چطور باید ریش‌تان را اصلاح کنید

چطور باید ریش‌تان را اصلاح کنید

30 مرداد 1399

علی رغم چیزی که ممکن است مادرتان بگوید، ریش گذاشتن این روزها بسیار محبوب و ترندی شده است. با یک نگاه درست متوجه می‌شوید که ریش گذاشتن می‌تواند ایرادات صورت شما را بپوشاند و به شما یک ظاهر جذاب و دراماتیک ببخشد؛ اما داشتن یک ریش جذاب به معنی آن نیست که به سادگی تمام، ریش‌تان را به مدت شش ماه نزنید و آن را به حال خودش رها کنید، به چیزی بیشتر از صبر و حوصله نیاز دارید. نکته کلیدی در داشتن یک ریشه زیبا و مرتب، اصلاح درست و مراقبت مناسب از آن است. موهای قسمت‌های مختلف صورت با سرعت‌های مختلفی رشد می‌کنند، بنابراین هر چه تارهای ریش شما بلندتر شوند، احتمال آن که شلخته و آشفته به نظر برسند، بیشتر می‌شود. اصلاح کردن نه تنها باعث مرتب شدن ریش شما می‌شود، بلکه بدین وسیله می‌توانید فرم ریش‌تان را هم پیاده سازی کنید. چه بخواهید یک ریش سراسری و پرپشت داشته باشید و یا یک روش اصلاح شده و ترندی‌تر را ترجیح بدهید، به هر حال دنباله مطلب را بخوانید تا با ترفندهای اصلاح کردن و مرتب نگه داشتن ریش آشنا شوید.


ابزارهای لازم برای نگهداری از ریش


 با آن که ممکن است فکر کنید تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک قیچی قدیمی است، اما ابزارهایی وجود دارند که برای مرتب نگه داشتن ریش‌تان به شما کمک می‌کنند. داشتن یک ماشین اصلاح ریش، کار کوتاه کردن و مرتب کردن ریش را برای‌تان بسیار آسان‌تر می‌کند، به ویژه اگر تصمیم گرفته باشید که یک ریش کوتاه داشته باشید. همچنین برای داشتن یک خط ریش تمیز و مرتب که نشان‌دهنده یک ریش به درستی اصلاح شده است، استفاده از موزر برقی هم به شما کمک می‌کند. اگر تا حالا از حد یک ریش کوتاه و مرتب عبور کرده‌اید و آماده آن هستید که وارد قلمرو ریش بلند و انبوه شوید، حتما به یک قیچی خوب هم نیاز پیدا خواهید کرد. هر قیچی که برای کوتاه کردن مو مناسب باشد به کارتان می‌آید، اما استفاده کردن از قیچی مخصوص مرتب کردن ریش به شما امکان آن را می‌دهد که قیچی را راحت‌تر کنترل کرده و ریش مرتب‌تری داشته باشید. همچنین به یک شانه نیاز دارید تا ریش‌تان را پیش از کوتاه کردن، مرتب کنید. اخیرا یک مدل شانه ضخیم‌تر با دندانه‌های درشت‌تر به بازار آمده است که مخصوص مرتب کردن تارهای ریش طراحی شده است، اما نگران نباشید، داشتن یک شانه معمولی هم کفایت می‌کند. برای آن که بتوانید خط ریش‌تان را مرتب و صاف بزنید، داشتن یک تیغ یا ریش تراش برقی هم به دردتان می‌خورد. با این که استفاده کردن از تیغ دستی کمی سخت‌تر است و به مهارت بیشتری نیاز دارد، اما با استفاده از تیغ، خط نهایی تمیزتر از کار درآمده و نتیجه بهتری می‌گیرید.


