آرایش چشم برای مدل چشم‌های افتاده

آرایش چشم برای مدل چشم‌های افتاده

30 تیر 1401

آرایش کردن چشم برای همه نباید همانند باشد زیرا افراد حالت چشم و ویژگی‌های چشم متفاوتی دارند. آرایش چشم‌های افتاده به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و ترفندها نیاز دارد، زیرا اغلب این مدل چشم پیر و خسته به نظر می‌رسد. بنابراین، اگر می‌خواهید چشمانتان درشت‌تر و سرحال به نظر برسد، این مقاله برای شما مناسب است. به خواندن ادامه دهید!


بهترین آرایش چشم برای چشم‌های افتاده


این نکات نکاتی است که به راحتی می‌توان در مورد آرایش چشم برای چشم‌های افتاده دنبال کرد. آرایش کردن مناسب چشم اغلب شما را بسیار جوان‌تر، بیدارتر و سرحال‌تر نشان می‌دهد.

1. از کانسیلر استفاده کنید

آرایش برای چشم‌های افتاده

یک کانسیلر مایع انتخاب کنید، آرایش چشم را بهتر نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد تمام روز ماندگار شود. مقداری را روی یک اسفنج آرایشی بردارید، به آرامی روی پوست اطراف چشم مالیده و خوب فید کنید. برای پوشش بهتر از خط مژه تا زیر ابرو بمالید.

2. رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید

آرایش برای چشم‌های افتاده

با افتادگی پلک باید در انتخاب رنگ مناسب برای سایه‌ی چشم دقت ویژه‌ای داشته‌باشیم. روی سایه‌های روشن تا متوسط فکر کنید، سایه‌های تیره چشم‌ها را خسته‌تر و پیرتر نشان می‌دهد. رنگ‌های خنثی، قهوه‌ای، کرم رو به قهوه‌ای و سایر سایه‌های روشن را انتخاب کنید. از سایه‌های فلزی یا مرواریدی استفاده کنید که به منحرف کردن توجه از چشم‌های افتاده کمک می‌کند.

3. استفاده از سایه چشم

آرایش برای چشم‌های افتاده

یک سایه روشن بگیرید، به سمت سایه کمی تیره‌تر بروید و پلک‌ها را به آرامی کانتور کنید. از ناحیه‌ی میانی که معمولاً آویزان‌ترین است شروع کنید، به سمت لبه‌ی بیرونی کار کنید و یک شکل بال ایجاد کنید تا مورب به نظر برسد.

4. از هایلایتر استفاده کنید

آرایش برای چشم‌های افتاده

از هایلایتر زیر ابروها مانند سفید یا نقره‌ای استفاده کنید تا چشم‌ها کمتر افتاده به نظر برسند.

5. خط چشم

آرایش برای چشم‌های افتاده

خط‌ چشم‌های مایع مشکی روی چشم‌های افتاده بنظر می‌رسد، از یک خط مدادی و یک براش نازک مرطوب برای استفاده از سایه چشم به عنوان خط چشم استفاده کنید. از سایه تیره استفاده کنید و خطی پررنگ نکشید. برای بهتر شدن آرایش آن را فید کنید.

از رنگ‌های سبز، قهوه‌ای یا بنفش به جای مشکی استفاده کنید، همچنین رنگ‌های براق یا متالیک به دور کردن توجه از افتادگی کمک می‌کنند.

گوشه‌ی داخلی چشم‌ها را خط نکشید، اگر چشمان کوچکی دارید، فقط خط مژه پایینی را با مداد چشم سفید بکشید تا چشم‌ها بزرگتر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: به روش درست از خط چشم مدادی استفاده کنید

6. ریمل و مژه مصنوعی بزنید

آرایش برای چشم‌های افتاده

ریمل و مژه مصنوعی می‌تواند توجه را از پلک‌های افتاده دور کند. دو سه لایه ریمل بزنید یا از مژه مصنوعی استفاده کنید تا گوشه بیرونی چشم برجسته‌تر شود. بلندی مژه‌ها تمرکز را از حالت افتاده چشمان شما دور می‌کند. و اینجاست که ما باید تمام توجه خود را روی آن متمرکز کنیم! دور کردن چشم بیننده از چشم‌های افتاده.

در اینجا دستورالعمل‌های ما در مورد آرایش برای چشم‌های افتاده بود! نظر شما چیست؟

آرایش چشم برای همه متفاوت است زیرا هرکسی شکل و ساختار چشم متفاوتی دارد. به یاد داشته باشید، تکنیک آرایش اشتباه می‌تواند چشم‌های افتاده را خسته‌تر نشان دهد. ابتدا یک کانسیلر مایع انتخاب کنید که به خوبی دور چشم ترکیب شود و ماندگاری بیشتری داشته‌باشد. برای حفظ طراوت و شادابی از آرایش چشم، رنگ‌های خنثی و روشن‌تری را انتخاب کنید. در آخر، با سایه خط چشم بکشید و ریمل بزنید تا توجه را از چشم‌های افتاده خود دور کنید. امیدواریم نکات ساده‌ی ما در مورد آرایش چشم برای چشم‌های افتاده باعث شود چشمان شما شاداب و درخشان به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: آموزش آرایش چشم گربه‌ای: راهنمای گام به گام با تصاویر

مطالب مرتبط