20 مورد از بهترین مدل‌های ریش بلند برای مردان در سال 2022

20 مورد از بهترین مدل‌های ریش بلند برای مردان در سال 2022

02 تیر 1401

در حالی که برخی از مردم می‌گویند مدل‌های ریش بلند دوباره مد شده است، اما حقیقت این است که آن‌ها هرگز از مد نیافتادند و احتمالاً هرگز از مد نخواهند افتاد؛ از جنگجویان باستانی گرفته تا آبراهام لینکلن و جیمز هاردن همیشه مردها با ریش‌های بلند بهتر به نظر می‌رسند.

متین و باوقار یا فشن، کلاسیک یا امروزی، برای هر سبک و استایلی مناسب به نظر می‌رسد، مدل‌های ریش بلند مردانه برای ماندن در اینجا هستند تا جاودانه شوند. مردانی که مدل ریش بلند دارند بالغ‌تر، قابل احترام‌تر و قدرتمندتر به نظر می‌رسند. بعلاوه، طبق مطالعات متعدد، مردانی که ریش دارند از جایگاه اجتماعی بالاتری نسبت به کسانی که صورتشان را شیو می‌کنند برخور دارند.

اگر ریش خود را بلند کرده‌اید یا در حال حاضر اندازه ریش شما به 15 cm رسیده است، منتظر چه چیزی هستید؟ وقت آن رسیده است که 20 مورد از بهترین سبک ریش‌های بلند برای مردان را بررسی کنید تا مدل ریش خود را به مرحله بعدی ارتقا دهید.


1. ریش بلند فید


ریش بلند

این روزها مدل‌های ریش بلند فید شروع به ترند شده است. فرم صورت آقایان را ظریف و لاغرتر نشان می‌دهد، ریش بلند فید، موهای گونه را کوتاه نگه می‌دارد و به تدریج به ریش 7 تا 15 cm تبدیل می‌شود. با مدل ریش فید ظاهرتان را زیباتر کنید. اما اصلاح آن را به دست آرایشگر مورد اعتماد خود بسپارید.


2. ریش بلند فید از پهلو


ریش بلند فید از پهلو

مدل ریش‌های مردانه دو دسته است، دسته اول ریش‌های بزرگ، خشن و جسورانه و دسته دوم ریش‌های مرتب، شیک و شارپ مدل ریش بلند فید از کنار جزء دسته دوم است. این مدل به رسیدگی‌ زیادی نیاز دارد و باید به طور منظم به آرایشگاه سر بزنید.


3. ریش سخت


ریش سخت

جیمز هاردن که لقب آقای ریش لس آنجلس را از آن خود کرده بود تصمیم گرفت اگر مبلغ 10 میلیون دلار بری امور خیریه جمع آوری شود ریش خود را بتراشد، ممکن است متکبرانه به نظر برسد اما همه این‌ها برای یک هدف خوب انجام شد. اگر می‌خواهید ریش خود را به مدل ریش بلند میلیون دلاری تغییر دهید موهای خود را حداقل 12 cm بلند کنید و حتی به اصلاح کردن سبیل یا گونه‌ها فکر نکنید.


4. ریش پولیش


ریش پولیش

اگر به دنبال ریشی بلند و حرفه‌ای هستید این مدل بهترین گزینه است. برای مرتب و شارپ نگه داشتن ریش‌های بلند به یک روتین نگهداری نیاز دارید، ریش خود را مرتب بشویید بعد از پاکسازی صبحگاهی روی آن روغن مخصوص ریش را بمالید و ریش‌های خود را به سمت پایین شانه بکشید و در شب‌ها برای جلوگیری از خشکی و شوره آن را مرطوب کنید.


5. ریش قدرت


ریش قدرت

چه چیزی باعث جذابیت ریش‌های بلند می‌شود؟ از زمان‌های گذشته تا الان ریش نماد قدرت، سلامتی و مردانگی بوده است حتی در بعضی از فرهنگ‌های باستانی رهبران خود را بر اساس اندازه ریش منصوب می‌کردند. بیایید به دوران مدرن بازگردیم ما هنوز هم مجذوب مدل‌های ریش بلند هستیم. ریش‌های خود را بلند کنید و ظاهری قدرتمند داشته باشید.


6. ریش قدرت با سبیل والروس


ریش قدرت با سبیل والروس

بسیاری از مدل‌های ریش بلند از جمله ریش قدرت به شخصیت شما بستگی دارند. بسته به بافت موهای ریش شما صاف، فر و موج‌دار باشند. برای ظاهری خشن یک ریش قدرت را با سبیل والروس بزنید و چهره‌ای تأثیر‌گذار و قدرتمند از خود به نمایش بگذارید.


