چگونه رنگ موهای محو شده‌ی خود را در خانه تازه کنیم؟

چگونه رنگ موهای محو شده‌ی خود را در خانه تازه کنیم؟

04 خرداد 1401

رنگ کردن موهایتان زیبا است، اما با گذشت زمان، رنگ شروع به محو شدن می‌کند و ظاهری کسل کننده به جا می‌گذارد. اگر به این فکر می‌کنید که چگونه رنگ موهای خود را تازه کنید یا آن را برای مدت طولانی حفظ کنید، ما نکات و ترفندهایی را گرد هم آورده‌ایم که می‌توانید با رعایت آن‌ها، رنگ موهایتان را حتی بعد از هفته‌ها به همان روزی که موهایتان را رنگ کردید، برگردانید.

رنگ کردن موها اعتماد به نفس را برای بسیاری فراهم می‌کند. اما حفظ رنگ کار دشواری است. در این مقاله به بررسی بهترین روش‌ها برای حفظ رنگ مو بدون رنگ کردن مجدد می‌پردازیم. به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید.


ماندگاری رنگ مو چقدر است؟


مدت زمان ماندگاری رنگ موهای شما به نوع رنگ موی شما و یکپارچگی موهای شما بستگی دارد. اگر از رنگ موی نیمه دائمی استفاده کنید، رنگ موی شما حدود 6 هفته ماندگاری دارد. اگر کوتیکول ترک خورده یا آسیب دیده داشته‌باشد، ممکن است مدت زمان کمتری باقی بماند. اگر از رنگ موی دائمی استفاده می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته‌باشید که رنگ آن حدود 6 ماه باقی بماند.

بافت مو و رنگ طبیعی موهای شما نیز تعیین کننده مدت زمان ماندگاری رنگ مو است. اگر موهای بسیار متخلخل دارید، احتمالاً رنگ سریعتر محو می‌شود. وقتی صحبت از موهای بلوند یا روشن می‌شود، رنگ مو ممکن است موها را لکه دار کند.

برخی از رنگدانه‌های مو به دلیل اندازه‌ی مولکولی که دارند سریعتر از بقیه محو می‌شوند. رنگ موی قرمز خیلی سریعتر از بقیه مستعد محو شدن است. صورتی نیز می‌تواند محو شود و رنگ نارنجی رنگی روی موهای روشن باقی بگذارد.

چه موهای بلوند و چه تیره داشته باشید، تجدید رنگ موهایتان به طور مرتب باعث ماندگاری بیشتر رنگ مو می‌شود و باعث می‌شود موهایتان سالم‌تر و درخشان‌تر شود. در ادامه با نحوه‌ی تازه کردن رنگ مو در خانه و ماندگاری بیشتر آن آشنا می‌شوید.


چگونه رنگ موهای خود را در خانه تازه کنیم ؟


طراوت رنگ مو فرآیند احیای رنگدانه موهای شما بدون رنگ کردن مجدد است. این بهترین راه برای جلوگیری از محو شدن رنگ موهای شما و ایجاد درخشش تازه رنگ است. در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند رنگ موی خود را از بین ببرد:

1. درمان براق کننده مو را امتحان کنید

درمان براق کننده مو را امتحان کنید

براق کننده مو یک رنگ پوششی نیمه دائمی و شفاف است که موها را براق نشان می‌دهد و رنگ زیر آن را قفل می‌کند. این یک روش درمان براق کردن مو برای شاداب کردن رنگ موهای شما است. این محصول حاوی آمونیاک نیست و بر خلاف برخی از رنگ‌های مو برای استفاده مکرر بی‌خطر است. شما همچنین می‌توانید از یک براق کننده در خانه استفاده کنید که چند دقیقه زیر دوش گرفتن طول می‌کشد و کدری را از موهای شما خارج می‌کند.

2. به طور مککر دوش نگیرید

به طور مککر دوش نگیرید

دوش گرفتن مکرر باعث می‌شود رنگ موهای شما سریعتر از بین برود. تارهای شما به دلیل شستن مکرر مو در معرض تورم و کشیدگی دائمی هستند، که می‌تواند کوتیکول مو را باز کند و رنگ به بیرون نفوذ کند. برای جلوگیری از محو شدن رنگ، موهای خود را بیش از یک یا دو بار در هفته نشویید.

