آشنایی با انواع لباس عروس

آشنایی با انواع لباس عروس

20 مرداد 1401

شب عروسی به یادماندنی‌ترین و خاص‌ترین رویداد زندگی هر دختری است. شبی که در آن ستاره جشن شما هستید و همه چیز طبق خواست و سلیقه شما پیش می‌رود تا بزرگترین شب زندگیتان همان طور که می‌خواهید پیش برود. برای هر عروسی چالش برانگیزترین مسئله انتخاب لباس عروس رویایی‌اش است. اگر شما هم در چالش انتخاب مدل لباس عروس هستید در اینجا 90 ایده خاص و شیک لباس عروس را به شما معرفی کنیم.


1. مدل لباس عروس پرنسسی


شما ملکه زیبای جشن عروس‌تان هستید که همچون الماس می‌درخشد، چیزی که یک ملکه را کامل می‌کند لباس پف‌دار بزرگ و تاج است پس به شما لباس عروس مدل عروسکی را پیشنهاد می‌کنم. معمولاً در بین خانم‌های ایرانی پرطرفدارترین مدل لباس عروس است.  دخترها از کودکی آرزو پوشیدن چنین لباسی را دارند.


2. مدل لباس عروس دنباله‌دار


یکی از بهترین مدل‌های لباس عروس که به شما عکس‌های زیبا و دوست‌داشتنی را هدیه می‌دهد، مدل لباس دنباله‌دار است می‌توانید از ساق‌دوش‌هایتان بخواهید که هنگام ورود به مجلس دنباله لباس را بگیرند و شما با شکوه‌ هرچه تمام‌تر وارد جشن خودتان بشوید. این واقعاً رویایی نیست!


3. مدل لباس عروس کار شده با گیپور


لباس عروس کار شده با گیپور یکی از کلاسیک‌ترین مدل‌های لباس عروس است که هیچگاه از مد نمی‌افتد و همیشه یک انتخاب عالی است حتی بسیاری از افراد مشهور مثل کیت مدیلتون نیز این سبک لباس را برای روز عروسی‌اش انتخاب کرد.


4. مدل لباس عروس ماهی


یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین مدل‌های لباس عروس مدل ماهی است برای کسانی که کمر باریک و پایین تنه خوش فرم دارند واقعاً محشر می‌شود. اگر دوست دارید لباس عروسی کمی متفاوت و شیک بپوشید به شما ترند داغ این روزهای اینستاگرام را پیشنهاد می‌کنیم. برای انتخاب این مدل لباس عروس خاص و جذاب حتماً شکل و فرم بدنتان را در نظر بگیرید.


5. مدل لباس عروس حریر


برای چند لحظه خودتان را در لباس عروس از جنس حریر تصور کنید چقدر رویایی! پارچه حریر نرم و لطیف به نظر می‌رسد و در برش، دوخت و استایل لباس بسیار مؤثر است، جنس خنک آن هم برای مراسم‌هایی که در تابستان برگزار می‌شود مناسب است، لباس عروس‌های که از جنس حریر هستند معمولاً سبک‌ترند و شما مجبور نیستید لباس سنگین خود را در حین مراسم به دنبال خود بکشید. لبای عروس حریر همه چیز را در خود دارد سادگی، ظرافت، زیبایی و راحتی، موافق نیستید!


6. مدل لباس عروس ساتن


در یک کلمه ساده و شیک! پارچه ساتن همیشه یکی از آیتم‌های جذاب برای دوخت لباس عروس بوده است. پارچه‌ی لخت و براق آن جلوه زیادی به لباس می‌دهد و انحنا بدن را به زیبایی نشان می‌دهد. اگر طرفدار لباس عروس ساده و شیک باشید نمی‌توانید از این مدل‌های زیبا دست بکشید. لباس عروس ساتن می‌تواند طرح پرنسسی یا ساده باشد یا اینکه تمام پارچه لباس از جنس ساتن و یا در ترکیب با گیپور و تور باشد. به هر شکلی که باشد لباس عروس ساتن زیبا و ساده است.


