نکاتی که باید در مورد تغییر دادن لباس عروسیتان بدانید

نکاتی که باید در مورد تغییر دادن لباس عروسیتان بدانید

30 تیر 1399

شما باید تغییر لباس عروس خود را به عهده متخصصان اینکار بگذارید و تمام وقت خود را تنها صرف انجام خریدهای عروسی خود کنید تا بتوانید آنها را بهترین نحو ممکن انجام بدهید! ما می‌خواهیم شما در بزرگترین روز زندگیتان، بهترین خود باشید و ظاهری زیبا داشته باشید، به همین خاطر در این مقاله یک لیست از رایج‌ترین سوال‌ها را به همراه جواب آنها برای شما آماده کرده‌ایم که باید از خیاط تغییر دهنده مدل لباس عروس خود بپرسید، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چه زمانی باید نوبت گرفتن برای تغییرات لباس عروسم را شروع کنم؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که 4-6 ماه قبل از زمان جشن عروسی با خیاط یا مزون مورد نظر خود تماس بگیرید تا در مورد بهترین زمان برای شروع تغییرات لباس عروس با یکدیگر صحبت کنید!

باید برای چند قرار ملاقات نوبت بگیرم؟

به طور میانگین، شما به 2-3 قرار ملاقات با خیاط یا مزون مورد نظر خود احتیاج دارید. هرچند، در بعضی موارد قرار ملاقات‌های بیشتر برای اطمینان از مناسب بودن اندازه لباس لازم است.

هزینه تغییر دادن لباس عروس چقدر می‌شود؟

این سوال تقریباً بیشترین سوال پرسیده شده در رابطه با این موضوع است. هزینه تغییر لباس عروس به فاکتورهای زیادی از جمله خیاط یا مزونی که انتخاب می‌کنید، میزان کاری که باید برای تغییر آن انجام شود، نوع پارچه لباس و دیگر تغییرات دارد. به صورت کلی بهتر است تعیین هزینه را به عهده متخصصان اینکار بگذارید.

چه چیزهای را باید همراه خودم به قرار ملاقات تغییر لباس عروس ببرم؟

شما باید کفش و هر لباس مخصوص دیگری که در روز عروسی می‌خواهید زیر لباس خود بپوشید را همراه خود ببرید! بردن کفش‌ها به قرار ملاقات به شما کمک می‌کند تا از اندازه مناسب لبه دامن و ژپون لباس عروس مطمئن باشید و لباس زیر به خیاط شما کمک خواهد کرد تا لباس عروس مانند یک دستکش اندازه شما کند! اگر قرار است که خیاط یا مزون مورد نظر شما برای لباس عروس ژپون درست کند، بردن ساقدوش یا یکی از اعضای خانواده شما به قرار ملاقات که قرار است برای تنظیم کردن ژپون در روز عروسی به شما کمک کند، می‌تواند ایده خوبی باشد. اینگونه خیاط می‌تواند به او آموزش دهد که روش درست تنظیم کردن آن چگون است، بنابراین هنگامی که زمان لباس پوشیدن برای روز عروسی فرا برسد، هیچ مشکلی نخواهد بود!

چه سوال‌هایی را باید از خیاط یا مزون مورد نظرم بپرسم؟

  • آیا شما لباس عروس را به اتو بخار می‌دهید؟
  • انجام تغییرات لباس عروس چقدر طول می‌کشد؟
  • آیا از تغییراتی که در گذشته برای دیگر لباس‌های عروس انجام داده‌اید، عکس دارید؟

آیا لباس عروس من به تغییر نیاز دارد؟

جواب این سوال همیشه بله است! این روز بزرگی برای شما است و باید مطمئن باشید که لباس عروستان مانند یک دستکش اندازه بدن شما است. فرقی نمی‌کند که لبه لباس یا بندهای لباس احتیاج به کوتاه شدن داشته باشند و یا بالا تنه لباس احتیاج به تغییر داشته باشد، همیشه چیزی برای تغییر دادن و عوض کردن وجود دارد. تغییر دادن لباس عروس به شما کمک خواهد کرد که احساسی خوب و ظاهری زیبا داشته باشید و نگران هیچ چیزی در مورد لباس خود در روز عروسیتان نباشید.

روند تغییر لباس به چه صورت خواهد بود؟

در اولین قرار ملاقات خیاط روی لباس شما به گونه‌ای علامت گذاری خواهد کرد که لباس کاملاً مناسب سایز شما باشد سپس اینکار را برای لبه دامن و ژپون لباس نیز انجام خواهد داد. اکثر خیاط و مزون‌ها در آن جلسه هزینه را به شما خواهند گفت و هنگامی که تغییرات لباس انجام شود، شما باید پرداخت را انجام دهید. شما برای همه قرار ملاقات‌های خود که شامل قرار ملاقات اول هم می‌شود، به کفش‌های خود نیاز دارید. اگر هنوز کفش روز عروسی خود را نخریده‌اید، کفشی با همان اندازه پاشنه کفش عروسیتان را  با خود ببرید. در قرار ملاقات دوم، معمولاً لباس آماده شده را به شما تحویل خواهند داد، مگر اینکه بخواهد به دلخواه خود تغییرات دیگری را نیز انجام دهید. اگر همه چیز درست انجام شده بود، شما می‌توانید روز گرفتن لباس را مشخص کنید یا به سادگی آن را همان روز همراه خود ببرید. گاهی تغییرات بیشتری لازم است که در این صورت به قرار ملاقات سومی نیز نیاز دارید. اگر از تغییر لباس خود خوشحال نیستید یا در آن احساس راحتی نمی‌کنید، ناراحت نباشد! شما می‌توانید آن قسمت‌های لباس را تغییر دهید. حتماً هر چه زودتر با خیاط یا مزورن در این مورد صحبت کنید زیرا تغییر بعضی قسمت‌ها بعد از تمام شدن روند تغییر لباس دشوار خواهد بود. تغییر دادن لباس عروس یک روند است و نه یک نوع علم و دانش. بعضی از لباس‌ها نسبت به دیگر لباس‌های عروس به قرار ملاقات‌های بیشتری احتیاج دارند اما نگران نباشید، در آخر لباس مانند یک دستکش کاملاً اندازه شما خواهد بود!

چگونه می‌توانم یک خیاط یا مزون خوب پیدا کنم؟

برای اینکار شما می‌توانید از دوستان یا آشنایانی که قبلاً اینکار را انجام داده‌اند، کمک بگیرید و همچنین از تجربه‌ آنها در این زمینه استفاده کنید. جست و جو در اینترنت هم می‌تواند مفید باشد. همیشه به یاد داشته باشید که اولویت را با خیاط یا مزون‌های خوبی بگذارید که در نزدیکی محل زندگی شما هستند. اینگونه همه چیز آسان‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 19 لباس عروس ساده و شیک برای عروس‌های مدرن

مطالب مرتبط