6 راه حل برای داشتن موهای بلند و سالم

6 راه حل برای داشتن موهای بلند و سالم

06 اردیبهشت 1401

بلند کردن و قوی کردن موهایتان گاهی ممکن است کاری غیرممکن به نظر برسد؛ مگر اینکه از نظر ژنتیکی دارای موهایی سالم و قوی باشید.

حفظ سلامت مو نهفته در رسیدگی به دو شاخه شدن ، شکستگی و کدر شدن است و کلید رسیدن به داشتن موهای بلند رعایت کردن این کارها است.

خبر خوب این است که حفظ سلامت موهای شما در واقع بسیار آسان است. تنها چیزی که لازم است چند عادت رشدی است تا به رکن اصلی روتین شما تبدیل شود و به زودی تفاوت موهایتان را در هر شستشو، خشک کردن و مراقبت کردن متوجه خواهید ‌شد.

 

در اینجا شش نکته برای داشتن موی سالم وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید و تفاوت را حس کنید.

1. اسکراب پوست سر را امتحان کنید

اسکراب پوست سر برای محافظت مو

سلامت مو از ریشه شروع می‌شود. یک اسکراب پوست سر به آرامی لایه برداری می‌کند تا تعادل را حفظ کند و تجمع پوست‌های مرده را از بین ببرد،  توصیه می‌شود فقط یک یا دو بار در هفته اسکراب سر را استفاده کنید.

2. از موهایتان در برابر حرارت زیاد محافظت کنید

محافظت از مو ابزارهای طبیعی

اگر راه حل درمان موهای آسیب دیده را از هر آرایشگری بپرسید، احتمالاً به شما می‌گوید که حرارت را قطع کنید. مطمئن نیستید که چگونه موهای خود را بدون ابزار داغ مورد علاقه خود حالت دهید؟ سعی کنید از روش‌های حالت دادن به موها بدون ابزار استفاده کنید و یا اگر از ابزار حرارت دهنده استفاده می‌کنید اسپری محافظت کننده در برابر حرارت را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت و تقویت مو

3. از رنگ موی تقویت کننده و درخشنده استفاده کنید

رنگ مو تقویت کننده و درخشنده

اگر موهای خود را در خانه رنگ می‌کنید، ارزش آن را دارد که به مواد موجود در رنگ جعبه خود توجه کنید و بهترین آنها که مواد تقویت کننده دارند را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از موهای رنگ شده‌مان در خانه مراقبت کنیم؟

4. روی ابریشم بخوابید

بالشت ابریشمی برای محافظت از مو

رو بالشتی ابریشم نه تنها احساس خواب خوبی به شما می‌دهد، بلکه مواد ملایم آن نیز لغزش بیشتری نسبت به پنبه ایجاد می‌کند و در نتیجه باعث شکستگی کمتر برای موهای شما می‌شود.

5. از شامپو‌های نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید

شامپو نرم کننده و مرطوب کننده برای محافظت مو

آبرسانی و سلامت موها دست به دست هم می‌دهند تا موهای شما سالم شوند، بنابراین ترکیبی از شامپوهای مرطوب کننده و نرم کننده برای قفسه حمام بسیار مهم است و باعث می‌شود موهای شما به جای شکنندگی به سمت نرمی و لطافت بروند.

بیشتر بخوانید: موی خشک و ۹ ترفند حرفه‌ای برای نگهداری از آن

6. به آرایشگاه بروید

محافظت و مراقبت از مو

کوتاه کردن منظم موهایتان ضروری است؛ این کار باعث نمی‌شود موهای شما سریع‌تر رشد کنند و این کار غیر منطقی است (افسانه‌ای کامل) اما کمک می‌کند تا نوک‌های دو شاخه شده را دور بریزید و مویی که رشد می‌کند سالم و قوی باشد.

بیشتر بخوانید: از 8 دلیل خشک شدن موهای‌تان آگاه باشید!