یبوست را کاهش می‌دهد

پاپ کورن حاوی مقادیر زیادی فیبر است که سلامت روده شما را بهبود می‌بخشد. مصرف فیبر غذایی می‌تواند از یبوست در کودکان و بزرگسالان پیشگیری و درمان کند. با این حال، تحقیقات مرتبط با مصرف ذرت بو داده با مدیریت یبوست محدود است.

4. پاپ کورن سلامت گوارش را بهبود می‌بخشد

پاپ کورن سلامت گوارش را بهبود می بخشد

طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه میامی انجام شد، فیبر ذرت باعث بهبود حرکت روده می‌شود. افزودن فیبر ذرت به رژیم غذایی نیز ناراحتی شکمی را کاهش می‌دهد. این اقدامات با هم سلامت گوارش شما را بهبود می بخشد، البته تا زمانی که پاپ کورن را در حد متعادل مصرف کنید.

5. پاپ کورن سلامت پوست را ارتقاء می‌دهد

پاپ کورن سلامت پوست را ارتقا می دهد

پاپ کورن حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام پلی‌فنول است. پلی‌فنول‌ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که از گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات به دست می‌آیند. آن‌ها با استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کنند تا از پوست شما در برابر هر گونه آسیب محافظت کنند. این موضوع پاپ کورن را به یک خوراکی مفید پوست تبدیل می‌کند.
در حالی که ذرت بو داده خود یک ماده مغذی است، ممکن است چیزهایی به آن اضافه کنید که آن را ناسالم کند. به عنوان مثال، افزودن مقدار زیادی کره، نمک یا روغن به پاپ کورن، کالری و محتوای چربی اشباع شده را افزایش می‌دهد و برخی از فواید آن را خنثی می‌کند.
اجازه دهید در بخش بعدی مضرات احتمالی مصرف بیش از حد پاپ کورن را بررسی کنیم.
پلی‌فنول‌های غذایی همچنین از آسیب نوری پوست ناشی از اشعه ماوراءبنفش جلوگیری می‌کنند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهند.  با این حال، برای درک این که چگونه ذرت بو داده می‌تواند پوست شما را بهبود بخشد، تحقیقات بیشتری لازم است.


عوارض جانبی و مضرات پاپ کورن


عوارض جانبی پاپ کورن

  1. اختلالات گوارشی را تشدید می‌کند
    دانه‌های ذرت بو داده ممکن است با تشکیل فیتوبیزوآر باعث انسداد روده بزرگ شوند. بزوآر معده باعث درد شکم، رفلاکس اسید و اتساع می‌شود. در روده کوچک، آن‌ها باعث یبوست، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، اتساع، اسهال، کاهش اشتها و کاهش وزن می‌شوند. 
  2. نفس تنگی و خس خس سینه
    ذرت بو داده مایکروویو با طعم کره حاوی دی‌استیل است که می‌تواند باعث بیماری به نام ریه پاپ کورن (برونشیولیت انسدادی) شود. تنگی نفس و خس خس سینه از علائم ریه پاپ کورن است. دی‌استیل زمانی که به مقدار زیاد استنشاق شود نیز خطرناک است. با این حال، این یک عارضه جانبی بسیار نادر است.
  3. واکنش آلرژیک 
    افرادی که به ذرت حساسیت دارند باید از خوردن پاپ کورن خودداری کنند. اگر علائمی مانند تورم دهان یا مشکل در تنفس را تجربه کردید، فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.
    افراد مبتلاء به بیماری التهابی روده نیز باید از مصرف ذرت بو داده اجتناب کنند زیرا ممکن است باعث تحریک روده شود. با این حال، تحقیقات کافی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر این عوارض جانبی نادر هستند و در طی یک یا دو روز با کمک پزشکی از بین می‌روند.
یکی از فواید محبوب مرتبط با مصرف پاپ کورن کاهش وزن است. در بخش بعدی بیاموزید که پاپ کورن چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند.


