4  فایده کرم اوره برای پوست و نحوه استفاده از آن

4  فایده کرم اوره برای پوست و نحوه استفاده از آن

17 خرداد 1401

اگر پوست خشکی دارید که در هنگام لمس کردن زبر و پوسته پوسته است، باید فوراً آن را درمان کنید. پوست‌های خشک بیشتر مستعد ایجاد شکاف و ترک است. ترک‌های پوستی در صورتی که درمان نشوند می‌توانند با میکروارگانیسم‌های مضر عفونی شوند. می‌توانید از اوره برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست استفاده کنید آبرسانی پوست به طور موثری خشکی و علائم مرتبط را بهبود می‌بخشد.

در این مقاله به تأثیر اوره بر پوست‌های خشک پرداخته‌ایم.

آنچه باید بدانیم:

چرا اوره برای پوست شما مفید است؟

نحوه استفاده از اوره برای پوست

عوارض جانبی استفاده از اوره بر روی پوست چیست؟

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از اوره

چند وقت یکبار می‌توانید از اوره روی پوست خود استفاده کنید؟

هر آنچه که باید درباره‌ی اوره بدانیم

اوره به نام کاربامید نیز شناخته می‌شود. این یک ترکیب آلی بی‌رنگ است که به تجزیه مواد شیمیایی نیتروژن‌دار در بدن کمک می‌کند. این ترکیب اصلی حاوی نیتروژن است که در ادرار پستانداران وجود دارد. در عرق انسان نیز یافت می‌شود. اوره محلول در آب است و تولید آن آسان است.

شیمیدان آلمانی فردریش وولر در سال 1828 اوره را سنتز کرد و راهی برای تولید آن بدون ادرار پستانداران ابداع نمود. امروزه به صورت تجاری با آبگیری کاربامات آمونیوم در دماها و فشارهای بالا تولید می‌شود.

اوره کاربردهای مختلفی دارد. معمولاً برای تولید کودهای گیاهی و محصولات زراعی استفاده می‌شود و همچنین جزء رزین‌ها و پلاستیک‌ها به حساب می‌آید. به عنوان یک عنصر در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست محبوب شده است.

در بخش بعدی متوجه می‌شویم که اوره چگونه برای پوست شما مفید است.


چگونه اوره برای پوست شما مفید است؟


اوره برای پوست شما مفید است

وقتی درباره مراقبت از پوست صحبت می‌کنیم اوره عنصری نیست که به ذهن خطور می‌کند. با این حال، این ترکیب می‌تواند مزایای عمده‌ای برای پوست شما داشته باشد. به عنوان مثال:

1. به عنوان یک مرطوب کننده عمل می‌کند

آبرسانی کلید اصلی پوستی نرم، صاف و سالم است. اوره به عنوان یک مرطوب کننده قوی شناخته شده است که رطوبت را از محیط جذب می‌کند و آن را به پوست می‌دهد. ممکن است از دست دادن آب ترانس اپیدرمی را در بیماران درماتیت کاهش دهد. استفاده منظم از یک محصول حاوی اوره می‌تواند توانایی حفظ آبرسانی پوست شما را بهبود بخشد.

2. ممکن است عملکرد سد پوست را بهبود بخشد

عملکرد بهتر سد پوست به این معنی است که پوست شما بهتر از آسیب‌های خارجی محافظت می‌شود. فرمولاسیون حاوی 5 درصد اوره به طور قابل توجهی عملکرد سد پوست را بهبود می بخشد.

محققان معتقدند که استفاده موضعی از این ماده باعث تسریع روند نوسازی پوست می‌شود. این به نوبه خود ممکن است به حفظ سد پوستی شما و محافظت از پوست شما در برابر عوامل محیطی خارجی کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک بیشتر این مزیت اوره ضروری است.

