20 مدل ریش و سبیل ترند در سال 2022

20 مدل ریش و سبیل ترند در سال 2022

26 خرداد 1401

وقتی که ریش به ترند در بین مردان تبدیل شد همه فکر می‌کرند که یک روند گذرا است و خیلی زود از مد می‌افتد همان طور که شاهد آن هستیم ریش و سبیل به یک جریان اصلی تبدیل شده و همچنان محبوبیت خودش را حفظ کرده است.

ما در این مقاله 20 مدل ریش و سبیل ترند سال 2022 را آورده‌ایم تا به شما کمک کنیم مدل دلخواهتان را پیدا کنید.

چه نوع ریش را دوست دارید؟

قبل از این که مدل ریش خود را انتخاب کنید مشخص کنید که ریش با چه اندازه‌ای دوست دارید.

مدل‌ ریش‌های کوتاه

وقتی صحبت از ریش می‌شود، بلندترین‌ها همیشه بهتر نیستند. گاهی اوقات مدل ریش کوتاه می‌تواند برای شما بهتر باشد. برخی معتقد هستند که هر چه ریش بلندتر باشد بهتر است اما ما این حرف را قبول نداریم. ریشی بگذارید که به شما اعتماد به نفس بدهد حتی اگر فقط ته ریش باشد.

در اینجا بهترین مدل‌های ریش کوتاه ترند در سال 2022 آمده است.


1. مدل ته ریش مردانه (Stubble Beard)


مدل ته ریش مردانه (Stubble Beard)

ته ریش کلاسیک و شیک است و همیشه مورد استقبال آقایان قرار گرفته است. افراد سرشناس زیادی مانند دیوید بکهام، آدام لوین، زک افرون و ... از طرفداران این مدل ریش جذاب دوست داشتنی هستند. فکر نمی‌کنم که ته ریش به این زودی‌ها از مد بیافتد.


2. مدل ریش کم پشت و کوتاه  (SCRUFFY BEARD)


مدل ریش کم پشت و کوتاه  (SCRUFFY BEARD)

ریش کم پشت کمی بلندتر از ته ریش است و ظاهری مرتب و شیک را ایجاد می‌کند. اسکراف مدلی است که هر مردی دوست دارد یک بار آن را امتحان کند.


3. مدل ریش شرکتی (CORPORATE BEARD)


مدل ریش شرکتی (CORPORATE BEARD)

همان طور که از نام آن پیداست، ریش شرکتی مدلی است که برای محیط کاری استفاده می‌شود البته مرتب نگه داشتن آن کمی دردسر ساز است. به طور متوسط روی صورت مردان 30000 تار مو رشد می‌کند که متأسفانه همه آن‌ها با سرعت یکنواختی رشد نمی‌کنند، حتی همه آن‌ها در یک جهت رشد نمی‌کنند. برای مرتب نگه داشتن مدل ریش شرکتی باید از ریش تراش استفاده کنید و اینکه مهارت تمیز کردن خط ریش هم داشته باشید.


4. مدل ریش گرد کوتاه (SHORT ROUNDED BEARD)


مدل ریش گرد کوتاه (SHORT ROUNDED BEARD)

یکی از انواع ریش شرکتی مدل ریش گرد است که برای مردانی که صورت گرد، مربعی یا الماسی دارند گزینه‌ای مناسب است، بدون آن که حجم بیشتری به گونه‌ها بدهد از انحنا صورت پیروی می‌کند. برای مردانی که فرم صورتشان پهن‌تر است شاید گزینه‌ مناسبی نباشد زیرا طول بیشتر روی گونه‌ها فرم صورت را سنجابی می‌کند. برای داشتن ریش گرد کوتاه، اجازه دهید ریش شما یکی دو ماه رشد کند سپس آن را مرتب کنید.


