راهنمای کامل برای انواع مانیکور

راهنمای کامل برای انواع مانیکور

31 خرداد 1401

مانیکوریست حرفه‌ای ناخن انتخاب‌های باشکوهی را در مورد مانیکور به شما ارائه می‌دهند. این می‌تواند مانند نشستن در مقابل یک منو در رستوران مورد علاقه‌تان باشد و ترکیب شگفت انگیزی را که قرار است امروز داشته باشید انتخاب کنید. اما ممکن است کمی گیج کننده هم باشد! انواع مختلفی از مانیکور ناخن وجود دارد که ممکن است برای محدود کردن انتخاب خود دچار مشکل شوید.

در حقیقت، با زمان در نظر گرفته شده، نوع ماساژ دست مورد نظر، بودجه و این که آیا ناخن‌های خود را برای کارهای روزمره استفاده می‌کنید، انتخاب بین انواع مختلف مانیکور و پدیکور بسیار آسان است. این می‌تواند برای یک مناسبت خاص یا استفاده روزمره و محل کار باشد.

انواع مختلف مانیکور چیست؟

انواع اصلی مانیکور که با آن مواجه خواهید شد عبارتند از:

پایه، اکریلیک، ژل (شامل شلاک)، فرنچ و پودر دیپ ما توضیح خواهیم داد که در هر یک از این‌ها چه چیزی دخیل است و چرا ممکن است آن‌ها را انتخاب کنید یا از این که از آن صرف نظر کنید.


مانیکور پایه


مانیکور پایه

مانیکور پایه چیست؟

مانیکور پایه یا استاندارد، مانیکور سنتی است که احتمالاً با آن آشنا هستید. در اینجا ناخن‌های شما کوتاه شده، فرم می‌گیرند و صاف می‌شوند. روغن کوتیکول اعمال می‌شود و کوتیکول‌ها نیز مدیریت می‌شوند. معمولاً از یک ماساژ دست آرامش بخش فوق العاده لذت خواهید برد. در پایان از لاک استاندارد ناخن استفاده می شود.

مزایای یک مانیکور پایه:

مانیکور پایه یک جلسه ماساژ بسیار مقرون به صرفه و نسبتاً سریع است که شما را با ناخن‌های براق و پر جنب و جوش می‌کند. لاک به راحتی در خانه پاک می‌شود.

معایب یک مانیکور پایه:

با یک مانیکور پایه، انتظار داشته باشید که پولیش همچنین می‌تواند با گذشت زمان کمی کدر شود.


مانیکور فرانسوی


مانیکور فرانسوی

مانیکور فرانسوی چیست؟

مانیکور فرانسوی در مدل‌های جدید بسیار محبوب بود و به دلیل سادگی که دارد در حال بازگشت است. این مانیکور کلاسیک به شما ناخن‌های شفافی می‌دهد که با نکات سفید پر جنب و جوش تکمیل شده است.

مزایای مانیکور فرانسوی:

ناخن‌ کلاسیک را می‌توان با ژل یا پولیش سنتی به دست آورد، بنابراین شما می‌توانید انتخاب کنید. این ظاهر برای کشیده نشان دادن انگشتان شما عالی است و با هر لباسی که می‌پوشید هماهنگ می‌شود. شما می‌توانید از تمام ملزومات یک مانیکور اولیه لذت ببرید.

معایب مانیکور فرانسوی:

اگر پولیش سنتی را انتخاب کنید، مستعد شکسته شدن خواهد بود. ظاهر نهایی شما به شکل طبیعی و استحکام ناخن شما بستگی دارد.


مانیکور ژلیش (شلاک)


مانیکور ژلیش (شلاک)

مانیکور ژلیش یا شلاک چیست؟

Shellac برند اصلی لاک ناخن ژل است. به همان روش پولیش استفاده می‌شود اما سخت‌تر و انعطاف پذیرتر است. شما هنوز هم می‌توانید از تمام عناصر شکل دهی و مراقبت از ناخن در یک مانیکور اولیه لذت ببرید، اما به جای لاک سنتی، از ژل Shellac استفاده می‌شود. زیر یک لامپ مخصوص به سرعت خشک شدن کمک می‌کند. در یکی از مقالات مجله ما درباره مانیکور ژلیش اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مزایای مانیکور ژلیش:

لاک ناخن ژل سخت است. مانند پولیش سنتی تراش نمی‌زنند و درخشش خود را به سرعت از دست نمی‌دهد. شما واقعاً می‌توانید انتظار داشته باشید که آن‌ها پس از چند هفته به همان خوبی که در روزی که آن‌ها را ترمیم کرده‌اید درخشان باقی بمانند. انتخاب بسیار زیادی از رنگ‌ها وجود دارد و آن‌ها واقعاً جذاب و دوست داشتنی هستند.

