نحوه‌ی استفاده از برگ کاری برای رشد مو

نحوه‌ی استفاده از برگ کاری برای رشد مو

07 تیر 1401

بیایید در مورد برگ کاری برای رشد مو صحبت کنیم. ریزش مو معمولا با سلامت فولیکول‌ها مرتبط است. مسائلی مانند چربی بیش از حد، آلودگی، و تجمع مواد شیمیایی ممکن است فولیکول‌های مو را مسدود کند و منجر به تحریک پوست سر، خارش و ریزش مو شود. برگ کاری، خوشبختانه، می‌تواند به طور موثر این مسائل را برطرف کند.

برگ‌های کاری سرشار از آنتی اکسیدان هستند. این آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند و موهای شما را سالم و قوی نگه می‌دارند. علاوه‌بر این، برگ کاری حاوی پروتئین و بتاکاروتن است. این مواد مغذی به جلوگیری از نازک شدن موها و ریزش موهای زائد کمک می‌کنند. همچنین برگ‌ها سرشار از اسیدهای آمینه هستند که فولیکول‌های مو را تحریک کرده و سلامت آن‌ها را حفظ می‌کنند. برای اطلاع از نحوه‌‌‌ی استفاده از برگ کاری برای تقویت رشد مو، ادامه‌ی این مقاله را بخوانید.


نحوه‌ی استفاده از برگ کاری برای رشد مو


نکته: پوست شما ممکن است به خمیر برگ کاری حساسیت داشته‌ باشد. قبل از استفاده از آن بر روی پوست سر خود یک تست پچ انجام دهید. دانه‌ها را مصرف نکنید زیرا سمی هستند.

1. به عنوان تونیک مو

برگ کاری برای رشد مو

روغن نارگیل به دلیل خواص نافذ خود به خوبی شناخته شده ‌است و موهای شما را تغذیه و مرطوب نگه می‌دارد. هنگامی که روغن با مواد مغذی موجود در برگ کاری تزریق می‌‌شود، مخلوطی را تشکیل می‌دهد که به تقویت ریشه و ساقه مو کمک می‌کند و در عین حال ریزش مو را مهار می‌کند.

آنچه شما نیاز دارید:

  • یک مشت برگ کاری تازه
  • 2-3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

آنچه شما باید انجام دهید:

روغن نارگیل را در تابه‌ای بریزید و برگ‌های کاری را به آن اضافه کنید.

روغن را حرارت دهید تا جایی که بقایای سیاهی در اطراف برگ‌ها ایجاد شده‌ است. در حالی که این کار را انجام می‌دهید در فاصله ایمن از ماهیتابه بایستید زیرا احتمال دارد روغن پاشیده‌ شود.

شعله را خاموش کنید و بگذارید مخلوط خنک شود.

پس از خنک شدن تونیک، آن را صاف کنید. اکنون می‌توانید آن را به موهای خود بمالید.

در حین استفاده از روغن به آرامی پوست سر خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. بیشتر روی ریشه و نوک موهایتان تمرکز کنید.

بگذارید یک ساعت بماند و سپس با شامپو بشویید.

هفته‌ای 2 تا 3 بار قبل از هر شستشو پوست سر خود را با این تونیک ماساژ دهید تا تغییرات قابل توجهی را در عرض یک ماه مشاهده کنید. روغن کاری منظم و تحریک پوست سر نیز به افزایش سرعت رشد موهای شما کمک می‌کند.

2. به عنوان یک ماسک مو

برگ کاری برای رشد مو

ماست به عنوان یک مرطوب کننده پوست سر بسیار خوب عمل می‌کند. سلول‌های مرده و شوره سر را از بین می‌برد و پوست سر و موهای شما را نرم و شاداب می‌کند. برگ‌های کاری حاوی مواد مغذی ضروری هستند که به پاک کردن ناخالصی‌ها از پوست سر کمک می‌کنند و سلامت فولیکول‌ها را بهبود می‌بخشند. به عنوان یک مزیت اضافی، آن‌ها همچنین به جلوگیری از سفیدی زودرس کمک می‌کنند.

آنچه شما نیاز دارید:

  • برگ کاری
  • 3-4 قاشق غذاخوری ماست (یا 2 قاشق غذاخوری شیر)

آنچه شما باید انجام دهید:

برگ‌های کاری را به صورت خمیر غلیظی مخلوط کنید.

یک قاشق غذاخوری از خمیر برگ کاری را به 3-4 قاشق غذاخوری ماست (بسته به طول موهایتان) اضافه کنید.

این دو ماده را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیری با قوام یکدست به دست آید.

با این ماسک مو پوست سر و موهای خود را ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام موهای شما از ریشه تا نوک در آن پوشانده شده ‌است.

