به روش درست از خط چشم مدادی استفاده کنید

به روش درست از خط چشم مدادی استفاده کنید

30 تیر 1401

چه خط چشم قلمی باشد، چه خط چشم ژلی یا مدادی، این محصول آرایش شگفت انگیز چشمان شما را خیره کننده نشان می‌دهد. اگر شما یک مبتدی هستید که می‌خواهید بدانید چگونه با خط چشم مدادی آرایش کنید، این مقاله فقط برای شماست. در اینجا، راهنمای گام به گامی را خواهید خواند که به ایجاد خطوط ضخیم کامل روی مژه‌ها کمک می‌کند.

خط چشم‌های مدادی متعددی در بازار موجود است و شما باید بدانید که چگونه خط چشم مناسب را برای خطوط عالی انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید از مداد سرمه برای ایجاد خطوط ظریف استفاده کنید، اما می‌توانید آرایش چشم خود را فقط با یک خط چشم به بهترین شکل انجام دهید. علاوه‌بر این، می‌توانید رنگ یا سایه‌هایی را نیز اضافه کنید تا چشمانتان چشمگیرتر به نظر برسد. علاوه‌بر این، خط چشم می‌تواند به چشمان شما حالتی اسموکی بدهد که با یک رژلب قرمز زیباترین آرایش می‌شود. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که هنگام کشیدن خط چشم باید دستتان ثابت باشد.

روش درست استفاده خط چشم مدادی

افراد مبتدی می‌توانند خط چشم را از خطوط نازک شروع کنند و به سمت خطوط ضخیم حرکت کنند. برای حرفه‌ای شدن در این کار باید زیاد تمرین کنید.

در اینجا چند مرحله‌ی ساده وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مداد خط چشم به درستی خط چشم بکشید:

چشمان خود را تمیز کنید و پرایم بزنید. اگر پلک‌های چرب دارید، مقداری پودر فیکس بزنید، زیرا باعث می‌شود خط چشم زمان بیشتری روی پلک‌های شما بماند.

روش درست استفاده خط چشم مدادی

شروع به کشیدن یک خط از وسط پلک در امتداد خط مژه بالایی تا گوشه بیرونی کنید. اگر خط مژه را به درستی در امتداد خط چشم خود قرار ندادید، نگران نباشید، زیرا همیشه می‌توانید فاصله‌ی بین آن دو را پر کنید.

دوباره از وسط پلک یک خط به گوشه‌ی داخلی در امتداد خط مژه بکشید. مطمئن شوید که یک خط نازک را ترسیم کرده‌اید.

پس از اتمام این کار، با حرکت دادن مداد خط چشم با حرکات سبک، فاصله بین خط ترسیم شده و خط مژه را پر کنید. اگر برای اولین بار یک خط ضخیم بکشید اشکالی ندارد. پس از چند بار تمرین، به آن عادت می‌کنید و می‌توانید خطوط را آن طور که می‌خواهید نازک ایجاد کنید.

از گوشه‌ی بیرونی در امتداد خط مژه‌ی پایینی یک خط به سمت گوشه داخلی بکشید. کشیدن را از نقطه‌ای شروع کنید که خط روی گوشه‌ی بیرونی خط مژه‌ی بالایی به پایان می‌رسد.

روش درست استفاده خط چشم مدادی

پس از اتمام این کار، از انگشتان خود یا براش برای محو کردن استفاده کنید. خط روی خط مژه‌ی پایین را کمی محو کنید.

مقدار کمی پودر فیکس را در زیر خط چشم خود بزنید. این کار از پخش شدن خط چشم شما جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید همین کار را برای خط مژه‌ی بالایی نیز انجام دهید. کار را با چند لایه ریمل به پایان برسانید.

پوشش چشم ممکن است در ابتدا چالش برانگیز به نظر برسد. به این دلیل که استفاده از مداد چشم نیاز به دقت دارد. با این حال، با تمرین به راحتی می‌توانید به این مهارت مسلط شوید. این آموزش گام به گام به راحتی قابل پیگیری است و برای کسانی که مانور دادن با خط چشم و مداد چشم را سخت می دانند مفید است. این مقاله را در مورد نحوه‌ی استفاده از خط چشم مدادی دنبال کنید و شروع به تمرین کنید.

بیشتر بخوانید: حرفه‌ای ریمل بزنید (بهترین روش آموزشی برای تازه کارها)

مطالب مرتبط