کانتورینگ انواع مختلف صورتها + 5 روش و نکته ساده

کانتورینگ انواع مختلف صورتها + 5 روش و نکته ساده

21 تیر 1401

اگر از طرفداران کانتورینگ هستید، می‌دانید که تسلط بر این تکنیک به مهارت واقعی نیاز دارد. این فقط متخصصان آرایش نیستند که می توانند به روش صحیح کانتورینگ کنند و می توانند با تیم گلم کیم کارداشیان رقابت کنند ، شما هم می توانید این کار را انجام دهید و برای کمک به شما، نکات مفید و آموزش های ساده ای را در مورد نحوه کانتور کردن صورت خود در عرض سه دقیقه جمع آوری کرده ایم.


کانتورینگ صورت چیست؟


این تکنیکی است که قبلاً مختص مدل‌های معروف و هنرمندان تئاتر بود، اما اکنون به بخشی از روال آرایش روزانه بسیاری از افراد تبدیل شده است. این هنر تقویت ساختار صورت شما از طریق آرایش و فرم دادن به نواحی خاصی از صورت است.

مجموعه ای از مراحل وجود دارد که به شما کمک می کند تا گونه های خود را برجسته تر نشان دهید.

1. با کرم پودر پایه ی صورت خود را آماده کنید

صورت خود را آماده کنید، کرم پودر و کانسیلر بمالید و با براش آنهخا را خوب فید کنید تا پایه ای عالی ایجاد کنید. این به کانتور شما کمک می کند.

2. محصول و براش های خود را انتخاب کنید

می‌توانید بین پودرها و کرم‌ها یکی را انتخاب کنید؛ پودرها ظاهر مات‌تری به شما می‌دهند در حالی که کرم‌ها حالت براق تری به شما می‌دهند. اگر مبتدی هستید، بهتر است با بی بی کرم ها شروع کنید، زیرا استفاده و ترکیب آنها آسان تر است.

برای براش های خود از براش های کوچکتر و کرکی برای دقت بیشتر استفاده کنید. شما به یک براش برای کانتورینگ و یکی برای هایلایت نیاز دارید.

3. از چهره‌ی خود نقشه برداری کنید

نقاط اصلی برای کانتورینگ شامل ناحیه زیر خط فک، دو طرف شقیقه‌ها، کناره‌های بینی و حفره‌های استخوان گونه است. ترفند این است که از ساختار استخوان خود به عنوان راهنما استفاده کنید و این قسمت های گفته شده را کانتور بزنید.

4. کانتور ها را بلند کنید و رژگونه بزنید

هرچه کانتورینگ شما طبیعی تر به نظر برسد، بهتر است! همیشه مطمئن شوید که خطوط واضحی بر روی صورت خود از رنگ وجود ندارد. از یک اسفنج تخم مرغی مرطوب یا یک براش برای مخلوط کردن محصول استفاده کنید. می توانید رژ گونه هلویی مایل به صورتی را روی سیب های گونه خود اضافه کنید تا رنگ آن براق شود.

5. هایلایتر بزیند

فقط نقاطی را که نور به طور طبیعی به آنها برخورد می کند مانند استخوان گونه، استخوان ابرو، پل بینی، بالای کمان کوپید و مرکز چانه خود را هایلایتر بزیند. این باعث افزایش اثر کانتورینگ می شود.

بیایید به چند آموزش ساده کانتورینگ صورت دقت کنیم. قدم اول این است که فرم صورت خود را شناسایی کنید. ما برای هر شکل صورت آموزش های مختلفی داریم.


کانتورینگ برای صورت قلبی شکل


آنچه شما نیاز دارید :

  • پالت کانتورینگ
  • براش

مراحل :

1. پوست خود را آماده کنید

کانتورینگ برای صورت قلبی شکل

اولین قدم این است که پوست خود را آماده کنید و یک زیرسازی سبک برای پایه‌پوست خود اعمال کنید.

2. هایلایتر بزنید

کانتورینگ برای صورت قلبی شکل

با استفاده از هایلایتر کرم، با برجسته کردن فک، پل بینی، ناحیه زیر چشم، بالای گونه ها، گوشه های دهان و مرکز پیشانی شروع کنید.

3. کانتور

کانتورینگ برای صورت قلبی شکل

اکنون که به صورت خود هایلایتر زدید، قدم بعدی این است که کانتورینگ را شروع کنید. مطمئن شوید که رنگی که استفاده می کنید برای سایه مناسب است و نه رنگی که خیلی گرم یا نارنجی است. از یک براش مناسب استفاده کنید و کانتور خود را به سمت پایین خط مو بکشید و کمی به شقیقه بروید تا پیشانی را باریک کنید. برای کانتورینگ گونه، ساختار طبیعی استخوان و کانتور را از بالای گوش به سمت گوشه‌ی دهان دنبال کنید. کمی روی دو طرف بینی بمالید تا ظاهری کشیده تر داشته باشید.