چطور باید ریش را اصلاح کرد؟


 اگر ماجراجویی در قلمروی ریش را به تازگی شروع کرده‌اید، احتمالا هنوز نمی‌دانید که کدام فرم ریش برای شما مناسب است. مدل ریشی که در نهایت انتخاب می‌کنید به پارامترهای مختلفی بستگی دارد از جمله شخصیت خودتان، استایلی که دوست دارید داشته باشید، مدل ریشی که به صورت‌تان می‌آید و حتی این که آیا رئیس‌تان اجازه زدن مدل ریش خاصی را به شما می‌دهد یا نه. به راهنمای ما در رابطه با مدل‌های ریش مردانه نگاهی بیندازید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام مدل ریش می‌تواند برای شما مناسب باشد.
اصلاح کردن ریش شامل سه جنبه مختلف می‌شود: فرم دادن به ریش که معمولاً با استفاده از قیچی انجام می‌شود، تنظیم بلندی ریش که معمولاً با استفاده از دستگاه اصلاح ریش برقی انجام‌ می‌شود، و شکل دادن به خط لبه ریش با استفاده از تیغ، ماشین اصلاح ریش برقی و یا موزر انجام می‌شود.


چطور باید با استفاده از قیچی ریش را اصلاح کرد؟


 اگر تازه شروع به بلند کردن ریش‌تان کرده‌اید، باید از یک قیچی برای مرتب کردن آن استفاده کنید. درست است که واگذار کردن این امر به آرایشگرتان بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد، اما واقعیت آن است که بسیاری از مردان وقت کافی برای مراجعه مکرر به آرایشگاه‌ها ندارند. اگر می‌خواهید یک ریش بلند داشته باشید، یاد گرفتن شیوه اصلاح کردن ریش با استفاده از قیچی برای شما یک الزام ضروری است تا بتوانید همیشه مرتب و جذابی داشته باشید.

  • اول باید مطمئن شوید که ریش‌تان تمیز است، پس آن را با استفاده از مقدار کمی شامپو بشویید. کار کردن با یک ریش تمیز آسان‌تر است. سپس ریش‌تان را شانه بزنید. با این کار علاوه بر آن که ریش‌تان کمی مرتب می‌شود، ایده می‌گیرید که کدام قسمت‌های ریش‌تان به اصلاح بیشتری نیاز دارد.
  • مهم‌ترین قانونی که در زمان اصلاح ریش‌تان با استفاده از قیچی باید به یاد داشته باشید آن است که هیچ وقت خیلی سریع، خیلی کوتاه نکنید. شما که نمی‌خواهید به خاطر یک اشتباه ساده در استفاده از قیچی، تمام تلاش این مدت‌تان را به باد بدهید و ریش‌تان را بیشتر از حدی که می‌خواستید کوتاه کنید.
  • سخت نگیرید، به خصوص در آغاز کار. مرتب کردن ریش‌تان را از حوالی چانه‌تان شروع کنید و به آرامی نوک تارهای ریش را کوتاه کنید. به یاد داشته باشید که تقارن بسیار مهم است، پس اگر یک طرف ریش‌تان را کوتاه کردید، حتما طرف مقابل را هم به همان اندازه کوتاه کنید. سپس کم کم بالاتر بیایید و قسمت‌های دیگر ریش‌تان را هم مرتب کنید.
  • اگر در حال مرتب کردن یک ریش کوتاه هستید، بارها و بارها در حین کار آن را شانه بزنید. در اینجا هم به یاد داشته باشید که تقارن را حفظ کنید. از آنجایی که در زمان اصلاح ریش با استفاده از قیچی، قضاوت در مورد بلندی قسمت‌های ریش به عهده خودتان است، استفاده کردن از نظر فرد دیگری در کنار آن به شما کمک می‌کند.

قیچی برای اصلاح ریش


چطور باید با استفاده از موزر ریش را اصلاح کرد؟


 نسبت به قیچی، موزر کنترل بیشتری به شما می‌دهد و کمتر کابوس آن را می‌بینید که به طور ناگهانی، ریش‌تان را ناکار کنید. ماشین‌های اصلاح ریش مدرن دیجیتال جدید حتی به شما امکان آن را می‌دهند که بلندی ریش را تنظیم کنید تا دقیقا به اندازه‌ای باشد که می‌خواهید.