7. مدل لباس عروس آستین‌دار


اگر راحتی در روز عروسیتان برای شما اهمیت دارد می‌توانید انواع مدل‌های لباس عروس آستین‌دار را در نظر بگیرید که بنابر سبک و سلیقه شما در انواع طرح ساده یا کارشده و آستین‌‌هایی توری یا پف‌دار و حتی آستین سه ربع موجود است که شما را از پوشیدن شنل روی لباستان راحت می‌کند. شما می‌توانید آن را در طراحی دوخت انواع مدل‌های لباس عروس از مدل پرنسسی گرفته تا مدل ماهی ببینید حتی در مدل‌های جدیدتر لباس عروس‌های دکلته‌ای هستند که روی آن یک رویی زیبای کار شده پوشیده می‌شود که به نظر می‌رسد مدل لباس آستین‌دار، طراحی و دوخته شده است.


8. مدل لباس عروس راسته


اگر مدل‌های ساده را می‌پسندید حتماً از مدل‌های راسته هم خوشتان خواهد آمد. این مدل برای افرادی که اندامی متناسب دارند و قد بلند هستند مناسب است. معمولاً برای این مدل لباس از پارچه‌های لطیف حریر، پارچه‌های براق و درخشان ساتن و یا از گیپور استفاده می‌کند، این مدل یکی از راحت‌ترین مدل‌های لباس است مانند مدل ماهی تنگ نیست و مانند لباس‌های دنباله‌دار سنگین نیست. یک مدل زیبا راسته مطابق با سلیقه‌تان انتخاب کنید و در طول مراسم با لباس راحت و سبکی که بر تن دارید از رقص و جشن لذت ببرید. 


9. مدل لباس عروس خاص


برخی از خانم‌ها می‌خواهند در خاص‌ترین روز زندگیشان لباس خاصی بر تن داشته باشند و هیچکدام از مدل‌های بالا را نمی‌پسندند. آن‌ها ممکن است از لباس عروس با رنگ‌های صورتی یا نباتی استفاده کنند تا اینکه مدل متفاوتی از لباس عروس‌های رایج موجود در بازار را بپوشند؛ آن‌ها می‌خواهند یکی از متفاوت‌ترین و به‌یادماندی‌ترین مراسم‌های عروسی را برگزار کنند.
حرف آخر:
طراحی و دوخت لباس عروس در صنعت مد و فشن از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است و هر ساله طراحان مد طرح‌های جدید و زیبایی را ارائه می‌دهند. بنابراین ما شاهد انواع مدل‌ها و طراحی‌ها مختلف و متنوع لباس عروس هستیم که هر ساله بر تنوع آن‌ها افزوده می‌شود که گاهی انتخاب را سخت می‌کند ما سعی کردیم در این مقاله شما را با انواع لباس عروس آشنا کنیم تا در این کار سخت و دشوار کنار شما باشیم.


سوالات متداول درباره نحوه انتخاب مدل لباس عروس


هنگام انتخاب مدل لباس عروس به چه چیزهایی باید توجه کرد؟
مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب لباس عروس در نظر بگیرید، شکل و فرم بدنتان است زیرا ممکن است زیباترین و شیک‌ترین مدل‌ها برای فرم خاص بدن شما مناسب نباشد و فرصت استایلی شیک و درخشان را در روز عروسیتان از شما بگیرد.
مدل لباس‌های پف‌دار بزرگ یا ساده کدام را انتخاب کنم؟
اولیت‌های خودتان را مشخص کنید برای شما راحتی در مراسم مهم‌تر است یا روند عکس برداری و فیلم برداری، زیرا لباس‌های عروسکی و دنباله‌دار برای عکس‌برداری محشر هستند ولی کنترل مدیریت آن‌ها در طول مراسم بسیار سخت دشوار است شاید مجبور شوید از ساق‌دوش‌هایتان بخواهید در کنترل لباس به شما کمک کنند.
چه مدل لباس عروسی برای فرم بدنم مناسب‌تر است؟
اول از همه فرم بدن خودتان را بشناسید و براساس آن مدلی را انتخاب کنید که نواحی که می‌خواهید دیده نشود را بپوشاند و اندام شما را متعادل کند. برای مثال اگر پایین تنه پری دارید سبک پرنسسی برای شما مناسب‌تر است و اگر کمری باریک دارید و فرم بدنتان به ساعت شنی شبیه است مدل لباس دم ماهی درست‌ترین انتخاب است.

بیشتر بخوانید: 10 مدل موی فوق‌العاده شیک، مخصوص عروس خانم‌ها

مطالب مرتبط