بگذارید 30 دقیقه بماند و با شامپو بشویید.

این ماسک مو را یک بار در هفته استفاده کنید تا سلامت پوست سر را تقویت کرده و موهایتان را نرم و درخشان کند.

بیشتر بخوانید: 10 تا از فواید آب گوجه فرنگی برای پوست، مو و سلامت

3. در رژیم غذایی شما

برگ کاری برای رشد مو

یک راه ایده آل برای استفاده از برگ کاری برای مقابله با ریزش مو و تقویت رشد مو، گنجاندن آن در رژیم غذایی است.

انجام این کار می‌تواند به سادگی افزودن پودر برگ کاری به برنج باشد. در صورت تمایل، می‌توانید مخلوطی از برگ نعناع ریز خرد شده (پودینا) و برگ کاری را با شیر یا دوغ مصرف کنید. در آیورودا، پیتا (عامل گرما) مسئول ریزش مو است و برگ کاری این خاصیت را دارد که پیتا را متعادل کند و متابولیسم را تنظیم کند.

حالا بیایید مزایای استفاده از برگ کاری برای موهایتان را بررسی کنیم:


مزایای استفاده از برگ کاری برای مو


برگ کاری با از بین بردن پوست مرده و کثیفی باعث بهبود سلامت فولیکول‌ها می‌شود. آن‌ها حاوی مواد مغذی هستند که ریشه‌ها را تغذیه و تقویت می‌کنند و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

استفاده‌ی موضعی از برگ‌ها باعث تحریک پوست سر و بهبود فشار خون می‌شود. این کار به حذف سموم و تقویت رشد مو کمک می‌کند.

تجمع پوست‌های مرده یکی از بزرگترین دلایل تحریک پوست سر است. محصولات مویی که استفاده می‌کنید همچنین می‌توانند در زیر کوتیکول‌های ساقه‌ی مو رسوباتی ایجاد کنند که باعث می‌شود آن‌ها کدر و بی‌جان به نظر برسند. همچنین می‌تواند موهای شما را وز کند که مستعد گره خوردن و شکستگی هستند. برگ کاری به خلاص شدن از شر این رسوب کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست سر و موهای شما احساس شادابی و سلامتی داشته ‌باشد.

برگ کاری حاوی مواد مغذی مختلفی است که به رشد موهای جدید کمک می‌کند و موهای شما را قوی و سالم نگه می‌دارد.

با بالا رفتن سن، موهای شما کم رنگ و ضعیف می‌شوند. وقتی رنگدانه فولیکول‌هایتان تمام شود، موهایتان نیز شروع به سفید شدن می‌کنند. با این حال، گاهی اوقات این اتفاق برای جوانان به دلیل عواملی مانند استرس، سیگار کشیدن، تجمع ژنتیکی یا مصرف بیش از حد الکل رخ می‌دهد. برگ کاری به جلوگیری از سفید شدن زودرس مو کمک می کند و در نتیجه موهای شما رنگ و درخشندگی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

برگ‌های کاری نیز سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها به حفظ سلامت مو و پوست سر کمک می‌کنند. آن‌ها با رادیکال‌های آزاد آسیب رسان مبارزه می‌کنند تا موهای شما را سالم نگه‌دارند.

برگ‌های کاری خاصیت ارتجاعی و استحکام کششی موهای شما را بهبود می‌بخشد. هنگامی که موهای آسیب دیده تغذیه و رطوبت کافی دریافت می‌کنند، شروع به بازیابی قدرت و درخشندگی قبلی خود می‌کنند. برگ کاری، در ترکیب با روغن نارگیل، به تأمین آبرسانی و تغذیه‌ای که موهای شما برای التیام نیاز دارند کمک می‌کند.

برگ کاری می‌تواند سلامت کلی موهای شما را بهبود بخشد و در عین حال ریشه‌های مو را تقویت کند.

قرار گرفتن مداوم در معرض آلاینده‌ها، تجمع مواد شیمیایی و چربی بیش از حد می‌تواند منجر به تحریک پوست سر و ریزش مو شود. خبر خوب این است که می‌توانید از برگ کاری برای رشد مو استفاده کنید. برگ کاری سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای آمینه است که از موهای شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، رشد مو را تحریک می‌کند و سلامت موهای شما را بهبود می‌بخشد. می‌توانید از برگ های کاری به عنوان ماسک مو استفاده کنید یا در رژیم غذایی خود بگنجانید. قبل از استفاده مطمئن شوید که پچ تست انجام داده اید. در صورت بروز واکنش نامطلوب، فوراً مصرف آن را قطع کنید.

بیشتر بخوانید: فواید سفیده تخم مرغ برای مو!

مطالب مرتبط