7. ریش و سبیل بلند و ضخیم


ریش و سبیل بلند و ضخیم

برای داشتن ریش‌های بلند باید صبر و تحمل زیادی داشته باشید. بهترین راه برای بدست آوردن این استایل این است که اجازه دهید سبیل و ریش شما آزادانه رشد کند و زمانی که پایه محکمی پیدا کرد زمان فرآیند آرایش و پیرایش است.


8. ریش یکنواخت


ریش یکنواخت

نام این مدل ریش گویای همه چیز است. طول آن یکنواخت است و آن را به یکی از مناسب‌ترین مدل‌های ریش بلند برای آقایان تبدیل می‌کند. البته همه موهای صورت با سرعت یکنواخت رشد نمی‌کنند، بنابراین ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد تا این مدل ریش ظاهر شود.


9. ریش فلو


ریش فلو

این ریش بزرگ منحصر به فرد دارای طولی یکنواخت است که از دو طرف و فک شروع می‌شود. ریش یکنواخت از چانه تا سینه می‌رسد، حجم زیادی دارد و به کمال می‌رسد. زمان آن است که با جریان حرکت کنید و شبیه به زاک وایلد، بنیانگذار انجمن بلک لیبل شوید.


10. ریش طبیعی بلند


ریش طبیعی بلند

مدل‌های ریش بلند اینجا هستند که بمانند و جاویدان شوند. یک ریش طبیعی بلند ممکن است وحشی باشد، اما باید به خوبی نگهداری شود تا فرم مناسب خود را حفظ کند. در حین رشد موهای سرگردان را با قیچی ریش کوتاه کنید و در یک جهت به سمت پایین شانه کنید.


11. ریش ریزز ایج


ریش ریزز ایج

این مدل ریش بهترین‌های هر دو دنیا را دارند، بلند و شیک است. موهای صورت خود را در آغوش بگیرید در حالی که همچنان چهره خود را واضح نگه داشته‌اید.


12. ریش لامبر جک


 ریش لامبر جک

ممکن است اصطلاح "لمبرسکسوال" را در رسانه‌های اجتماعی دیده باشید، اما این به چه معناست؟ یک مرد جوان شهری با استایل بیرونی است. شما به یک پیراهن فلانل، شلوار جین، چکمه‌ و ضروری‌ترین اکسسوری را دارد، یکی از قوی‌ترین مدل‌های ریش بلند با سبیل‌های ضخیم نیاز دارید.


13. ریش جنگجو


 ریش جنگجو

از شاه لئونیداس، رهبر اسپارت‌ها، تا فرمانروای ترسناک چنگیز خان، بسیاری از بزرگترین جنگجویان تاریخ ریش بلند داشتند. اگرچه این روزها، نبردها در اتاق هیئت مدیره به جای میدان نبرد انجام می‌شود، شما هنوز هم می‌توانید از قدرت این مردان شجاع استفاده کنید. ریش بلند را با مدل موی جسورانه مانند قیطان، موهاوک یا آندرکات ست کنید.


14. ریش بلند وحشی


ریش بلند وحشی

مدل‌های ریش بلند همه پسند هستند و همیشه برای هر مردی سبکی وجود دارد. مدل ریش وحشی راهی برای مردان آزاده‌ای است که نمی‌خواهند زمان زیادی را به نگهداری از ریش اختصاص دهند. معمولی و آرام، این مدل ریش آرام را با موهای بلند ست کنید. در حالی که حداقل نگه‌داری را می‌خواهد، توصیه می‌کنیم روزانه آن را مرطوب کنید تا از خشکی و خارش جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: 3 روش موثر رشد سریع ریش و سبیل برای آقایان


15. ریش بلند هیپستر


ریش بلند هیپستر

سبک زندگی هیپستر خیلی بیشتر از یک کلیشه است. همه چیز در مورد زندگی خارج از چارچوب، تفکر مستقل و روندهای رایج است. سبک‌هایی که هنرمندانه‌تر و منحصربه‌فرد هستند در مورد موهای صورت نیز صدق می‌کند. مدل‌های ریش بلند مردانه هیپستر اغلب ریش پرپشت را با سبیل‌های بزرگ ترکیب می‌کنند.