5. مدل ریش جعبه‌ای کوتاه (SHORT BOXED BEARD)


مدل ریش جعبه‌ای کوتاه (SHORT BOXED BEARD)

ریش جعبه‌ای کوتاه یک نوع ریش زاویه‌دار مدل شرکتی است اما در اطراف چانه‌ کمی بلندتر است که لبه‌های ریش جعبه‌ای را شارپ‌تر می‌کند و خط فک را برجسته‌تر نشان می‌دهد. برای داشتن ریش جعبه‌ای کوتاه، اجازه دهید ریش شما دو تا سه ماه رشد کند و با ریش تراش به آن فرم بدهید.

ریش جعبه‌ای برای مردانی که صورت‌های بیضی و مستطیلی دارند فوق العاده می‌شود.


6. مدل ریش فید (FADED BEARD)


مدل ریش فید (FADED BEARD)

یکی از مدل‌های جذاب ریش برای مردان ریش فید است، محو شدن در دو نقطه از صورت اتفاق می‌افتد، پهلو و روی گونه‌ها این سبک صورت شما را لاغرتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد.


7. مدل ریش هالیوودی (HOLLYWOODIAN)


مدل ریش هالیوودی (HOLLYWOODIAN)

مدل ریش هالیوودی توجه‌ها را روی فک و چانه صورت شما متمرکز می‌کند برای مردانی که دوست دارند طول و بعد به خط فک خود بدهند این مدل گزینه‌ای مناسب است.


8. مدل ریش وردی (VERDI)


مدل ریش وردی (VERDI)

این مدل ریش منحصر به فرد، از نام آهگساز نابغه ایتالیایی Giuseppe Verdi نام گذاری شده است. وردی از یک سبیل بزرگ و ریش گرد 9 تا 10 سانتی درست شده است. دسته‌های سبیل به صورت حلقه‌ای و واکس زده شده فرم داده می‌شود.


9. مدل ریش کرونایی (CORONABEARDS)


مدل ریش کرونایی (CORONABEARDS)

در امتداد اپیدمی کرونا و دورکاری کارمندان، مردان بیشتری شروع به گذاشتن ریش کردند. مدل ریش کرونایی در طول بهار و تابستان سال 2020 در رسانه‌های اجتماعی ترند شد البته با گذشت دو سال از آن موقع هنوز هم به عنوان سبکی جذاب ادامه دارد. این مدل به نگهداری کم نیاز دارد. فقط کافی است بگذارید رشد کند و به آن دست نزنید.

مدل ریش بلند

هنگامی که طول ریش شما به 15 سانتی متر رسید شما رسماً در قلمرو ریش بلندها هستید این مدل با نام ریش کامل هم شناخته می‌شود. برای رسیدن به مدل ریش بلند شاید بیش از یک سال طول بکشد. به طور متوسط موها 2 سانتی متر در ماه رشد می‌کنند این به معنی آن است که برای ریش کامل موهای صورت باید حداقل 365 روز رشد کند.


10. مدل ریش پاور (POWER BEARD)


مدل ریش پاور (POWER BEARD)

بنا به قانون 15 cm از نظر فنی ریش پاور جز ریش‌های بلند قرار نمی‌گیرد اما در دسته ریش کوتاه‌ها هم نیست و اندازه آن بین 10 تا 15 cm است.


11. مدل ریش بلند با سبیل والروس


مدل ریش بلند با سبیل والروس

اگر به طور ژنتیکی رشد سریع ریش و سبیل دارید چرا سبیل والروس را با ریش پاور ترکیب نمی‌کنید؟ می‌توانید سبیل را پایین بیاورید و روی ریش را شانه کنید یا آن را واکس بزنید و مانند ریش وردی، آن را به شکل حلقه فرم دهید.


12. مدل ریش پاور و سبیل کوتاه


مدل ریش پاور و سبیل کوتاه

برای داشتن مدل ریش پاور با سبیل کوتاه مرتب شده سبیل‌ها را طوری کوتاه کنید که موها لب بالایی را نپوشاند و از انحنای طبیعی دهان خود پیروی کنید.


13. مدل ریش بیلچه (‌ SPADE BEARD)


مدل ریش بیلچه (‌ SPADE BEARD)

کوتاه کردن ریش به شکل بیل به تنهایی کار آسانی نیست. در صورت امکان، توصیه می‌کنیم به آرایشگر خود اجازه دهید این کار را انجام دهد.