3. ممکن است باعث تسکین درد شود

اوره ممکن است خاصیت بی‌حسی داشته باشد. شواهد نشان می‌دهد که اوره را می‌توان برای تسکین درد در التهاب پوستی استفاده کرد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که می‌توان آن را با درمان‌های ضد التهابی برای کمک به بیماری پوستی ترکیب کرد.

4. به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می‌کند

اوره دارای خواص کراتولیتیک است که به از بین بردن پوست اضافی تولید شده توسط اپیدرم کمک می‌کند. همین طور به عنوان یک لایه بردار عالی عمل کرده و ممکن است پوست‌های خشک و زبر را نرم کند.

اوره مزایای زیادی برای ارائه به پوست شما دارد. اما قبل از اینکه لوسیون یا کرم اوره را در برنامه روزانه خود قرار دهید، مهم است که بدانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید.


نحوه استفاده از اوره برای پوست


اوره برای پوست

اوره یک ماده همه کاره مراقبت از پوست است. به راحتی می‌توانید مرطوب کننده‌ها، لوسیون‌های بدن و کرم‌های دست و پا حاوی اوره را پیدا کنید. نحوه استفاده صحیح بستگی به منطقه کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست به عنوان زیبایی

نحوه استفاده از کرم اوره روی صورت

صورت خود را با آب خنک یا ولرم و ژل شستشوی صورت که برای نوع پوست شما طراحی شده است بشویید و خشک کنید.

 یک تونر غیرالکلی به تمام صورت خود بزنید. مقدار کمی از کرم اوره را با نوک انگشتان خود بردارید و گونه‌ها، چانه و پیشانی خود را با آن نقطه بزنید. کرم را با نوک انگشتان خود با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. برای صورت حتماً کرمی با غلظت کم اوره انتخاب کنید.


نحوه استفاده از لوسیون بدن اوره


لوسیون بدن اوره

  1. با آب خنک یا ولرم حمام کنید. از آب خیلی داغ اجتناب کنید زیرا ممکن است رطوبت پوست را از بین ببرد.
  2. خودتان را با حوله خشک کنید.
  3. مقدار کافی از لوسیون بدن اوره را در کف دست خود بزنید.

گردن، شانه‌ها، بازوها و پاهای خود را با کف دست ماساژ دهید تا لوسیون به طور یکنواخت پخش شود.

  1. لوسیون اضافی را روی نواحی که نسبت به بقیه بدن احساس خشکی دارند، بمالید. اغلب، آرنج و زانو نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اجازه دهید لوسیون برای چند ثانیه خشک شود.

بسته به نوع پوستتان، لوسیونی با غلظت کم تا متوسط اوره انتخاب کنید.


نحوه استفاده از کرم دست و پا اوره


کرم دست و پا اوره

  1. نصف فنجان نمک اپسوم را با نصف سطل آب گرم مخلوط کنید.
  2. پاهای خود را به مدت 20 دقیقه خیس کرده تا پینه‌ها نرم شوند.
  3. با آب گرم بشویید و خشک کنید.
  4. مقداری کرم پا اوره را با انگشتان خود بردارید و پاهای خود را ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که کمی کرم اضافی روی پاشنه‌ها زده باشید، به خصوص اگر ترک خورده باشد.
  5. اجازه دهید کرم برای چند ثانیه بماند و خشک شود و جوراب نخی نرم بپوشید.
  6. دست‌های خود را کاملاً با آب گرم بشویید و خشک کنید.
  7. مقداری کرم اوره را روی کف دست خود بردارید و روی تمام دست ها و انگشتان خود بمالید.
  8. پس از خشک شدن کرم از دستکش نخی استفاده کنید.

پوست دست‌ها و پاها ضخیم‌تر از پوست صورت یا بدن است. به این ترتیب، برای التیام دست و پاهای خشک و پینه‌‌دار باید از کرمی با غلظت بالاتر از اوره استفاده کنید.

