نحوه‌ی پاک کردن چسب ناخن از روی پوست!

نحوه‌ی پاک کردن چسب ناخن از روی پوست!

11 خرداد 1401

استفاده از ناخن‌های تقلبی در خانه برای مانیکور DIY فواید زیادی دارد، اما یکی از معایب این است که باید با مشکلاتی مانند چسباندن چسب ناخن به پوست خود مقابله کنید. قبل از اینکه سعی کنید آن را از بین ببرید (که هرگز نباید انجام دهید!)، این مراحل را از جولی کاندالک، هنرمند مشهور ناخن و بنیانگذار Julie K Nail Artelier در شهر نیویورک، در مورد نحوه‌ی پاک کردن ایمن چسب ناخن از روی پوست خود دنبال کنید.


چسب ناخن دقیقا چیست؟


چسب ناخن چیست

اول از همه، درک اینکه چسب ناخن دقیقا چیست، می‌تواند مفید باشد. اگرچه اغلب با چسب فوق‌العاده خانگی مقایسه می‌شود، چسب ناخن در واقع متفاوت از چسب فوق‌العاده معمولی عمل می‌کند.

Kandalec توضیح می‌دهد: "هر دو چسب از سیانواکریلات‌ها خانواده‌ای از چسب‌های قوی و سریع الاثر با مصارف صنعتی، پزشکی و خانگی ساخته شده‌اند." اما چسب‌های ناخن طوری طراحی شده‌اند که سریع خشک و شفاف شوند، ضد آب هستند و البته برای چسباندن به ناخن طراحی شده‌اند. همه‌ی چسب‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند."

چسب‌های ناخن اغلب حاوی مواد مفیدی هستند که می‌توانند به تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از عفونت‌های قارچی کمک کنند. گفته می‌شود، این چسب‌ها باید برای بستر ناخن رزرو شوند. اگر در نهایت چسب ناخن روی دستان خود دارید، چند راه برای پاک کردن ایمن آن وجود دارد.


چگونه چسب ناخن را با خیال راحت از روی پوست خود پاک کنید؟


پاک کردن چسب ناخن

نحوه‌ی پاک کردن چسب ناخن به مقداری که روی پوست خود دارید بستگی دارد. اما مهم نیست چقدر، استفاده از استون برای از بین بردن موثر همه‌ی آن ضروری است. Kandalec می‌گوید: "اگر مقدار کمی روی پوست وجود داشته ‌باشد، استون پیوند چسب را می‌شکند." به سادگی یک دور پنبه را در استون آغشته کنید و آن را برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید تا تجمع آن حل شود.

اگر مقدار زیادی چسب ناخن روی پوست خود دارید، چند مرحله اضافی وجود دارد که باید دنبال کنید. Kandalec توضیح می‌دهد: "ابتدا منطقه را در آب گرم خیس کنید، گرما باعث می‌شود چسب راحت‌تر جدا شود." سپس، یک تکه پنبه یا سواب پنبه‌ای را در استون آغشته کنید و آن را روی آن ناحیه بمالید و اجازه دهید چسب حل شود. هنگامی که ناحیه گیر کرد، از سوهان ناخن نرم یا بافر ناخن استفاده کنید تا چسب ناخن باقی مانده روی پوست را صاف کنید.

بیشتر بخوانید: ده روش برای محافظت از ناخن

پاک کردن چسب ناخن

همچنین پس از برداشتن چسب ناخن حتما پوست و کوتیکول خود را مرطوب کنید زیرا استون می‌تواند خشک شود. ما توصیه می‌کنیم کرم دست درمانی CeraVe را امتحان کنید زیرا با ترکیبات فوق‌العاده مرطوب کننده مانند سرامیدها، اسید هیالورونیک و نیاسینامید فرموله شده‌است.

هر کاری که انجام می‌دهید، هرگز سعی نکنید چسب ناخن را از روی پوست خود جدا کنید، زیرا می‌تواند باعث پارگی پوست شود. همچنین بهتر است از استفاده بیش از حد چسب نیز خودداری کنید. Kandalec می‌گوید: «اگر روی کوتیکول‌ها و بین انگشتان شما گیر کند، برداشتن آن دشوار است. چسب ناخن به خودی خود سمی نیست، اما استفاده نادرست یا استفاده بیش از حد آن چیزی است که می‌تواند باعث تحریک جزئی پوست شود.

بیشتر بخوانید: خشک کردن ناخن با نور ماورا بنفش، به چه قیمتی؟

مطالب مرتبط