  • پیش از شروع اصلاح ریش‌تان، آن را شانه بزنید. برخلاف قیچی، دستگاه اصلاح ریش برقی به شما امکان آن را می‌دهد که خط ریش‌تان را به درستی تنظیم کنید و یا آن را در گردن‌تان محو کنید. اگر می‌خواهید که ریش روی چانه‌تان را خط بیندازید، بهتر است از تیغ استفاده کنید و یا درجه موزر برقی‌تان را روی کمترین درجه بگذارید و ابتدا این قسمت از ریش‌تان را مرتب کنید. با این کار ایده بهتری نسبت به اندازه بقیه ریش‌تان پیدا می‌کنید.
  • سپس تصمیم بگیرید که می‌خواهید بلند‌ترین قسمت تیتان چند روزه بلند باشد. کار اصلاح را از قسمت چانه و خط آرواره‌تان شروع کنید که بلندترین طول ریش را دارد. برای این قسمت از شانه راهنما با بلندترین طول استفاده کنید و سپس همان طور که کم کم به سوی کناره‌های صورت و روی گونه حرکت می‌کنید، از شانه‌های با طول کوتاه‌تر استفاده کنید. آخرین قسمتی که باید اصلاح کنید سبیل‌تان است.
  • بسته به میزان رشد سبیل‌تان، گاهی حتی ممکن است اصلا لازم نشود که سبیل‌تان را کوتاه کنید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید سبیل مرتبی داشته باشید، نباید بگذارید از لب بالاییتان پایین‌تر بیاید. می‌توانید به دستورالعمل پرورش سبیل ما نگاهی بیندازید تا در مورد این که آیا می‌خواهید سبیل داشته باشید یا نه و یا نوع سبیل مورد علاقه‌تان ایده بگیرید.

اصلاح ریش با موزر


چطور باید یک بلندی ثابت ریش را حفظ کرد؟


 اگر احساس می‌کنید که بلندی ریش‌تان به بلندترین حالتی که می‌پسندید رسیده است، وقت آن رسیده است که همین بلندی را حفظ کنید. انجام این کار با استفاده از یک ماشین اصلاح الکتریکی قابل تنظیم بسیار ساده است. پیدا کردن تنظیمات مناسب برای حفظ کردن بلندی ریش مورد علاقه‌تان یک روند آزمون و خطا است. سعی کنید به یاد داشته باشید که آخرین باری که اصلاح ریش‌تان باب میل‌تان شده بود، تنظیمات دستگاه‌تان به چه شکل بوده و برای بارهای بعدی هم آن تنظیمات را تکرار کنید. کافی است یک بار بلندی مورد علاقه ریش‌تان را به درستی تنظیم کنید، پس از آن با تنها یک بار اصلاح مناسب در هفته، ظاهر شما چنان مرتب و جذاب خواهد بود که دیگران فکر می‌کنند هر روز، زمان زیادی را صرف نگهداری از ریش‌تان می‌کنید.

ریش


 چطور باید یک ریش کوتاه را اصلاح کرد؟


ریش کوتاه درست همان چیزی است که گفته می‌شود، یعنی ریشی که بلندی آن کوتاه نگه داشته شود. در بسیاری از محیط‌های کاری، گزینه‌هایی که در اختیار دارید، انتخاب بین اصلاح کامل ریش و یا نگه داشتن یک ریش کوتاه است. یک ریش کوتاه و مرتب، با برادر‌های بلندتر خود تفاوت بسیار زیادی دارد. به فرم صورت‌تان توجه کنید، این فرم کلی صورت‌تان است که مشخص می‌کند که کدام مدل ریش کوتاه برای شما مناسب است. خطوط آرواره‌تان را دنبال کنید و مطمئن شوید بلندی ریش‌تان به حدی است که تمام صورت‌تان را پوشش می‌دهد، بدون آن که آن را مخفی کند. ریش کوتاه باید طوری باشد که خودش را در صورت‌تان نشان بدهد، اما مشخصه اصلی صورت‌تان نباشد.

ریش کوتاه


چطور باید یک ریش بلند را اصلاح کرد؟


ریش بلند به مرکز جلب توجه دیگران تبدیل می‌شود، اما خوشبختانه اصلاح کردن آن کار نسبتاً ساده‌ای است. نگران آن نباشید که چطور باید ریش بلندتان را اصلاح کنید و یا به آن فرم بدهید. یک ریش بلند خودش به شما می‌گوید که چطور رشد می‌کند و بنابراین تنها کاری که باید بکنید، این است که نصیحتش را بپذیرید و از رشد طبیعی رشته‌تان برای فرم دادن به آن پیروی کنید. کار مرتب کردن ریش را از نواحی پرتراکم‌تر شروع کنید. وقتی که یک ریش بلند دارید، اصلاح کردن بیشتر به معنی چیدن نوک به هم ریخته موها و مرتب کردن ریش‌تان است تا شکل دادن به آن.