بیشتر بخوانید: 9 روش مختلف برای فر کردن موهای خود بدون حرارت

3. از کانسیلر برای ریشه استفاده کنید

از کانسیلر برای ریشه استفاده کنید

انواع مختلفی از کانسیلرهای مو در بازار موجود است که می‌تواند به شما کمک کند تا ریشه‌های در حال ظهور خود را برای موقعیت‌های خاص بپوشانید، بنابراین نیازی به رنگ کردن مجدد موهای خود را در اغلب موارد نمی‌بینید. این کانسیلرها دائمی نیستند و حاوی مواد شیمیایی مضر نیستند. آن‌ها با آب و شامپو شسته می‌شوند.

4. محصولات اضافی روی موهایتان را پاک کنید

 محصولات اضافی روی موهایتان را پاک کنید

تجمع آلاینده‌ها، محصولات یا مواد شیمیایی روی موها و پوست سر می‌تواند باعث تغییر رنگ و کدر شدن موهای شما شود. از یک شامپوی پاک کننده خوب یا محصول سم‌زدا استفاده کنید تا رسوبات پوست سر را از بین ببرید و رنگ موهایتان را شاداب‌تر نشان دهید. همچنین می‌توانید با سرکه سیب مخلوط شده با مقدار مساوی آب، موها را بشویید تا انباشتگی از بین برود. هنگام شستن رنگ تازه از شامپوی شفاف کننده استفاده نکنید، زیرا این کار باعث می‌شود که رنگ سریعتر محو شود.

5. از آبکش زغال اخته استفاده کنید

 از آبکش زغال اخته استفاده کنید

اگر به روشی ارگانیک برای تازه کردن رنگ موهای خود در خانه نیاز دارید، آبکشی با آب زغال اخته را امتحان کنید. شواهد حکایتی حاکی از آن است که آب زغال اخته می‌تواند موهای شما را شاداب و درخشان نشان دهد، به خصوص اگر موهای قرمز دارید.

6. موهای خود را با یک فنجان قهوه آبکشی کنید

موهای خود را با یک فنجان قهوه آبکشی کنی

قهوه راهی عالی برای تازه کردن رنگ موهای قهوه‌ای شما بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر است. فقط موهای خود را در یک فنجان قهوه سیاه سرد (بدون شیر یا خامه) خیس کنید. هر چه مدت زمان بیشتری دم کنید، سایه موهایتان تیره‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: 12 نکته علمی برای تحریک رشد طبیعی مو

7. موهای خود را با شامپاین آبکشی کنید

موهای خود را با شامپاین آبکشی کنید

آبکشی با شامپاین می‌تواند به نشان دادن رنگ طلایی موهای بلوند کمک کند. شواهد حکایتی نشان می‌دهد که شستشوی شامپاین همچنین می‌تواند موخوره را تحت کنترل داشته‌ باشد. مراقب باشید موهایتان را برای مدت طولانی در شامپاین رها نکنید و بعد از آن همیشه از نرم کننده استفاده کنید. اگر الکل برای مدت طولانی بماند، موها را خشک می‌کند.

8. موهای خود را با حنا رنگ کنید

موهای خود را با حنا رنگ کنید

این یک روش طبیعی برای رنگ کردن ریشه‌های خاکستری شما است و رنگ کردن مجدد موهای قهوه‌ای یا قرمز تیره را برای چند ماه به تاخیر می‌اندازد. حنا یک رنگ فلزی است نه یک رنگ، به این معنی که نمی‌تواند مخلوط شود، یا رنگ‌های دیگری روی آن استفاده شود (حتی اگر هفته‌ها یا ماه‌ها گذشته باشد و به نظر می‌رسد که شسته شده ‌است). حنا همچنین می‌تواند به مبارزه با باکتری‌های روی پوست سر شما بپردازد. توجه داشته ‌باشید که هنگامی که حنا به موها برخورد کرد، به دلیل خواص فلزی نمی‌توانید از هیچ نوع رنگ دیگری استفاده کنید. موها را سبز یا نارنجی می‌گذارد و فرآیند لیفت کردن موها را به خطر می‌اندازد. حنا یک درمان سریع یا موقت نیست.