14. مدل ریش یرد (BEARDS YEARD)


مدل ریش یرد (BEARDS YEARD)

برای داشتن ریشی که 15 سانتی متر بلندی داشته باشد باید حداقل 365 روز صبر کنید. برای بیشتر مردان ریش بیشتر از 91 سانتی متر رشد نمی‌کند البته همیشه موارد دور از ذهن وجود دارد، مانند هانس لانگست، که رکورد بلندترین ریش در بین مردان را در رکوردهای جهانی گینس دارد. ریش او زمانی که در سال 1927 درگذشت، 5 متر بود. شما احتمالاً شانسی برای رسیدن به این رکورد ندارید، مگر اینکه از نوادگان قدیمی ریش بلند لانگست باشید.


15. مدل ریش باندولز (BANDHOLZ BEARD)


مدل ریش باندولز (BANDHOLZ BEARD)

اریک باندولز با افتخار ریش باندولز خود را به نمایش می‌گذارد.

ممکن است متوجه یک مدل ریش به نام Bandholz در CDC با عنوان مدل‌های ریش و ماسک‌های تنفسی فیلترکننده صورت شده باشید که در سال 2020 منتشر شد و از خود بپرسید که ریش Bandholz چیست؟ در حالی که برخی فکر می‌کنند این فقط یک نام خنده‌دار برای ریش هیپستر بروکلین است؛ در واقع از نام بنیانگذار Beardbrand، اریک باندولز، نامگذاری شده است.

برای داشتن ریش Bandholz تنها یک سال باید صبر کرد تا به طور طبیعی بدون هیچ گونه اصلاح یا شکل دادن رشد کند.

مدل ریش جزیی

اگر روی صورتتان مو دارید، ریش است. فرقی نمی‌کند شرکتی، جعبه‌ای یا ریش کامل باشد. این‌ها مدل‌های ریش جزئی ترند در سال 2022 هستند.


16. مدل سبیل شورون (CHEVRON MUSTACHE)


مدل سبیل شورون (CHEVRON MUSTACHE)

سبیل شورون سبک اصلی سبیل است. از شکل لب بالایی پیروی می‌کند و در نتیجه یک سبیل طبیعی به وجود می‌آید که شکل V وارونه دارد. اگر هرگز تا به حال سبیل نگذاشته‌اید سبیل شورون برای شروع عالی است سعی کنید شورون را با پچ سول ترکیب کنید تا حس غرب وحشی را به استایل خود اضافه کنید.


17. مدل  ریش ساده (BEARDSTACHE)


مدل  ریش ساده (BEARDSTACHE)

ریش ترکیبی از یک سبیل و کمی ته ریش است. ما از طرفداران پر و پا قرص سبیل هستیم و فکر می‌کنیم که این یکی از جالب‌ترین مدل سبیل در سال 2022 است. این ته ریش خط فک و گونه‌های شما را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید: خمیر ریش خانگی | طرز تهیه کرم اصلاح صورت در ۹ مرحله


18. سبیل مدادی (PENCIL MUSTACHE)


سبیل مدادی (PENCIL MUSTACHE)

سبیل مدادی برای همه مناسب نیست، و دو نکته برای زیبا جلوه دادن آن وجود دارد. اول موهای قهوه‌ای تیره یا مشکی دوم پوست گندمی یا سبزه. متأسفانه، اگر با آن ترکیب ژنتیکی به دنیا نیامده‌اید، این مدل برای چهره شما نیست.


19. مدل ریش لکه‌دار (PATCHY BEARD)


مدل ریش لکه‌دار (PATCHY BEARD)

بیایید با هم صادق شوید. برخی افراد نمی‌توانند ریش کامل داشته باشند و این مسئله با قرص معجزه آسای رشد ریش حل نمی‌شود. خوشبختانه ریش‌های تکه تکه به معنی آن نیست که شما نمی‌توانید ریش بگذارید. ریش کوتاه لکه‌دار یکی از جالب‌ترین مدل‌های ریش موجود است. نکته کلیدی آن است که قسمت‌هایی از ریش خود را که رشد می‌کند برجسته کنید.