آیا پاپ کورن را برای کاهش وزن استفاده می‌شود؟


وقتی پاپ کورن با یک رژیم غذایی متعادل همراه شود، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. ذرت بو داده هوا (بدون هیچ طعم اضافه) کالری، چربی و قند کم و فیبر بالایی دارد.
پاپ کورنگرسنگی را کاهش می‌دهد و به مدیریت وزن بدن شما کمک می‌کند. باید مطمئن شوید که چاشنی‌های چرب (مانند کره یا روغن) به آن اضافه نکنید.
پاپ کورن میان وعده بهتری نسبت به چیپس و کلوچه‌ است. به طور طبیعی بدون چربی و بدون قند است، بنابراین بدون هیچ نگرانی آن را میل کنید.
با این حال، یک چیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اگر به طور مرتب پاپ کورن مایکروویو می‌خورید یا ذرت بو داده از فروشگاه خریداری می‌کنید، ممکن است مقدار زیادی نمک و کالری اضافی و همچنین مواد مصنوعی بالقوه مضر مصرف کنید. بنابراین، پاپ کورن خانگی ساخته شده با روغن زیتون یا روغن آووکادو یک افزودنی سالم به رژیم غذایی شما است.
پاپ کورن یک غلات کامل است، بنابراین به راحتی در بسیاری از رژیم‌های غذایی جای می‌گیرد و یک راهکار ساده برای اینکه طبیعی لاغر شوید. اما، آیا افراد مبتلا به دیابت می‌توانند آن را بخورند؟ به پیمایش ادامه دهید تا بیشتر بدانید.


آیا پاپ کورن برای افراد مبتلا به دیابت مفید است؟


طبق گفته یک متخصص تغذیه: «پاپ کورن انتخاب خوبی برای کسانی است که دیابت دارند. اگرچه این یک کربوهیدرات است، اما یک کربوهیدرات پرفیبر است. این بدان معنی است که سطح قند شما را زیاد افزایش نمی‌دهد. برای کنترل بهتر سطح قند خود، سعی کنید به همراه ذرت بو داده چربی سالم اضافه کنید. به عنوان مثال، مقداری ذرت بو داده با بادام را به عنوان یک میان وعده سالم میل کنید.


طرز تهیه پاپ کورن رژیمی در خانه


طرز تهیه پاپ کورن رژیمی در خانه

پاپ کورن یک میان وعده محبوب در سراسر جهان است. دارای غنی از مواد مغذی و کالری پایین است. درست کردن پاپ کورن در خانه آسان است. 
فواید سلامتی پاپ کورن را می‌توان به غلات کامل و مواد مغذی موجود در آن نسبت داد. کالری کم آن نیز به این مزایا می‌افزاید. پاپ کورن باعث سیری می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه‌بر این، فیبر موجود در ذرت بو داده سطح کلسترول LDL را کاهش می‌دهد و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را به حداقل می‌رساند. پاپ کورن همچنین یبوست را کاهش می‌دهد و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ذرت بو داده باعث سلامت پوست می‌شود. اما اگر بیش از حد مصرف شود، پاپ کورن اختلالات گوارشی را تشدید می‌کند و ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک در افراد مبتلاء به آلرژی ذرت می‌شود. با این حال، مصرف آن در حد نگه دارید.


سوالات متداول درباره‌ی پاپ کورن


آیا خوردن هر روز پاپ کورن اشکالی ندارد؟
تا زمانی که در حد اعتدال مصرف شود، پاپ کورن بدون افزودنی‌های مصنوعی برای خوردن هر روز بی‌خطر است همینطور کالری پاپ کورن بدون روغن پایین است.
آیا خوردن پاپ کورن در شب بی‌خطر است؟
بله هیچ مدرک علمی نشان نمی‌دهد که زمان خاصی برای خوردن ذرت بو داده بهتر از زمان دیگر است.

بیشتر بخوانید: راهکارهای میان‌بُر و بی‌دردسر برای کاهش وزن در 30 روز

مطالب مرتبط