نحوه‌ی انجام آرایش سبک (آموزش)

نحوه‌ی انجام آرایش سبک (آموزش)

04 خرداد 1401

اگر از طرفداران آرایش هستید، در صفحه‌ی مناسب قرار گرفته‌اید. این مقاله چند نکته و ترفند در مورد نحوه‌ی انجام آرایش سبک صحبت می‌کند. ضرب‌المثل "کمتر، بیشتر است" برای این آرایش مناسب است، در حالی که مناسبت‌هایی مانند جشن عروسی نیاز به آرایش سنگین دارند، اکثر فعالیت‌های روزانه نیاز به ظاهری ساده و غیر رسمی دارند. اکثر صبح‌هایی که شلوغ هستید و زمان کافی برای آرایش مفصل با چندین محصول و مراحل را ندارید این آموزش مناسب شما است. و همچنین آرایش ملایم برای دفتر، رویدادهای رسمی و جشن تولد بسیار خوب است و به شما این امکان را می‌دهد که ویژگی‌های طبیعی خود را برجسته کنید و نقص‌های خود را در آغوش بگیرید.


چگونه آرایش سبک انجام دهیم؟


موارد مورد نیاز برای آرایش سبک:

مرطوب کننده 
پرایمر
کرم پودر 
کانسیلر (اختیاری) 
سایه چشم 
خط چشم 
ریمل 
رژ لب/براق کننده لب


آرایش صورت


آرایش صورت

رعایت یک روال مراقبت از پوست قبل از آرایش بسیار مهم است.

با استفاده از مرطوب کننده شروع کنید و در صورت نیاز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر می‌خواهید آرایشتان برای مدت طولانی‌تری روی پوست بماند، از پرایمر استفاده کنید. همچنین به عنوان پایه‌ای برای آرایش شما عمل می‌کند.

بعد از اینکه پوستتان را آماده کردید، از مرکز صورتتان یک لایه کرم پودر بزنید. آن را با یک براش یا اسفنج به سمت پایین، با حرکات دایره‌ای یا آهسته مخلوط کنید تا رنگ پوست یکدست شود. در صورت نیاز می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. اگر کرم پودر پوشش مورد نظر را به شما می‌دهد، ممکن است از کانسیلر صرف نظر کنید.

برای مهر و موم کردن آرایش، از پودر استفاده کنید زیرا پوست شما را مات می‌کند و آن را بدون برق نشان می‌دهد. یک روتین آرایش بدون پودر زدن آرایش کاملی نیست.

از یک براش پودر کرکی با حرکات کششی استفاده کنید و پودر را روی تمام صورت، به ویژه در ناحیه T و ناحیه زیر چشم بمالید.

می‌توانید کار را با یک پودر شفاف کننده و فشرده به پایان برسانید.

بیشتر بخوانید: روش صحیح کرم پودر زدن


آرایش برای گونه‌ها


آرایش برای گونه‌ها

یک رژگونه بردارید و با استفاده از یک براش رژگونه کرکی روی گونه‌هایتان بزنید. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده‌ است، آن را در جهت رو به بالا در نزدیکی شقیقه‌ها روی استخوان گونه خود مخلوط کنید.

به یاد داشته‌ باشید، زمانی که با رنگ‌ها سروکار دارید، با استفاده از یک لایه رنگ شروع کنید و برای شدت بیشتر آن را لایه لایه کنید. همچنین می‌توانید از برنزه‌کننده برای ظاهری آفتاب‌زده استفاده کنید.

برای درخشش گونه‌های خود، از هایلایتر پایه کرمی/پودری با رنگ نقره‌ای یا طلایی استفاده کنید و آن را روی سطوح بالاتر صورت، مانند بالای استخوان گونه، روی پل بینی و وسط صورت بزنید. برای پیشانی می‌توانید از براش یا انگشتان خود استفاده کنید.


آرایش چشم


آرایش چشم

بیایید با چشم شروع کنیم. از پرایمر چشم یا کانسیلر به عنوان پایه استفاده کنید. این باعث می‌شود آرایش چشم شما ضد چروک و ماندگاری طولانی مدت داشته‌ باشد.

برای آرایش چشم، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. از آنجایی که مقاله در مورد آرایش ملایم است، من از سایه نارنجی خنثی برای تکمیل چشم‌ها و ظاهری شاداب‌تر استفاده می‌کنم. محصول را روی یک براش صاف یا کرکی قرار دهید و آن را روی پلک بزنید. آن را با حرکات دایره‌ای به سمت چین مخلوط کنید. من فقط از یک سایه برای حفظ ظاهر طبیعی استفاده کرده‌ام.

خط چشم

در مرحله بعد خط چشم را بزنید. شما می‌توانید مداد، ژل یا خط چشم مایع را هر چه که ترجیح می دهید انتخاب کنید.

کشیدن خط چشم را از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و با کمک یک براش نوک تیز و زاویه‌دار خط چشم را به تدریج تا گوشه داخلی بکشید. در این مورد، من از یک مداد چشم استفاده می‌کنم که بهترین کار را برای من دارد.

مطمئن شوید که خط را به خط مژه نزدیک کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: 5 نوع براش خط چشم و کاربرد آن‌ها

ابروها بخش مهمی از آرایش چشم شما هستند. ابروهای خود را پر کرده و با مداد ابرو یا سایه چشمی که نزدیک به رنگ ابروی شما است، آن‌ها را مرتب کنید.

آرایش مژه

برای تکمیل آرایش چشم، مژه‌های خود را فر کنید و سپس یک لایه ریمل بزنید. از ریشه‌ی مژه‌ها شروع کنید و براش ریملتان را تا نوک آن بچرخانید.

بیشتر ریمل را روی ریشه‌ها بزنید و نه در طول مژه‌ها، زیرا استفاده از محصول اضافی روی طول مژه‌ها را سنگین می‌کند. برای مژه‌های بلند و حجیم، به سراغ ریمل حجم دهنده بروید.


آرایش برای لب‌ها


آرایش برای لب‌ها

قبل از زدن رژ لب، لب‌های خود را با نرم کننده لب یا بالم لب آماده کنید.

یک سایه صورتی یا قهوه‌ای نود به انتخاب خود اعمال کنید که ظاهر شما را تکمیل می‌کند. من از یک برق لب در سایه صورتی نود استفاده کرده‌ام.

و این ظاهر نهایی شما است؛ طبیعی و ظریف.

آرایش سبک

هرگز اجازه ندهید کمبود زمان مانع از عالی به نظر رسیدن شما شود.

بیشتر بخوانید: ایده‌ها و نکات شگفت‌انگیز آرایش مجلسی در سال 2022

در روزهایی که دوست دارید آرایش ملایمی داشته ‌باشید و اجازه دهید پوستتان نفس بکشد، این نکات به کار می‌آیند و به شما کمک می‌کنند تا ظاهر آرایشی زیبایی را ایجاد کنید. با این حال، قبل از شروع استفاده از آرایش خود، مطمئن شوید که روال مراقبت از پوست خود را به طور منظم دنبال می‌کنید. اجتناب از اثرات مضر عوامل استرس زای محیطی بر روی پوست شما ضروری است. همچنین نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید. به پوست شما آبرسانی لازم را می‌دهد. علاوه‌بر این، خوردن غذای سالم و خواب به موقع به پوست شما این امکان را می‌دهد که تغذیه لازم را دریافت کند. اگر به همه این‌ها توجه شود، پش شما خوب هستید، بروید و زیبایی خود را به رخ بکشید.

 

مطالب مرتبط