 ریش بلند


 چطور باید خط گردن را اصلاح یا محو کرد؟


 تمیز و مرتب در آوردن خط گردن در زمان اصلاح خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید اهمیت دارد. وقتی که به تصویر یک مرد ریش‌دار نگاه می‌کنید، خط گردن نامرتب یا نامناسب یکی از اولین چیزهایی است که متوجهش می‌شوید. حواس‌تان باشد که خط گردن خیلی تیز و مشخصی اصلاح نکنید، هر چه ظاهرتان طبیعی‌تر باشد بهتر است.

  • برای شروع کار یک خط منحنی را تصور کنید که از یک گوش تا گوش دیگرتان کشیده شده و پایین‌ترین نقطه آن درست روی سیب آدم‌تان قرار گرفته است. این خط فرضی جایی است که باید رویش موهای روی گردن‌تان در آن متوقف شود. سرخط پس از آن که ریش روی چانه و خط آرواره‌تان را اصلاح کردید، ابتدا ریش قسمت بالایی گردن‌تان را هم با همان بلندی اصلاح کنید. سپس تنظیمات دستگاه اصلاح‌تان را یک یا دو درجه کوتاه‌تر کنید و نیمه پایینی ریش روی گردن‌تان را با تنظیمات جدید اصلاح کنید تا به خط فرضی که در نظر گرفته بودید برسید. این کار باعث می‌دهد که ریش روی گردن شما یک ظاهر طبیعی و نسبتاً محو داشته باشد.
  • در آخر، تار مو‌های پراکنده پایین‌تر از این خط فرضی را با استفاده از یک تیغ یا کوتاه‌ترین درجه دستگاه اصلاح‌تان کاملا بزنید.

ریش محو


چطور باید یک ریش بزی را اصلاح کرد؟


 با آن که شاید این روزها بز حیوان چندان محبوبی نباشد، اما ریش بزی به لطف تعدادی از بازیگران هالیوودی که به این مدل ریش وفادار هستند، طرفداران مختص به خود را دارد. مهم‌ترین جنبه در داشتن یک ریش بزی جذاب، تمیز و متقارن درآوردن خطوط لبه آن است. بهترین و مناسب‌ترین وسیله برای فرم دادن به خطوط لبه یک ریش بزی، تیغ است.

  • زمانی که تصمیم می‌گیرید ریش‌تان را به شکل بزی اصلاح کنید، باید از تکنیکی مشابه با اصلاح کردن ریش بلند استفاده کنید.
  • برای آنکه یک ظاهری یکدست و تمیز داشته باشید، سبیل‌تان را هم به همان بلندی ریش بزی‌تان اصلاح کنید.

ریش بزی


چطور باید یک خط آرواره زاویه دار ایجاد کرد؟


خط آرواره زاویه دار، پیام قدرت و مردانگی را به دیگران منتقل می‌کند. هر مردی شانس آن را ندارد که به صورت ذاتی، آرواره‌هایی زاویه‌دار و محکم داشته باشد، اما شما شانس آن را دارید که با یک اصلاح هوشمندانه از ریش‌تان، فرم آرواره خود را اصلاح کرده و به فرم ایده‌آل نزدیک کنید. برای انجام این کار باید کاری کنید که ریش‌تان زاویه مشخصی داشته باشد. زاویه ریش‌تان را با یا خط فرضی که از گوشه آرواره به گوش‌تان رسمی کنید، هماهنگ کرده و سپس ضلع دیگر زاویه ریش‌تان را با شیب کمتری، رو به گردن‌تان محو کنید. با ایجاد کردن وزن بیشتر در ریش‌تان در گوشه فک‌ها، می‌توانید توهم بینایی یک فک محکم و زاویه دار را ایجاد کنید.

مدل ریش مردانه

بیشتر بخوانید: 15 مدل ریش که باید در سال ۲۰۲۰ امتحان کنید

مطالب مرتبط