16. ریش بلند دو رنگ


ریش بلند دو رنگ

اگر به دنبال اینپو برای یکی از مردانه‌ترین مدل‌های ریش بلند هستید، دو رنگ بهترین گزینه است. اجازه دهید موهای خاکستری ریش بلند شما رشد کند و از رنگ ریش فقط روی ریشه استفاده کنید تا این ظاهر را داشته باشید. شما همچنین می‌توانید با سفید کردن قسمت میانی و انتهایی خاکستری به دست آورید. با این حال، بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید، زیرا مواد شیمیایی می‌توانند منجر به ریزش مو یا شکستگی ناهموار شوند.


17. ریش بلند پررنگ


ریش بلند پررنگ

شیک و خوش رنگ، همه مدل‌های ریش بلند مردانه پشمالو نیستند. در اینجا، ریش از لبه‌های کناری بلند می‌شود و با برش‌های مربعی یا زاویه‌ای به ‌صورت فرم کشیده می‌دهد. این یک ریش بزرگ و پررنگ برای یک مرد ماچو است. اگر صورت بیضی یا مربع دارید، یا تناسبات شما مثلثی است، به سراغ فرم‌های زاویه‌دار ریش بروید.


18. پومپادور با ریش بلند


پومپادور با ریش بلند

هیچ چیز مانند یک پومپادور  و یک ریش بلند و مرتب جلوه ندارد. باور کنید، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست هر دوی این موارد نیاز به نگهداری زیادی نیاز دارند اما در نهایت بزرگترین پاداش‌ را ارائه می‌دهند.


19. ریش بزی بلند


ریش بزی بلند

هیجان درونی خود را با ریش بزی بلند رها کنید. یکی از جسورانه‌ترین مدل‌های ریش بلند ترکیبی از بزی و سبیل است. اما لازم نیست که مردی با موتور سیکلت یا مردی با گیتار باشید تا این ظاهر را داشته باشید. از مشهورترین افرادی که این استایل را دارند می‌توان به  برد پیت، برد پیزلی و ادریس البا اشاره کرد.


20. ریش بلند وایکینگ


ریش بلند وایکینگ

ریش بلند وایکینگ پر و بزرگ است. برای وفادار ماندن به این جنگجویان نترس و ماجراجو نورس، آن را امتحان کنید. با انتخاب یکی از مدل‌های ریش بلند مردانه مانند برادران ریش‌دار خود با بافت یا مهره، ریش‌های وایکینگی قرن بیست و یکم را داشته باشید. برای این مدل، باید اجازه دهید ریش شما برای حدود 8 تا 12 هفته رشد کند.

بیشتر بخوانید: چطور باید ریش‌تان را اصلاح کنید


سؤالات متداول در مورد مدل‌های ریش بلند


نحوه اصلاح مدل‌های ریش بلند

فرم دادن به مدل‌های ریش بلند زمانی که مهارت آن را دارید کاری جذاب و سرگرم‌کننده است.

ابتدا پوست زیر ریش را بشویید، خشک کنید و مرطوب کنید. با استفاده از یک شانه دندان پهن آن‌ها را شانه کنید. با استفاده از گیره‌های قابل تنظیم، قسمت عمده ریش و گونه‌های خود را کوتاه کنید و سپس با گیره به سمت پایین، کناره‌های ریش را قیچی کنید. در نهایت، قبل از حرکت روی چانه، موهای سرگردان را با قیچی کوچک کوتاه کنید. در آخر، قسمت زیرین را کوتاه کنید.

چه مدل موهایی به ریش بلند می‌آید؟

بسیاری از مدل‌های موی مد روز، مدل‌های ریش بلند مردانه را تکمیل می‌کنند. در مورد مدل‌های ریش بلند، با آرایشگر خود در مورد گزینه‌های زیادی که متناسب با سن، سبک زندگی و فرم صورت شما هستند مشورت کنید.

آیا نگهداری از مدل های ریش بلند آسان است؟

با یک روال منظم سبک‌ ریش بلند خود را حفظ کنید. اول از همه، آرایشگر خود را بهترین دوست جدید خود قرار دهید. در مرحله بعد، ریش خود را با شست‌وشوی منظم با استفاده از یک پاک کننده ملایم ریش تمیز نگه دارید. برای جلوگیری از گره خوردن، شانه بزنید و با شانه کردن روزانه ریش خود را طوری حالت دهید که در جهتی که می‌خواهید رشد کند. در نهایت، پوست زیر ریش خود را نه تنها بعد از شامپو کردن، بلکه در شب نیز مرطوب کنید.

بیشتر بخوانید: ریش محو شده، مدل ریش امروزی و باکلاس

مطالب مرتبط