9. از ماسک شاداب کننده رنگ استفاده کنید

از ماسک شاداب کننده رنگ استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از محو شدن رنگ مو، استفاده از ماسک‌های شاداب کننده رنگ است. این در چندین رنگ موجود است و به ترمیم و تقویت رنگ موهای شما کمک می‌کند. همچنین نسبت به رنگ‌های شیمیایی ضرر کمتری دارد.

این چند نکته‌ی ساده برای مراقبت از مو برای تازه کردن رنگ مو در خانه است. اما برای اینکه کار رنگ کردن شما دوام بیشتری داشته‌ باشد، باید به درستی از موهای خود مراقبت کنید. در بخش بعدی در مورد چگونگی حفظ رنگ موهای خود به راحتی صحبت می‌کنیم.


چگونه رنگ موی خود را دائمی نگه دارید؟


برخی از کارهایی که می‌توانید برای حفظ شادابی رنگ موهای دائمی خود انجام دهید عبارتند از:

  • همیشه برای شستن موهای خود از آب سرد استفاده کنید. آب داغ کوتیکول مو را باز می‌کند و باعث می‌شود رنگدانه‌های رنگی راحت‌تر شسته شوند.

نکته: رنگ دائمی به کوتیکول و قسمت‌های داخلی مو نفوذ می‌کند. بالای آن نمی‌نشیند اگر رنگ روی آن نشسته بود و می‌توانست از بین برود، به این معنی است که وقتی فرآیند رنگ در حال انجام بود، کوتیکول به درستی بلند نشده ‌است، بنابراین به جای محو شدن، شسته می‌شود.

  • هر شستشوی مو باعث کاهش درخشندگی رنگ موهای شما می‌شود. بنابراین، موهای خود را کمتر بشویید (بیش از یک یا دو بار در هفته) تا رنگ شما ماندگاری بیشتری داشته ‌باشد.
  • استفاده از شامپوی بدون سولفات از محو شدن سریع رنگ مو جلوگیری می‌کند. فقط از محصولات موی مناسب یا فرموله شده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این محصولات معمولاً دارای برچسب ایمن برای رنگ هستند.
  • یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محو کردن رنگ مو، حالت دادن به مو با حرارت است. گرمای مداوم موهای شما را سرخ کرده و پژمرده نشان می‌دهد. بنابراین، از ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتومو و فرکننده‌ها فقط در مواقع ضروری استفاده کنید و حتی پس از استفاده از محافظ حرارتی روی موهایتان، از آن‌ها در حالت کم استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از محو شدن رنگ موهای خود از استخرهای شنا خودداری کنید. کلر به عنوان یک عامل اکسید کننده عمل می‌کند که می‌تواند به قشر مو نفوذ کند و در نتیجه رنگ موهای شما را محو یا تغییر دهد.
  • برای به تعویق انداختن رنگ کردن مجدد موهای خود، سعی کنید از یک محصول رسوب کننده رنگ استفاده کنید. این محصولات حاوی رنگی هستند که به جای از بین بردن آن در هر شستشو، به تشدید رنگ موهای شما کمک می‌کند.
  • از موهای خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اشعه های مضر UVA و UVB می‌توانند باعث تغییر رنگ موهای شما شده و آن‌ها را کدر و خشک نشان دهند.

بیشتر بخوانید: 20 نکته برای داشتن موهایی درخشان، حجیم و سالم

در نتیجه

ماندگاری رنگ موهای شما به نوع رنگی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. اگر می‌خواهید عمر رنگ موی خود را افزایش دهید و از محو شدن آن جلوگیری کنید، این نکته‌های ساده که در مقاله مورد بحث قرار گرفت را دنبال کنید. دانستن این نکته‌های آسان ممکن است به شما کمک کند تا متوجه شوید که چگونه رنگ موهای خود را تازه کنید و ماندگاری رنگ موهای دائمی خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، از بین بردن تجمع پوست سر، عدم دوش گرفتن مکرر و آبکشی مو با یک فنجان قهوه ممکن است به شاداب شدن رنگ مو کمک کند. علاوه بر این، شستن موهای خود با آب خنک و استفاده از شامپوهای بدون سولفات ممکن است به حفظ ظاهر رنگ موی دائمی شما نیز کمک کند.

 

مطالب مرتبط