اوره به طور همزمان به عنوان یک لایه بردار و مرطوب کننده عمل می‌کند. اما آیا برای همه بی‌خطر است؟ یا عوارضی هم دارد؟


عوارض جانبی استفاده از اوره بر روی پوست چیست؟


عوارض جانبی استفاده از اوره بر روی پوست

در حالی که اوره فواید پوستی متعددی دارد، ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی خاصی ایجاد کند. در صورت مشاهده هر یک از این اثرات، استفاده از محصول را متوقف کنید:

  • خارش شدید
  • سرخی پوست
  • سوزش
  • لایه برداری پوست

به یاد داشته باشید که محصولات مراقبت از پوست حاوی اوره فقط برای استفاده موضعی هستند. در صورت بلع تصادفی فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: از فواید تا کاربرد‌ شگفت‌انگیز اسید آزلائیک برای پوست


اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از اوره


استفاده از اوره

اوره می‌تواند برای کسانی که خشکی شدید پوست و خارش پوست دارند، مفید باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که اوره یک ماده بسیار قوی است. هنگام استفاده از اوره در مراقبت از پوست، این اقدامات احتیاطی را دنبال کنید تا تجربه‌ای امن از آن داشته باشید.

  1. شما نباید از محصولات مراقبت از پوست با اوره روی زخم‌های باز، سوختگی‌ها و یا نزدیک آن استفاده کنید.
  2. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید از مصرف این ماده خودداری کنید.
  3. اگر پوست حساسی دارید از مصرف اوره خودداری کنید.
  4. کرم‌های اوره را روی واژن خود نزنید.
  5. از وارد شدن آن به چشم، بینی یا دهان خودداری کنید.
  6. هنگامی که محصول اوره را روی پوست خود می‌زنید، چند ساعت با آب تماس نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: 13 نکته طلایی برای داشتن پوست صاف

چه مدت می‌توانید از اوره روی پوست خود استفاده کنید؟

عوامل زیادی تعیین می‌کنند که چند بار می‌توانید از اوره روی پوست خود استفاده کنید. اگر مشکل پوستی جدی دارید و پزشک برای شما کرم اوره تجویز کرده است، دستورالعمل‌های او را در مورد دفعات استفاده دنبال کنید. به طور کلی، حداقل به مدت یک هفته از کرم 1 تا 3 بار در روز استفاده کنید تا یک مشکل پوستی شدید التیام یابد. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی منفی فوراً مصرف را قطع کنید.

استفاده از کرم یا لوسیون اوره برای مرطوب کنندگی را 3 تا 4 بار در هفته شروع کنید و با گذشت زمان دفعات آن را افزایش دهید. اکثر محصولات پوستی با غلظت کم اوره برای استفاده روزانه به اندازه کافی ملایم هستند. محصولات با غلظت‌های بالاتر اوره ممکن است برای استفاده روزمره مناسب نباشند.

نکات کلیدی:

اوره به تجزیه مواد شیمیایی نیتروژن‌دار در بدن کمک می‌کند.

فرمولاسیون حاوی اوره به حفظ سد پوست و محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی خارجی کمک می‌کند.

با این حال، اگر باردار هستید یا دوران شیردهی را می‌گذرانید، از استفاده‌ی فرمولاسیون حاوی اوره خودداری کنید.

به طور خلاصه:

اوره یک ترکیب بی‌رنگ و آلی است که در کودها، رزین‌ها و پلاستیک‌ها استفاده می‌شود. معمولاً به عنوان یک مرطوب کننده در چندین محصول زیبایی برای کمک به حفظ رطوبت در پوست استفاده می‌شود. شواهد حکایتی از آن دارد که اوره ممکن است باعث تسکین درد و بهبود عملکرد سد پوستی شود. از آن جایی که اوره یک ماده همه کاره است، می‌توانید از کرم ها یا لوسیون های بدن حاوی اوره استفاده کنید. برخی از عوارض جانبی استفاده از اوره بر روی پوست شامل قرمزی، سوزش یا خارش است. در صورت بروز واکنش آلرژیک، فوراً مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مرتبط