معایب مانیکور ژلیش:

مانیکور ژلیش کمی گران‌تر از مانیکور معمولی است، اما ارزش آن را دارد که برای داشتن ناخن‌های زیباتر کمی بیشتر خرج کنید. برداشتن ژل یا شلاک می‌تواند کمی پیچیده‌تر باشد تا از آسیب دیدن ناخن جلوگیری شود. توصیه می‌شود آن‌ها را توسط یک متخصص حذف کنید. خطر آسیب به ناخن‌های شما با ژل در مقایسه با لاک کمی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: ده روش برای محافظت از ناخن


مانیکور اکریلیک


مانیکور پودر دیپ

مانیکور اکریلیک چیست؟

ابتدا، اجازه دهید دقیقاً توضیح دهیم که ناخن‌های اکریلیک چیست. یک تکنسین ناخن یک مایع (مونومر) و یک پودر (پلیمر) را مخلوط می‌کند و برای ایجاد یک روکش ناخن جامد یا تقویت‌کننده‌ای که روی ناخن شما قرار می‌گیرد کار می‌کند. آن‌ها می‌توانند به شکل‌های ناخن سنتی باشند، اما همچنین می‌توانند به انواع شکل‌ها وابسته به مهارت و خلاقیت تکنسین شما باشند. علاوه بر بهره‌مندی از عناصر استاندارد مانیکور، ناخن‌های اکریلیک با دیزاین خلاقانه ناخن‌ها به طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تزئین می‌شوند. ناخن‌های اکریلیک همان چیزی هستند که بیشتر مردم هنگام صحبت در مورد ناخن‌های مصنوعی به آن فکر می‌کنند.

مجموعه مانیکور اکریلیک:

با ناخن‌های اکریلیک می‌توانید بدون توجه به شکل ناخن‌های واقعیتان، شکل و فرم فوق العاده‌ای به آن‌ها بدهید. مانیکوریست می‌تواند به هر اندازه که دوست دارید و با آن راحت هستید ناخن شما را بلند کند و ناخن‌ها یک بوم عالی برای کارهای هنری شگفت انگیز ناخن ‌کار‌های خلاق و ماهر است.

معایب مانیکور اکریلیک

ناخن‌های اکریلیک در اثر استفاده روزمره مستعد کنده شدن است. رشد ناخن جدید در اطراف انتهای اکریلیک می‌تواند بعد از چند هفته کاملاً محسوس باشد. آن‌ها همچنین می‌توانند بسیار گران باشند. شما باید بین برنامه‌های کاربردی بیش از هر نوع مانیکور دیگری فاصله داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش حرفه‌ای آمبره ناخن


مانیکور پودر دیپ


مانیکور پودر دیپ

مانیکور دیپ پودر چیست؟

باز هم، تمام عناصر سنتی یک مانیکور را دارد. قبل از آغشته شدن ناخن‌ها به پودر رنگی، از چسب استفاده می‌شود. نیازی به زمان خشک کردن یا عمل آوری نیست.

مزایا مانیکور پودر غوطه‌ور:

لازم نیست تا زمانی که ناخن‌های پودری غوطه‌ور در زیر نور UV خشک می‌شوند صبر کنید. به طور معمول، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ناخن‌های پودری کمی بیشتر از ناخن‌های ژله‌ای دوام داشته باشد.

معایب مانیکور پودری:

برخی از افراد واقعاً نرمی مانیکور ژلیش را دوست دارند. با پودر غوطه‌ور، بافت ناخن کمی متفاوت است و برخی از خانم‌ها زیاد طرفدار آن نیستند. نازک شدن ناخن ممکن است یک نگرانی طولانی مدت باشد. از آن جایی که فرآیند باندینگ شبیه اکریلیک است، بهتر است بین مانیکور به ناخن‌های خود استراحت دهید.

چگونه از بین انواع مختلف مانیکور یکی را انتخاب کنیم؟

همان طور که می‌بینید، بهترین یا بدترین روش مانیکور وجود ندارد. این که کدام روش کاشت ناخن بهتر است به انتخاب شخصی بستگی دارد، و این که شما دوست دارید ناخن‌ها چگونه به نظر برسند و چه احساسی داشته باشند. شما همیشه باید بتوانید از مهارت یک تکنسین ناخن حرفه‌ای بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: 60 طرح ناخن زیبا و آسان برای تابستان 2022