20. مدل ریش ماستن شاپ (MUTTON CHOPS)


مدل ریش ماستن شاپ (MUTTON CHOPS)

کارلوس کاستا با ریش ماستن شاپ که جلوی ماشین ژست گرفته است.

قبل از اینکه بخندید، این مدل مدت زیادی است وجود دارد و اگر می‌خواهید از بین مردم متمایز شوید، ممکن است بهترین گزینه برای شما باشند.

هیو جکمن این مدل را در نقش ولورین بد جلوه داد، اما اخیراً، ستاره‌های فوتبال مانند اندی کارول را دیده‌ایم که از این مدل استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چطور باید ریش‌تان را اصلاح کنید


بهترین مدل‌های ریش برای فرم صورت شما


به طور معمول، هدف از انتخاب هر مدل مو یا مدل ریش برای کشیده‌تر نشان دادن صورت شما است. فرم صورت شما می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام استایل برای شما مناسب‌تر است. البته این‌ها فقط پیشنهاد هستند و همیشه باید مدلی را که می‌خواهید داشته باشید؛ انتخاب کنید.

به طور کلی، شش فرم صورت وجود دارد: بیضی، مستطیل ، گرد، مربع، الماس و مثلثی.

فرم صورت بیضی (Oval Face Shape)

فرم صورت بیضی شکل به طور متناسبی کشیده است. تقریباً هر نوع مدل مو و مدل ریشی برای این فرم صورت عالی می‌شود. آیا  افرادی را می‌شناسید که می‌توانند با مو یا ریش خود هر کاری انجام دهند و همیشه خوب به نظر می‌رسند؟ بله، این افراد صورت بیضی دارند.

فرم صورت مستطیلی (Oblong/Rectangle)

اگر آن شکل کلاسیک تخم مرغی را دارید، ریش خود را کوتاه‌تر از موهای سر خود بزنید. از طرف دیگر، اگر فک شما باریک‌تر از پیشانی است، ریش خود را بلندتر از موهایتان درست کنید. همه چیز در مورد ایجاد تعادل است.

فرم صورت مربعی ( Square Face Shape)

مدل‌های ریشی که معمولاً با صورت‌های مربعی بهتر به نظر می‌رسند، آن‌هایی هستند که موهای بیشتری روی چانه و کمی کمتر در پهلوها و گردن دارند. تمرکز شما بر این است که از پر شدن بیش از حد مو بر روی گونه‌ها و ساقه‌ها جلوگیری کنید، که می‌تواند ظاهری صاف و مربعی ایجاد کند.

فرم صورت گرد (Round Face Shape)

صورت گرد دارای خط فک نرم‌تری است و خط ریش گردتر از سایر فرم‌های صورت است. مدل‌هایی را انتخاب کنید که در طرفین کوتاه‌تر و در پایین بلندتر باشند و همیشه ریش نزدیک به گونه‌های خود را مرتب کنید.

فرم صورت الماسی (Diamond Face Shape)

استخوان گونه ویژگی برجسته به صورت الماسی شکل می‌دهد. باید مقداری ریش روی چانه باشد تا استخوان گونه را از بین ببرد و فرم صورت را اصلاح کند. موهای چانه خود را شارپ نگه دارید، در این حالت فرم صورت شما برجسته‌تر از آن چه می‌خواهید به نظر می‌رسد.

فرم صورت مثلثی (Triangular Face Shape)

صورت مثلثی در بالا باریک‌تر و در امتداد فک بسیار پهن می‌شود. بهتر است توجه را از چانه دور کنید. ته ریش در اینجا یک گزینه عالی است، یا در واقع، هر چیزی که بتواند توجه را از خط فک دور کند.

بیشتر بخوانید: 7 مدل ریش برای مردان کچل

مطالب مرتبط