مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور ناخن چیست؟

31 خرداد 1401

مانیکور ناخن یک روش مراقبت و زیبایی ناخن‌های دست است که در سالن‌های زیبایی توسط مانیکوریست‌ها به کمک ابزارهای ویژه، کرم‌ها، موم و تکنیک‌های ماساژ انجام می‌شود تا ناخن‌های دست شما را زیبا کند.


مانیکور ناخن برای چیست؟


مانیکور برای شکل دادن به ناخن‌ها و تمیز کردن پوست‌های اضافه دست‌ و کوتیکول‌ها مفید است و همچنین ظاهری براق و بی‌نقص به آن‌ها می‌دهد.

مانیکور علاوه‌بر اینکه مطمئن می‌شود دست‌ها و ناخن‌های شما خوب به نظر می‌رسند و احساس خوبی دارند، اغلب دارای اثرات جانبی آرامش بخشی به شما هستند. نقاط فشاری روی دستان شما وجود دارد که با سایر نواحی بدن شما مطابقت دارد.

اگر زخم یا آسیب دیدگی روی دست خود مثل زخم، کشیدگی مفاصل یا ماهیچه، یا التهاب پوستی یا شکستگی پوست دارید به شما توصیه می‌شود قبل از انجام مانیکور تا بهبودی صبر کنید، در غیر این صورت مانیکوریست را کاملاً متوجه وضعیت سلامتی خود کنید.


از مانیکور چه انتظاری باید داشت


مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور معمولاً بسیار تسکین دهنده است. این می‌تواند خوب باشد که کسی دست‌ها و ناخن‌های شما را لمس کند، به خصوص اگر مانیکوریست از بازتاب شناسی یا سایر تکنیک‌های ماساژ دست برای آرامش شما استفاده کند. با مانیکوریست صحبت کنید تا به شما بگوید که او چه کاری قرار است انجام دهد و بررسی کند که آیا سؤال یا نگرانی دارید یا خیر.

یک مانیکور حرفه‌ای با استفاده از پاک‌کننده کوتیکول و فشار دهنده کوتیکول به آرامی پوست مرده را از اطراف ناخن شما نرم کرده و پاک می‌کند. از سوهان ناخن برای ایجاد شکل و فرم ناخن مورد نظر متناسب با ناخن طبیعی شما استفاده می‌شود و یک پوشش پایه اعمال می‌شود. یک کت روی ناخن به رنگ انتخابی شما اضافه می‌شود و همچنین ممکن است بتوانید از دیزاین ناخن بیشتری استفاده کنید. اگر این را می‌خواهید، از قبل بررسی کنید، زیرا ممکن است به شخص دیگری برای انجام این افتخارات نیاز داشته باشید.

یک مانیکور خوب می‌تواند:

  • ناخن‌های خود را تمیز کنید، شکل دهید، تقویت کنید، لاک بزنید و دیزاین کنید به هر گونه مشکل پوستی که ممکن است در اطراف ناخن دارید، مانند شکستگی یا درد پوست، توجه کنید.
  • از روش‌های طب فشاری یا ماساژ دست برای تحریک جریان خون و لنف برای بهبود سلامت پوست خود استفاده کنید.
  • از روغن‌ها، کرم‌ها و موم‌ها برای لایه برداری، پاکسازی و بهبود بافت ناخن و پوست دست خود استفاده کنید.

بسته به کاری که انجام داده‌اید، مانیکور می‌تواند از 15 دقیقه تا بیش از یک ساعت طول بکشد. به طور کلی، هر چه زمان اختصاص داده شده به مانیکور طولانی‌تر باشد، می‌توانید انتظار مانیکور زیبا‌تری را داشته باشید. برای خود زمان کافی برای بهره‌مندی کامل از درمان بگذارید و مطمئن شوید که مجبور نیستید عجله کنید. اگر به هر دلیلی مانیکور طولانی‌تر شود، رانندگی با لاک چسبنده که هنوز روی انگشتان شما خشک نشده‌اند، سخت است! در حالی که لاک ناخن خریداری شده در مغازه اغلب پنج دقیقه طول می‌کشد تا خشک شود، خشک شدن کامل رنگ ناخن ممکن است تا 12 ساعت طول بکشد. (این مورد در مورد مانیکورهای ژلی صدق نمی‌کند، زیرا این لاک‌ها حاوی پلیمرهایی هستند که در زیر نور UV سفت می‌شوند؛ ناخن‌های شما در زمانی که کاشت ناخن تمام می‌شود در برابر لکه و تراشه مقاوم هستند.)

بیشتر بخوانید: تاثیر ناخن روی استایل بانوان


انواع مختلف مانیکور


انواع مانیکور ناخن

انواع مختلفی از مانیکور در اسپا وجود دارد که ممکن است شامل فرم‌های متفاوت ناخن، استفاده از انواع روغن‌ها و کرم‌ها، یا حتی ماساژ الکترو پالس یا سنگ داغ به عنوان بخشی از روند مانیکور باشد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از:

آمریکایی: یک مانیکور بسیار طبیعی که ناخن‌ها را تا نوک انگشت شما شکل می‌دهد.

فرنچ: یک مانیکور کلاسیک با استفاده از لاک شفاف یا عاجی رنگ بر روی بدنه ناخن، با رنگ سفید در نوک ناخن کاملاً مربعی بریده شده است.

مانیکور ژلیش و مانیکور شلاک: این نوع روش‌های مانیکور در چند سال اخیر واقعاً محبوب شده‌اند عمدتاً به این دلیل که لاک ژل برای حدود دو هفته بدون خرد کردن روی ناخن‌های شما باقی می‌ماند. در حالی که فرآیند مانیکور برای ناخن‌های ژله‌ای مانند مانیکور معمولی است، باید ناخن‌های خود را زیر یک لامپ UV بین لایه‌ها قرار دهید تا لاک آن یک‌دست شود.

دستکش نپوشید، یا پیش بینی نکنید که بلافاصله پس از مانیکور به دستان خود برای هر نوع کار ماهرانه نیاز دارید. اگر به تازگی از محلول‌های ظریف روی ناخن‌هایتان استفاده کرده‌اید، این ممکن است بهترین کار نباشد که مستقیماً به صفحه‌کلید کامپیوتر، بافتن موها، یا حمام کردن فرزندانتان برگردید.

مانیکور سنگ داغ: این مانیکور دارای ماساژ دست با استفاده از سنگ درمانی برای تسکین و آرامش دست شما است.

موم پارافین فشرده: شامل موم گرمی است که به ناخن‌ها، دست‌ها و مچ‌ها مالیده می‌شود تا مرطوب و نرم شود.

تجمل: این معمولاً به معنای درمان تمام دست است که شامل ماساژ دست، موم پارافین نرم کننده و دستکش گرم شده یا بسته بندی است. ترکیبی از گرما و مواد مرطوب کننده، دست‌های شما را گرم و آرام می‌کند و ناخن‌های شما را نرم و آبرسانی می‌کند.

نکته: سعی کنید ناخن‌های خود را به خوبی تمیز کنید و هر اثری از لاک ناخن قدیمی را از قبل با استفاده از استون یا لاک پاک کن خوب تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که تکنسین ناخن وقت ارزشمند مانیکور خود را برای انجام این کار هدر ندهد تا بتواند کارهای مفیدتری را انجام دهد! ممکن است بخواهید حلقه‌های خود را از دستتان بیرون بیاورید البته اگر ماساژ با کرم دست انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل برای انواع مانیکور

مطالب مرتبط