4. بلندکردن

کانتورینگ برای صورت قلبی شکل

وقتی همه چیز را روی صورت خود مالیدید، وقت آن است که آن را با هم ترکیب کنیم، و اینجاست که می تواند مشکل ساز شود. از یک براش کانتورینگ کوچک و کرکی استفاده کنید. با ضربه های کوچک روی پیشانی خود شروع کنید و هایلایتر و کانتور را با هم ترکیب کنید و این مرحله را در قسمت های دیگر نیز تکرار کنید. از یک براش کانتورینگ بزرگ برای نواحی کانتور شده استفاده کنید؛ از پیشانی خود شروع کنید و محصولات را کمی به سمت پایین بیاورید و آن‌ها را به درستی ترکیب کنید.

5. فیکس کردن

کانتورینگ برای صورت قلبی شکل

با استفاده از یک پودر فیکس و یک براش، براش را به آرامی فشار داده و روی پوست خود بغلتانید. این باعث می شود محصولات روی پوست شما دوام بیشتری داشته باشد. می توانید با مقداری رژگونه یا برنزه وارد شوید تا کمی گرما به ظاهر خود بیافزایید.

کانتورینگ برای صورت قلبی شکل

این نتیجه نهایی است! فوق العاده طبیعی به نظر نمی رسد؟


کانتورینگ برای صورت‌های گرد


مراحل :

1. پوست خود را آماده کنید

کانتورینگ برای صورت‌های گرد

قبل از شروع پوست خود را آماده کرده و از کرم پودر استفاده کنید. با برجسته کردن در مرکز پیشانی، پل بینی و به دنبال آن مرکز چانه خود شروع کنید. مثلث های بلند و معکوس زیر ناحیه چشم ایجاد کنید. کمی هایلایتر روی استخوان گونه خود نیز بزنید.

2. کانتور

کانتورینگ برای صورت‌های گرد

برای کانتور خود از یک سایه ته رنگ و سرد استفاده کنید . کانتورینگ را از کنار گوش شروع کنید زیرا به لاغر نشان دادن صورت شما کمک می کند. در مرحله بعد، با ایجاد یک شکل C، شقیقه های خود را کانتور کنید. برای لاغری بینی خود، با سایه کانتور خود از کناره های آن عبور کنید.

3. بلند کردن

کانتورینگ برای صورت‌های گرد

از یک براش کوچک و کرکی استفاده کنید و با فشار دادن و چرخاندن براش، ناحیه برجسته شده را با هم مخلوط کنید. کانتور را با یک براش کانتورینگ بزرگ مخلوط کنید تا جایی که هیچ خط خشن روی صورت خود مشاهده نکنید.

4. آن را فیکس کنید

کانتورینگ برای صورت‌های گرد

از یک پودر حالت دهنده یا یک پودر شفاف استفاده کنید و به آرامی با استفاده از یک براش پودری آن را به آرامی به تمام قسمت های آرایش خود بزنید.

کانتورینگ برای صورت‌های گرد

این نتیجه نهایی است!


کانتورینگ برای صورت مربعی


مراحل :

1. هایلایتر بزنید

کانتورینگ برای صورت مربعی

هنگامی که کار آماده سازی صورت و استفاده از کرم پودر را تمام کردید، وقت آن است که هایلایتر خود را بزنید. از مرکز پیشانی خود شروع کنید و به سمت مرکز چانه حرکت کنید. برای اتصال این دو، یک خط کوچک در مرکز بینی خود بکشید. درست از مجرای اشک شروع کنید، ناحیه زیر چشم را برجسته کنید و دو V ایجاد کنید. همچنین گوشه های بیرونی دهان خود را برجسته کنید.

2. کانتور

کانتورینگ برای صورت مربعی

هنگام انتخاب سایه کانتور، بهتر است رنگ‌های خاکستری سرد و مایل به قرمز را برای تقلید از سایه‌های طبیعی انتخاب کنید. کانتور را در امتداد خط فک، زیر استخوان گونه و کناره های بینی بکشید.

3. مخلوط کردن

کانتورینگ برای صورت مربعی

ترفند این است که ابتدا شروع به ترکیب هایلایتر کنید و سپس کانتور را با هایلایت ترکیب کنید. براش خود را به آرامی روی محصول فشار دهید و قسمت هاغی تیره و روشن را باهم مخلوط کنید.

4. فیکس کنید

کانتورینگ برای صورت مربعی

برای فیکس کردن محصول کانتور کرم خود، از کمی پودر استفاده کنید تا مطمئن شوید که در تمام روز ماندگاری دارد. از یک براش بزرگ برای رول کردن و زدن پودر روی نواحی استفاده کنید. برای رنگدار شدن صورتتان می‌توانید مقداری رژگونه و برنزر اضافه کنید.

کانتورینگ برای صورت مربعی

و تفاوت را می بینید؟

بیشتر بخوانید: نحوه‌ی انجام آرایش سبک (آموزش)


کانتورینگ برای صورت بیضی و کشیده


مراحل :

1. هایلایتر بزنید

کانتورینگ برای صورت بیضی و کشیده

پوست خود را با مرطوب کننده و کرم پودر آماده کنید. به صورت قوس یا نیم دایره روی پیشانی به سمت بالا هایلایتر بزنید و آن را به سمت پایین بینی خود بکشید. همچنین چانه، گوشه های بیرونی دهان، ناحیه زیر چشم و استخوان گونه خود را نیز برجسته کنید.

2. کانتور

کانتورینگ برای صورت بیضی و کشیده

یک سایه خنثی برای کانتور خود انتخاب کنید. از سمت زاویه دار یا نوک برس برای کانتور زیر استخوان گونه استفاده کنید. سپس قسمت بیرونی پیشانی، دو طرف بینی و خط فک خود را کانتور کنید.

3. مخلوط کنید

کانتورینگ برای صورت بیضی و کشیده

از گوشه داخلی چشم شروع کنید ؛ هایلایت را از مرکز به بیرون و کانتور را از بیرون به داخل ترکیب کنید.

4. فیکس کنید

کانتورینگ برای صورت بیضی و کشیده

برای ماندگاری بیشتر محصول از پودر فیکس استفاده کنید. از مرکز صورتتان شروع کنید، از یک براش استفاده کنید و پودر را به آرامی فشار دهید و روی نواحی گفته شده بغلتانید، بدون اینکه آرایش زیر آن به هم بخورد.

کانتورینگ برای صورت بیضی و کشیده

این نتیجه نهایی است!

بیشتر بخوانید: نحوه‌‌ی آرایش اداری به روش صحیح


کانتورینگ برای صورت الماسی شکل


برای داشتن صورت الماسی شکل، در ناحیه زیر استخوان گونه، کانتورینگ را از کنار گوش شروع کرده و به وسط گونه‌ها ختم کنید.

ناحیه زیر چشم، وسط پیشانی و وسط چانه خود را برجسته کنید تا این نواحی طبیعی باریک را پهن کنید.

کانتورینگ برای صورت بیضی و کشیده

کانتورینگ برای صورت مستطیلی 

اگر صورت مستطیلی دارید، روی کانتور کردن دو طرف پیشانی تمرکز کنید تا خط موی شما باریک تر به نظر برسد. همچنین، در امتداد خط موی خود، زیر استخوان فک و ناحیه زیر استخوان گونه خود بروید، ازکنار گوش شروع کنید و به وسط گونه ها ختم کنید.

ناحیه زیر چشم و در امتداد استخوان ابرو و وسط چانه خود را برجسته کنید.

کانتورینگ برای صورت بیضی و کشیده

نکات و ترفندهای کانتورینگ 

کانتورینگ ممکن است در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد، اما با ادامه دادن به آن، در نهایت به آن دست خواهید یافت. در اینجا مجموعه‌ای از نکته های کانتورینگ، بایدها و نبایدها وجود دارد، بنابراین شما احساس گیج و سردرگمی نکنید.

در مرحله اول، مهم است که برای شکل صورت خود کانتور کنید تا مطمئن شوید که طبیعی به نظر می رسد.

برای محصول کانتور خود، از استفاده از هر چیزی که بیش از حد نارنجی یا براق است خودداری کنید.

برای کانتور بینی، می توانید از یک نوار کاغذ مقوایی برای یک خط مستقیم استفاده کنید. از گوشه داخلی استخوان ابروی خود دو خط به سمت پایین دو طرف بینی بکشید و در نوک بینی یک U شکل ایجاد کنید.

با استفاده از این راهنمای در مورد نحوه‌ی کانتور کردن صورت خود در محل، شما به ظاهر تراشه دار مورد نظر خود بسیار نزدیک هستید. از آموزش نحوه ایجاد پایه خود گرفته تا نقشه برداری از چهره و نشان دادن نحوه‌ی ترکیب صحیح محصول، مطمئن هستم که این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ داده است. بنابراین، اکنون که همه چیز را فهمیده اید، منتظر چه چیزی هستید؟ ادامه دهید، محصولات خود را دریافت کنید و با جلسات آرایش خود شروع کنید. با چند آزمایش، مطمئناً ظاهری عالی خواهید داشت!

بیشتر بخوانید: ایده‌ها و نکات شگفت‌انگیز آرایش مجلسی در سال 2022

مطالب مرتبط